[WN] Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:38

anya ik rij al jaren bij de WRAN met mijn welsh-cob maar toen het aantal wedstrijden minder werd hier in de buurt ,heb ik me ook aangemeld bij de DRHA
daar zijn weer heel veel wedstrijden van hier in de buurt, 4 dit jaar geloof ik
ik rij dan ook ook reining
een voordeel voor spatter , straks in de toekomst ,is dat ik hem met 6 jaar bij de WRAN op één hand moet gaan rijden terwijl ik hem in de green as grass op 2 handen mag blijven rijden zodat ik meer tijd krijg hem in te leren in de reining

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:45

dofuzz schreef:
excuses owv de statement dat verenigingen niet zouden kunnen samenwerken. natuurlijk kan (en moet) dat . alleen ben ik niet gecharmeerd van laat ik het maar noemen "samensmelten". ik zie te veel dat die "onder 1 koepel idee" misbruikt wordt omdat zonodig iedereen inspraak wil in bv het hele FEI/NF reining gebeuren in zijn land.

Tja, ook op dit gebied, kan ik mijn best vinden in hoe jij dit bedoeld, maar aan de andere kant heeft ons geleerd dat in spraak toch beter werkt, of zeker veel prettiger werken is met elkaar dat als alles maar uit BV vanuit een stichting bestuur er door gedrukt wordt.
Kijk uiteindelijk hebben wij het hier dus pas, over echt een dialoog met elkaar willen aangaan, toch.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:46

Ik heb zeker niets tegen die verenigingen. Absoluut niet. In mijn situatie heb IK er niet veel aan.

Zoals Spatter het omschrijft kan ik me wel weer voorstellen dat zij wel weer wat heeft aan bijvoorbeeld de DRHA. Als je reining start dus.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:51

Sugarmiss schreef:
@Peter: iemand met een niet-QPA is verplicht om WRAN te starten, iemand met een QPA mag AQHA én WRAN starten (ik beperk het even tot deze 2 clubs).

Nee hoor, kan ook bij de NRHA starten. Ik heb het over ras en andere discipline rijders.

Sugarmiss schreef:
Als een QPA'er dus geen zin heeft om voor de voeten gereden te worden dan kan die dus gewoon ook NIET-Wran starten.

??? ik ben de weg kwijt met je.

Sugarmiss schreef:
Als ik echter de klassensamenstelling op de gemiddelde WRAN-wedstrijd bekijk, dan lopen er toch aardig wat QPA'ers tussen, vaak zelfs meer dan 50% van de deelnemers.

Dus IMO lijkt het probleem wat overtrokken te worden weergegeven.

Ho,ho sugar, wij zijn ons dat wel bewust hoor.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:54

Citaat:
PeterV

Dus wat ik er eigelijk mee bedoel, dat sommige zich inbeelden, dat zij goed voor de sport bezig zijn, meer dan dat is het eigelijk niet.

oh, op die fiets. OK

Citaat:

Iedereen begrijpt toch wel als ik billikken schrijf dat het billijken moet zijn hé.

JA

Citaat:
Blaze

Moet wel zeggen dat ik steeds meer de neiging krijg om lid te worden van de NSBA en met Sam te verschijnen op een show om dat alle reacties vast te leggen op film en dan eens te bekijken of

Wat verwacht je dan voor reacties? Het is open voor alle rassen en misschien ben jij niet de enige dan.
Diegenen die nú neerkijken op iemand met een niet QAP, zullen ook dan spottende opmerkingen maken. Mensen vergeten schijnbaar zo snel iets. Al vergeten dat vorig jaar het voltallige pupliek in Bremen kompleet uit hun dak ging toen een niet QAP die super reining proef reed?

Moet even erbij zeggen dat ik dat "neerkijken" behoorlijk dom vind overigens. Is dat een Nederlands trekje?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:56

dofuzz schreef:
wie belgische koepel? wat belgische koepel?

ik stel gewoon vast dat iedereeen zijn stukje van de koek wil.

Nou dofuzz, dan slaat Anya toch een beetje de spijker op de kop, toch.
Of moet een vereniging die al 25 jaar aan de weg timmert, zich als een koek laten op eten dan?

Wat ik nu begrijp, ook na wat onderzoek van mijn zijde hoe het één en ander in Belgie verlopen is op het gebied van western, dat daar inderdaad maar weer afgewacht moest gaan worden, of een vereniging het jaar d’r op nog wel bestond.

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:59

Sugarmiss schreef:
@dofuzz: dus mogen we erg kort door de bocht konkluderen dat al die QPA-mensen die nu dus volgens Peter afgeven op WRAN e.d. eigenlijk gewoon de P in hebben omdat ze met hun dure QPA 'eruit' gereden worden ??

Hallo sugar, ik zeg alleen dat ik mijn dat best zou kunnen voorstellen.
Het is net zo kort door de bocht, als de gegeven feiten, wat er dan aan de Wran zou mankeren.

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 14:05

Anya schreef:
Nou dat is dan wel weer een idee:
Eerst volgende NK ....
wedstrijd koekhappen voor bestuursleden
Ik vaardig bij deze Peter Vet voor de WRAN vast af

Nou dat wordt dan maar één koekkie om in te happen dan, of hard te bijten.
Gesprek partners delen namelijk de koek als het ware al, toch

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 14:06

Sugarmiss schreef:
Dan wordt ik weer WRAN-lid

Ben jijjjjjjjjjjjj geennnnnnnnn Wran lid dan???????????????????
mooi, krijg je ook geen condoom

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:21

Nou dat wordt dan maar één koekkie om in te happen dan, of hard te bijten.
Gesprek partners delen namelijk de koek als het ware al, toch

Eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer als jij.........

Ben jijjjjjjjjjjjj geennnnnnnnn Wran lid dan???????????????????
mooi, krijg je ook geen condoom

Is het zo onveilig bij de WRAN dat je die dingen nodig hebt??

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:41

Dance schreef:

Is het zo onveilig bij de WRAN dat je die dingen nodig hebt??

ja joh......daar doet alles het maar met, en door elkaar.
wordt totaal niet ras, bloedlijn, prestatie enz............gekeken.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:42

Al dat gezeur over die rassen, volgens mij zijn de mensen met een raspaard op twee handen te tellen hier op westernbokt, Sonja Spatter Johanna en dan misschien nog een paar.
De rest inclusief ondergetekende moet het met asbakkenrasjes doen dus waarom eigenlijk die poeha??????

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:12

Ehhhh halloway wat valt er volgens jou onder de asbakken dan???? Of zie jij quarters als asbakkenrasjes???

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:22

Als er ergens een vergaarbak van rassen is dan is het de Quarter wel. Daar hebben we al genoeg discussies over gehad

Tegenwoordig zijn er al weer fokkers die de originele hoogte weer teruggefokt hebben. Nu de hoorntjes nog

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:26

Tja als je zo gaat bekijken zijn de meeste nee wat zeg ik echt bijna alle hondenrassen ook asbakkerassen....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:31

Ach de hele wereld is een grote asbak

Maximaal relativeren

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:32

Betekent dat dat de anti-rooklobby verloren heeft?

Steekt peuk op

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:32

Dat klopt als een bus... helaas... (dit slaat op SM's post)

Halloway

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:56

Blaze schreef:
Moet wel zeggen dat ik steeds meer de neiging krijg om lid te worden van de NSBA en met Sam te verschijnen op een show om dat alle reacties vast te leggen op film en dan eens te bekijken of

Als je dit doet ben ik je sponsor en je grootste fan.

Groetjes Ron

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:15

Dan sta ik ook met een vlaggetje aan de kant hoor Blaze.

Nu ik er over nadenk.... des te meer redenen voor de WRAN. Niet alleen voor alle rassen. Maar alle rassen in één paard. Mooier kan het niet. Kunnen we de rassenverenigingen eigenlijk wel opheffen

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:17

Ik word gewoon soms niet goed van al dat gezeur over de rassen, het lijkt soms wel een wedstrijd, wie zeikt wie het hardst af.

Als ik wel eens op de tribune zit en hoor hoe Ilona Vet, Astrid Bouwmeester, Piet Mesdagh ea worden afgezeken door het publiek en dat alleen om dat deze mensen zich een goed showpaard hebben gekocht, ik word er niet goed van.
Als ze een goede score rijden, ja dat zou ik kunnen met zo'n paard, als ze een slechte run hebben, zie le nu wel dat ze niet kunnen rijden met geld kun je niet alles kopen, en ga zo maar even door.

Deze mensen op de tribune zijn jaloers, maar hebben nooit geleerd dat jaloezie een gezonde emotie is, als je maar weet hoe je er mee om moet gaan.
Vaak zijn dit mensen met geen paard of een niet QPA (die ze eigenlijk wilde) en zo gauw ze een QPA hebben kijken ze op de rest neer.

Snappen jullie er nog wat van??
Waar ik heen wil is het volgende, het probleem zit hem niet in wel of niet QPA wel of niet performer, het probleem is gewoon en bepaald type mens die eigenlijk altijd wel wat te zeiken heeft.
Misschien dat onze mental coaches hier op bokt me kunnen aanvullen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:23

Nee, ik snap het niet zo Halloway. Ik weet niet op welke tribune jij zit, maar ik hoor dat niet. Ik hoor mensen spontaan roepen dat iets er mooi uitziet als het er mooi uitziet.

Ik hoor mensen ook spontaan gruwen als iets er gruwelijk uitziet en een paard met de mond open en onbenullig veel druk rond getrokken worden (zie je ook wel gebeuren). Maar eerlijk gezegd zit ik meestal op het stuk tribune waar de meeste mensen niet eens weten wie Ilona is. En dus alleen een ruiter zien.

En ja.. ik zou ook wel zo willen rijden. Dat gaat me op mijn leeftijd niet meer lukken. Ook niet met een superquarter. Dus ben ik persoonlijk tevreden met steeds een stukje beter worden. In mijn directe omgeving ken ik alleen dat type mensen. Met quarter, met niet-qpa en zonder paard.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:29

Amen Ron, helemaal met je eens.

Als je af en toe de opmerkingen hoort als je langs de kant staat, bedenk je je ineens dat je sport/hobby een heleboel kost en dat je dan ook nog gratis afgezeken wordt.

Groetjes, Gisela

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:41

Ik heb het gewoon over een klein goepje hooligans die het gehele beeld vertekenen.

Ik denk dus dat als Blaze met QPAK gaat starten in de NSBA de meeste kritiek niet zal komen van de andere ruiters, maar vanaf de tribune.
Natuurlijk zullen sommige zich afvragen waarom hij dit doet, maar dat vind ik niet meer als normaal.
Maar ik weet zeker dat hij na de wedstrijd veel lovende woorden zal krijgen van de andere ruiters.

Als ik met een van mijn reinertjes in de halterklasse ga starten zal de judge mij zeggen:
Mooie reiner heb je maar wat doe je hier eigenlijk.
Dit is trouwens geen fictie maar waar gebeurd.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:47

Oh ik schrok al. Ik dacht echt dat je het hele publiek bedoelde. Hooligans heb je overal helaas. Daar hebben we mental coaches voor om daar langs te luisteren.

Ik vond het juist zo leuk dat op het NK quarters iemand die ik persoonlijk ken door volkomen onbekend publiek werd toegejoeld omdat ze een stukje heel erg mooi reed. Dat is gaaf om te horen. Zoiets doet een ruiter ook wel goed.

Net als pakweg Blaze gewoon de oren dicht moet doen voor mensen die iets onaardigs over Sam roepen. En ik mijn oren dichtdoe als ze zeggen dat mijn Lan niet in de westernsport hoort, want ze zou al z2 kunnen lopen. Nou én? Zij eet er geen wortel minder om en mij kan het niet schelen.

Dus ik ga gewoon door met mijn grote paard en jij start gewoon halter erbij. Schouders ophalen werkt soms.

En gelukkig is er nog veel echte en oprechte support.