Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
iski schreef:Tjonge...ik wil zo'n Clydesdale wel eens in een vierkantje een 360º zien uitvoeren....of beter nog...over die brug van de NQHA zien klauteren...
Francis schreef:
Uh... neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen dat ze in de US met 'trailhorse' een 'buitenrijpaard' bedoelen?... dan maar even voor degenen die dat niet begrepen hadden...![]()
![]()
Shotime schreef:Cheveyo schreef:Shotime, het hele leven bestaat uit aktie <-> reactie, dus dat lijkt me een beetje onzinnige opmerking in mijn ogen. Of jij moet alles wat je zegt en waar je je dingen over afvraagt zelf uit je bolle koppie als eerste bedenken dat kan natuurlijk ook, dan neem ik namelijk mijn opmerking terug.
En dat andere ga ik niet eens meer op in
Waarom is mijn opmerking dan onzinnig? Is namelijk weer een reactie
op een reactie, dit is gewoon wat ik ervan vind, of moet ik soms wel m'n mond dichthouden?![]()
Maar ik reageerde eigenlijk omdat ik las dat sommige mensen het
belachelijk vonden dat ze haar tinker verkocht, niet om het verhaal van
de topicstarter (was jij dat?) Tuurlijk mag je vinden wat je wilt.
Maar het komt allemaal zo geforceerd over.
Het lijkt bijna schandalig dat ze haar paard verkoopt, tsja, er zijn
zoveel mensen die hun paarden verkopen. Als daar allemaal topics
over zouden komen...
) wat eigenlijk wel wat leuke foto's opleverde en verhalen over mense n in de westernsport. 
Cheveyo schreef:wellicht is onzinnig niet het juiste woord maar inderdaad ook jouw opmerking is een reactie op een actie zo zie je maar dat is dus logisch. Alles heeft een oorsprong zo ook dit topic (maar daar ga ik het niet meer over hebben) wat eigenlijk wel wat leuke foto's opleverde en verhalen over mense n in de westernsport.
Citaat:
Iski schreef:
of zo'n Belg in de Pleasure door de hoefslag zien ploegen....krijgt het begrip hoefslag weer een kompleet nieuwe betekenis
Citaat:Hoe jij over jouw paard denkt?
maar dat is mijn, no offense tough, koosnaampje voor een quarter ). Ik hou van uitdaging en vind het juist sport om een paardje te beleren dat er niet in eerste instantie 'voor gemaakt is'! Equinecoach schreef:Zie onderschrift voor foto van mijn mooie 'YihaaDraver' aka Standardbred...
in koppertje
Equinecoach schreef:Tja, bij mensen is daar toch vaak meer voor nodig! (Counter...?)![]()
Dank je wel Peter!
iski schreef:Oeps.......Vlaardingen-Beverwijk........1-0
PeterV schreef:iski schreef:Oeps.......Vlaardingen-Beverwijk........1-0
Nee,nee, 1-1 ik kopte als eerste in
iski schreef:
Klopt....maar de vraag is of die kopbal doel getroffen heeft....
PeterV schreef:iski schreef:
Klopt....maar de vraag is of die kopbal doel getroffen heeft....
Yep, ik maak ook met haar geen grapjes meer
iski schreef:Zou ik ook niet doen.....die is me veel te bijdehand....
Francis schreef:Misschien is het wel een idee om Pleasure-driving in te voeren voor deze paarden... veel van deze koudbloeden worden ook al aangespannnen gebruikt en ik denk dat ze in een dergelijk onderdeel heel goed moeten kunnen draaien...
marjet22 schreef:Ik denk dat er niet voor niets voor de verschillende rassen bepaalde standaarden zijn.
marjet22 schreef:Er zijn altijd dieren die zo goed getraind worden dat ze in de top mee kunnen lopen, maar de meederheid is niet voor niets een bepaalde lijn, hoeft niet persee een ras te zijn, maar een quarter zal ook niet snel Z dressuur lopen, omdat hij de bouw niet heeft.
marjet22 schreef:Ik denk dat een paard bepaalde kwaliteiten moet hebben om serieus western werk te kunnen doen. Dat is niet afhankelijk van het ras, maar van de bouw (en karakter) van het paard, waar sommige rassen gewoon meer goede eigenschappen in hebben dan anderen.
marjet22 schreef:en meestal zie je toch dat de mensen die een westernzadel opleggen en roepen ik rij western geen "echte" western paarden hebben. Terwijl de meeste echte serieuze ruiters ook geschiktere paarden hebben.

marjet22 schreef:Hoeft niet persee ras te zijn (als quarters, paints of apls) En de ruiter is belangrijker dan het paard.
marjet22 schreef:Maar het blijft persoonlijk ik heb zelf (en berg me nu maar met al die liefhebbers hier) helemaal niets met tinkers, zeker niet met een western zadel, maar dat zegt niet dat het niet mogelijk is.

marjet22 schreef:In mijn ogen is het zo dat als het echt geschikte western paarden zouden zijn dat waren ze die wel gaan fokken voor de sport en dat doen ze niet.
marjet22 schreef:Maar ik zie persoonlijk veel liever een mooie quarter of paint, omdat ik daar gewoon iets mee heb.
maar de een is gewoon meer geschikt dan de ander! Francis schreef:Misschien is het wel een idee om Pleasure-driving in te voeren voor deze paarden... veel van deze koudbloeden worden ook al aangespannnen gebruikt en ik denk dat ze in een dergelijk onderdeel heel goed moeten kunnen draaien...
Is misschien wel een leuk onderdeel voor sMax, die is in zijn jeugd ook voor de kar beleerd,