Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sugarmiss schreef:Het lijkt me voor instructeurs die nu al hun brood verdienen met lesgeven niet doenlijk om min. 3 jaar lang dagonderwijs te volgen, wie betaald de gederfde inkomsten. En 's avonds lesgeven zal ook niet 100% meer gaan , want er moet oko nog huiswerk gemaakt te worden. Van een studiefinanciering zullen ze ook niet meer kunnen rondkomen lijkt me
Overigens geldt bovenstaande deels ook voor de avondkursussen. Ook hier zal er inkomstenderving zijn. Al kun je dan nog denken dat het voor een goed doel is.

De gemiddelde leeftijd van deeltijdopleidingen ligt boven de 30Citaat:Gevolg zal zijn dat er, vermoedelijk, MBO deeltijdopleidingen gaan ontstaan. Maar ja, daar heeft de huidige trainer met de gemiddelde leeftijd van midden 30 niks meer aan.
Sugarmiss schreef:Het lijkt me voor instructeurs die nu al hun brood verdienen met lesgeven niet doenlijk om min. 3 jaar lang dagonderwijs te volgen, wie betaald de gederfde inkomsten. En 's avonds lesgeven zal ook niet 100% meer gaan , want er moet oko nog huiswerk gemaakt te worden. Van een studiefinanciering zullen ze ook niet meer kunnen rondkomen lijkt me
Overigens geldt bovenstaande deels ook voor de avondkursussen. Ook hier zal er inkomstenderving zijn. Al kun je dan nog denken dat het voor een goed doel is.
Funnygirl schreef:Zou ik een mogen weten wat volgens jullie het verschil is tussen de dagopleiding en de cursus? Hier ben ik namelijk erg benieuwd naar.
Jolanda
en zegt meer over de inhoud van het onderwijs... en kan dus in elke vorm gegeven worden..dag-, avond-, nacht-, weekend-, vakantie- etc.

iski schreef:
Het ingenomen standpunt verdient begrip. Voltijdse opleiding gaan volgen naast je werk als zelfstandig trainer is moeilijk, zo niet zelfs onmogelijk. Maar voor deeltijdopleidingen zie ik geen bezwaar. Er zijn hele volkstammen mensen die naast hun baan nog een opleiding volgen.
Maar dan moeten we het vak van trainer ook echt als een beroep gaan zien. En dan niet, wat ik links en rechts nog wel eens zie en zag een trainer in dienst nemen en die tegelijkertijd ook voor alle andere klusjes inzetten.
)Citaat:Maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij jou en mij. Wanneer ik morgen tijdens een les van een manegepaard af sodemieter en ik breek m'n been...en de verzekeringsmaatschappij besluit bepaalde kosten niet uit te betalen....dan draai ik er dus zelf voor op.
. Het gaat mij eigenlijk specifiek over de opleiding in Deurne. Wat men denkt dat het verschil is tussen de opleiding (even goed kijken wat ik formuleer) en de cursus.

Citaat:Maar voor deeltijdopleidingen zie ik geen bezwaar. Er zijn hele volkstammen mensen die naast hun baan nog een opleiding volgen.

Sugarmiss schreef:[Overigens hebben een hoop instructeurs overdag privé-lessen of trainen paarden.En dan hebben we het nog niet over de deeltijd-trainers/instructeurs die ook overdag gewoon moeten werken.
[/quote]
Sugarmiss schreef:@PeterV: ben je niet bang dat deze niet-serieuse opmerkingen niet bij iemand in een verkeerd keelgat schieten als serieus geangageerde voorzitter-in-spé![]()

Anya schreef:Bij mijn weten zijn er geen wedstrijden van het KWPN. Je hebt de hengsten en merriekeuringen. En nog iets voor jonge paarden, maar ik heb nog nooit een wedstrijd voor alleen kwpn-ers gezien. Is ook wat moeilijk want het is geen ras. Het is een stamboek. Waarbij bijvoorbeeld Oldenburgers, Irisch Hunters, Belgische en Franse Warmbloedpaarden worden toegelaten.
Cer schreef:@Adrienne: Hoe zou jij dat dan met de huidige trainers/pro's doen dan? Die moeten voor de komende 3 jaar fulltime naar school
Cer schreef:@Jij vergelijkt het met een soort mbo opleiding (met propaedeuse zelfs HBO)... die heb je wel, maar daar moet je op je 16e aan beginnen. Ik weet niet of alle ouders zitten te springen als hun kind naar een 'paardrijschool' gaat...

Adrienne schreef:De huidige pro's gewoon laten voor wat ze zijn. Dit zijn de mensen die in het begin tijd vrij zouden moeten proberen te maken om de lessen vorm te geven.
Citaat:Ik denk niet dat je die mensen moet gaan dwingen om een opleiding te gaan volgen. Dat lijkt me onzinnig. Bedenk zelf maar eens hoe veel van die oude mennekes met hoedjes in het bezit zijn van een soort gelijk diploma.

Citaat:Ik denk dat je in grote lijnen toch wel weet wat ik bedoel met een soort propaedeuse, zonder daar meteen een opleidings niveau aan te hangen.
)
Sugarmiss schreef:@Dance: ??? verklaar ???
.
Ik kom er op terug
Cer schreef:Nu is het toch zo, of het zit op het randje, dat degene die les geeft, daarvoor aansprakelijk is? Dan draai je er dus niet zelf voor op