jessiejanes schreef:WAT is nou het probleem dan??
deze zin:
Dat is ongeveer hetzelfde als geen vragen stellen totdat je het antwoord weet, en volkomen in de lijn van dit topic
Was die voor mij of Sugarmiss, snapte echt niet wat je nu bedoelt.
Die was voor jou. Jij zet een smiley na een opmerking die SM maakte, en ik zeg dat die opmerking hetzelfde is als de opmerking 'geen vragen stellen als je het antwoord niet weet', die door een ander persoon al gemaakt is. En dus volkomen in de lijn van dit topic. Geen rare opmerking van SM, imo.
Citaat:
of is dit juist wat er bedoelt wordt met 'bokt'-mensen?
Overal het negatieve van zien?
Nee hoor, gewoon af en toe groen-en-geel ergeren over mensen , die zich rot vervelen en niks beters te doen hebben, dan alles willen overtreffen.
*hint* er was nog 1 post voor die van jou.
Vaak wordt er door personen nogal afgegeven op die zgn. bokt-mensen (wie dat dan ook moge zijn), ergerde ik me ook aan. Zo ergeren we ons weer lekker de dag door.
Citaat:
Maaruh, ik heb nu allemaal hele nuttige dingen gedaan, en kom weer bijlezen. het is een leuk topic zo! 
Ja toch? 
Over dat spinnen... ik geef richting aan, en dan moet de beweging zich blijven herhalen, wel ondersteunt met geluid en een zeer lichte teugel/beendruk. Als ik wil stoppen, breng ik mn hand terug naar het midden (standje neutraal). Zelfde in de cirkels, gewoon richting aangeven.
Citaat:
(toevallig de quote van Cer)
Ga ik toevallig dan ook antwoord geven... 
Citaat:
lijkt me logisch, maar hebben mensen hier niet al de ervaring gehad , als je te lang te "lief" blijft, het paard juist tegen het bit gaat duwen en helemaal niet los komt van het bit?
Je kan iedere keer vragen , maar zogauw je weer druk wegneemt komt dat hoofd gewoon omhoog,....
Maar dan kom je weer op de term uit 'wat is te lief'? Als je druk vraagt, druk versterkt, vind ik dat niet altijd lief hoor. Wat ik 'niet lief' vind, is vanuit het luchtledige sjorren of schoppen.
Als je druk aanneemt ondersteun je dat altijd met je been, zonder been geen teugel nl.
Als het paard zn hoofd gelijk weer omhoog brengt, is het moment van loslaten niet goed getimed. Je geeft alleen los, als het paard los is. Dus is er altijd een moment dat het paard wel de juiste positie aanhoud. Van daaruit ga je verder werken....
Citaat:
Of hij houdt zijn hoofd laag, maar duwt op je handen?
Wat doe je dan?
Waarschijnlijk geef je dan geen been?
Citaat:
hetzelfde voor als het paard beendruk negeert of tegen het been is,....
Dat is meestal dan vanaf de grond of vanaf de basis al niet goed. Je leert het paard als eerste, aan de hand al, te wijken voor druk.
Citaat:
ben benieuwd,...
Bedoel je nog wat met die smileys 
Ik persoonlijk vind tekstuele uitleg, zonder de situatie irl te kennen, niet te doen. Er bestaat geen schriftelijke cursus paardrijden, omdat paarden altijd eigen initiatief kunnen tonen, wat op dat moment niet in het boekje beschreven staat.
Oh, en ik moet erbij vermelden, ik rij erg ouderwets, dus het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd doe...