[WN] Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:37

Aangezien de vermaning om weer on topic verder te discussieren niet opgevolgd is, heb ik alle off topic reacties van Westernboy en PeterV gewist.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:47

Ik vind het super wat die lui presteren! Ik hoop zelf ook ooit iets te kunnen wat enigszins in die richting gaat. Mijn paardje en ik zijn erg hard aan het oefenen op het werken zonder of met zeer licht gebruik van de teugels, en dat gaat tot nu toe alleen maar vooruit. Als ik het hoofdstel er helemaal af doe zit er best nog een stuur en een rem op, alleen in galop nog niet zo, maar dat blijft een kwestie van oefenen. Had laatst een vriendin van me weer eens dressuurmatig laten rijden op Speedy, en ze merkte op hoe gevoelig hij geworden was. Rijden zoals in die filmpjes zal wel een onbereikbare droom blijven, maar dat wil niet zeggen dat je die niet kunt nastreven...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:05

gaaf!

Oefen er ook vaak mee alleen dan freestyle pleasure

PeppySan

Re: Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:40

Romkabouter schreef:
PeppySan schreef:
Dit is dus bridleless gereden met een hengel met een wortel voor zijn neus

Maar wel met een touw om de nek als ik het goed zie?

No offence, maar met een touw kun je nog steeds neckreign geven

Verder ziet het er leuk uit

Dat heb je goed gezien Rom. Als het rustig is in de bak dan heb ik helemaal niets om.
Maar met 400 man publiek, een apepakje aan en een wortel voor zijn neus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een touwtje eromheen gedaan. Ook het wijken zonder iets aan de voorkant is nog erg moeilijk, maar we blijven oefenen.
Ooit zullen we dit kunnen zonder iets.
Het publiek, voornamelijk dressuurruiters, vonden dit al heel spectaculair en ik heb heel veel lovende reacties gekregen.

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:43

Jammer dat de kwaliteit van het filmpje niet echt goed was (op mijn mac), maar ik vind het super wat je daar laat zien!!!! Ook met een halsstring.
Thuis is het toch allemaal anders, gemakkelijker, maar inderdaad op een vreemde locatie met publiek vind ik het echt heel knap.

Alhoewel..... met een wortel voor zijn neus kan iedereen het wel natuurlijk he

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:26

Hier is maar 1 woord voor: "WOW"!

Echt enorm gaaf zeg, dat geldt voor alle filmpjes!
Ik rijd mijn paard ook wel bridleless maar dan krijg ik dit er voor-z'n-lang-zal-ze-leven niet uit!

Ik ga ook nog maar weer eens oefenen geloof ik

(en voor de mensen die zonodig kritiek moeten hebben, idd doe het zelf maar eens beter!)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:51

FuRyoMaRLoeS schreef:
Francis schreef:

Ik daag je uit om dat te filmen en ons dat hier te laten zien... maar dan ook wel zo'n perfect uitgevoerde reiningproef met plussen op bijna alle manouvres.

Wuahahaha Jaaaa, There You Go

OK oeps, het kwam nogal arrogant over, ik lees mijn reactie net terug...
ik wil best een keer filmen wat ik met faram kan, moet ik ff een camera ritselen... ik kan echt niet zo'n reiningproef, maar met teugelloos rijden zijn we al een heel eind (ook buiten, en andere oefeningen), en met losse oefeningen (longeren zonder touw) ook.
wel jammer dat jullie zo reageren, maar ik snap het ook wel. mijn bedoeling was echt niet om te zeggen dat ik net zo goed ben als die ruiter op dat filmpje. ik zou alleen wel wat meer plezier bij het paard willen zien bij de volgende.

dus sorry als het zo overkwam, was niet mijn bedoeling.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:21

merrieveulen schreef:
... ik kan echt niet zo'n reiningproef....
...mijn bedoeling was echt niet om te zeggen dat ik net zo goed ben als die ruiter op dat filmpje.

Dat was anders precies wat je zei...

merrieveulen schreef:
...terwijl ik dit met mijn paard ook kan.

Misschien volgende keer eerst even nadenken voor je iets typt.

In Engeland hebben ze zo'n mooi spreekwoord waar meer mensen zich best aan zouden mogen houden van mij: "If you can't say something nice, say nothing at all"

De betreffende reiningproef was gewoon nagenoeg perfect uitgevoerd en 't getuigt nogal van wat arrogantie om dat af te kraken... geen wonder dat mensen daar dan heftig op reageren. En nogmaals... bekijk de clip nog eens goed, dan zul je zien dat dit paardje genoeg plezier in z'n werk heeft... héél wat meer dan heel veel reiningpaarden die ik in de loop der jaren in de ring heb zien verschijnen.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:38

merrieveulen schreef:
En nogmaals... bekijk de clip nog eens goed, dan zul je zien dat dit paardje genoeg plezier in z'n werk heeft...

inderdaad, ik zie meerdere gedeelten waar het paard zijn oren gewoon naar voren heeft.....

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:02

OK, maar ik geef tenminste toe dat ik fout zat, toch? dan hoef je het er niet alsnog in te wrijven.
in het vervolg zal ik mijn woordkeus iets anders maken.

westernboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:54

ik zeg niks meer

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:44

wooooooouwwww wat geweldig en dat hoofd blijft helemaal laag!!!
ik ben er stil van dat zou ik nou later ook wel willen

lijkt robbie williams wel die der op zit

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:58

merrieveulen schreef:
OK, maar ik geef tenminste toe dat ik fout zat, toch? dan hoef je het er niet alsnog in te wrijven.
in het vervolg zal ik mijn woordkeus iets anders maken.

Haha het maakt niet uit Maar we zouden het leuk vinden als je het indd een keer opneemt, en met ons deeld!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:38

FuRyoMaRLoeS schreef:

Haha het maakt niet uit Maar we zouden het leuk vinden als je het indd een keer opneemt, en met ons deeld!

is goed, ik moet nog een kabel hebben voor mijn camera. ik heb nog meer filmpjes, die wil ik hier ook nog een keer kwijt. maar goed, eerst een kabeltje dus. ik ga van't weekend wel foto's maken (daar heb ik al wel een kabel en alle spullen voor ), er is dan iemand mee. misschien dat zij foto's kan maken van het rijden zonder zadel en hoofdstel.
het lijkt mij gaaf als meer mensen dit met hun paard gaan leren, dat je echt samenwerkt, is een heerlijk gevoel!

Joosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:50

Wauw, dit is echt VET gaaf!!!
Echt super dat dit kan!

westernbabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:30

wow wel gaaf paard
hahaha

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:33

Ik ben heeeeel benieuwd naar de filmpjes!!!!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:15

He he eindelijk het filmpje kunnen zien.
Ik wil graag een ieder die iets negatiefs te vertellen had over deze proef uitnodigen om eens te komen laten zien hoe het dan moet,We hebben 3 paarden op stal staan incl. 3 ruiters die dit ook kunnen(2 reiners en 1 pleasure paard).
Wil wel eens zien hoe de mensen met hun grote waffel op hun bek gaan.
En niet zeiken dat je niet hebt gezegt dat je het beter kunt,maar dat je wel ziet wat er fout is want daar trap ik niet in.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:18

Wie beweert dan nu nog dat-ie het beter kan? Dat was toch uit de wereld dacht ik...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:20

Oh dus je mag nooit meer wat negatiefs zeggen?? Want dan moet je het gelijk zelf laten zien?
Dan wordt het allemaal wel erg roze brillerig en moet er een andere kleur zonnebril op je smiley

En ik denk dat het op een eigen paard beter lukt dan op een vreemd paard, of niet?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:27

Jawel hoor je mag zeker iets negatiefs zeggen.Misschien een tik van mij dat ik nooit iets negatiefs zeg over iets wat ik niet beter kan.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:30

ergens kan ik me dat niet helemaal voorstellen eigenlijk....

Persoonlijk luister ik ook naar kritiek van mensen waarvan ik vind/denk dat ze iets minder goed kunnen. Zoals bijv. mijn ouders. Slechts drie keer op een paard gezeten, en toch luister ik naar ze ivm mijn rijden... sja.....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:35

Ja zelfs ik sta open voor opbouwende kritiek
Het een sluit het ander niet uit

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:42

Dus dan moet je bepalen wat opbouwende kritiek is (gewone kritiek krijg ik ook hoor, geen problemen mee) en wat negatief is...
dat worden dan een hoop gouden schaaltjes.....

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:50

Leuk hoor om te zien! Paard is super relaxed en volgens mij helemaal niet ongelukkig!! Maar waarom heeft de ruiter geen hoed op?