[WN] Bokkers vóór of tegen één NK

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van één groot Nederland NK

Poll eindigt op

Vóór, mits alle rassen ook hun eigen NK houden op dezelfde show.
Geen stemmen
Vóór, 1 NK voor alle rassen en andere niet-WRAN onderdelen (HUS, HALTER etc) hun eigen NK op dezelfde show.
Geen stemmen
TEGEN (alles houden zoals het nu is).
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

DubbelFun

Re: Bokkers vóór of tegen één NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:44

Blaze schreef:
Meestal neemt Sandra het over in de dagen dat er niets kapot gaat

Andersom zou Peter waarschijnlijk beter uitkomen.

FF serieus en ontopic steekwoorden schreef:
Het verhaal ....erg onwaarschijnlijk ...hidden agenda's van bepaalde mensen.... *het zal wel geroddel wezen* .
Maar helaas begin ik steeds meer te ervaren dat die roddels wel degelijk op waarheid zijn gebaseerd,omdat de verhalen van mensen vaak gewoon overeenkomen.
En misschien wordt het tijd dat dit dan eens open en boven tafel komt zodat alles eens goed uitgesproken kan worden en door de leden -die dan van de hoed en de rand weten- stappen ondernomen kunnen worden tegen die betreffende mensen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:50

Daar is het zeker tijd voor.Het is toch leiding die we willen en niet misleiding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 17:18

Chapeau voor Peter om eindelijk eens de knuppel in het hoenderhoek te durven gooien.
@Peter: vraag op voorhand ruime spreektijd aan, anders komen ze te kort aan de normale huurtijd van de zaal

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:57

Sugarmiss schreef:
@Peter: vraag op voorhand ruime spreektijd aan, anders komen ze te kort aan de normale huurtijd van de zaal

Dan gaan wij gewoon buiten verder.

Sugarmiss schreef:
Chapeau voor Peter om eindelijk eens de knuppel in het hoenderhoek te durven gooien.

Let maar op, die knuppel wordt gegooid als je een beetje tegen gas geeft, en zaken als deze aan de kaak stelt. Er zal meteen verscholen worden achter het feit dat het vrijwilligerswerk is.
Mijn inzien is vrijwilligerswerk niet vrij blijvend, dus zal mijn opstelling ook zo zijn.

Natuurlijk zullen er nu ook mensen zijn, die mijn orthodoxe wijze van aankaarten van het geven probleem binnen de westernsport, zich afvragen wat ik hier nou mee wil bereiken.
Zins een aantal weken hebben wij een manege bedrijf gekocht, waar voornamelijk dressuur en springen gegeven werd. Natuurlijk hadden wij daar geen kaas van gegeten, maar dankzij de organisaties waar deze takken van sport bij zijn aangesloten, was ik binnen tien weken geheel op de hoogte van alles en nog wat. Eén telefoontje en de molen ging van zelf lopen. Alles heb ik al over de vloer gehad, en nogmaals, binnen tien weken was ik maximaal geïnformeerd.
Ik zal maar niet aangeven hoeveel jaren ik nodig gehad heb, om de cultuur binnen de westernsport verenigingen mijn eigen te maken, maar het is armoede troef in vergelijk wat ik nu mag ervaren. Nu hoeft het ook niet meteen zo extreem te veranderen, want ik besef dat deze takken van sport allen betaalde secretariaten hebben, die ooit ontstaan zijn waar wij nu met onze tak van sport staan. Dus waarom nog hakketakken als er voorbeelden zijn die door innovatie en communicatie wel een professionele uitstraling hebben gekregen.
Waarom zien dit wel een aantal verenigingen in, en andere niet?

De ontstane Federatie, is niet meer dan een orgaan, waardoor de westernsport het aanzien kan gaan krijgen, die het verdiend. Iedereen wil toch dat de sport die wij beoefenen en in de praktijk samen uitvoeren meer aanzien krijgt. Innovatie is niet altijd het sleutel woord, maar kijk nou eens naar het dressuur, springen of mennen, daar liggen de voorbeelden dat je door samen de krachten te bundelen, pas echt vooruit komt. Chapeau voor ieder die dit in gaat zien.

Peter Vet

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:02

Citaat:

[b]
PeterV schreef:

Dan gaan wij gewoon buiten verder.

Neem handboeien mee en een lasso om ze vast te binden, want ik heb sterk de indruk dat betreffende personen niet luisteren willen.
Belangrijk is inderdaad, dat de leden, mits ze in grote getale op komen draven op die ALV, eindelijk eens geïnformeerd worden wat er nu werkelijk speelt.

Dan ook nog mag men hopen dat ze het ook inzien, dat een gezamenlijk optrekken belangrijker is voor de promotie van de westernsport.

Als ik dan zie hoeveel mensen de poll hebben bezocht en hoeveel er daadwerkelijk hebben gestemd of hun mening hebben gegeven...... vraag ik me af of ze niet eens meer vor hun mening durven uit te komen.

Dus die knuppel zal best flink aankomen , maar hard nodig. Ik vind het bijzonder moedig PeterV.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:19

Dance schreef:

Als ik dan zie hoeveel mensen de poll hebben bezocht en hoeveel er daadwerkelijk hebben gestemd of hun mening hebben gegeven...... vraag ik me af of ze niet eens meer vor hun mening durven uit te komen.

Vergeet niet dat heel veel mensen elke keer weer gaan kijken als er een nieuw bericht is geweest.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:48

Peter ik heb maar 1 ding te zeggen............petje af.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:51

Geef die pet maar aan Peter Rina, kan hij vis vangen

Er is een gezegde: als het niet erg genoeg is, gebeurt er niks.
Het is nu kennelijk én langzaamaan erg genoeg én tijd dat we de handen eens ineen slaan én Peter pakt het aan. Ik hoop van harte dat dit gaat werken. Ik zal er in ieder geval mijn uiterste aan bijdragen waar dat nodig is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:53

Pfff ik ben echt blond hoor!! Wat heb ik gemist??? We hebben de handen toch al ineen geslagen met het organiseren van de Federatie, toch?? (jaja, met uitzondering van de NQHA)

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:02

Hoe pakt Duitsland dit aan?
hebben die 1 groot NK voor alle rassen of ook een rassen- en een EWU-NK? Zijn die NK's dan ook te gelijk in 1 week?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:05

weet ik eigenlijk niet.. zou ik even moeten zoeken.
Ik weet wel dat het groot genoeg is om regio-kampioenschappen te kunnen rijden. Er zijn ook nogal wat disctricten. Ik ga even zoeken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:06

Ik kan alleen voor de PHCG (Paints) spreken, die hebben hun eigen DK, eens in de 2 jaar, grote show met 4 judges waar half Europa voor op komt draven. Het "andere" jaar hebben ze de EK.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:15

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:17

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:27

DQHA en EWU hebben ieder hun eigen NK, twee hele grote evenementen. Daarnaast werken ze ook samen en hebben ook gezamenlijk wedstrijden. de 25-30.10 is van de EWU de German Open.

Bijvoorbeeld de 20.8 was een DQHA & EWU wedstrijd in Klöden

18 - 28.8 was het EK in Kreuth, wanneer het DK nu precies is of was kan ik even niet zien. Ik heb een paar Journals uitgeleend.

Ook met 4 of 5 judges en daar komt ook bijna heel Europa naar toe.

(Rina, kun jij even kijken?). Die twee werken dus echt wel samen en zullen zich ook niet bijten. De EWU wedstrijden en clinic staan gewoon in het Duitse Quarter Horse Journal.

Nu zijn er dus over al grote wedstrijden.

Bijv. 15-16.10 Norddeutsche QH-Zuchtschau (2 AQHA/DQHA Nord Futurity).
24.-25.2.06 Intern. Westernshow Bremen
2 AQHA/DQHA/NCHA/NRHA/NSBA/FEI aangevraagd.

10.12.3.06 Intern. Westernshow Dortmund (zelfde als in Bremen).

Van de EWU komt nog of staat in het blad dat ik heb uitgeleend.

@Jeddah: klopt, komen er ook veel even lezen als er weer wat gepost is in dit topic. Ook heel veeel verborgen en heel veel gasten

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:29

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:11

Dance gilt Rina zoekt , maar kan het ook zo effe niet vinden wanneer de DK is. ik gok volgend jaar. EM was dit jaar.

ik vind eigenlijk dat je Duitsland even niet kunt vergelijken met Nederland. zoals Peter al zo treffend zei we zijn nog kleiner dan de kleinste Bundesstaat in Dld. (Peet ik heb krom gelegen van het lachen dat ik dat las, maar idd het is helemaal waar ) ze hebben daar veel meer structuur dan wij ooit van zouden kunnen dromen. en zoals dance al zegt dat bijt elkaar daar absolut niet. in het blad van de DQHA staan zelfs de wedstrijden en uitslagen van de Oostenrijkse collega's.

daar moet je dus ook punten halen en je kwalificeren voor je uberhaupt aan een DK mee mag doen. maar daar zijn er ook veel meer ruiters dan hier in NL. het kampioenschap van alleen de Quarters duurt al een week.

daar zijn wij in het kleine Nederlandje nog helemaal niet aan toe. we moeten hier maar eens gaan zorgen dat we 1 NK krijgen. en dat de neuzen eens de zelfde kant op gaan staan.

Peter mijn stem heb je.
@anya, hihi hij krijgt mijn pet niet, als hij zonodig vis moet vangen krijgt hij wel een hengel van me (met ouders die een hengelsportzaak hebben is dat niet zo moeilijk )

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:53

Ik dacht ook weer volgend jaar Rina (bedankt voor het zoeken )

Het EK zal dan wel weer in Italië worden gehouden of zo. Maar misschien ook niet. Kreuth is een fantastische faciliteit en ligt voor verre reizigers toch wel redelijk in het Midden. Good old Germanu zal er alles aan doen dit evenement bij zich te behouden.

En Zwitserland staat er ook nog bij

Maar eerst eens morgen westerntrouwfeest met paarden en al.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:22

wingpearl schreef:
optie 2 voor mij... Het gaat toch om wat je met je paard presteert. (en niet om wat met welk ras....??) Krijg je 1 lijn en een hoger niveau..

Ik heb t zelfde gestemd om dezelfde reden

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:14

Even voor de duidelijkheid, de gene die de credits moeten ontvangen, en waar een petje voor afgenomen moet worden, zijn die mensen die de drijfveer zijn, en ervan overtuigd zijn, dat er een samenwerkingsverband moet gaan komen. Het siert deze mensen, dat zij het geduld kunnen opbrengen, dat iedereen gaat inzien, dat als het met deze sport wat moet gaan worden in Nederland, dat je dan om aansluiten bij de Federatie niet heen kan.
Maar goed, waarschijnlijk zijn de oude vetes veel belangrijker om in stand te houden daar waar het eens fout ging. Geheel wordt er aan voorbij gegaan, dat mensen die een fout hebben begaan????, met sterk verbeterde plannen kunnen terug komen, en daar ook mee door gaan, waar andere alleen nog maar kunnen verwijzen naar vroeger. Tja denk ik dan, wat heb ik daar aan, dit was allemaal voor onze tijd, ik leef nu. Frustratie uit het verleden bepaald in Nederland de vooruit gang van de westernsport, en dat moet maar eens afgelopen wezen. Het is best lachen hoor met deze mensen, omdat zij met name BV bokt als een kippenhok zien, waar deze niks mee te maken willen hebben. Tjonge jonge denk ik dan, het één kippenhok beticht het andere kippenhok, terwijl wij daar toch beter van mogen verwachten.
Ik praat of schrijf ook veel, en ik weet dat luistern moeilijker is dan praten, dus laten wij gebruik maken van een oud spreekwoord. Wie niet luistern wil, moet maar…………..

Peter Vet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 13:26

En wat had je daarvoor in gedachten

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:42

Sugarmiss schreef:
En wat had je daarvoor in gedachten

Die knuppel, toch?? toktoktok

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:56

Nog even een opmerking, was weer te snel met plaatsen.

Ook al is er, welliswaar al behoorlijk over de datum, oud zeer en kunnen bepaalde mensen nu echt niet door één deur, zou het van verantwoord, volwassen en professioneel gedrag zijn als men op juist deze manier met elkaar omging. Niemand verlangt dat de betreffende personen plotseling dikke vriendjes worden. Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de sport, de promotie van deze onze sport en de toekomst hiervan. Toekomst kan dit alleen hebben als men de krachten bundelt.

Ga dan maar niet samen door die deur, maar één voor één, neem plaats aan de andere kant van de tafel en voer gewoon een zakelijk gesprek met een zakelijke uitkomst. Die zelfbeheersing moet je in het zakenleven ook op kunnen brengen dus waarom hier niet.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:26

vera schreef:
Heee, nog meer whiskey drinkende dames!
Normaal ben ik altijd de enige.......

weet je een jong jenevertje op z'n tijd is ook wel lekker!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 01:10

kjcm schreef:
vera schreef:
Heee, nog meer whiskey drinkende dames!
Normaal ben ik altijd de enige.......

weet je een jong jenevertje op z'n tijd is ook wel lekker!

Naast een gezamenlijk NK ook nog meer drankwensen??