[WN] Ruk & pluk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Ruk & pluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:42

Volgens mij zijn hier mensen die totaal verschillende ideeën hebben bij de opbindpraktijken. Trinity bindt haar paard VAST en niet OP. Vastzetten en opbinden zijn twee totaal verschillende dingen. Ik zet mijn paard ook vaak genoeg VAST (naast zijn hooinetje en niet met zijn neus tegen het plafond). Al is het alleen maar om hem schoon te houden. Het is een grote jongen en weet wat vaststaan betekent.

Opbinden is echter heel wat anders. Dat is je paard met zijn neus tegen het plafond aan vastzetten, zodat hij of zij of "na kan denken over de slecht gereden proef" (die las ik net voor het eerst, aparte denkwijze weer ) of het paard wordt zo moe en houdt zijn hoofdje wel mooi laag tijdens de proef. Ik heb altijd begrepen dat bepaalde trainers het om de laatste reden doen.

Nee, ik ben het zeker ook niet eens met opbinden. Of ik een paard zou losmaken? Nee, denk het niet, maar ik ga het zeker melden! Het is niet mijn verantwoordelijkheid om te kijken of alle paarden wel een normale behandeling krijgen, maar als ik het zie, leg ik de verantwoordelijkheid bij de stalmeester of bij het secretariaat. Die mogen kijken wat ze ermee doen.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:38

Sugarmiss schreef:
Hulde dus aan de ruiters die zich op wedstrijden netjes gedragen. Uit het gedrag van het paard blijkt vaak wel of ze dat thuis ook zo doen.

Ik was laatst tribunecowboy bij een WRAN-C wedstrijd en vond het overgrote deel van de ruiters erg beschaafd rijden, voorzover ik gezien heb (ook in de inrijbak). Bij het NK in Marienheem zal ik eens wat beter opletten wie de rukkers en plukkers zijn (daar kunnen we dan weer leuk een afzeiktopic over starten ).

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 17:50

WormBoy schreef:
Sugarmiss schreef:
(daar kunnen we dan weer leuk een afzeiktopic over starten ).

dit topic is echt niet als afzeiktopic bedoeld, misschien dat de mensen die zelf zo rijden dat wel vinden omdat ze zich aangesproken voelen, ben gewoon benieuwd wat iedereen van dat ruk en pluk ( en >OP<binden) vind omdat ik het steeds meer mensen zie doen en ik vind t gewoon een k**manier
Laatst bijgewerkt door mcqh op 11-09-05 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:56

Als je quote doe het dan goed; ik heb bovenstaande niet gezegd nl

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:12

mcqh schreef:
dit topic is echt niet als afzeiktopic bedoeld, misschien dat de mensen die zelf zo rijden dat wel vinden omdat ze zich aangesproken voelen, ben gewoon benieuwd wat iedereen van dat ruk en pluk ( en >OP<binden) vind omdat ik het steeds meer mensen zie doen en ik vind t gewoon een poedersuiker

Ach, dit soort topics heeft nogal snel de neiging om afzeikerig te worden. Heb ik niet zoveel moeite mee hoor (daar is het Bokt voor ). Ik durf er ook wel iets om te verwedden dat we na het NK weer van die topics krijgen "Ruiter X deed paardonvriendelijke actie Y, mag dat?", en ik denk dat het ook heel goed is om daar over te bomen. Nadeel van het "afzeiken" is wel dat de rukkers en plukkers (die toch ook dit forum zullen lezen) niet echt de neiging hebben om zich in de discussie te mengen, en dat vind ik jammer (ben dol op hoor en wederhoor).

mcqh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:16

Sugarmiss schreef:
Als je quote doe het dan goed; ik heb bovenstaande niet gezegd nl

sorry, heeft mn pc automatisch gedaan ??? ofzo op een of andere manier? ben niet zo geweldig met computers...