[WN] Moet er een andere manier komen voor…......................?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Halloway

Re: Moet er een andere manier komen voor…...................

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:53

Wat betreft de mentaliteit van de pro's in Nederland, heeft Sassy helemaal gelijk, hier moet nog veel veranderen.

Vorig jaar was ik in de States om een merrie te bekijken en door onze trainer uit te laten proberen, resultaat het was niet wat ik zocht.
Mike zei toen ga eens bij Francois kijken die heeft ook meestal leuke merrie,s staan, dus wij daar heen, vier merries meerdere dagen geprobeert, niet echt wat we zochten.
Ook hier weer geen probleem blijf lekker eten bla bla.
Toen kwam Mike met het volgende adres Brain, dus daarheen meerdere merries geprobeerd en bingo perfecte match gevonden.
Ondanks dat ik weet dat Mike 10% heeft gekregen van Brain, dit is een ongeschreven wet in de states, heb ik gevonden wat ik zocht zonder dat iemand mij iets heeft opgedrongen.
Als hier in Nederland ook zo gewerkt zou worden, zouden er veel meer mensen zo gellukkig zijn als Jip vandaag.
Dat is een vorm van proffesioneel gedrag die ik hier in Nederland mis, ieder voor zich en God voor ons allen is hier het motto.

Betreurenswaardig vind ik dit, het probleem ligt imo bij een groep proffesionels die geen zakelijk inzicht hebben en ineens geconfronteerd worden met een booming markt.

@Alle niet wedstrijd ruiters: Ik heb begrip voor jullie ideologie en ben het in sommige punten ook geheel met jullie eens, toch vind ik dat er van jullie kant uit iets meer begrip voor de pro's mag komen.
Het feit dat wij het anders doen wil nog lang niet zeggen dat er sprake is van mishandeling.
Ik nodig een ieder dan ook van harte uit om als je de show hier in Panningen bezoekt, bij ons langs te komen.
Laat het maar weten.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:03

Hmm wij gaan naar Panningen maar zie ons wel als wedstrijdruiters,dus wij mogen niet komen

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:34

Heb vergeten een regel open te laten in dat laatste stukje, deze uitnodiging geld dus voor iedereen.

@Blaze: Heb jij niet net je paardje verkocht?
Potentiele kopers worden met en limo opgehaald.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:05

Halloway schreef:
@Alle niet wedstrijd ruiters: Ik heb begrip voor jullie ideologie en ben het in sommige punten ook geheel met jullie eens, toch vind ik dat er van jullie kant uit iets meer begrip voor de pro's mag komen.

ik begrijp dat je het niet bedoelt, maar het lijkt net alsof hier staat dat alleen pro's wedstrijdruiters zijn

Citaat:
Het feit dat wij het anders doen wil nog lang niet zeggen dat er sprake is van mishandeling.

Ja, en dat ligt er maar net aan hoe het gedaan wordt. Verschillende pro's en verschillende manieren. Overigens geld ook voor amateurs dat ze zich dienen te gedragen, lijkt mij....
Je moet er ook niet vanuit gaan dat het altijd alleen maar gezeur is, maar dat sommige aantijgingen best eens op waarheid zouden kunnen berusten. Het juiste antwoord zou zijn 'ja, dat kan inderdaad niet, maar wij doen het anders'. Als je je net zo opstelt als sommige pro's die ik wel eens aan het werk heb gezien, kom ik toch echt liever niet kijken....
(oh vergeet ik helemaal dat ik ook altijd pro heb gestart... en nooit een stuiver heb verdient... die mogelijkheid is er ook nog)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:19

Het is inderdaad niet zo dat alle niet-wedstrijdruiters een ideologie aanhangen en alle wedstrijdruiters niet. Wel is het denk ik zo dat het een stukje makkelijker is je ideologie aan te blijven hangen als basissporttruiter. De druk (mede ook uit je mede-prof omgeving) om je toevlucht te nemen tot methoden die niet bij je ideologie horen wordt denk ik hoger naarmate je beter presteert. Ondat sommige profs die methoden wel gebruiken en anderen niet.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:40

JanT schreef:
De kern van dit topic is: Wat vind een ander van mij?
Ik zou willen zeggen: lekker belangrijk zeg!!

Nee JanT, dat is de kern niet.
De kern van dit topic is, of er een andere manier een deelname gevonden moet worden, om een wens van een Moderator uit te laten komen. Graag zou er gezien worden dat trainers, profs, eigenaren van uit de professionele hoek, zich meer zouden gaan mengen in topics op bokt.
Gaat er vervolgens niet om wat een ander nou vind van mij, dat deel ik met je, want dat vind ik persoonlijk in zijn geheel niet belangrijk.
Maar ik vindt na een aantal jaren bokken ook geen doel wat deze wens zou kunnen billikken.

Ik neem daarbij ons gezin maar als voorbeeld, hoe het één en ander zo door de jaren heen zijn beloop gehad heeft. Chris gooit twee stellingen dit topic in, die in mijn beleving meteen bepalend kunnen zijn, tot welke groep je behoord in dit land.
Ik probeer aan te geven, dat ik daar nu een beetje tussen in zwem, en weet inmiddels dat wij daar als gezin in deze mooie sport niet alleen in staan.
Daar waar wij tot de eerst genoemde groep ook zo begonnen zijn, zijn wij inmiddels ook tot de tweede genoemde groep gaan behoren.
Ik persoonlijk geef hierover aan, of laat ik het zomaar omschrijven, dat wij tot een zwemmende groep behoren, die tussen twee gedachten gangen zitten.
Het doel en de middelen, of welke dat nou heiligt, is bepalend tussen het goede en het kwade, althans, dit voel ik aan van de gemiddelde gebruiker op dit forum.

Natuurlijk is het ook zo als jij omschrijft in dit topic, dat veel zaken door de houding van de gemiddelde professional mede bepalend is tussen de twee genoemde groepen, maar waar het mijn omgaat is, waar gaat nou vroeg of laat die zwemende groep zich tegen afzetten, of dan wel niet zich bij aansluiten.

Kortom, ik denk, zoals Chris de twee groepen verwoord, met het doel en de middelen, de uiteindelijke oorzaak ervan zijn, dat de twee groepen alleen maar verder uit elkaar groeien, omdat het tot in het extreme getrokken wordt op dit forum.
Het is zwart of wit, wat bepaald waar je bij hoort, maakt het dat de zwemmende groep zich eerder bij het zwarte aansluit, dan bij het witte. En ik probeer mijn met voorbeeld uit eigen gezin, dit te motiveren naar de gemiddelde bokker.

Het computer gestuurde paard kan ik begrijpen, mijn reclame bord op het voormalige Wran NK, met de genoemde verwijzing, kan ik ook nog wel zetten, dit valt bij mij een beetje onder de categorie jalousie. Maar daar over heen ook nog eens te moeten horen dat de behaalde titels maar Wran titels zijn, zou het er naar kunnen maken, dat ik als zwemende partij, een afkeer zou kunnen krijgen van. Dus vraag ik aan de gemiddelde groep bokkers, waar deze onsmakelijke wijzingen vandaan komen, en of deze nou ingegeven zijn door de eventuele pro waar sommige de oren naar laten hangen, zoals jij ook schetst, wat voorzichtiger met dit soort van uitlatingen om te gaan.

Dit maakt namelijk meer stuk, en met name voor de basisverenigingen, dan iedereen lief is.

Dit heeft mijn geraakt en doet mijn pijn, en doet volledig afbreuk aan de tijd en energie die in dit geval mijn nazaat, er in heeft moeten stoppen, om deze titels te bemachtigen.
Niet beter kan je in dit geval, een zwemende groep die tussen het zwarte en witte hangt, de tools in handen geven, om met minachtig over hun eigen toegankelijke vereniging te oordelen.

Dus vraag ik aan de gemiddelde bokker, daar waar ik er ook niet voor schroom om zaken tegen het licht te houden aan de professionele kant, om elkaar in toom te houden, met het bovengenoemde tegenstrijdige gegeven feit.

Voorts kan ik melden, dat wij juist heel trots zijn op die twee behaalde titels in 2004.
Jeetje zeg, allen gingen ervoor, er werd letterlijk en figuurlijk strijd voor geleverd, om een titel te bemachtigen bij deze vereniging. Dus sportief gezien, wordt in mijn beleving, veel onrecht gedaan, en begrijp ik waarom de kloof tussen de ene en de andere groep, groter en groter worden zal.

Het is toch niet verboden hoop ik, om ook eens een keertje de gemiddelde bokker tegen het licht te houden, althans een klein groepje daar dan van.
Wat ik wel leer uit dit topic is, dat kleine groepjes aan beide zijde, er uiteindelijk de oorzaak van zijn, waardoor de zwemende groep daar tussen, uiteindelijk een keuze maken tussen het slechte en het hele slechte. Ik denk dat ik mijn gevoel hier over op deze manier het beste onder woorden heb gebracht.

Groetjes Peppy

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:25

Ok, laten we er dan nu vanuit gaan dat deze 3 groepen tot elkaar gebracht moeten worden; de witte, de zwarte en de zwemmende.
Wat moet elke groep doen om dit te bewerkstelligen?

De trainers/pro's:
Zij ergeren zich aan de mening van sommige recreatieve ruiters.
Wat zijn de meningen waar zij zich aan ergeren en waarom.
Wat zijn nog meer hun standpunten waarom zij hier op Bokt niet willen schrijven?

De recreatieve (= alle non-pro) ruiters:
Zij komen voor hun mening uit en dit wordt niet altijd in dank afgenomen. Kunnen zij hun mening nog wel blijven schrijven maar dit wat subtieler aanpakken? Of is dit een " vrijheid van meningsuiting" die ook voor de trainers geldt?

De zwemmende:
Die sluiten zich het liefst bij de trainers aan maar willen de recreanten ook de rug niet toekeren.
Waarom willen ze kiezen en kunnen ze niet bij beide groepen horen?
Zijn zij bang om voor hun mening uit te komen of kunnen ze dit niet door de omstandigheden waar ze in verkeren?
Of gaan we er vanuit dat we straks een groep hebben en er dus geen zwemmende meer bestaan?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:58

Hmm ga het nog moeilijker maken,er is zoals vera het omschrijft eigenlijk nog een 4e groep.
Ik hoor niet bij groep 1 en ook niet bij groep 3 (alhoewel)

Maar ik wens zeker niet te behoren bij groep 2 want daar zitten net de mensen die mij giga irriteren op bepaalde momenten.

Groep 2 wordt mijns inziens erg positief omschreven terwijl daar vaak het probleem zit.
Dit is mijn persoonlijke mening

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:01

'het probleem'? welk probleem, en voor wie dan? en hoe ernstig is dat?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:32

@Blaze: dat ben ik dus niet met je eens. Ja er zijn mensen onder de recreatieve ruiters waar ik me aan erger (of zij aan mij), er zijn mensen onder de profs waar ik me aan erger. Laten we daar dan de uitstersten eens benoemen:

- ik word soms moe van de mensen die alles in een roze wolk zien (Jip gaat daar bijhoren met Barbie hihi), of mensen die alle trainingsvormen van sommige profs veroordelen, of iedere (soms ook noodzakelijke) schop veroordelen als dierenbeulerij. Ik wordt ook niet goed van mensen (sommige bokkers) die gedreven door jaloezie kennelijk nare dingen in het rond moeten roepen over bijna iedereen. Dit soort bokkers mogen van mij wegblijven. Toch vind ik dat een klein relatief groepje. Soms wordt ik ook moe van vragen als: Kun je western rijden met een Fjord, maar goed... zolang die persoon redelijk serieus is, verwijs ik ze allemaal naar Sonja (sorry Sonja, ik doe de kwpn-ers al )

- Maar ik wordt ook niet goed van sommige dingen die profs (in Nederland, Duitsland, Amerika whatever) menen te moeten doen om hun paard goed te laten presteren. Anabolen bijvoorbeeld. Of (volgens mij ergens gelezen in een topic over wat te doen aan gedrag in de inrijbak) je paard bloed aftappen zodat het dier beter presteert in de pleasure. Staartzenuwen verlammen zodat de staart fraai rustig blijft hangen. Dat soort zaken vind ik gruwelijk en blijf ik gruwelijk vinden. In welk sportonderdeel dan ook. Ik wil best enig begrip opbrengen voor de noodzaak om omgang met paarden te combineren met sport en inkomsten. Tot op zekere hoogte dus. Maar er wordt bij mij een bloody limit bereikt als het aspect dierenmishandeling om de hoek komt kijken. Als voorbeeld: op een twee-en-halfjarige gaan zitten om vast te rijden zou ik zelf niet doen, maar daar kan ik nog mee leven. Een paard langdurig anabolen toedienen niet, een paard bloed aftappen ook niet. Trainers die daar gezellig over op bokt willen komen praten, mogen van mij wegblijven. Ik hoop nog altijd dat dit soort trainers ook een klein groepje is. Ik ken gelukkig een aantal trainers die daar niet aan meedoen in ieder geval.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 12:39

Ik denk dat eerst de punten zoals Vera aangeeft op rij gezet moeten worden, voor er een oordeel gegeven worden kan op haar vraag.
Het is tenslotte al een vrij lange topic, dus even resumé.

Ik zou dit rijtje zou formulieren.

De trainers/pro’s
-1 willen de echten nou eens een keer opstaan. (trainers dan) en kom er achter dat de markt groot is voor jullie in het Nederlandse.
-2 besef als je een openruiter wordt dat het je niet meteen een prof maak, laat staan een trainer. (hier zijn er veel te veel van)
-3 doe je werk dan uit passie voor de sport, en besef dat je er voorlopig ook niet rijk aan zou kunnen worden, in het Nederlandse. (heb vrede ermee dat je een boterham ermee kan verdienen)(dit dan voor de echten trainers die opgestaan zijn onder het eerste punt)

De recreatieve(=alle non pro) ruiters

-1 De echten recreatieve ruiter hoor je niet, die rijden in het bos of op het strand. Deze hebben pas echt lol met hun knol. (mist deze vaak niet van een manege afhankelijk zijn)
-2 Non pro ruiter mag je blijven in dit land, zolang je maar geen titels en of prijzen wint, want anders ben je eigelijk een pro of als dat niet is hard te maken, dat je dan toch bij de open ruiters moet starten, want het is niet eerlijk.
-3 Een ruiter? of gemiddelde bokker die bepaalde dingen niet kunnen zetten, omdat deze eigelijk zelf nooit hebben leren zitten op een paard of dat niet durven(dit voor de gene die zich voelt aangesproken)

De zwemmende

-1 Dit zijn vaak de stakkers die in het duister tasten en daar door hun roots verloochenen omdat het zo is dat als je een middel zoekt om je doel te bereiken, je niet meer bij de ene groep past, maar eigelijk ook niet tot de andere behoort.(vaak mensen met een ruimer jasje maar dit hoeft niet, het kunnen ook personen zijn met gezond verstand)
-2 Het zo en zo anders beoordeeld worden omdat je met een ander jasjes de gemiddelde manege komt op lopen, en daar door de gemiddelde aldaar zijnde gasten, veroordeeld wordt omdat deze er meteen al bang voor zijn dat hun zo gewaardeerde trainer/pro zijn of haar oren wel eens zou kunnen laten hangen naar deze. (wat vaak meer verteld hoe deze al tegen over hun trainer /pro staan, dan het aan komen lopende jasje maar dit ter zijde)(voor de gene die onder punt 1 genoemd met gezond verstand, dat zijn vaak de buiten beentjes omdat deze een andere mening hebben dan de aldaar zijnde trainer/pro)
-3 De meest niet opvallende groep in dit rijtje, omdat de andere groepen heftig naar elkaar aan het wijzen zijn. Waarbij het tegen spreken en onder uit halen van hen eigen belangen hoogtij viert. Waardoor deze zwemmende helemaal de weg kwijt is.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:47

De Kern...

Het gaat erom dat mensen, alvorens een mening te uiten, eerst gaan leren om zaken van twee kanten te gaan bekijken. Het is zo makkelijk om aan de hand van een (emotionele) beleving van iemand anders (bv ruzie, achterklap, roddel of wat dan ook) een mening te creëren. Omdat Pietje dát over Klaasje zei (of deed) vind ík hem ook een … niet aardig, dus.
We maken al te gauw een beeld van iemand aan de hand van hoe een ander praat over hem of haar.
Terwijl we vaak nog niet eens zelf hebben gesproken met die persoon, sterker, ik hoor soms verhalen van iemand die die 'andere' persoon nota bene nog nooit ontmoet hebben!!!

Er is een grote groep mensen die dit maar al te gemakkelijk laten gebeuren. Zonder een verhaal van twee kanten te bekijken oordelen en veroordelen (erger nog) ze een persoon waar zij misschien weleens erg mee goed op kunnen zouden schieten. Jammer.

Ik ben ervan overtuigd (ook uit ervaring) dat als we iemand tegenkomen die ons zg. tegenstaat dat die persoon een kant van jou zelf laat zien die je liever niet wilt zien. Dus… Wat je zegt over een ander, ben je zelf ook…

Wees ervan bewust dat je de hele dag door geconditioneerd wordt. Onder andere door reclame, dit moet je kopen, lezen, ruiken, eten, drinken… Zo wordt je ook geconditioneerd door je ouders, familie, vrienden, collega,s, de media….
Creëer is een mening vanuit je zelf.

Oja, nog iets heel belangrijks, hou er vooral niet te lang aan vast, wees nooit bang eens een mening te herzien. Dat stimuleert ontwikkeling en groei in jezelf en daar staat of valt alles mee, bijvoorbeeld op een plezierige manier presteren en succesvol zijn in de paardensport!

Prettige dag nog!

Groetjes,

Bianca

Equine Coaching Vlaardingen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:03

[quote]Peter:Het is tenslotte al een vrij lange topic, dus even resumé.

Wel één van de meest leuke topics!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:49

Equinecoach schreef:
Citaat:
Peter:Het is tenslotte al een vrij lange topic, dus even resumé.

Wel één van de meest leuke topics!

Hé, wat leuk dat je, je er in mengt, top van je.
Ik liep al een tijdje met het idee om hier een topic over te beginnen op bokt. Alleen om het één en ander goed te motiveren, daar kwam ik niet lekker uit.
Maar nu wij een pagina of 5 a 6 verder zijn, denk ik toch wel dat het aardig gelukt is wat ik nou met het topic bedoel, daar waar ik weet dat mijn epistels best vaak moeilijk te volgen zijn.

Maareuhhhh, ik ga je tekst nog maar is een keer lezen, want volgens mijn heb je iets verwoordt waar door niemand meer het toetsen bord durft aan te raken.

Het zal toch niet door die ene zin komen hè.

Groetjes Peter

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:07

PeterV schreef:
Maareuhhhh, ik ga je tekst nog maar is een keer lezen, want volgens mijn heb je iets verwoordt waar door niemand meer het toetsen bord durft aan te raken.

Het zal toch niet door die ene zin komen hè.

Groetjes Peter

Hahaha ja dat krijg je als iemand ervoor geleerd heeft!!
In plaats van vaag geblaat in de ruimte, gewoon even ter zake komen. Helpt hoor!

Kleine kanttekening: de uitdrukking 'een gewaarschuwd mens telt voor twee' is natuurlijk niet voor niks bedacht...

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:24

Anya schreef:
....Een paard langdurig anabolen toedienen niet, een paard bloed aftappen ook niet.

Ik ken echt niemand ,die dit doet,niet in MIJN directe omgeving in ieder geval.Ik vraag me ook af, of dit wel in nederland gebeurt.
positief punt:extremen , die dit keer niks met reining te doen hebben!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:27

Off-topic:was er laatst niet iemand wiens paard gezondheidsproblemen had door toediening van anabolen?

Die extremen heb ik ook gehoord, uit eerste hand, van een ruiter op europees niveau. En dat is van de pro's toch het doel, europees? Het liefst op wereldniveau.. of niet?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:40

Cer schreef:
Hahaha ja dat krijg je als iemand ervoor geleerd heeft!!
In plaats van vaag geblaat in de ruimte, gewoon even ter zake komen. Helpt hoor!

Nou hoor das niet aardig om mijn onduidelijke epistel vaag geblaat te moemen, vind best dat een hoop begrepen hoe ik het bedoelde. Of solliciteer jij straks naar een moorkop zonder slagroom.

Cer schreef:
Off-topic:was er laatst niet iemand wiens paard gezondheidsproblemen had door toediening van anabolen?

Die extremen heb ik ook gehoord, uit eerste hand, van een ruiter op europees niveau. En dat is van de pro's toch het doel, europees? Het liefst op wereldniveau.. of niet?

Yep. Heb ik ook vernomen, en ben tevens benieuwd hoe de zaken er voor staan. En weet zeker dat het ook zonder kan hoor, want wij vertrekken zo naar het EC te Deurne.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:44

Ook off topic, héél veel succes!

En die anabolen. Er was inderdaad een meisje wiens paard in Utrecht terecht kwam als gevolg van overmatig toedienen van anabolen. Uit eerste hand heb ik mogen ervaren hoe snel sommige westernmensen (maar ook mensen met dressuur- en SGW-toppers) je geheel zonder vragen vertellen bij welke DA (bijvoorbeeld in Duitsland) je terecht kunt voor anabolen. Dit omdat mijn paard toen na een behoorlijk vervelende virusinfectie heel zwak was. Er werd mij erbij verteld dat het toedienen van anabolen op topsportniveau geen uitzondering is.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:47

anabolen: Ow,...zo ja,na herstel,...en dat verhaal van dat meisje ,dat heb ik ook nog wel gelezen hier,....................

Pe,zie je dit weekend nog wel.
Ron en Jeroen zal je straks misschien ook nog wel zien daar!
groeten!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:39

eh... degenen die mij vertelden waar ik die anabolen van vandaan zou moeten halen, gebruikten het niet voor herstel.... Echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:51

Diegene die het mij vertelde ook niet... En die wist ook te vertellen dat er een arts is die eens in de zoveel tijd een rondje europa doet ivm een ingreep aan de staart. En nee, daar werden ze niet alleen mooier van. Misschien is TE naief zijn ook niet handig...

Uiteraard is het zonder al deze middelen ook te doen, dat weet ik zeker. Maar ja, de echte top is niet voor iedereen weggelegd, als je dan wat kan hannessen zodat je er wel bij hoort, why not? Daar mogen de amateurs vooral niet te kinderachtig over doen hoor...

enne, er zijn er meer die vaag blaten hoor... ik zelf ook vaak genoeg

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:10

Jeetje, ik ben een middag weg en ik heb het gevoel dat we ergens komen (buiten de off topics dan he )

@Blaze; je kaart een 4e groep aan maar geeft niet aan wat voor groep dit is......
Verder hoor ik graag wat er schort aan de opsomming van de groepen, aanvulling is van harte welkom.

Nu er zo'n beetje geanaliseerd is wat wie en waarom is....wat gaan we er aan doen? Hoe krijgt iedereen respect voor elkaar zonder je kritisch oog te verliezen?

Ik moet eerlijk zeggen dant de tekst van Anya helemaal is hoe ik het zie, heel goed beschreven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:13

Ik ken ook enkele gevallen van anabolen. Zelfs een trainer die er een bijnaam aan heeft overgehouden (één van de vele eigenlijk )

@Peter: ik vind niet dat je de recrea-ruiters en de non-pro's op één hoop mag gooien. Ik vind dat je de wedstrijdgerichte-amateurs hierdoor veel te kort doet.
Verder vind ik alles wat je onder noemer 2.3 schrijft eigenlijk sterk naar 1 (of misschien wel meerdere) personen toegeschreven wordt, waardoor ook dit deel te persoonlijk wordt voor een open discussie.

En verder lijkt het er toch weer verdacht veel op dat groep nr 3 meer uit petten dan uit personenen bestaat

Wat dacht je van het volgende lijstje:
1. Officiële Pro's
a. De broodverdieners
b. de Hobbyisten met teveel punten en/of een kleinschalig 'eigen' bedoeninkje

2. Amateurs
a. Serieuze wedstrijdgerichte ruiters die vooral samen met het paard zoveel mogelijk probeert te bereiken.

3. Recreatie-ruiters
a. pure bos- en heihobbelaars (o.a. moi )
b. beginners/amateurs die voor de leut af en toe eens starten

4. Bakrandridders
a. serieuze kenners die even niet op een paard zitten, maar hun ogen en mond (en vooral hun hart) op de juiste plaats hebben
b. 'publiek' wat de bel heeft horen luiden maar niet weet wat een klepel is

5. Gekrenkte 'groeploze' zielen
Deze groep is moeilijk onder te verdelen, maar herkenbaar aan:
a. ruime jassen
b. veel petten
c. er graag bij willen horen (maar weet niet waarbij)
d. leergierig
e. gul
f. tikje naïef c.q. goedgelovig
g. de sport een warm hart toedraagt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:22

het is een hele goeie post.. zelfs voor 2x

*edit* ja, nu staat dit ook zo suf.....
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-07-05 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt