Vorig jaar was ik in de States om een merrie te bekijken en door onze trainer uit te laten proberen, resultaat het was niet wat ik zocht.
Mike zei toen ga eens bij Francois kijken die heeft ook meestal leuke merrie,s staan, dus wij daar heen, vier merries meerdere dagen geprobeert, niet echt wat we zochten.
Ook hier weer geen probleem blijf lekker eten bla bla.
Toen kwam Mike met het volgende adres Brain, dus daarheen meerdere merries geprobeerd en bingo perfecte match gevonden.
Ondanks dat ik weet dat Mike 10% heeft gekregen van Brain, dit is een ongeschreven wet in de states, heb ik gevonden wat ik zocht zonder dat iemand mij iets heeft opgedrongen.
Als hier in Nederland ook zo gewerkt zou worden, zouden er veel meer mensen zo gellukkig zijn als Jip vandaag.
Dat is een vorm van proffesioneel gedrag die ik hier in Nederland mis, ieder voor zich en God voor ons allen is hier het motto.
Betreurenswaardig vind ik dit, het probleem ligt imo bij een groep proffesionels die geen zakelijk inzicht hebben en ineens geconfronteerd worden met een booming markt.
@Alle niet wedstrijd ruiters: Ik heb begrip voor jullie ideologie en ben het in sommige punten ook geheel met jullie eens, toch vind ik dat er van jullie kant uit iets meer begrip voor de pro's mag komen.
Het feit dat wij het anders doen wil nog lang niet zeggen dat er sprake is van mishandeling.
Ik nodig een ieder dan ook van harte uit om als je de show hier in Panningen bezoekt, bij ons langs te komen.
Laat het maar weten.

hihi), of mensen die alle trainingsvormen van sommige profs veroordelen, of iedere (soms ook noodzakelijke) schop veroordelen als dierenbeulerij. Ik wordt ook niet goed van mensen (sommige bokkers) die gedreven door jaloezie kennelijk nare dingen in het rond moeten roepen over bijna iedereen. Dit soort bokkers mogen van mij wegblijven. Toch vind ik dat een klein relatief groepje. Soms wordt ik ook moe van vragen als: Kun je western rijden met een Fjord, maar goed... zolang die persoon redelijk serieus is, verwijs ik ze allemaal naar Sonja (sorry Sonja, ik doe de kwpn-ers al 
)