[WN] Ik zoek Splash....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Ik zoek Splash....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 16:20

Even wat foto's van de merrie waar Splash mee is verkocht, misschien herkent iemand haar ?

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vanmiddag met Celticcry gesproken, dit keer heb ik van haarzelf het hele verhaal gehoord, ik heb haar zaterdag meteen gebeld, maar ik was zelf zo van slag dat ik niet alles heb gevraagd wat ik wilde vragen.

Ik heb haar nogmaals gevraagd of ze geen nummer had, dat had ze niet, de man in kwestie belde anoniem.

Even wat dingen die ik nog niet wist en wat Celticcy mij vertelde (letterlijk gekopierd uit ons gesprek) ;

- Hij was geschrokken van een tractor op de weg naar de bak, hij gleed uit over de gladde sneeuw en brak zo zn been/benen , het was verbrijzeld zei die man. De dierenarts zei dat het beter was om hem in te laten slapen.
it gebeurde op vrijdag, zaterdag is hij ingeslapen*

- De man in kwestie is ook de eigenaar van CHANCE een donkerbruine KWPN merrie die destijds ook bij Splash stond

- De man in kwestie heet Geert,Gerrit of Gerard in iedergeval iets met een G.

Uiteindelijk schiet ik er nog niet veel mee op, nog steeds geen plaats of nummer, niet meer dan een voornaam, en een verhaal waarvan ik toch mezelf af ga vragen of het echt waar is... aagh... ik wordt gek

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:27

Wat ik nog even niet snap is dat hij vrijdag zijn benen gebroken schijnt te hebben en zaterdag pas is ingeslapen.......

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:29

Nee, dat ik vind ik ook vreemd, maar het kan zijn dat ze zaterdag pas foto's konden maken of wat dan ook, dit is hoe Celticcry het me vertelde..

Wat ik persoonlijk niet vind kloppen in dit verhaal is dat zijn benen VERBRIJZELD waren van het uitglijden, dit lijkt alleen toch maar te kunnen als er iets zwaars ofzo op komt ? Of zie ik dat verkeerd ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:32

SpLaSh_ schreef:
Wat ik persoonlijk niet vind kloppen in dit verhaal is dat zijn benen VERBRIJZELD waren van het uitglijden, dit lijkt alleen toch maar te kunnen als er iets zwaars ofzo op komt ? Of zie ik dat verkeerd ?

Nee, dat kan ook gewoon als je uitglijd... Ik was ergens tegenaan gereden met mijn stomme, dronken kop, en had 3 breuken in mijn knie, met een klein stukje verbrijzeld been.

Een vriendin van me had een ongeluk gehad, die gleed uit, die had ook een stuk verbrijzeld been.. Gaat dus sneller dan je denkt!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:33

Okey.. bedankt voor de toelichting, en je zou inderdaad niet denken dat het zo makkelijk gaat...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:52

Ik heb het ook een beetje gevolgd en nu helemaal bijgelezen.. Maar vind het ook een uitermate vreemd verhaal.. Scheve mond

Zoals al eerder gezegd is zou ik eerst destructiebedrijven en slachthuizen bellen. Dan heb je iig meer zekerheid of hij echt dood is, of dat er nog mogelijkheid is dat hij nog in leven is.

Het is té toevallig om waar te zijn, en ik hoop dat je hem levend terugvind

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:14

Wat een ellende weer !!

Zal mijn ogen en oren ook openhouden, maar ik denk niet dat hier in Zuid Holland veel zal gebeuren, is in het hele verhaal nog niet voorgekomen. Maaarrr je weet het maar nooit !

Sterkte in ieder geval.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:23

ik zal ook me ogen en oren open houden..
in welke omgeving moet ie ergens zijn?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 21:32

Bertus_Suzy schreef:
ik zal ook me ogen en oren open houden..
in welke omgeving moet ie ergens zijn?

Dankjewel Lachen

Nou hij kan óveral zijn, mij is verteld ;
- Amsterdamse bos , dat is nu zeker dat ie daar niet is
- Utrecht
- Drenthe

Maargoed, hij kan écht overal zijn, er is geen een echte aanwijzing met bewijs!

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:36

Misschien kun je eens bellen naar Grat Wagemaker, die heeft een handelsstal in Stroe.

Ik weet er alleen zo geen nummer van. Hij zat eerst in Haarlem maar moest daar weg.

Misschien weet hij meer. Je kunt het altijd proberen. Hij verhandelde altijd veel paarden.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:14

Het verhaal gaat nu ook de ronde op manege Starnmeer en andere stallen !

Ik was vandaag bij het paard van mijn vriendin waar ik echt nog nooit geweest was, en toen vertelde een vrouw van de buren dat ze haar paard nooit buiten zet met sneeuw en dat er van de week een paard zijn benen gebroken had, bleek dus het verhaal van Splash te zijn.

Ik ga zo even praten met een meisje dat er meer van af schijnt te weten.... Scheve mond

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:23

Ah nee, het zal toch niet echt waar zijn? Ik zou het zo erg voor je vinden en natuurlijk ook voor Splash.

Nou, hou ons op de hoogte over Splash na je gesprek.

Ik hoop dat je duidelijkheid kunt krijgen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:57

MBrooymans schreef:
Ah nee, het zal toch niet echt waar zijn? Ik zou het zo erg voor je vinden en natuurlijk ook voor Splash.

Nou, hou ons op de hoogte over Splash na je gesprek.

Ik hoop dat je duidelijkheid kunt krijgen.

Ik hoop het echt niet... het mag niet waar zijn !!!!!!

Ik heb dat meisje van wie dat vrouwtje het had gehoord een mailtje gestuurd, maar nog niks terug gekregen.
Dat meisje blijkt trouwens ook een paar keer op Splash te hebben gereden toen we net naar Amsterdam waren verhuisd, maar ik heb haar maar 1x gezien, maar het verhaal doet zich zo snel de ronde, ik weet het niet, ik vind het ook weer raar hoe dat verhaal dan bij haar terecht is gekomen terwijl de staleigenaar zegt dat ie van niks weet...

Jeezus, wanneer houdt het nou eens op en komt de waarheid boven tafel ? Misselijk

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:37

Nou, inderdaad, wanneer hoor je nou eens de waarheid. Van iedereen hoor je een ander verhaarl, dit is echt om gek van te worden zeg.

Ik hoop zo dat hij nog leeft. Het is echt een heel leuk dier om te zien. Hij mag niet dood zijn.

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:09

Poeh, wat een verhaal.

Waarom is die celticcry gebeld dan? Wat heeft zij met het splash te maken?

Het is een westernpaardje toch? Heb je alle westernmaneges al afgebeld? Sommige kan je ook emailen met een foto erbij.
Of zet hier een lijst met al die maneges dan kunnen er mensen die op die manege komen reageren of die daar staat of niet.
Probeer ook zoveel mogelijk handelsstallen te bellen, wie weet!

Probeer het positief te blijven zien. Wat die ene vrouw gehoord kan hebben kan ook hele erg verdraaid zijn. Misschien had iemand het over jouw verhaal en heeft ze alleen dat gedeelte meegekregen.

Die staleigenaar moet zich schamen trouwens!
Maar als het via de rechter is gegaan, weet splash zijn eigenaar er wel vanaf hoor! Die heeft gerechtelijke brieven gekregen en er zullen deurwaarders langs zijn geweest.

Veel sterkte.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:49

ik zit dit nu allemaal te lezen en jeetje meis ik vind het echt verschrikkelijk voor je.
Ik hoop dat de waarheid snel boven water komt want dit is voor jou geen doen meer zo..
Heel erg veel sterkte en als ik iets kan doen dan hoor ik het wel.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:53

als de eigenaar van splash
maanden lang geen stalling betaald moet de manege eigennaar iets doen .
kan niet het paard op zijn koste op zijn stal laten staan.

bij ons is er een keer een paard de les in gegooit omdat er niet betaald werd.

Leuk is het niet maar denk dat je niet anders kan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 14:55

vrolijk schreef:
als de eigenaar van splash
maanden lang geen stalling betaald moet de manege eigennaar iets doen .
kan niet het paard op zijn koste op zijn stal laten staan.

bij ons is er een keer een paard de les in gegooit omdat er niet betaald werd.

Leuk is het niet maar denk dat je niet anders kan.

Kim, dat weet ik, maar de manier waarop dat is gegaan valt niet goed te praten. Hij had mij op de hoogte moeten stellen en op zn minst mij moeten vertellen waar Splash nu heen is.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:02

ja dat is ook wel zo
was wel zo netjes geweest.

ik weet niet of het gezegt mag worden waar hij heen ging
misschien wouden de nieuwe eigenaren dat niet.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:27

Pfff, wat een verschrikkelijk appart verhaal.
Wat lopen er soms dwazen op deze wereld rond, die zou je wat willen doen... Boos!

Ik snap alleen de rol nog niet van die vrouw waarmee je hebt gebeld en jou het nieuws bracht dat Splash dood is?
Heeft zij contact met de "nieuwe" eigenaar?
Waarom bellen ze haar?
Kan misschien verteld zijn, maar mis dat ff?

Ik zal mijn ogen open houden en houd de moed erin.
Fly heb ik ook gevolgd en haar hebben ze ook gevonden!!!

Succes!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 08:16

Op Starnmeer wordt er idd over gepraat, maar meer naar aanleiding van dit verhaal op bokt, en niet omdat de betreffende persoon het van iemand anders heeft gehoord.

We vinden het allemaal een heel wazig verhaal, en ook bij ons overheerst het gevoel dat dit allemaal op poten is gezet om Splash niet verder te laten zoeken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:02

Ik heb het meisje gesproken dat er 'meer' van wist, en die heeft het via een meisje van Kalverhoek en die heeft het van haar vriendin die Splash reed, en ik heb een groot vermoeden dat ik dat zelf ben Haha!

Ik ga het vanavond even navragen bij haar of zij het toevallig heeft verteld aandiegene...

Inderdaad, er is geen één echt aanwijzing

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:32

Haihai,
Ten eerste heel veel sterkte..!! IK rijd op manege de delft in assendelft en daar ben ik hem niet tegen gekomen. Het is wel een dressuur manege maar ik zal voor de zekerheid toch even kijken in de stallen.. Ik denk dat het wel het minste is wat ik kan doen...
Veel sterkste!!!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:35

rhenskuh schreef:
Haihai,
Ten eerste heel veel sterkte..!! IK rijd op manege de delft in assendelft en daar ben ik hem niet tegen gekomen. Het is wel een dressuur manege maar ik zal voor de zekerheid toch even kijken in de stallen.. Ik denk dat het wel het minste is wat ik kan doen...
Veel sterkste!!!!

Dat zou super zijn, ik ben daar niet geweest omdat ik niet verwacht dat ie daar staat, maar het zou super zijn als je kijkt Lachen

Dankjewel !!!

Boktoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:45

Hoi Samantha,

Misschien een tip wat je thuis vannachter je pc zelf kunt uitvoeren, allicht heb je het al gedaan. Maar kijk eens onder de paarden die te koop staan op marktplaats, tik in wit en paint in het "zoekvakje" en moet je eens zien wat een resultaten je krijgt!! Er staan ook heel veel "handelsstallen" e.d. tussen die misschien onderling contact hebben en je zo een stukje verder op weg kunnen helpen.

Ik heb net het hele verhaal gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg ongeloofwaardig vind overkomen allemaal, het lijkt wel een soort Penny verhaal maar dan eentje voor de dikke wintereditie.

Probeer dit eens en id. maak een mailinglist van allerlei DA, stallen e.d. in heel NL. Er zijn genoeg mensen die niet op bokt komen dus dan kun je op deze manier een andere doelgroep bereiken en hopelijk heeft dat meer resultaat.

Ik zou zo zeggen laat je niet gek en bang maken door al dit soort "cowboyverhalen" (zoals ik ze noem) en geloof in hetgeen wat jij van binnen voelt. Zet in het bewuste mailtje wat je evt. gaat rondsturen dat je zowel info wilt bij het in leven zijn van hem of evt. dood. Wijk niet teveel uit in je verhaal maar houd het kort, zorg dus dat het geen spam wordt of daarop lijkt!! Teveel tekst maakt het oninterresant voor de ontvanger. Gewoon een foto, zijn specifieke kenmerken, vanaf wanneer je hem zoekt, waar hij heeft gestaan, etc. Vermeld je tel.nr., je woonplaats en hopelijk levert dat iets op.

Ik kom zelf uit Purmerend en zal morgen eens kijken op de manage daar (aan het Trimpad).

groetjes en heel veel sterkte,
Anoeschka