[WN] naar aanleiding van Big NG Award!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:03

tuurlijk...internet is een vreselijk anoniem medium... En wie weet hier nu wie GoedVetMan in werkelijkheid is Lachen Clown

Echt, dat komt helemaal goed Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:04

Natuurlijk heb je niets te vrezen Tong uitsteken We zijn toch allemaal vrienden hier op Bokt Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:09

Ohhhh wat is het toch heerlijk, om met deze lieve woorden, de dag te beginnen. Lovers Tong uitsteken Vriendjes zijn?

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:37

Anya schreef:
tuurlijk...internet is een vreselijk anoniem medium... En wie weet hier nu wie GoedVetMan in werkelijkheid is Lachen Clown

Zijn vriendjes en vriendinnetjes

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:53

Ik heb nog steeds m'n keuze niet kunnen maken, maar het lijstje wordt wel korter:
Citaat:
begonnen met mijn 2 en half jarige

Maar misschien dat eea zichzelf uitsorteert?
@Roel (Jos mag ook antwoorden): op welke leeftijd (van het paard) stap jij op een paard?
@Cer: zelfde vraag

@Anya: stel nou dat ik al wel een keuze gemaakt had, mag ik die dan nog herzien als er "nieuwe inzichten" bekend worden?

Groeten,

Chris.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:02

@Chris: antwoord is NEEN Clown

(dus dat wordt wachten tot 31-12-2004 om 23.59 uur voor maximale beinvloedingsmogelijkheden)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:04

Chris, dat is bokt Haha!
Bepaalde dingen afkeuren, totdat het een bokker is die die dingen doet. Dan is het allemaal goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:11

In dat geval is in dit gezelschap wel heeeeeeel veel geoorloofd... Lips are sealed

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:12

ik heb ergens in een ander topic al eens geschreven , wat wij met een 2,5 jarige doen.
volgens mij n.a.v de worldshow en het meedoen aan de industrie.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:16

Anya schreef:
@Chris: antwoord is NEEN Clown

(dus dat wordt wachten tot 31-12-2004 om 23.59 uur voor maximale beinvloedingsmogelijkheden)

Maar als er zaken bekend worden die eigenlijk tegen de geest van de BNG indruist wat dan???
Dan maar weer doen alsof we het niet hebben gezien of gelezen Cool

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:20

Anya"]
dus dat wordt wachten tot 31-12-2004 om 23.59 uur voor maximale beinvloedingsmogelijkheden
[/quote]
Het lijkt Ebay wel Haha!

[quote="Cornelie"]
Bepaalde dingen afkeuren, totdat het een bokker is die die dingen doet. Dan is het allemaal goed
[/quote]
Langzaam aan begin ik de dingen een beetje door te krijgen
Ik ben benieuwd of dat straks ook geldt voor de gedragingen in de inrijbak (bijv. als er een bokker een voorstander van bepaalde harde methodes blijkt te zijn).

[quote="Jos schreef:
(is verwijderd)

Jos had een antwoord op mijn vraag gegeven, maar ook weer verwijderd. Inmiddels heb ik een pb van haar gehad met het antwoord op mijn vraag: Roel blijft op mijn short-list staan!

Groeten,

Chris.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:27

Er is al een keer een handeling verricht door een bokker waarbij ik zeer verbaasd was over de reakties.

Maar in elk geval, ik vind de award zeer leuk.
Ik ben ook heel benieuwd wie de uiteindelijke winnaar wordt. ( en wie de sponsors zijn Schijnheilig )

Is er ook al bekend op wat voor manier het uitgereikt wordt?

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:01

Vind ik knap Chris, dat jij het "doorkrijgt"...mij blijft het allemaal verbazen...dat zoveel mensen rijden, alsof ze op een apparaat zitten i.p.v. een dier...

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:15

Kreeg een pb-tje...ik snap ondertussen waar Chris op doelt...tsja, dat krijgt je als je effe tussen de bedrijven door "bokt" met een vietnamese loempia in je handen vol met heeele pittige saus (ja ik ben serieus!!) Tong uitsteken

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:02

moniza schreef:
Oeps ik schrik een beetje van bovenstaande reactie. Ik ben blij dat je eerst even uitleg vraagt. Met gunnen bedoel ik niets anders dan dat de ene ruiter net even iets meer budget kan vrijmaken voor een paard dan een andere ruiter. Het is voor mij een normale uitdrukking die ook vaak op veilingen wordt gebruikt. Ik bedoel er dus echt totaal niets negatief mee. Ik hoop dat deze uitleg voldoende is.

Ok niet negatief bedoelt misschien maar komt wel zo over, nog steeds , imo dan he.
Ik lees hier dat iedereen met een paard dat boven een bepaald budget ligt dus niet in aanmerking zou komen voor die prijs en iedereen onder dat bepaald buget wel ?? niet echt duidelijk want ik neem aan dat je dit ook niet zo bedoelt.
imo ben je een goede wedstrijd ruiter als je elk paard ongeacht ras of " budget " kan en wil starten, op een zoon eerlijke ( naar het paard toe )mogelijke manier.
Daarbij vind ik het dus niet minder belangrijk, zoals in eerder genoemde stukjes( niet door jou hoor in het algemeen ), dat de ruiter ook word beoordeeld naar de training thuis, omdat het imo " makkelijker" is een "klaar" paard te showen, dan een paard zelf van groen naar show paard te maken, weederom ongeacht welk ras. ( en dus budget )
dus om een lang verhaal kort te maken : deze prijs kan naar iedereen gaan, prof, amateur, beginner mits zij wedstrijden rijden, en een goede trainer zijn.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:58

ik kom nu al bijna 15 jaar bij jos op stal en roel natuurlijk ook.
Bijna alle paardjes van roel en jos zijn daar jong gekomen.
Er is nooit voor de drie jaar opgereden. En voor de paardjes klaar zijn zijn ze minstens 20.

vorig jaar heb ik van hun jim overgekocht.
jim is nu 5,5 jaar en kreeg hem dus met 4,5 jaar.
Toen werd jim net een klein jaar gereden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:41

calemity_jane schreef:
En voor de paardjes klaar zijn zijn ze minstens 20.

Bloos! Nou, das ook nie aardig Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:41

Cer schreef:
:oo Nou, das ook nie aardig Haha!

whoehahaaaaaa
ach ik heb gewoon 'late leerlingen' Clown
sommige met ADHD, en LOM nivo Cool
en daarbij komt nog dat ik al wat ouder wordt, dus eer dat ik met mijn rollater bij mjn paard aangekomen ben, is er al weer bijna een jaar voorbij *LOL*

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:13

We weten toch dat het niet aan de leeftijd van het paard ligt wanneer hij/zij kan worden bereden,maar of hij/zij er klaar voor is en dat kan de trainer het beste beoordelen Cool

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:27

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:31

ach joh, de buitenkant is belangrijker.
Als het er stevig uitziet dan kan het best aan het werk Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:23

hmmm ik heb em nu pas door Blond
Dat krijg je als je niet alle topics doorleest... Bloos

Maar om op Chris zn vraag terug te komen
(k zal em zelf moeten beantwoorden want mn moeder komt niet op bokt Knipoog )

De leeftijd van een paard wanneer ik er voor het eerst opstap. Nou, gemiddeld is dat een jaar of 10. De paarden die ik rij/reed zijn meestal eerst door anderen gereden.

Het laatste jonge paard wat ik heb ingereden was 3,5 en pas na zn 3e zadelmak gemaakt. Dat paardje werd gemiddeld 3 keer per week gedurende 20 minuutjes 'gewerkt'. Wat mij opviel is dat hij met 4,5 helemaal klaar was, op 1 hand en al. (en een zomervakantie tussendoor). K weet het niet, zal wel aan zn bloedlijn gelegen hebben, hoogbegaafd ofzo Haha!

Nu zit ik ook wel eens op een jong dier, maar die is ook al ouder dan 3 (k durf niet te zeggen wanneer hij zadelmak gemaakt is trouwens, heb ik niet gedaan). Deze wordt gem. 2 x per week 'gewerkt'.

In de toekomst weet ik niet wat ik ga doen, maar ik heb SM's plaatje opgeslagen (op de rug lettende, waarschijnlijk na het 6e jaar Haha!, heb ik wel eens aan de hand gehad met een paard, op 6 pas zadelmak gemaakt. Ging best)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:39

Cer schreef:
, heb ik wel eens aan de hand gehad met een paard, op 6 pas zadelmak gemaakt. Ging best)

kan best hoor.
calamity jane, dat kleine ponytje van roel was 7 jaar toen we haar kochten
was ook nog nooit opgereden.
en dat is toch ook nog redelijk gelukt Haha!
ik heb die tante wel eens vervloekt hoor, als ik mijn kind weer in het rond zag stuiven op zo'n stuurloos geval.
maarja, ze was er, en roel was Lovers
en als je Lovers bent komt alles goed Cool

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:48

zo erg bedoelde ik die zin niet hoor Huilen
ik bedoel alleen dat het wat rustiger gaat dan bij sommige andere.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:08

weet ik hoor Ach gut Haha!