[WN] WN: Apeldoorn - AQHA show

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:41

Ik heb de reining niet meer gezien. Wel een stuk halter en de HUS en de pleasure.

Wat waren er weinig deelnemers Verward !!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:44

Een aantal klassen met maar 1 deelnemer. Hihi. Kan je mooi thuis mee opscheppen. Haha!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:47

Is natuurlijk wel leuk, maar niet echt motiverend. Je moet natuurlijk wel je proef goed rijden, anders ben je nog out off pattern en dan.......... jammer maar bedankt.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:05

De uitslagen komen deze week nog op internet, zal laten weten als ze er zijn. Leuk dat er zoveel bokkers waren, het was smiddags dan ook gezellig druk! Er waren inderdaad relatief weinig deelnemers; was verwacht omdat het laat in het seizoen was. En ijssssskoud natuurlijk! Gelukkig brak het zonnetje nog door Knipoog Super dat er veel belangstelling voor was en dat (de meeste, niet bevroren) deelnemers en veel van opgestoken hebben. Volgend jaar weer? (eerder)

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:09

Ja wat ons betreft volgend jaar weer, en dan zijn we waarschijnlijk met 2 paardjes. Mooie locatie trouwens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:13

Nou echt 'mooi' kon ik de lokatie niet noemen, maar het voldeed voor deze wat kleinere een-daagse wedstrijdjes Haha!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:32

waarom was het geen mooie lokatie? sugarmiss?
Een enorme grote rijhal die zo ingedeelt kan worden zoals je wilt!
Een super werkende installie voor het geluid,
zeer ruime pakeergelegenheid,
schone en warme w.c's,
warme kantine met zeer vriendelijk bediening en ruimte genoeg binnen om de hele wedstrijdbak te kunnen bekijken.
Ik denk dat deze lokatie het zeker aan kan om ook grote 1 daagse shows te organiseren, en zomer's is het ook goed rijden in de buitenbak!
In duitsland heb je soms te maken met 300 starts op een 1daagse en dan is er niet meer dan een overdekte roundpenn om in te rijden en een show arena van 20/40, parkeren in de prut of langs de weg.
Ik hoop dat de mensen die gestart hebben er een goed gevoel bij hebben en dat die in d etoekomst weer willen komen, en wellicht volgen er dan meer ruiters zodat we over een jaar kunnen spreken van een "grote' eendaagse! gr. sil

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:54

Ik zeg ook niet dat het niet voldeed, daar heb ik geen opmerkingen over gemaakt. Maar 'mooi' vind ik iets anders.
Deurne is mooi en Ermelo (mits het er nog zo uit ziet als tig jaar terug Haha!) . NKB noem ik mooi.

Mariënheem kan ik ook niet 'mooi' vinden, al schijnt het ook te voldoen.

Overigens denk ik dat als deze show drukker gaat worden met het aantal starts, dat je ook problemen gaat krijgen met inrijden, want veel meer meters van de wedstrijdruimte kun je er toch niet afhalen.

Ook voor het publiek langs de kant wat dan in grote getalen toestroomt Haha! zal dan te weinig ruimte zijn.

Nogmaals niks mis met de lokatie voor een show van deze grote.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:54

Ik ben het met jou eens sil, het was heerlijk om niet in de modder te hoeven zadelen en weer op te warmen in de kantine. Maar smaken verschillen en misschien ben ik nog niet zoveel gewend qua wedstrijden.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:23

Wij zijn ook wezen kijken. Lokatie is oke, hoor. Parkeren ook prima. Maar ik vond er geen sfeer hangen. Ben bij de WRAN toch altijd gewend dat er wat leuken vlaggen opgehangen worden en wat standjes zijn (hier maar 1 en op een vreemde plek) en gewoon wat meer sfeer was. De opkomst qua deelnemers vond ik matig. En inderdaad, als er meer deelnemers zouden zijn gekomen, dan had je problemen gehad met inrijden. Het heeft op mij geen indruk gemaakt. Ik miste het "western"-gevoel. Dus met iets meer aankleding zou het toch verschil maken.
Verder prima hal en zo, hoor.
Irene

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:56

Ja oke wat sm en irene zeggen ben ik het ook wel mee eens. Maar om te rijden was deze locatie toch ruimschoots voldoende. De locatie kan nog zo sfeervol zijn, maar als je als ruiter er niet kunt lekker kunt rijden dan krijgt de locatie een onvoldoende. Maar andersom ben ik veel milder, het gaat er uiteindelijk om dat de ruiters er lekker kunnen rijden en met een goed gevoel naar terug kunnen kijken (ook als het rijden niet goed ging) Zelf kan ik het niet zeggen want ik heb niet gereden, mijn zusje heeft wel gereden en die vond de locatie prima, maar zoals ik al zei misschien hebben we dan nog niet genoeg locaties gezien om dit prima te vinden?
Volgend jaar zijn wij er in elk geval weer, mits we dat weekend geen andere verplichtingen hebben.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:54

de show arena was maar liefst 30 bij 45 meter, en de inrijhal 15 bij 30!!!
Ik heb wel veel andere lokatie's bezocht met wedstrijden en zo ruim kom je niet zo veel tegen!! plus dat je op deze lokatie kan schuiven kwa maten.
En wat betreft de sfeer, ik heb die als zeer goed ervaren ook zonder de aanwezigheid van vele standjes.
Wellicht is het ook beter dat de accomodatie voldoet voor de ruiters want dat zijn de mensen waar deze wedstrijden voor georganiseert worden!!!!
gr.sil

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:13

sil schreef:
Ik heb wel veel andere lokatie's bezocht met wedstrijden en zo ruim kom je niet zo veel tegen!! plus dat je op deze lokatie kan schuiven kwa maten.
En wat betreft de sfeer, ik heb die als zeer goed ervaren ook zonder de aanwezigheid van vele standjes.
Wellicht is het ook beter dat de accomodatie voldoet voor de ruiters want dat zijn de mensen waar deze wedstrijden voor georganiseert worden!!!!
gr.sil

De accomodatie is prima denk ik Haha! Knipoog
Ik heb er de hele dag Cheese! Cheese! ; zonder flits; moeilijke omstandigheden Huilen Huilen Huilen Knipoog Knipoog

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 08:15

Qua parkeerruimte teken ik voor deze lokatie!!! Heel wat anders dan op een modderig weiland.
Sfeer was er niet echt (tenminste 's morgens vroeg nog niet), maar die maak je m.i. wel zelf.
Kantine was prima en ook betaalbare prijzen. Rijbak lekker ruim, niets mis mee. Inrijbak vond ook ik wat aan de krappe kant.
Heb het 's ochtends prima naar m'n zin gehad, over de middag kan ik niet oordelen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:30

Locatie is super! Alleen de bodem was ronduit slecht om in te stoppen. Bij het inrijden weigerden in 1e instantie bijna alle paarden om te stoppen. En ik heb zeker 3 paarden stijf de bak zien verlaten. Natuurlijk waren er ook paarden bij die dankzij een supergoede techniek gewoon hun ding deden, maar daar kan je niet vanuit gaan. Dit als tip voor volgend jaar dus; betere bodem!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:00

sil schreef:

De show arena leek mij ook "plenty big" en de inrijbak was misschien niet enorm, maar voelde toch groter dan 15 bij 30 ... was hij echt maar 15 bij 30 ??

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:47

ik dacht dat de inrijbak 25 bij 30 was maaranderen niet dus heb ik het gehouden op 15 maar wellicht was die toch 25!
Wat betreft de bodem voor de reining die was niet optimaal maar zeker niet slecht! d ebodem is goed alleen niet goed gerepareerd na de marathon die er de dag er voor was.
Goede les voor d evolgende show, zorgen dat we voor de mensen met karretje zitten!!
gr.sil

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:55

wat moet ik mij voorstellen met "open showmanship at halter" is dit een nieuwe AQHA class?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:00

Volgens mij waren dit de onderdelen in de showmanship:
(de volgende klassen zijn allemaal All Ages)
3120 Showmanship at Halter Novice Amateur
4120 Showmanship at Halter Jeugd
2120 Showmanship at Halter Amateur

Tenminste zo stonden ze op het programma.

{edit}Op de uitslagenlijst zie ik het idd staan, maar er staan wel meer rare dingen in Haha!

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:08

gelukkig is het jou ook opgevallen. Echt professioneel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:33

Ach het is wat slordig, maar fouten worden overal gemaakt.
De deelnemers weten hoe het zit, want die zijn tenslotte zelf gestart. En de mensen die 'per ongeluk' kijken zegt het verder niet zoveel.
Ik vraag me alleen wel af hoe de punten dan verwerkt worden c.q. doorgegeven aan de AQHA, want het moet toch niet zo moeilijk zijn om hiervan een PDF-bestand te maken en te downloaden op de site Haha!
Nu lijkt het of het is overgetypt en dat werkt foutje natuurlijk in de hand.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:53

Staan de uitslagen al ergens online? Ik ben namelijk erg benieuwd, maar ben ze nog niet tegengekomen op www.nqha.nl

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:00

De uitslagen staan op de site van de NQHA onder het kopje " wedstrijden "

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:02

Hmm misschien ook niet al te snugger om alleen onder 'agenda' te kijken.. Scheve mond Bedankt voor je hulp! Volgende keer weet ik het! Lachen