[WN] Boomloos western zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:06

Liesbeth heeft een BM, ik weet niet of ze wedstrijden rijdt. In de Bit staat een foto van haar met BM. Verder rijdt Alida vdH c.q. haar partner ermee.
Ik ken nog iemand die er een heeft, maar die start op dit moment ook geen wedstrijden heb ik begrepen (maar die naam kent Anouk al Haha! )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:28

SM, wat zijn jouw bevindingen van een boomloos ten opzichte van bv. een Orthoflex (flexibele boom)?
Voor Digger zal ik over een jaartje aan een ander zadel moeten omdat het naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal passen, dus misschien is een van de twee een goede optie..... Haha!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:54

Ik weet dat er nog een westernamazone is die wedstrijden rijdt ( haar Quarter heet Mom 's Mercedes , ).
Zij heeft net voor mij een BM aangeschaft nog bij Saddle up .
Ik zag haar een aantal onderdelen rijden tijdens de Wran Nk show in september 2003 .
Verder inderdaad Alida van der Hoff en Lars Hadders !

Eliza

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:17

pmarena schreef:
Hee SG : Goed zeg !!!!! OK dan!

Hoelang verwacht je dat het duurt , week of 2 ? Lachen

Het zou binnen 7-10 dagen in NL zijn, en dan nog door de douane heen....
ik gok zelf op 3-4 weekjes... ik werk zelf op een expeditiebedrijf, veel met douanedocumenten en douaneposten te maken... ik weet hoe langzaam ze soms zijn... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:36

vera schreef:
SM, wat zijn jouw bevindingen van een boomloos ten opzichte van bv. een Orthoflex (flexibele boom)?
Voor Digger zal ik over een jaartje aan een ander zadel moeten omdat het naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal passen, dus misschien is een van de twee een goede optie..... Haha!

@Vera:
Ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal tussen de BM en de OF van mezelf, omdat ik pas 1x op een BM gezeten heb, maar dan wel gelijk een buitenrit van 2 uur.
De BM lag perfect op Sugar, op Missy heb ik duidelijk een 'peaked pommel' nodig, vanwege haar ietwat verzakte rug/hoge schoft.
Ik heb een lekker ritje gehad toen en had geen aanpassingsproblemen, ik heb meteen gedraafd (inkl. lichtrijden en gegaloppeerd). De beugelriemen van deze BM waren de smalle en die voelde ik in het begin iets meer dan de brede riemen die je met een westernzadel gewend bent.
Verder zat het heerlijk warm zo direkt op de rug van je paard Haha!
Geen spierpijn in bovenbenen gehad, wat ik van anderen wel eens hoor bij een BareFoot en voldoende grip en balans. En ik had van Sugar niet het gevoel dat ze er niet lekker meeliep, ze had er genoeg de sokken in iig Haha!.

Het principe tussen de OF en de BM zal eigenlijk niet zo heel veel verschillen (behalve dan het gewicht); beide zadels belemmeren de schouders niet in hun beweging en gaan mee met de lengtebuiging in de rug.
Het verschil zul je echt zelf moeten voelen en je weet dat je welkom bent Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:02

Heb je ook ervaring met een Podium westernzadel???
Die zien er nog uit als een echt westernzadel... Haha!
Sorry, no offence, maar ik vind de meeste boomloze echt niet mooi

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:06

Dat mag natuurlijk, maar ik denk dat je in de praktijk er niet zoveel van ziet dat het boomloos is nl Haha!
Wát vind je er trouwens niet mooi aan Haha!
Podium ken ik alleen van plaatjes en praatjes Haha!, overigens is dit zadel niet boomloos, wel licht qua gewicht.
Het schijnt 'aanpasbaar' te zijn, maar ik ben nooit zo'n voorstander van iets passend maken. Verder vind ik die kale knop niet mooi, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Ook mogen die grote letters 'Podium' eraf Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:17

Sugarmiss schreef:
Wát vind je er trouwens niet mooi aan Haha!
Cool

Tsja, leg dat nu eens uit......ik vind een westernzadel prachtig om te zien maar ik krijg bij de meeste boomloze een beetje een middeleeuws gevoel Bloos!

Citaat:
Ook mogen die grote letters 'Podium' eraf

Staat dat ook achterop de westernzadels??
De boom van een podium is gemaakt van polytheen en is daardoor flexibel en licht (zeggen ze op hun site). Een reiner is ongeveer 8 kilogram...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:23

Het staat niet achterop maar voorop de brug, dus als je erop zit kijk je tegen 10 cm grote letters PODIUM aan Haha!

Het gewicht is zeker een pré.

Ik heb je wat voorbeeldjes gen BM's g estuurd, ik kan er niets middeleeuws aan vinden, maar dat is mijn mening Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:28

De westernzadels gaan ook wel maar de "gewone" boomloze, daar moet ik echt even bij slikken Bloos

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:29

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:33

wacht maar tot je mijn zadel ziet vera... Haha!

Leuke naam trouwens... naamgenootje... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:37

Zoals ook per PB uitgelegd Haha!, die fenders moeten zo wel omdat onder het bovenste 'flapje' het aansingelgedeelte en de beugelriemen zitten weggewerkt. Anders zou het er onderuit steken nl.

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:06

Ja, ik rij met mijn BM gewoon wedstrijden.
En de BM is ook gewoon in een Square skirt te verkrijgen en ook als Reiner.
Groetjes,
Liesbeth
P.S. Ik heb net de site van de DAWRA op het net gezet http://www.dawra.nl EINDELIJK Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:07

mooie site Liesbeth... Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:36

hihi, grappig een naamgenoot *LOL*

Ik ben erg benieuwd naar je zadel. Maak je wat foto's?? graag met en zonder ruiter Bloos

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:37

Liesbeth schreef:
Ja, ik rij met mijn BM gewoon wedstrijden.
En de BM is ook gewoon in een Square skirt te verkrijgen en ook als Reiner.
Groetjes,
Liesbeth
P.S. Ik heb net de site van de DAWRA op het net gezet http://www.dawra.nl EINDELIJK Haha!

Heb je geen last van die doorbroken fenders? Is dat niet instabiel?? Verward

Hoop werk gedaan voor de site OK dan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:22

Leuk opgezet die site OK dan!

Hoe kom je aan dat logo als ik vragen mag ? Lachen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:32

vraag:
de enige BM ( bob Marshall toch?) die ik van dichtbij heb gezien lag op een tinker en als je daar op ging zitten kwma de cantle naar je buik toe. ( bij de ruiter in kwestie een slanke platte buik) Dat lijkt mij ( geen slanke platte buik) heel naar en claustrofobisch.. Wat zijn de meningen daarover en heo zou dat zoijn bij de Barefoot??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:37

Dat is een bekend verschijnsel als een paard een wat hollere rug heeft. Het zadel volgt tenslotte de rugwelving.
BM raadt mensen ook aan om een halve tot een maat groter te nemen bij paarden met een holle rug.

Overigens is mijn oude zadel ook een 15" en de BM 15" waar ik in gezeten heb vond ik meer ruimte hebben dan mijn OF.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:40

ik heb een aantal keer op de BM van Liesbeth mogen zitten, en er kiepte niks aan de voorkant... en ook die van een ander stalgenootje merkte ik niks aan... Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:36

Eerste foto's van Rena met Western Barefoot :

(getver wat een nieuw zadel nog , ligt er een heel eind boven en is nog totaal niet naar haar rug "ingezakt" ... bah )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:40

staat hartstikke netjes maar inderdaad wel erg strak nog.

vind die dressuur singel minder mooi staan had toch liever een echte western singel gezien.

heb je er al op gezeten ? en veel verschil met je gewone barefoot?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:47

ziet er heel mooi uit!

Maar wat ik meen te herinneren, dat je zelf ook al zei: Jammer dat het geen roundskirt is....

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:49

mooi zadel !
maar inderdaad echte westernsingel staat mooier, wat zijn de voordelen dat ze het zo hebben gemaakt ?

Pharma ik las op je site, dat hij niet zo goed op kleinere D paardjes past, zou hij dan wel op een fors arabiertje passen ?