Sugarmiss schreef:En waarvan je niets meer zou horen als hij nog wel hengst was geweest(die mensen dan he, niet het paard
)
Amen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:Ook al zou elke fokker met top materiaal fokken, dan nog zullen er minder goede paarden geboren worden en daarmee houd je dus genoeg 'niet-toppers' voor die mensen die dat niet willen....
Sugarmiss"]
[quote="Francis schreef:Ook al zou elke fokker met top materiaal fokken, dan nog zullen er minder goede paarden geboren worden en daarmee houd je dus genoeg 'niet-toppers' voor die mensen die dat niet willen....
Blaze schreef:Dat is gewoon een kwestie van geduld hebben![]()
1*goed gefokt veulen wordt duur verkocht
2*goed gefokt paard wordt ingereden
3*goed gefokt paard blijkt niet te presteren
4*goed gefokt,niet presterend paard is aan de straatstenen niet te slijten
5*recreatie ruiter koopt voor weinig een goed gefokt paard
heeeeeeeeee ook dit zijn 5 punten
Blaze schreef:Dat is gewoon een kwestie van geduld hebben![]()
1*goed gefokt veulen wordt duur verkocht/aangekocht
Roos1 schreef:Ik vind dat jullie erg rechtlijnig denken. Toppaard x toppaard = paard. Totdat de het kind uit deze toppaarden zichzelf bewijst. Tot die tijd is het een verwachting... en sommige mensen betalen veel geld voor een verwachting...
Roos1 schreef:1 Fokker van kruising is vreselijk blij met zijn/haar paard
2 Fokker wil graag het veulen houden
3 veulen krijgt alle aandacht en verzorging want fokker wil er later zelf mee rijden
4 resultaat een leuk goed paard, iemand wil een lief/braaf paard kopen liefst niet te duur maar goed huis geboden (en geloof mij dat de meesten dat willen!!!)
5 kruising krijgt een goed tehuis, waarschijnlijk veel bosritjes en af en toe een wedstrijdje![]()
(toch ook positief?)
Anya"]
[quote="Blaze schreef:Dat is gewoon een kwestie van geduld hebben![]()
1*goed gefokt veulen wordt duur verkocht
Citaat:Ik heb met verbasing naar een aantal appie-hengsten zitten kijken die voor de SSA werden voorgesteld in de laatste Quarter.
radicalM schreef:
of eh..ander scenario
1. goed gefokt veulen wordt niet verkocht
2. goed gefokt paard wordt niet zo netjes ingereden/opgevoed
3. goed gefokt paard blijkt niet te presteren
4. goed gefokt niet presterend, niet netjes ingereden paard blijkt aan straatstenen niet te slijten..
5. recreatieruiter koopt voor weinig geld een goed gefokt paard met stevige problemen..
Nog steeds 5 punten
Is dit niet wat in de praktijk gebeurt met de toppaarden die wedstrijdmoe zijn geworden....
Citaat:Nee niet altijd,soms betaal je ook nog veel te veel
Roos1 schreef:Citaat:Nee niet altijd,soms betaal je ook nog veel te veel
Dat denk ik ook, want er zijn geen topruiters die hun paarden voor een schijntje verkopen, ook al zijn ze wedstrijdmoe, want een paard wat gepresteert heeft...
Ik denk trouwens niet dat wedstrijdmoe altijd het juiste woord is, vaak wel wedstrijdslim(is trouwens ook iets wat voor komt bij dressuurpaarden en springpaarden)
Gisela schreef:Wat bedoel je nu eigenlijk