[WN] nog geen 2 en er al op...???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lazy_Ace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:31

Citaat:
hoe oud is hij??!?!?! nou dat heeft dan geen zin meer...
-ow is hij al bijna 8, nou dan zou ik er maar niet meer aan beginnen.
-dat krijg je er nooit meer in...

man....8 jaar en dan te oud????
wat een onzin! Ik heb een merrie die nu 21!!!! is en vorig jaar is ze voor het eerst ontspannen meegegaan op een bosritje zonder andere paarden erbij.

Nu is het wel zo dat het een paard is met een behoorlijke geschiedenis maar ik heb het toch voor elkaar gekregen dat ze me voldoende is gaan vertrouwen en dat heeft 8 jaar geduurd.

Er is dus wel degelijk hoop. Waarschijnlijk gaat het bij jou sneller omdat je al op de goede weg zit en ik heb vele "omwegen" gemaakt

Gewoon doen zoals je het zelf goeddunkt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:35

wat voor een taal is dit? Snap er werkelijk niks van, ligt dat aan mij.
Overigens welkom op Bokt, ben je ook nieuw?????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:37

Met een goede quote is het wellicht begrijpelijker Knipoog
Overigens snap ik de bedoeling wel en heb dus wat one-liners (smileys etc) gesplit.

leuk om te zien dat zo'n topic altijd weer goed is voor wat nieuwe Bokkers Schijnheilig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:46

ja, maar zou het misschien niet beter zijn (is maar een vraag) om dit topic een slotje op te doen.. ik vind het eigenlijk zo wel afgesloten en ik denk appie_rulez ook wel (correct me if i'm wrong)..
ik ga verder niets meer aan dit forum toeschrijven over het onderwerp! Lachen
(ik heb mn lesje wel geleerd!)
(no hard feelings)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:50

Als jullie zelf niet meer reageren dan zakt een topic snel genoeg, geen reden voor een slotje.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:58

okee ik snap het

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:34

appie_rulez en Cow_horse: stelletje lafaards!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:36

Zullen we deze diskussie niet DIE kant op laten gaan. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:39

Misschien is het beter om helemaal geen duscussie meer te voeren, aangezien ik dus mailtjes krijg (absoluut niet vriendelijk) van degene waar het over gaat.

En dan een beetje 'excuses' aanbieden. Dit is alleen maar doordat ze erop is aangesproken gister. Vind dat ze ook zelf de klappen moeten vangen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:29

Ik heb Marga zelf ook een keer aan het werk gezien met haar paard en ik vind het absoluut niet kunnen voor een twee jarige!
Veel te hard en veel te zwaar voor hem!
En wat je excusse ook is; ik vind niet dat je op een twee jarige kan gaan zitten met je hele gewicht, ook niet voor maar een of twee keer per week!
Dat beest moet nog groeien en ontwikkelen.....hem van de zomer in het land gooien maakt het allemaal niet meer goed!

[Edit Sugarmiss: op verzoek tekst aangepast]

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:13

ik vind dit een beetje raar verhaal worden. Maar waar rook is is vuur naar mijn idee. Ik vind zelf, naar aanleiding van de gegeven voorinformatie in dit topic, dat het niet goed is voor het paard. Maar wanneer mensen gaan bijverzinnen en daardoor een ander in de problemen brengen kan ik me voorstellen dat diegene daar tegen in gaat. Toch denk ik niet dat het geheel onzin zou zijn wat er staat, het gaat hier nog steeds om wat wel of niet goed zou zijn voor het dier, je kunt iemands mening niet kwalijk nemen maar wel reden geven waarom je er anders over denkt. Veel mensen reageren op hetgeen ze hier te lezen krijgen en wanneer je niet anders weet is dit het enige gegeven om vanuit te gaan en dan vind ik het niet netjes als diegene die het onderwerp is medebokters gaat reprimeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:18

NoaC schreef:
Ik heb Marga zelf ook een keer aan het werk gezien met haar paard en ik vind het absoluut niet kunnen voor een twee jarige!
En wat je excusse ook is; ik vind niet dat je op een twee jarige kan gaan zitten met je hele gewicht, ook niet voor maar een of twee keer per week!
Dat beest moet nog groeien en ontwikkelen.....hem van de zomer in het land gooien maakt het allemaal niet meer goed!

dat word wel vaker gedaan noac......... vooral bij "bijdehante" jonge paarden. Ze gaan na het inrijden gewoon weer het land op tot ze 3+ zijn en dan gaat het allemaal wat makkelijker........ het is ook vaak de enige manier om een blaaskaak zn mond te snoeren.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:28

gijsenkim"]
[quote="NoaC schreef:

dat word wel vaker gedaan noac......... vooral bij "bijdehante" jonge paarden. Ze gaan na het inrijden gewoon weer het land op tot ze 3+ zijn en dan gaat het allemaal wat makkelijker........ het is ook vaak de enige manier om een blaaskaak zn mond te snoeren.....
[/quote]
Geloof me: deze komt echt niet meer in de buurt van weiland...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:41

Dat zou op zn minst stom zijn...... als je door blijft rijden dan gaat nl de energie die naar het "uitharden" moet gaan naar de arbeid en heb je een paard dat op is als ie 6 is.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:27

En dat stigma hebben westernpaarden dus.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:11

gijsenkim"]
[quote="NoaC schreef:

[/quote]

Als een paard ruim twee is kan ik me er nog wat bij voorstellen; dit paard moet nog twee worden en de eerste keer dat ik het zag was al een halfjaar geleden....dus was het paard toen hooguit net anderhalf.....
Blijf erbij dat ik vind dat dat echt niet kan hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:34

das idd erg vroeg........... daar ben ik het zeker niet mee eens........ een brutale tweejarige alah, ook niet mijn manier maar goed dat kan gewoon enorm zn voordelen hebben...... maar jonger......nee das niet goed te praten

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:24

gijsenkim schreef:
das idd erg vroeg........... daar ben ik het zeker niet mee eens........ een brutale tweejarige alah, ook niet mijn manier maar goed dat kan gewoon enorm zn voordelen hebben...... maar jonger......nee das niet goed te praten

Neee!!
Kun je beter met hem langs de weg wandelen!! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 08:50

Pocahontas schreef:
Neee!!
Kun je beter met hem langs de weg wandelen!! Haha!

*LOL* *LOL* *LOL*

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:07

De stal waar zij al jaren staat heeft al het land aan de gemeente moeten verkopen en al dat land ligt nu ook braak....ik vraag me dus ook erg af of het beest deze zomer uberhaupt in de buurt van wei gaat komen.......

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:48

Je weet niet wat die persoon verder nog voor connecties of middelen heeft om aan een weilandje te komen,dus ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier over door te zeuren..
Dat is gewoon afwachten...,maar natuurlijk heel erg sneu als het niet zo zou zijn..
Maar om nu al weer vooroordelen te hebben...

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:24

kewan schreef:
Mij paardje is inderdaad van april 2002, Hij heeft tot Oktober verleden jaar op het land gelopen , sinds januari dit jaar ben ik hem aan het longeren en hij krijgt 1 X in de week een zadel op en dan word er met de dubbele lijnen gewerkt...

Uhm reken even mee....

april 2002....geboren
april 2003 is 1 jaar,
april 2004 (moet het nog worden)is 2 jaar... Djeez dat beest is nog geen twee jaar!!!!! Boos!

Ik vind het niet normaal, dat je een jaarling al aan het werk zet, óók niet aan de lange lijnen met zadel...
Longeren is funest op zo'n jonge leeftijd.

En dat hij van de zomer weer lekker mag buiten spelen, als het diertje nét 2 is? Wat een aardigheid... OK dan! Scheve mond

Als het nu volgend jaar was geweest, kan ik er wel mee leven, maar dit vind ik echt het toppunt.
Ik bemoei er verder niet meer mee, maar dit wilde ik toch even kwijt...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:27

Pocahontas schreef:
Je weet niet wat die persoon verder nog voor connecties of middelen heeft om aan een weilandje te komen,dus ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier over door te zeuren..
Dat is gewoon afwachten...,maar natuurlijk heel erg sneu als het niet zo zou zijn..
Maar om nu al weer vooroordelen te hebben...

Heeft helemaal niets met vooroordelen te maken, maar met persoonlijk kennen

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:40

O.k,daar kun je misschien gelijk in hebben,maar daar ga ik verder niet over in discussie..,vind ik ook niet de moeite waard..
Ik als buitenstaander moet dat maar eerst zien..,en dan geloven..
Ik hoop in ieder geval ,voor het beestje zijn welzijn dat je geen gelijk krygt!! Verward

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:58

Pocahontas schreef:
O.k,daar kun je misschien gelijk in hebben,maar daar ga ik verder niet over in discussie..,vind ik ook niet de moeite waard..
Ik als buitenstaander moet dat maar eerst zien..,en dan geloven..
Ik hoop in ieder geval ,voor het beestje zijn welzijn dat je geen gelijk krygt!! Verward

Ik heb je ge-PBt...! Lachen