Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FlyingHigh"]
[quote="vera schreef:Even over kettingen; Op de kalender van Ilona Socks staat Mill's Intimidator met een ketting DOOR zijn mond....wat zegt dat dan over de hengst
. 'k Vind het niks. Iedereen zit altijd te schreeuwen wanneer mensen rijden met zo'n twisted trensje (gedraaide ijzerdraad,
) en vindt zo'n ketting wel acceptabel???Roelie schreef:Ik weet het is een beetje een laat antwoord en off-topic maar wil als nog even reageren
Mills Intimidator heeft de ketting door zijn mond zodat hij dan rustiger blijft staan.Ik werk zelf elke dag met de hengst en het is een superpaard om mee te werken.
Zolang deze hengst niet dekt, wat maak je je er dan druk om of hij die ketting door zijn mond heeft, als je er maar goed mee omgaat.
vera"]
[quote="Jos schreef:bij mij staat een paard (quarter) op stal, en die staat alleen maar stil met een pion in zijn mond![]()
gelukkig is het een reiner

. FlyingHigh schreef:Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.
)Francis"]
[quote="FlyingHigh schreef:Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.
Francis"]
Ik heb liever dat iemand die een hengst showt die lastig is een kin- of zelfs lip-chain gebruikt (mits hij weet wat 'ie doet, vooral bij een lipchain, want Jeddah, een ruk daaraan doet écht wel zeer!)
[/quote]
Francis, dit schreef ik eerder:
[quote]
Begrijp me niet verkeerd, er zijn ook veel mensen zijn dit dit niet op de juiste manier gebruiken (eraan trekken e.d.),
[/quote]
Aan een lipchain moet je juist nooit trekken, dat is helemaal de bedoeling van zo ketting niet en daar ben ik me ook echt wel van bewust. Wanneer het gebruikt wordt zoals het hoort, is het IMO een prima hulpmiddel, wanneer het verkeerd gebruikt wordt niet meer.
Ik ben het verder helemaal met Francis eens. Ik zie het net als elke andere disipline, natuurlijk zijn de paarden getraind en opgevoed, maar juist op vreemd terrein blijven het paarden en heb je soms een hulp middel nodig, nogmaals, ik vergelijk het met sporen gebruiken op een rijpaard.
[quote="FlyingHigh schreef:maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????

jeddah"]
[quote="FlyingHigh schreef:maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????
Paintje"]
[quote="jeddah"][quote="FlyingHigh schreef:maar ik heb mensen ermee bezig gezien waarvan ik ernstige buikpijn kreeg bij het aanzien!!!! Ronduit GROF!!! Die weten niet met dit gereedschap om te gaan en maken er misbruik van omdat ze, neem ik aan, de halter er maar bijdoen en er niet echt voor trainen zoals ze wel doen voor de rijdende onderdelen. Dit vind ik on- acceptabel..................maar goed, wie ben ik?????

FlyingHigh schreef:Wat een vies kereltje!!!! Dom dom dom dat ie zo nodig als vies ventje op de foto wilde, heeft ie goed met de lipchain op zijn lazer gekregen?? Snapte het domme paard toen wel dat ie dus weer op 4 benen moest gaan lopen????
Misschien zouden zij ook eens aan foto's bewerken moeten denken, stuk paard vriendelijker
cornelie schreef:Knap paard die die link kan leggen
........... Paintje"]
[quote="FlyingHigh schreef:Wat een vies kereltje!!!! Dom dom dom dat ie zo nodig als vies ventje op de foto wilde, heeft ie goed met de lipchain op zijn lazer gekregen?? Snapte het domme paard toen wel dat ie dus weer op 4 benen moest gaan lopen????
Misschien zouden zij ook eens aan foto's bewerken moeten denken, stuk paard vriendelijker