[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:51

Mill Ranch is ook wel een aanrader - ben er 2 keer geweest. Moet wel zeggen dat de ritjes daar vrij pittig zijn qua tempo. Dit ligt voornamelijk hoog (je doet niet echt hele rustige jogs door de bossen zeg maar). En het is soms even lastig met stoppen, de man die mee gaat (als hij mee gaat) is ontzettend aardig maar hij heeft niet echt een teken voor 'stop' :')

D'r zit wel een fijn galopje en een enorm gave rengalop in aan het eind.

Trail ranch klinkt ook goed, zie dat de prijs daar wel ietsje hoger ligt (95 euro, zal wel psychologisch zijn maar dit vind ik dan wel weer aan de prijs :+ ) voorwaartse paarden geen bezwaar :) maar dan kan dus niet iedereen mee.

Kleine toevoeging nog: Afgelopen jaar daar bij the mill ranch een heiderit gedaan en er staat dat deze 2,5 uur duurt maar wij waren echt wel langer onderweg. Zo nauw kijken ze niet op die tijd (tenzij je er echt een punt van maakt dat je optijd thuis wilt zijn)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:11

Trail ranch lijkt mij ook leuk :) (als ik het goed begrijp is dat dan een enkele dag?)

The Mill ranch lijkt me dan weer minder leuk gezien de duur van de rit en de duur van mijn reistijd :+ . Hoe lang was jij uiteindelijk onderweg toen Yessica?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:28

Zwartvosje schreef:
Trail ranch lijkt mij ook leuk :) (als ik het goed begrijp is dat dan een enkele dag?)

The Mill ranch lijkt me dan weer minder leuk gezien de duur van de rit en de duur van mijn reistijd :+ . Hoe lang was jij uiteindelijk onderweg toen Yessica?

Je woont in Leusden toch? Vanuit Amersfoort is the Mill ranch een half uurtje met de auto dus dat valt toch wel mee qua reistijd :+

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 18:30

Ik vind zo'n buitenrit met uitgebreide lunch tussendoor bij de Mill Ranch ook leuk klinken.
Yessica, wat voor soort peerden waren het? Moest je echt zelf rijden en kon je goed controle houden, of was het meer een achter-elkaar-aan-gebeuren? :p

En Trail ranch zou ook 1 dag zijn ja. (Wel, of niet blijven slapen kan natuurlijk)

maylotje

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:39

Hmmmm als het echt paarden in met hoog tempo denk ik dat dat niet zo mijn ding is. Als ze continu flink door lopen en niet even rustig. Ik wacht even af wat de anderen er van denken.

Jessica dat zou helemaal super zijn!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:01

Voor alleen een buitenrit ga ik niet mee had gedacht dat we een weekend gingen en de mill ranch ga ik in maart al heel

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:08

Ik houd wel van pittige paarden maar de mill ranch zit bij mij om de hoek en ken het gebied ook al redelijk goed. Lijkt mij dan ook leuker om m'n eigen paard mee te nemen omdat het dichtbij is :P
Verder vind ik een heel weekend weg (in een nieuw gebied) wel leuker en specialer.
Maar het klinkt allemaal wel gezellig hoor! Ik ga mee met de keuze die uiteindelijk wordt gemaakt. :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:25

Ow hahah nee reistijd valt dan wel mee idd. Ik moet echt een keer beter leren lezen :+
toch gaat mijn voorkeur naar een weekend en als dat niet gaat gezien het aantal deelnemers iig een lekker lange rit. Dus ben benieuwd hoe lang het nou duurde bij the Mill. Een rit van drie á drie en half uur vind ik eigenlijk niet zo interessant :n dat heb ik al vaker gedaan en ik wilde nu juist een keer echt lekker even weg :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:19

Inderdaad ik moet een heel eind reizen en wil dan sowieso een stevig lange rit. En als de paarden buiten pittig wel goed luisteren is het verder ook geen probleem. Is het trouwens heel erg dat ik nog nooit western heb gereden? Wel al een flink aantal jaren gewoon engels.

Ik ga gewoon mee met de rest verder! Ik heb weinig voorkeur al vond ik het eerste plan ook super leuk maar wel jammer dat niet iedereen dan mee kan met de dagtocht.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:31

Ik vond ook ehet eerste het leukst met zaterdag les en zondag tocht :o en dan overnachten...

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 20:54

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Echt super! Had niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Dat maakt dat gedeelte van het regelen in ieder geval al een heel stuk gemakkelijker. _/-\o_

Kijkende naar de reacties en zoveel mogelijk mensen aan hun trekken te laten komen, is dit nu mijn voorstel.

(Dit is een voorstel, dus we kunnen hier altijd nog vanaf wijken natuurlijk :o )

Citaat:
Datum: 04/05 april
Overnachting: Herberg de Twijfelaar bij Trail Ranch (iedereen kan zelf kiezen hoeveel nachtjes)
Activiteiten: Lessen op zaterdag en een uitgebreide dagtocht inclusief lunch en diner op zondag (Ik zal ze morgen bellen in welke disciplines ze lesgeven en polsen wat hier de voorkeuren zijn)

Deelnemers lessen zaterdag
1. Marlien
2. Lianne (Als ik vrij kan krijgen die dag)
3. Maylotje
4. Zwartvosje
5. Susannah92
6. Em_

Deelnemers dagtocht zondag
1. sanne1992 - Sanne
2. Zwartvosje - Sharron
3. Em_ - Emmelie
4. xLianneZorro - Lianne
5. Sicayes - Yessica
6. Suuskipje - Suzanne
7. Marlien5 - Marlien
8. Maylotje-Danielle

Dit is volgens mij de optie waarin de meeste mensen kunnen doen wat ze willen. De enige die ik helaas moet teleurstellen is Judith, dat vind ik echt heel erg vervelend. Ik had ook graag meer over je shetjes gehoord en je willen leren kennen. Misschien is het alsnog een mogelijkheid om toch op de zaterdag 4 april langs te komen?

@Maylotje, het is geen beginnersrit, maar zo te horen ben je dat ook niet. Wat hij vooral belangrijk vond is dat je goed op een paard kunt blijven zitten en niet te strak in de teugels staat, maar hij wilt ook graag goed begeleiden, dus dat komt vast goed. Je kunt het natuurlijk aangeven van tevoren

@Lianne, ik vind Trapper en Trail allebei erg leuk. Besefte me net pas dat we ook bij Trail een weekend met lessen kunnen doen. Op deze manier kan er nog extra iemand mee. Hoop dat dit ook voor jou ok is zo, anders gaan we gewoon verder met het volgende voorstel, das geen enkel probleem ;-)
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 22-01-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:03

Ik stond ook op het lijstje voor de les van zaterdag. Wil je me er nog bij zetten? :)

En verder klinkt het top!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:07

Staat dit vast? Want dan kan ik vrij vrgen hoe eerder hoe beter...

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:14

Oke ziet er goed uit dit plan! Wat zijn hier de kosten?(sorry arme student is nieuwsgierig)

Ik wil blijven slapen van zaterdag op zondag wie nog meer?

Ik ben inderdaad geen beginner meer, maar vroeger wel onzeker(door verkeerd omgaan met situaties door mij en manege) dat komt soms terug maar is na 2 tellen weer weg als ik op een paard zit of even een praatje maak met de eigenaar. Dit wilde ik toch even melden ondanks dat ik er nauwelijks nog last van heb.

Inmiddels heb ik ook al flink wat strandritten ect. Gereden zonder er last van te hebben.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:30

Em_ schreef:
Ik stond ook op het lijstje voor de les van zaterdag. Wil je me er nog bij zetten? :)

Ik heb je erbij gezet! Gezellig!

maylotje schreef:
Oke ziet er goed uit dit plan! Wat zijn hier de kosten?(sorry arme student is nieuwsgierig)

Dagtocht zondag = 95 eu
Lessen zaterdag = onduidelijk nog, tussen de 12,50 en 25 eu per uur, afhankelijk van wat we willen
Overnachting = tussen de 28 en 33 euro per nacht op een kamer voor 2, dus als je kunt delen, kost het de helft

maylotje schreef:
Ik wil blijven slapen van zaterdag op zondag wie nog meer?

Ik denk sowieso iedereen die op de zaterdag lessen gaat doen, dat zijn nu:
1. Marlien
2. Lianne
3. Maylotje
4. Zwartvosje
5. Susannah92
6. Em_

xLianneZorro schreef:
Staat dit vast? Want dan kan ik vrij vrgen hoe eerder hoe beter...

Ik snap het :j Het staat echter nu nog niet vast. Eerst moet de rest reageren met een akkoord, daarna neem ik weer contact op met de ranch om te kijken of we dan ook terecht kunnen. We zijn behoorlijk vroeg, dus volgens mij moet het wel goedkomen daar. Wat je zou kunnen doen is wel alvast vrijvragen en mocht het dan toch een andere datum worden, dat je het dan verzet?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:46

Zin in *\%/*
Ben ook erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn qua les!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:50

Ik ook em! Is wel lekker snel geregeld zo!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:56

*Breekt even in*
Trailranch is echt een aanrader. Ik weet bijna zeker dat het "arrangement" wat jullie in gedachten hebben mogelijk is. :j

*Breekt weer uit, alvast veel plezier!*

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:04

Ik wacht even af wat voor soort les het wordt, en dan geef ik definitief aan of ik erbij ben en ga ik vrij regelen van werk enzo :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:41

Klinkt als een goed plan! Ik ga akkoord met dit voorstel, ben benieuwd naar het soort les, maar ben hoe dan ook zowel zaterdag als zondag van de partij :D
En uiteraard ook de nacht dan, kamer delen lijkt me ook heel gezellig :D

:):) ik kan nie wachten! *\%/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:50

Gezellig zwartvosje! Kamer delen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:54

Jammer dat het juist dat weekend gaat worden dat ik niet kan, maar het is niet anders!
En als je meer over mijn shetjes wilt horen, pb mag altijd ;)

Ik houd het in de gaten voor als er nog weer eens wat georganiseerd wordt.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:09

maylotje schreef:
Gezellig zwartvosje! Kamer delen?

Tuurlijk! :Y)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:43

Wie wil met mij delen? :+

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:52

xLianneZorro schreef: