[WN] waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kerry_Tinker

Re: waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:20

Ik vind het allemaal erg vreemd. Ik heb in februarie besteld en niet geleverd gekregen. Uiteindelijk geannuleerd op 11 maart een ook op deze datum een credit nota ontvangen. En dan 17 maart dus failliet?
Ik heb mijn geld niet terug dus ook gedupeerd als ze inderdaad failliet is, maar ik heb geen mail gehad over staking en curator..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:24

Als zij in de week van 17 maart failliet is verklaar, had dit al lang in het insolventieregister moeten staan. Rond die datum is niets te vinden, waardoor ik denk dat deze mevrouw niet de waarheid verteld.

Doe in ieder geval aangifte voor het geval het faillissement niet waar is

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:27

Ik kijk maandag even bij KVK, die maakt op maandag de faillissementen bekend, zit soms max een week tussen, maar als het er dan niet tussen staat zal ik aangifte doen..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:28

Rechtspraak.nl maakt de faillissementen bekend op de dag van de uitspraak, er is niets te vinden rondom die datum. Ik heb net even gezocht, zowel geen persoonlijk als zakelijk faillissement te vinden

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:30

Ok heel erg bedankt voor de info!
Onvoorstelbaar toch dat men dan toch zo'n mail verstuurd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:32

Vergeet niet dat je pas officieel aangifte kan doen als:
Je de bestelling niet binnen 30 dagen ontvangen hebt.
Retour gestuurde of geannuleerde bestelling, het geld na 30 dagen nog niet ontvangen hebt.
Dit zijn wettelijke termijnen, zit je binnen deze termijnen kunnen ze in principe je aangifte niet opnemen.

Het neemt niet weg dat dit rare praktijken zijn.
En in principe moeten deze gegevens online al wel terug te vinden zijn. Want wanneer een curator de zaken overneemt etc. dan is er 9 van de 10 keer al een uitspraak geweest.
En normaal gesproken krijg je een officiële brief van de curator zelf, en niet een of ander vaag mailtje zonder informatie.
Want dan hoort er in ieder geval de contact gegevens van de curator in vermeld te staan.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:37

Ok dank je voor de tip, dan maak ik alvast een afspraak voor een aangifte op 11 april, dan zijn de 30 dagen verstreken...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:41

Maar mochten er straks berichten naar buiten komen dat ze idd failliet verklaard zijn je wel direct melden bij de curator hoor!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:42

Ja doe ik dan zeker!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:43

Wat ik zorgwekkend vind is dat deze dame volop adverteert hier op bokt markt :=
Kan daar geen halt op worden geroepen na al deze klachten ?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:45

hotchocolat schreef:
MiraLooks schreef:
Volgens (voor zover mijn kennis van de faillissement wet gaat want het is een tijdje geleden) zal de curator er voor zorgen dat er alsnog wordt geleverd. Hij komt als het ware in de plaats van just western.... Maar als mw. Just western geen voorraad heeft omdat haar leveranciers niet willen leveren dan wordt het lastig. Verder is zo n curator er alleen maar om zo veel mogelijk geld binnen te halen om de schuldeisers te kunnen betalen. Op http://www.rechtspraak.nl onder insolventieregister kan je vinden wie de curator is.

Dus als Just western geen voorraad heeft, zou dat dan niet bij de leveranciers bekent zijn dat ze daar niet meer mag inkopen?

Dan denk ik aan leverancier bellen en vragen of Just western hun producten mag verkopen.

Wat schiet je daar mee op?

Als er bij JW geen voorraad aanwezig is, kan ze dus niks leveren. En de curator, die nu in de plaats van de failliet handelt, heeft dan dus ook niks om te leveren.
Dat betekent dat je dus alleen een geldvordering op JW hebt. Je hebt onverschuldigd betaald, omdat er niets geleverd wordt. Je hebt recht op terugbetaling van je geld.

Echter, als iemand failliet gaat dan komen alle bezittingen en schulden op 1 hoop. Als er dan al wat overblijft, dus een positief saldo, wordt dat verdeeld over mensen die wat tegoed hebben van JW. Daarbij worden dan eerst belastingschulden, schulden bij de bank (waarschijnlijk) en het salaris van de curator betaald. Blijft er dan nog geld over, dan kunnen de gewone vorderingen (terug)betaald worden, zoals die van mensen die wat besteld en betaald hebben zonder dat ze wat geleverd hebben gekregen.
En die kans is niet zo groot.

Bovendien is het ook de vraag of de eigenaresse van JW een eenmanszaak had. Want als dat zo is dan hebben ook haar prive schuldeisers nog vorderingen, en die moeten van dezelfde grote hoop betaald worden. Als je een eenmanszaak hebt dan is er geen onderscheid tussen je prive vermogen en je zakelijke vermogen.

Kortom, het zal afwachten zijn wat hier speelt.

Eerst moet er duidelijkheid zijn of er echt wel sprake is van een faillissement (dat moet dan zijn ingeschreven in het faillissementsregister) en wie als curator is benoemd.
In de mail die is rondgestuurd staat namelijk geen naam van een curator. Dat is vreemd, want als een rechter een faillissement uitspreekt, benoemt hij daarbij ook iemand als curator en is die naam dus bekend.

Bivendien schrijft de curator zelf een brief aan bekende crediteuren (zoals wij) dat hij als curator is benoemd in een bepaald faillissement, dat doet niet degene die failliet is gegaan zelf. Vreemd dus, deze mail!
Laatst bijgewerkt door simodi op 23-03-14 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:46

Over de bokt advertenties :
Ja toch zeker wel? Dat wist ik niet, ik dacht dat ik gelezen had dat ze die eraf had gehaald, dat alle advertenties gesloten zijn..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:52

Laatst bijgewerkt door BlueStar op 27-03-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:54

Is dit de eigenaresse van JW?

Dan is het toch een kleine moeite om hier ook even tekst en uitleg te geven ....! :\

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:56

Ja zeker, dan zal het wellicht de marktplaats advertenties betreffen...
Als ze inderdaad failliet zou zijn dan zou de curator voor zoiets toch ook een stokje steken, want zo verkoop je voorraad na faillissement ...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:56

Dat is de eigenaresse en als je op justwestern zoekt, vind je meer negatieve topics, ook oudere, dus nogal hardleers en steeds terugkomende problemen.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 00:58

.... is inderdaad volgens mijn info de eigenaresse.. Ze leest vast mee. Ze leest in ieder geval verstuurde berichten via bokt, maar een reactie geven ho maar...
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 27-03-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 01:00

Even heel wat anders, maar het is toch in Nederland eigenlijk krom geregeld dat de consument als laatste zijn geld terug krijgt, nadat ieder zijn geld heeft gehad, inclusief een curator die er alleen maar aan verdiend. En onze zuur verdiende centen ... Foetsie....

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:03

Simodi, in een link hier ergens in t topic over informatie JW, stond dat t een eenmanszaak was. Dus de kans dat iedereen hier nog wat terug krijgt is heel klein als ik t goed begrijp?
Maar een webshop is toch altijd een eenmanszaak of..? :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:04

Ik weet wel dat als ik een groot bedrag open had staan dat ik toch even naar Zwollywood ging om te kijken of haar lcd tv mij beviel :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:04

Zoals ik al eerder zei: dit kunstje heeft ze al eerder uitgehaald. Let maar op, straks komt ze gewoon onder een andere naam terug.
Het enige juiste handelen is hier aangifte doen. Anders gaan deze praktijken nog jaren door (en dat doet het al).
Wel handig zo je paardenhobby financieren :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 01:05

is het geen mail van ... zelf, om je te ontmoedigen ?
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 27-03-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:17

zit ze niet in de surceance nog?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:55

Een webshop is niet sltijd een eenmanszaak.
Kijk maar bijvoorbeeld naar de paardendrogist. Of agradi

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:56

Eileen_ schreef:
Simodi, in een link hier ergens in t topic over informatie JW, stond dat t een eenmanszaak was. Dus de kans dat iedereen hier nog wat terug krijgt is heel klein als ik t goed begrijp?
Maar een webshop is toch altijd een eenmanszaak of..? :+

Nee hoor, webshops kunnen ook een BV zijn. Wanneer je een bedrijf start ga je kiezen of je dat alleen doet of met meer mensen samen.
Een webshop is gewoon een manier om je producten te verkopen. Een winkel online.
Alle grote bedrijven zoals Epplejeck en Kraemer en Divoza zijn BV's en geen eenmanszaak.