Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

speedfiets_2 schreef:interessant hoe ziet de training van een halter paard er dan uit als er niet mee gereden word ?
My_Little_P schreef:Ik vraag me af waarom mensen zo ziekelijk benieuwd zijn naar de afwijkingen van dit soort paarden? Ja, ze staan stijl, so what? Er wordt al enkele keren aangegeven dat na de halter carrière er mee wordt gereden, dus zo erg zal het allemaal niet zijn. Als je die minipaardjes ziet, vraag je toch ook niet wat de afwijkingen zijn van dit ras?
Ik vind quarters schitterend, alle types. Ben er helemaal weg van!
F_Orumster schreef:Ik ben niet negatief over alle takken van paardensport en vind western zelfs erg mooi, maar daarom mogen mensen toch wel vraagstukken plaatsen? Naar mijn idee heeft dat meer te maken met wetenschappelijke interesse dan iets in negatief licht stellen.
Aangezien dit topic geopend is met dit soort vraagstellingen is het toch logisch dat het daarover gaat.
Het zou anders zijn als er in een heel ander soort topic opeens zo'n discussie losbarst.
Ik begrijp het probleem niet zo.
My_Little_P schreef:Ik vraag me af waarom mensen zo ziekelijk benieuwd zijn naar de afwijkingen van dit soort paarden? Ja, ze staan stijl, so what? Er wordt al enkele keren aangegeven dat na de halter carrière er mee wordt gereden, dus zo erg zal het allemaal niet zijn. Als je die minipaardjes ziet, vraag je toch ook niet wat de afwijkingen zijn van dit ras?
Jessix schreef:My_Little_P schreef:Ik vraag me af waarom mensen zo ziekelijk benieuwd zijn naar de afwijkingen van dit soort paarden? Ja, ze staan stijl, so what? Er wordt al enkele keren aangegeven dat na de halter carrière er mee wordt gereden, dus zo erg zal het allemaal niet zijn. Als je die minipaardjes ziet, vraag je toch ook niet wat de afwijkingen zijn van dit ras?
Wat een vreemde reactie. Volgens mij is het vrij normaal om naar de eventueel toekomstige gezondheidsproblemen te informeren, helemaal als je kijkt naar de enorme massa die deze paarden hebben. Inderdaad bij mini's vraag ik hetzelfde, net als bij veel andere (sport)paardenrassen en ook bij hondenrassen. Veel grote hondenrassen zijn gevoelig voor HD, etc.
Als je fokt op een bepaalde eigenschap komen daar vaak onbedoelde zwakke eigenschappen bij. Dat is een wel bekend verhaal, heeft niets met ziekelijk benieuwd zijn te maken.
Beetje vreemd dat je het je zo persoonlijk aantrekt.
Helemáál geen sensatiezucht, bende gek!
Helemáál geen sensatiezucht, bende gek![/quote
Jessix schreef:My_Little_P schreef:Persoonlijk? Nee hoor.
Grijns... *bekijkt FB pagina*Helemáál geen sensatiezucht, bende gek![/quote
Nou je gaat anders behoorlijk hard in de verdediging! Maar goed, blijkbaar mag je hier niet informeren naar de gezondheid van een ras.. Dat zegt dan eigenlijk wel weer genoeg.![]()
Mijn mening hierover is inderdaad te lezen op mijn FB pagina. Jij vindt al snel iets sensatie, daar heb ik een andere definitie van. Daar staat een link met een mening er boven, wellicht dat daar iemand wel een normaal antwoord kan geven op mijn vraag.