Mathilde schreef:Ik ben het ook niet met het hele artikel eens, maar wat mij persoonlijk erg aansprak was dit stukje:Citaat:So wearing a helmet may help you if you get thrown or fall off, but understanding your horse, understanding their instinctive fear reactions and working on becoming a better horse person will help keep you from getting thrown. Help yourself and your horse become safer through understanding and knowledge of the horse.
So it is OK to wear a helmet, but don’t expect it to make you a better horseman, that is up to you
Dat is zó logisch en vanzelfsprekend dat het niet eens meer als geldig argument gebruikt kan worden
Wie verwacht er nou een betere ruiter te worden door het dragen van een helm?
Zijn er misschien automobilisten die verwachten dat ze door het dragen van een autogordel een betere chauffeur te worden?
Ik denk echter wel dat er veel mensen zijn die zichzelf zo'n - goede chauffeur vinden dat ze geen autogordel nodig hebben/ - goede ruiter vinden, dat ze geen helm nodig hebben
.
.
. Dus alleen vrouwelijke reiners en dan ook niet allemaal doen mee aan het verkleedpartijtjes. Net als vrouwelijke & mannelijke dressuurruiters. 
Had het al gevraagd, maar wil toch wel weten hoe dat kan:
. Hoeveel westernruiters (hier) zullen hier nu concreet mee te maken hebben?