[WN] fjorden in de westernsport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:32

cowboyberend schreef:
weet je wat kicken is??? op een wedstrijdje 3 quarters er uit rijden in de reining

Dacht eerst dat je er een en ander aan had gevijld, aan de cilinderpoorten, en een andere carburateur erop met verstelbare sproeier :+

Maar je hebt gelijk natuurlijk, een proef hangt uiteraard er vanaf hoe netjes die rijdt.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 07-10-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 20:35

cowboyberend schreef:
weet je wat kicken is??? op een wedstrijdje 3 quarters er uit rijden in de reining, die veel reining trainen en lessen..... dan komt er iemand op een haflinger die nooit reining traint ,nooit reining start...... dan wordt je eerste, door de snelheid door de stops???? nee door de netheid van de proef .... gehoorzaamheid en geen ruk en pluk werk.

nu gaan we 30 oktober eens l3 reining starten. waarvoor?? voor de lol!!!!!!!! dat vergeten sommige mensen dan de meesten paard rijden voor de LOL voor het plezier...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:59

cowboyberend schreef:
weet je wat kicken is??? op een wedstrijdje 3 quarters er uit rijden in de reining, die veel reining trainen en lessen..... dan komt er iemand op een haflinger die nooit reining traint ,nooit reining start...... dan wordt je eerste, door de snelheid door de stops???? nee door de netheid van de proef .... gehoorzaamheid en geen ruk en pluk werk.

nu gaan we 30 oktober eens l3 reining starten. waarvoor?? voor de lol!!!!!!!! dat vergeten sommige mensen dan de meesten paard rijden voor de LOL voor het plezier...

Weet je wat kicken is?
Dat een paar keer doen, anders gaan mensen misschien zeggen dat je gewoon geluk had omdat de 3 ruiters met de quarters hun dag niet hadden hihi. :=

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:10

cowboyberend schreef:
op een wedstrijdje 3 quarters er uit rijden in de reining, die veel reining trainen en lessen......

Er zijn ook zat mensen met quarters die nooit reining trainen of lessen en toch meedoen in de reining, zeker in de L3.
Dus als je al wint, zegt dat nog niks eigenlijk.

Waar komt die drang tot bewijzen toch vandaan, winnen van een qh is hetzelfde als winnen van een willekeurig ander ras.
Dan was jij gewoon de beste of de minst slechte :)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:16

denk dat je het een beetje verkeerd ziet paul. het is niet opknokken tegen een Qh. maar het is vaak van sommige mensen dat je alleen mee doet als je een QH hebt. dat vind ik dus niet . andere rassen kunnen het ook best.. maar het was beetje gekheid paul :7 ik maak me er niet druk om andere keer wint een ander van mij en ik gun iedereen wat ,ongeacht ras

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:24

Romkabouter schreef:
cowboyberend schreef:
op een wedstrijdje 3 quarters er uit rijden in de reining, die veel reining trainen en lessen......

Er zijn ook zat mensen met quarters die nooit reining trainen of lessen en toch meedoen in de reining, zeker in de L3.
Dus als je al wint, zegt dat nog niks eigenlijk.

Waar komt die drang tot bewijzen toch vandaan, winnen van een qh is hetzelfde als winnen van een willekeurig ander ras.
Dan was jij gewoon de beste of de minst slechte :)

Hoe doe je dat dan RomK ? exvoetballer koopt reiner, kijkt youtube reiningfilmpje Larry Trocha, klimt er op en wint wedstrijd :D Da87ed, dan heb ik een hoop geld voor niks uitgegeven aan lessen etc :')

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:50

JohnnyReiner schreef:
heb ik een hoop geld voor niks uitgegeven aan lessen etc :')

Dat sowieso :D

@cb: er zijn ook zat mensen met een Quarter die dat niet vinden. Sterker nog, bij de wran zijn dat de meesten gok ik zo.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:58

Romkabouter schreef:
@cb: er zijn ook zat mensen met een Quarter die dat niet vinden. Sterker nog, bij de wran zijn dat de meesten gok ik zo.
tja maar niet hier... hier doe je niet mee zonder QH en reining

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:06

:n :n Hier thuis op RRRanch niet, hoor ik vaak. Maakt niet uit waar ik op rij en wat ik doe, het is toch meestal niks en het wordt niks, haha ;) ReiningFjord, Egypt arabier of reiningquarter.
Gewoon in jezelf blijven geloven. Je moet doen waar je in gelooft en dat is nu eens geen Johnny Reiner geintje.

Als je gaat twijfelen, en je gelooft niet meer in jezelf en wat je denkt te kunnen bereiken, dan houdt het op.

Okay, ik heb Quarters, okay ik heb een eigen familieranch thuis met alle faciliteiten en wat dan nog ? Als je aan je zelf gaat twijfelen kom je nergens.

Ambities zijn leuk en aardig, maar plezier er in houden is belangrijker. Zelf heb ik ook eea wat bijgesteld nu.

Je kunt naar de musicshop gaan en een Gretsch kopen, maar krijg je daar hetzelfde uit als bv Brian Setzer ?
Ik niet, kan aardig rockabilly spelen maar meer als 300 euro op een avond zal ik daar niet uithalen, met een band, in een dorpshuis.
Maar heb ik daar minder lol om ? Nee, dat dus niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:36

cowboyberend schreef:

Waar is dan "hier"?
Bij jullie in het hoge noorden zeker :P

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:12

cowboyberend schreef:
Romkabouter schreef:

achter een beeldscherm kan iedereen paardrijden ;)

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:32

:+ :+ :+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:10

hobbelheks schreef:
achter een beeldscherm kan iedereen paardrijden ;)

Ja, precies. <<)
En ze denken, dat ze er ook allemaal verstand van hebben. 8-)

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:35

amanda1980 schreef:
moet eerlijk zeggen dat ik dit filmpje ook niet spectaculair vind.

maar idd ik wil trail rijden geen reining. sorry maar zo heel erg veel bijzonders zie ik ook niet in reining. ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op. rondjes gallopperen kan ik ook, en van snel naar langzaam lukt mij ook nog wel. zie daar geen moeilijkheid in. maar goed, nou zal ik wel de reining ruiters voor hun kop stoten. ach ja, daarom wil ik ook trail rijden en geen reining. ieder zijn ding denk ik dan maar.

Niet alleen heeft iedereen verstand van, maar zelfs iedereen kan het. Het is zo makkelijk dat ik me er over verbaas dat ik zo stom ben om nog geld uit te geven aan een goeie trainer. Ik denk dat ik Jan maar bel en zeg dat ik niet meer kom omdat dat volgens hier helemaal niet nodig is. Kan dus makkelijk volgend jaar een 70 rijden in de DRHA zonder training. Scheelt een hoop geld. Ook blijft maar paard dan heel volgens andere bokker. Want van reining gaat ie wel stuk blijkbaar.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:40

MissFreubel schreef:
amanda1980 schreef:

maar idd ik wil trail rijden geen reining. sorry maar zo heel erg veel bijzonders zie ik ook niet in reining. ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. [b]spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op. ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. [b]spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op]. rondjes galopperen kan ik ook, ook van snel rondje naar langzaam. maar goed, nou zal ik wel de reining ruiters voor hun kop stoten. ach ja, daarom wil ik ook trail rijden en geen reining. ieder zijn ding denk ik dan maar.

Niet alleen heeft iedereen verstand van, maar zelfs iedereen kan het. Het is zo makkelijk dat ik me er over verbaas dat ik zo stom ben om nog geld uit te geven aan een goeie trainer. Ik denk dat ik Jan maar bel en zeg dat ik niet meer kom omdat dat volgens hier helemaal niet nodig is. Kan dus makkelijk volgend jaar een 70 rijden in de DRHA zonder training. Scheelt een hoop geld. Ook blijft maar paard dan heel volgens andere bokker. Want van reining gaat ie wel stuk blijkbaar.

en dit is een super domme opmerking. blijkbaar is lezen erg moeilijk.
er staat : ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. [b]spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op.
en verder :rondjes galopperen kan ik ook, ook van snel rondje naar langzaam
waarom zei ik dit? : omdat, sorry maar zo heel erg veel bijzonders zie ik ook niet in reining.
volgens een aantal mensen hier is western reining, de rest vinden ze niks waard. western is niet per definitie reining maar bestaat uit veel meer onderdelen.

conclusie, reining is niet mijn tak. er staat nergens dat ik denk geen training nodig te hebben om het ook te kunnen! oftewel, jou post slaat als een k*t op een koebel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:55

Ja je kunt western rijden met een fjord. Nee de top zul je niet halen, maar dat haalt 99% van de uarters ook niet ;)

Ik vind het altijd een gekke discussie of westernrijden op een niet-quarter wel western'sport' is. Als een tienjarig kind bij de voetbalclub in het dorp voetbalt op voetbalschoenen die in de aanbieding waren bij de Aldi doet het toch ook aan voetbalsport ook al is hij geen David Beckham en zal hij dat nooit worden? Zelfs als hij alleen traint en geen wedstrijden voetbalt is hij nog met de voetbalsport bezig.

Sporten is gezond voor fjord en eigenaar dus ik zeg; doen!

Of zaniken over hoe saai en slaapverwekkend alle andere onderdelen van die sport zijn in tegenstelling tot één onderdeel sportief is, daar beginnen we maar niet over :Y)

Gave foto trouwens van de stopfjord.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 23:32

helemaal mee eens

verder moest dat kots icoontje er niet staan in mijn vorige post. gewoon de spatie tussen : en de R vergeten maar de wijzig knop is verdwenen?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:14

Een andere sport erbij halen ter vergelijking lijkt mij ook niet slim. Ik zou mijn zoon, als ik die had, niet op Aldi schoenen laten voetballen :n :n Tegenwoordig heb je Puma en Nike met vaak voordelige aanbiedingen.
Goed advies in een sportzaak is dus zeker belangrijk. Voor je het weet zit je met enkelblessures en bijkomende narigheid. En dan de noppen, die zijn heel belangrijk, wat zit daar onder ?

Zegt JR met 30 jaar voetbalervaring bij SLTO, De Germaan en AFC 8-)

Is wel leuk die heel goedkope voetbalschoenen van de Bristol enz, maar ja, voor de voetjes.
Ik heb een dochter die voetbalt, die speelt op Nikes en Quick. Andere spullen sta ik niet toe.

En, mijn point of view was dat ik trail niet meer leuk vind Dat laat onverlet dat honderden anderen het wel leuk kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 09-10-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:22

amanda1980 schreef:
zijn er hier meer fjorden op bokt die western worden gereden? ondanks dat ik de fjorden wel in het lijstje heb zien staan van veel gebruikte paarden bij western, zie ik ze eigenlijk zelden. (meest gebruikte quarter, paint, arabier daarna de new forest, haff, fjord en tinker). ik ben met de mijne begonnen met trail. hij doet het erg goed en vind het erg leuk. alhoewel nu even niet maar daarom komt de otheopaat ook zo op stal. ;). vinden jullie het terecht dat de fjord ook in het rijtje voor komt?

Op basis van deze mail heb ik me gemeld, maar gezien de rest van de mails, heb ik hier geen zin meer in.
Een Fjord is een Fjord.
Is veelzijdig, kan op beperkt kunnen mee met alles.
Ik moest ff terugkijken, maar het staat toch op Western Algemeen, niet op Strijd Arena.
Jammer dat er zelfs op dit onderdeel van bokt niet goed gelezen wordt over OP...

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:37

Ja, maar wat verwacht je dan voor reacties op zo een topic ? Sommige zullen positief zijn, ja geweldig etc, en andere nee, das niks.
Ik heb er 1 gehad, buiten mijn quarters, en ik vond het een leuk paard wat goed mee kon komen in de western. Tot een zeker hoogte.
Heb dat Fjordje ook gereden toen mijn cowvrouw last van haar rug had, nou ging wel lekker.
Maar lang niet zo goed als mijn reiningquarter, zat niet zo, maar in het hoofd weer beter als die Egypt arabier hier.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:48

JohnnyReiner schreef:
Een andere sport erbij halen ter vergelijking lijkt mij ook niet slim. Ik zou mijn zoon, als ik die had, niet op Aldi schoenen laten voetballen :n :n Tegenwoordig heb je Puma en Nike met vaak voordelige aanbiedingen.
Goed advies in een sportzaak is dus zeker belangrijk. Voor je het weet zit je met enkelblessures en bijkomende narigheid. En dan de noppen, die zijn heel belangrijk, wat zit daar onder ?

Zegt JR met 30 jaar voetbalervaring bij SLTO, De Germaan en AFC 8-)

Is wel leuk die heel goedkope voetbalschoenen van de Bristol enz, maar ja, voor de voetjes.
Ik heb een dochter die voetbalt, die speelt op Nikes en Quick. Andere spullen sta ik niet toe.

En, mijn point of view was dat ik trail niet meer leuk vind Dat laat onverlet dat honderden anderen het wel leuk kunnen vinden.

nou zit ik niet in de voetbal en weet ik niets over de aldi-voetbalschoenkwaliteit (hoewel ze qua pc's al jaren als beste uit de bus komen) het ging om het principe dat trail met een fjord net zo goed westernsport is als reinig met een quarter. De hele discussie over of je met een fjord de westernsport in kunt is dus crap; je kunt je aanmelden bij westernwedstrijden dus: ja, je kunt met een fjord de westernsport in. Klaar, einde discussie.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:49

MarvanTom schreef:
amanda1980 schreef:
zijn er hier meer fjorden op bokt die western worden gereden? ondanks dat ik de fjorden wel in het lijstje heb zien staan van veel gebruikte paarden bij western, zie ik ze eigenlijk zelden. (meest gebruikte quarter, paint, arabier daarna de new forest, haff, fjord en tinker). ik ben met de mijne begonnen met trail. hij doet het erg goed en vind het erg leuk. alhoewel nu even niet maar daarom komt de otheopaat ook zo op stal. ;). vinden jullie het terecht dat de fjord ook in het rijtje voor komt?

Op basis van deze mail heb ik me gemeld, maar gezien de rest van de mails, heb ik hier geen zin meer in.
Een Fjord is een Fjord.
Is veelzijdig, kan op beperkt kunnen mee met alles.
Ik moest ff terugkijken, maar het staat toch op Western Algemeen, niet op Strijd Arena.
Jammer dat er zelfs op dit onderdeel van bokt niet goed gelezen wordt over OP...

Helaas helemaal mee eens :(:)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:41

amanda1980 schreef:
zijn er hier meer fjorden op bokt die western worden gereden? ondanks dat ik de fjorden wel in het lijstje heb zien staan van veel gebruikte paarden bij western, zie ik ze eigenlijk zelden. (meest gebruikte quarter, paint, arabier daarna de new forest, haff, fjord en tinker). ik ben met de mijne begonnen met trail. hij doet het erg goed en vind het erg leuk. alhoewel nu even niet maar daarom komt de otheopaat ook zo op stal. ;). vinden jullie het terecht dat de fjord ook in het rijtje voor komt ?

Dat was de start van dit topic, dus wat hebben we nu niet goed gelezen ? Het laatste gedeelte van de vraag heb ik oa als ex eigenaar van een westernfjord mijn mening op gegeven. Ben er ook klaar mee :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:48

amanda1980 schreef:

maar idd ik wil trail rijden geen reining. sorry maar zo heel erg veel bijzonders zie ik ook niet in reining. ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op. rondjes gallopperen kan ik ook, en van snel naar langzaam lukt mij ook nog wel. zie daar geen moeilijkheid in. maar goed, nou zal ik wel de reining ruiters voor hun kop stoten. ach ja, daarom wil ik ook trail rijden en geen reining. ieder zijn ding denk ik dan maar.

Ik ga hier maar één ding over zeggen : je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 16:09

sevke schreef:
amanda1980 schreef:

Ik ga hier maar één ding over zeggen : je hebt duidelijk geen flauw idee waar je het over hebt :)

klopt wat reining betreft. daarom zeg ik ik , ik ZIE niet heel bijzonders behalve een aantal.........................