[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinges11

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:57

Ik vind het vervelender dat de stal waar ik sta in zoverre afgelegen ligt en dat het toch een kwartier lopen is voor je bij het eerste busstation bent. En dat er toch de afgelopen jaren een aantal incidentjes hebben plaatsgevonden met o.a. een verkrachting, poging tot overval. Dan heb ik liever iemand die wat ouder is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:02

Ja ik heb het probleem van de faciliteiten ook niet
All wheather bak en binnenbaan dus altijd rijden

Maar dat vervoer nekt mij bij 70% van alle mensen die reageren

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:06

Ja dat is ook mijn grootste probleem omdat ik me toch een beetje verantwoordelijk voel voor die meisjes

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:51

Ik zou ook geen meisje op de fiets lat komen in dat afgelegen gebied waar onze stalling ligt.
Naar mijn weten zijn daar verder geen rare dingen gebeurt maar toch......je voelt je toch verantwoordelijk.
Wij hebben dan wel alleen een buitenbak maar daar word eerdaags 10cm houtsnipper op gedaan dus moet die wel te rijden blijven....tenzij er veel sneeuw gaat vallen.
Maar bij ons is er dan wel volop buiterijd mogelijkheden.
Ik sta er nu een jaar en kan nog steeds nieuwe routes uitvinden als ik dat wil :D
Er worden ook vaak groepsritten gehouden, ook als er veel sneeuw ligt......dan is het zoooo mooi daar

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:47

leeftijd speelt bij mij wl een rol in die zin dat ik me aan de regels van de stalhouder moet houden en die willen het liefst geen jongeren die niet serieus rijden. ik ben dus gebonden aan wat oudere jeugd kijk een 15 jarige kan best serieus zijn en verantwoordelijk maar mijn ervaring heeft geleerd dat sommige als ze vriendjes krijgen ineens niet meer komen( let wel ik zeg sommige) en dan is er nog de afstand naar de stallen toe de meesten vinden dat geen doen in weer en wind.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:12

Heb ff mee zitten lezen.....ik zocht een western gereden verzorgpaard en heb ook al een aantal keren bij Cissy gereden. Ik woon zelf nu in Polsbroek. Ik werk fulltime in Krimpen aan den IJssel wat toch erg veel benzinegeld opslurpt. Missy staat bij Lexmont dus ook een stuk rijden. Maar in de omgeving Polsbroek kun je verder niets western vinden. Ga nu een kleinere auto kopen om dan toch wat verder weg te kunnen rijden voor een bijrijdpaard en hoop Missy dan toch te kunnen blijven doen. Het valt echt niet mee om in deze regio iets te vinden en met Missy klikt het wel erg goed. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:55

He Marion, jij ook op bokt? hahaha!

Zij is inderdaad mijn huidige bijrijdster, je weet hoe lastig Miss is (alhoewel lastig... tis maar net hoe je zelf bent) en hoe lastig een bijrijder voor haar zoeken is. Heb er al diverse 'versleten' en zo moeilijk ben ik nou ook weer niet maar de mensen konden gewoon niet goed genoeg rijden of woonden te ver weg.
Ik hoop dat wij nog lang samen van Miss mogen genieten!

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:03

Ik ben ook al tijden op zoek naar een goede western bijrijder. Maar helaas blijkt dit midden in de Randstad ook erg moeilijk.
En bij ons hebben we inderdaad alleen een buitenbak, maar wel uitrij mogelijkheden naar diverse parken. Iedere keer als ik een leuke heb gevonden, stopt ze ermee om allerlei verschillende redenen. Dus als jullie iemand weten in de buurt van Stompwijk hou ik me erg aanbevolen!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:02

ik zal morgen als ik tijd heb even te kijken bij 2 paardjes. misschien heb ik wat te doen in de tijd dat Lucy te klein en te jong is. heb ik wel weer zin in.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:09

xMarit_ schreef:
in omgeving alphen aan den rijn :')

Misschien komt dat ook omdat er zowel in alphen als aarlanderveen een Western manege zit? Dan krijg je natuurlijk al meer westernruiters die vervolgens op zoek gaan naar bijrijdpaardje.

Ik heb mijn bijrijdster in ter Aar (naast Alphen aan den Rijn) ook via marktplaats gevonden, zij had ook al moeite met een leuk Western bijrijdpaardje te vinden maar gelukkig zag ik haar advertentie langskomen!

Edit: over een paar jaar willen we naar Noordwijk verhuizen, ben benieuwd of ik dan ook weer een leuke bijrijdster kan vinden :Y)

lolapalola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:57

Ik ben ook op zoek naar een western bijrijder voor mijn quarter.
Ze is 6 jaar en ben hoofdzakelijk reining aan het rijden met haar.
Omgeving Oosterwolde

Roept u maar!!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:07

lolapalola schreef:
Ik ben ook op zoek naar een western bijrijder voor mijn quarter.
Ze is 6 jaar en ben hoofdzakelijk reining aan het rijden met haar.
Omgeving Oosterwolde

Roept u maar!!

Hmm, jammer, net wat te ver vanaf Leeuwarden...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:04

Ik ben ook opzoek naar een bijrijdpaardje. Heb in Amerika 3 maanden lang westerngereden en dus geleerd (pleasure, dat wel).. en dat beviel me heel erg goed. Momenteel heb ik paarden dressuurmatig wel aangeboden gekregen en ga ik daar kijken, maar nog niks staat vast. Mocht er iemand omg. Utrecht een westernpaardje hebben die nog moet worden gereden en waarmee ik zou mogen lessen (het liefst), laat maar weten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:08

Ik heb de mazzel dat mijn operatie een beetje van de baan is.. dus eerst even lekker bijkomen, leventje verder op orde krijgen en dan kan ik eens bij jullie in de omgeving van Vianen langs :))

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:20

Jans schreef:
Ik heb de mazzel dat mijn operatie een beetje van de baan is.. dus eerst even lekker bijkomen, leventje verder op orde krijgen en dan kan ik eens bij jullie in de omgeving van Vianen langs :))

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:48

Jans, kom maarrrrrrrrr!!!
hahaha! je bent welkom hoor!

Ik heb Dreamy ook al gePBt maar het is te ver weg voor haar helaas.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:17

Ik benook al een tijdje op zoek naar een verzorg paardje, maar kan niks vinden.. Of ik moet ruim 30 minuten op de scooter over en dan ligt het afgelegen op een dijkje. Dus als iemand rond 't gooi nog een bijrijder zoekt voor 1 à 2 dagen in de week! Pb me

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:02

Ik bied me ook aan!! Ben wel pas net begonnen met pleasure/ reining, en ik zoek omgeving Lommel, Mol (Belgie) of omgeving Bergeijk, Eersel enz...Ben erg gemotiveerd om te leren iig!!

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:27

@ Magic Day: Je hebt Pb

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:45

Ik ben ook hard op zoek naar een bijrijder met western ervaring maar ik zit in zeeland en die ben ik in dit topic nog niet tegengekomen geloof ik..
Door een hernia en daarna nog eens een val van de trap in juni ben ik voorlopig uit de running.

Ik heb een ruin van 6 jaar die nu staat te niksen op de wei met af en toe een stapritje naar buiten en wat flexen in de bak maar hij heeft echt behoefte aan meer beweging en wil graag verder leren :D
Dus wie zit er in zeeland of op goeree-overflakke dat is ook goed te doen qua afstand.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:14

mja......ik zit nu in de omgeving van utrecht ook een beetje in de lappenmand......
Auto ongeluk gehad en nu nek klachten die voorlopig nog niet weg zijn -O-

kan wel een vaste ruiter gebruiken ook nu........

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:10

Ai Quartel :(:) Ik zou je graag uit de brand helpen maar Utrecht is waarschijnlijk iets te ver.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:16

Blanket......ja dat denk ik ook....Amsterdam is best ver fietsen :')

jammer hoor, mar wie weet komt het nog eens goed allemaal.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:38

knolliebol schreef:
Ik ben ook hard op zoek naar een bijrijder met western ervaring maar ik zit in zeeland en die ben ik in dit topic nog niet tegengekomen geloof ik..
Door een hernia en daarna nog eens een val van de trap in juni ben ik voorlopig uit de running.

Ik heb een ruin van 6 jaar die nu staat te niksen op de wei met af en toe een stapritje naar buiten en wat flexen in de bak maar hij heeft echt behoefte aan meer beweging en wil graag verder leren :D
Dus wie zit er in zeeland of op goeree-overflakke dat is ook goed te doen qua afstand.

Zeeland is groot ;) Ik woon op t bovenste eiland (Tholen) in Zeeland en ons paardje staat in Bergen op Zoom. Weet niet waar jouw paardje staat, maar bij ons op stal lopen best veel meiden (en lesklanten van Pieter!) rond zonder eigen paard, dus wie weet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:24

Quartel, je hebt toch een ruiter op stal? Kan die je paard niet af en toe rijden? Ik kan m ook wel eens pakken maar of dat een goed idee is... heb je al een ander zadel?

Mijn bijrijder is nu ook officieel weer gestopt, was toch te ver weg en kostte teveel tijd, jammer want het ging erg goed. Nou mag ik ook weer op zoek...
Jans, kom je nog gluren bij ons?? hint hint hint