[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:42

Jeddah schreef:
Toch ook de vraag, waarom "moeten" ze zo presteren op wedstrijd? Hebben "wij" als pupbliek daar ook niegt schuld aan? Want willen "wij" als publiek niet graag dat de runs zo spectaculair mogelijk zijn? Joelen we niet als voetbal fanaten bij een doelpunt wanneer er een stop neergezet wordt die alleen met zulk soort trainingen blijkbaar mogelijk gemaakt wordt? Dat gooit die score omhoog! Dat het er zo mega spectacilair uitziet.
Want als we naar een WRAN show gaan en daar de "recreanten zien reinen" noemen we het eigenlijk niet eens "echt reining" want er gebeurd niet zo heel veel kwa stops en spins.

Dus, de vraag die ik mezelf overigens ook stel, zijn we allemaal niet schuldig wanneer we "genieten" van spectaculaire reining (of dressuur op olympish nivo, enz enz)?

een spiegel doet wonderen

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:43

Mayflower schreef:
Jeddah heeft zeker een punt, maar ook dan de vraag: welk publiek....
Je hebt het neutrale publiek, weer onder te verdelen in mensen die er verstand van hebben en mensen die er geen verstand van hebben en dan nog de fanatische "followers", de blinde klapmongolen die al gillen als de run überhaupt nog ingezet moet worden...
Het hangt er wellicht vanaf wie op dat moment het meest geluid geeft en idd de jury speelt ook een rol en de "eisen" die worden gesteld aan een bepaalde manouvre, etc....

de eigenaars van de paarden die willen resultaten zien..........

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:44

Natascha dH schreef:
xxSaskiaxx schreef:
en het spinnen van de palomino is nog niet extreem. ze draait hem niet 20x in het rond, maar juist korte spins wat vaker om het toch nog iets te verbeteren.

Heeft nou echt niemand de palomino en zijn ruiter herkend of zwijgen we de aanwezigheid van deze combinatie in de video dood.......................?

De discussie Craig al of niet dierenmishandeling daar gelaten. Dit is het boegbeeld van de Nederlandse reining (en trainer van Anky 8-) )en wordt in dezelfde adem mee genoemd op de betreffende sites/topics. Die "schade" aan de reiningsport hoor ik niemand over.....

_/-\o_ _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:46

xxSaskiaxx schreef:
en het spinnen van de palomino is nog niet extreem. ze draait hem niet 20x in het rond, maar juist korte spins wat vaker om het toch nog iets te verbeteren.

Klopt, het is slechts 19 keer met een korte pauze tussen 16 en 17....... }:0

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:19

"blinde klapmongolen " :') _O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:58

ik vraag me af wie de ergere klapmongolen zijn... die paar mensen die het hier proberen op te nemen voor een trainer die aan het kruis wordt genageld of al die mensen die zich laten manipuleren door een filmpje en zonder enige vorm van details of kennis of achtergrond moord en brand meeschreeuwen met de rest.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 01:27

Toch benieuwd naar de ervaringen en rijniveau's van de grootste bekken in dit topic. Zal meteen maar bij mezelf beginnen: slechts L3er en boscrosser met 5 jaar rij- / paardenervaring met een computer met google en bokt erop!

Wie durft/ wie volgt?;)

johanna29

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 07:20

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:26

Waarom zou je goed moeten kunnen rijden om een oordeel te hebben?

Ik snap niet zo goed dat als er een filmpje is van een fantastische proef en er allemaal reacties zijn dat het super is, dat ook de complimenten van mensen zonder enig wedstrijd of rijervaring worden geaccepteerd, maar als er veel negatieve reacties zijn, dat je meteen ook moet kunnen rijden.

Flauwkul

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:33

Eens met Rom :j

Wel raar inderdaad dat niemand durft te zeggen dat 'de palomino' door Rieky Young gereden wordt....... heul apart :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:57

Paintlinger schreef:
Eens met Rom :j

Wel raar inderdaad dat niemand durft te zeggen dat 'de palomino' door Rieky Young gereden wordt....... heul apart :?

Mijn post in het andere topic zeker niet gelezen? :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:59

Jawel Cayenne :j
Maar het bleef hier zo angstvallig stil........

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:32

We zien toch allemaal dat het Rieky is? Ik zie dat een paar mensen van mening is dat mensen die toch niet in de open rijden geen recht van spreken hebben in dit topic?? vandaar mijn vorige post, ik ben het dus juist met je eens Rom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:29

Rebel_Gloe schreef:
Toch benieuwd naar de ervaringen en rijniveau's van de grootste bekken in dit topic. Zal meteen maar bij mezelf beginnen: slechts L3er en boscrosser met 5 jaar rij- / paardenervaring met een computer met google en bokt erop!

Wie durft/ wie volgt?;)

moet je een niveau hebben dan om je mening te geven of je iets dierenmishandeling vind of niet?

ik denk , ben zelf van mening, dat elk weldenkend mens,met gevoel voor dieren, kan zien dat dit niet diervriendelijk is......
maar zoals ik zeg, dat is mijn mening....
en ik vind, ben van mening ,dat de mensen die het eens zijn met deze trainer en het goedkeuren dat er zo met paarden wordt omgegaan, nare mensen.....zonder gevoel voor dieren,met als enige doel hun eigen doel, en niet in het belang van het dier

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:32

Als een ouder in een supermarkt zn kind de hersens in timmert vind je dat ook niet normaal hoef je ook geen kinderen voor te hebben.

Maar goed, er zijn mensen die er kennelijk anders over denken, vandaar dat ik gister dit topic heb aangemaakt: [RT-D] Zonder niveau geen oordeel

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:39

Ik zou van een persoon hier graag weten , of hij of zij weet , wat ,waneer , en waar om Graig dit paard,los bikt van het bit, en waarom voornamelijk de rechter kant.
Dus aan alle criticasters, wie weet het?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:07

In het eerste gedeelte zie je dat het paard over de schouder valt aan de rechterkant. Dus wellicht probeert hij de schouder wat te liften. Echter denk ik persoonlijk dat er tal van oplossingen zijn voor dit probleem, anders dan snoeihard aan het bit janken terwijl beest al met zijn neus op de borst loopt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:12

hele rare quote van mij

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:55

quarterH schreef:
en zonder enige vorm van details of kennis of achtergrond moord en brand meeschreeuwen met de rest.

ik ben ook erg anti wat er op t filmpje te zien is, maar wie zegt dat ik geen kennis heb?

Of is t 1 inherent aan t ander? Dus als je het niks vindt heb je geen verstand van, in dit geval, reining?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:03

Als ik dit als normaal zou gaan zien wanneer ik verstand heb van reining, hoop ik dat ik nooit een greintje verstand van reining zal krijgen :roll:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:19

MidnightPSan schreef:
Ik zou van een persoon hier graag weten , of hij of zij weet , wat ,waneer , en waar om Graig dit paard,los bikt van het bit, en waarom voornamelijk de rechter kant.

Hieruit maak ik op dat jij het waarom weet. Kun je mij dan ook misschien uitleggen waar het gejengel na de stop voor dient? Dat het beestje uit angst nóg harder achteruit zal rennen?

*Edit* Oh nee, hij doet het ook bij stilstaan na de stop. Dus ik heb echt geen idee...
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 28-05-11 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:20

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:05

MidnightPSan schreef:

Omdat het paard dat hij zelf niet goed getraind heeft op het laatste moment op de wedstrijd nog probeert te fixen. :j }:0

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:36

Leuke aanname.
Doe ik er ook 1;
de eigenaren van de merrie hebben hem ingevlogen vlak voor het EK, doe het er maar mee.
Ook dat gebeurt vaak genoeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:39

Dat is toch geen excuus?