[WN] Groomen van een witte paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:11

Sharani schreef:
Heeft iemand een idee hoe je een donker streepje (een litteken van een wondje) bij een blue roan bij kan kleuren. Hij doet binnenkort mee met een kleurenklasse en dat zwarte streepje ergert me :o .

Voor het bijwerken van kleine streepjes zwart of grijs of wit kun je eventueel ook mensenmake-up gebruiken. Oogpotloodje (schaduw of kohl, de laatste blijft beter zitten, de eerste bevat vaak toch wat glans of glitter en dat willen we niet) is ideaal voor het bijwerken van dit soort dingen. Wit oogpotloodje lichtjes over het zwart en voilá...

TeeGee

Re: Groomen van een witte paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:02

Ik heb net dat World Champoin Shine On besteld bij uhg-shop.nl. En showsheen, veel gebruikt in Amerika, echt top spul.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:03

Iedereen naar de winkel voor poetsspullen :D
Ik heb net een washandschoen gekocht, lekker voor d'r witte hoofd.
En nevr dull voor zilverwerk

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:15

Vergeet met een wit hoofd niet een 'voor na het wassen'-halster te houden wat echt ALLEEN maar na het wassen om mag en de dag van de wedstrijd en verder NOOIT. Ook na elke show weer opnieuw in de wasmachine zodat hij nooit vuil kan afgeven op je schone witte hoofd.
Hoofd was je dan met een emmer water en spons (of washandschoen ;) ) achteraf na in de stal als het stalhalster af is, gelijk met een handdoek na drogen en dan de hood er overheen en vanaf dat moment alleen nog het schone halster en touw gebruiken wat je voor de show bewaart (ook het touw ja, een vies touw wat nat wordt kan gore vlekken op je paard veroorzaken.)

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:26

dropje2 schreef:
Wat bedoel je Natascha met "lekker makkelijk zwart" :D

Ik vindt het een hele klus om het zwart mooi zwart te houden, je ziet er echt alles op! %)

Nou, alleen op de wedstrijd bijhouden is iets anders dan een "pis"merrie met een witte staart, die ook gewoon het hele jaar door hengstig wordt: da's het hele jaar door een klus 8)7 8)7
Nee, geef mij die zwarte dan maar (vanaf volgend jaar zijn we er weer!!!, god willing)

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:08

Francis schreef:
Vergeet met een wit hoofd niet een 'voor na het wassen'-halster te houden wat echt ALLEEN maar na het wassen om mag en de dag van de wedstrijd en verder NOOIT. Ook na elke show weer opnieuw in de wasmachine zodat hij nooit vuil kan afgeven op je schone witte hoofd.
Hoofd was je dan met een emmer water en spons (of washandschoen ;) ) achteraf na in de stal als het stalhalster af is, gelijk met een handdoek na drogen en dan de hood er overheen en vanaf dat moment alleen nog het schone halster en touw gebruiken wat je voor de show bewaart (ook het touw ja, een vies touw wat nat wordt kan gore vlekken op je paard veroorzaken.)

Haha, dat was ik de laatste keer vergeten inderdaad. :D Daarna heb ik alle halsters maar gewassen. En nu heb ik de schone weer in gebruik, lekker handig hé
Ik moet nog maar even eentje wassen en apart leggen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:13

Ja, je moet er echt 1 voor niks anders gebruiken dan die 1,5 dag en dan wassen en wegleggen. Ook een veel gebruikt halster wassen voor een show helpt op den duur niet meer omdat er vuil in blijft zitten, dus gewoon even een nieuw mooi halstertje kopen met bijpassend touwtje d'r bij in je showkleuren (rara wat hangt hier nog altijd aan de muur ;) Showhalster heb ik verkocht maar m'n orangje 'voor naar de show' halster heb ik dus nog. Ook voornl. omdat het een merk is wat niet in Nederland te koop is en moeilijk in de US te krijgen is maar wel nog beter dan de Hamiltons. Die doe ik dus niet weg maar bewaar ik voor m'n toekomstige paardje. :D )

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:26

Als ze vandaag niet gaat rollen buiten, is ze vast weer mooi schoon (alhoewel ik toch liever mooi weer heb en dat ik haar zef moet wassen)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:31

ik groom niks meer met dit weer. Onbegonnen werk. Heb een paint in aardetinten nu, hahahaha.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:35

Ik gebruik soms ook wel gewone vaseline als mijn producten juist op zijn.
Dit werkt ook wel goed kun je op zwarte en witte snoetjes gebruiken.

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:29

was even nieuwsgierig of er al een datum is ? :o
of is de clinic van de baan aangezien er niet meer gepost word ?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:44

Ik heb niks gehoord, ik laat het aan de geïnteresseerden over wat betreft datum prikken. Ik heb aangegeven wanneer ik kan maar ik ben niet de enige die een groomclinic kan geven.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:47

Jep, nog steeds geinteresseerd *D

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:49

Zicootje schreef:
was even nieuwsgierig of er al een datum is ? :o
of is de clinic van de baan aangezien er niet meer gepost word ?

Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af.....
Voor het NK wordt waarschijnlijk niks meer hè? :Y)

Francis, geef je niet toevallig ook gewoon groom- les ipv een clinic voor een boel personen? Of wat is het minimun aantal personen waarvoor je komt?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:51

ik moet nog even een datum prikken, wilde even wachten tot na het NK, dan is dat achter de rug ;-). Toch?
Ben zelf ook op vakantie vanaf halverwege deze week namelijk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:06

Sam, ik wil ook gewoon 'priveles' komen geven hoor, geen probleem.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:19

Wit krijgen is niks, maar wit houden... Ik lees nu dit topic even.

Wat doe je bij last minute strontvlekken? Vroeger deed ik dat met krijt (blokje), maar dat heb ik niet meer. De ene zegt spray, de andere talk? Ik heb ook wel eens bandages gewikkeld, maar die doet hij zich vakkundig weer uit.

En hoe hou je 'm wit na het wassen? Hebben jullie reserve dekens voor na het wassen? Of gaat er een sleezy onder de oude deken? En is het daar nu niet veel te warm voor?
Inderdaad moet ik nog maar een extra halster erbij halen.

Ik moet 'm de avond(en) vooraf wassen en wat als hij dan die nacht nog fijn met zijn benen in de mest gaat liggen? De ochtend zelf gaat echt niet. Ik heb geen stal gehuurd en moet 3 uur rijden en er om 8 uur zijn. Het wordt dus al nachtwerk zonder dat hij zich nog even vies maakt. Ik kan hem op zijn stal niet 's nachts nog wassen want dan maak ik iedereen wakker.

En als hij zich "beschijt" op de trailer???
Last but not least: en wat als het regent????? HELP

Ben benieuwd (en vast erg gestressed).

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:08

PW, een beetje gestresst klink je wel ja := Als het maar gezonde spanning is ;)

Ik gebruik altijd een schone deken voor na het wassen. Eerst een schone zweetdeken en als hij droog is een schone zomer- of winterdeken (afhankelijk vd temperatuur ;) ) Oh en een sleezy natuurlijk! Zorgt gelijk dat de staartjes/manen mooi glad liggen de volgende dag!

De stal zo dik mogelijk opstrooien en zo laat mogelijk nog mestballen verwijderen. Sta een half uur eerder op nog (ja nóg vroeger) en check hem even op vlekken. Is hij onverhoopt toch in de mest gaan liggen dan snel die plekken nog weer met shampoo wassen en goed uitspoelen. Tegen de tijd dat je dan op show bent is hij wel weer droog. Ben je bang dat je iedereen wakker maakt doe het dan met een emmer water in de box. Dit kan voor gewoon een vlek prima!
Talkpoeder helpt wel om wit nóg witter te maken, maar niet om een poepvlek wit te krijgen :n

Onderpoepen op de wagen kan ook, maar zorg dat je de staart in een staartzak doet en hang die over de stang heen. Als hij op zijn billen poept (doet de mijne altijd) dan helpen van die smoelenpoetsdoekjes (gewoon voor mensen) erg goed! Die zijn sowieso handig in de poetskoffer, voor je eigen handen ook :D

Oh en een goed gewassen (en vooral uitgespoeld) paard kan prima in de regen lopen! Daar gebeurt niets mee hoor ;)

Geen paniek, het gaat allemaal goed komen hoor! En anders vraag je gewoon even om hulp! :j

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:52

He PW, even rustig ademhalen hoor.. ik wordt al gestresst van jou lap tekst :D

"je hebt geen box gehuurd" je doelt op het NK?
Je kunt je paard aan de trailer zetten en als het echt slecht weer is in een hoekje van de tent; daar sta je niemand in de weg, je kunt je paard alleen niet vastzetten maar als je een helper bij je hebt is dat geen probleem en anders moet hij/zij gewoon staan blijven, klaar.
Er zijn meerdere wasplaatsen die je kan gebruiken.
Net wat SusanW zegt: de dag ervoor goed wassen, drogen en sleezy/hood om, een katoenen dekentje is niet warm, zeker niet als je al zo vroeg op pad gaat.
Staart in de staartzak, hoge transportbeschermers aan, je kunt ze moeilijk in een hansopje stoppen :P
Vooral zelf rustig blijven, hoemeer je zelfs stresst, hoe onrustiger je paard wordt en dus sneller aan de dunne of zo.... :7

't is maar een spelletje hoor, maar wel een léuk spelletje <3

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:05

Bedankt voor de tips.
Inderdaad heb ik me aangemeld voor het NK. Zonder groom!! Wie meldt zich spontaan aan? :D.

Ik denk dat ik me in m'n eentje te veel op de hals gehaald heb. Ik heb helemaal geen showroutine en dan ook nog geen stal en alles alleen doen. Dom dom dom.

Ik moest wel glimlachen: ik zag het voor me, een pas gewassen maar niet goed uitgespoeld paard in de regen. Schuim bubbels schuim :)
Dan moet ik dus ook nog een nieuwe deken kopen. Hmm, dure show!

En net even fijn om te lezen dat er wasplaatsen zijn. Dat zag ik ook al voor me: mijn paard aan de flubber door mijn stress. Nu is hij wel zo op me ingespeeld dat hij rustig wordt als ik bang word en andersom. Zo van o-o ze is weer zo, laat ik maar rustig zijn.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:07

dropje2 schreef:
je kunt ze moeilijk in een hansopje stoppen :P

Die ga ik ontwikkelen! Gat in de (Paint) markt! Je krijgt wel een deel van de opbrengst voor je idee *D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:11

ik zal mijn tip nog eens geven
wat ik doe is na het wassen de gevaarlijke plekken(hakken, bij mijn paard zijn kaak,en nog wat plekjes) insmeren met een natte spons en wat witte klei (easycoing, of zoiets, is eigenlijk cooling klei)
dat laat ik zitten tot ik op show ben en dan borstel ik dat weg
de viezigheid die op de klei komt zit niet in de haren en de rest klei maakt de witte vacht mooi wit

je kunt dat er ook opsmeren waar je smorgens nog een vieze plek vind
gewoon laten drogen en op show heeft de klei de viezigheid opgenomen en met uitborstelen is het weg

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:15

PoucyWouce schreef:
Bedankt voor de tips.
Inderdaad heb ik me aangemeld voor het NK. Zonder groom!! Wie meldt zich spontaan aan? :D.

Ik denk dat ik me in m'n eentje te veel op de hals gehaald heb. Ik heb helemaal geen showroutine en dan ook nog geen stal en alles alleen doen. Dom dom dom.

Niet dom hoor ;) Je moet toch ergens beginnen? En ik heb ook geen stal hoor!
Welke onderdelen start je? Ik doe alleen halter op donderdag en kan je daarna best even helpen als je dat fijn vindt! :j (mag ook per pb hoor)

Inderdaad is transportbeschermers ook zeer aan te raden! Vooral aan de achterbenen! Mochten ze onderweg poepen dan zijn die dingen wel vies, maar niet de pootjes van je gewassen paardje :+

Houdt er rekening mee dat de spuitplaatsen op het NK alleen koud water hebben! Het kan erg fris zijn tijdens het NK en daar helemaal je paard wassen in de wind vind ik zelf niet zo'n succes. Maar voor ongelukjes natuurlijk prima ;)

Oh en wegens het einde van de zomer zijn er vast wel ergens goedkope zomerdekentjes in de aanbieding! :)* Gewoon zo'n katoenen is prima hoor en het hoeft helemaal niet speciaal een quartermodel te zijn.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:41

Dit weekend op de show in Aken "White spray" gekocht en een sleezy voor hoofd en hals! Goed bezig, hè?

Ik heb ooit eens transportbeschermers omgedaan die zo over de hakken gaan achteren. Had hij erIN gepoept..... Nu doe ik alleen nog bandages om of zelfs niks. De staart wordt wel ingepakt en opgebonden. Gelukkig is die vos - makkelijke kleur.

Ook heb ik een groom gevonden. Via dit topic. Heel fijn. En een pak minder stress doordat de patterns en tijdsschema op de site staan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:54

Op 't NK ben ik er niet, ik vrijwillig al op een ander NK, maar voor een andere show ben ik eventueel als groom in te huren, vooraf en op de show zelf, dus mocht iemand graag hulp hebben dan mag je me altijd een PBtje doen. (ik moet wel kunnen, veel zaterdagen heb ik school en kan ik dus niet naar een show. Showklaar maken kan dan de dag er voor natuurlijk wel en voor een show op zondag kan ik ook zaterdag avond showklaar maken. Oh.. enige waar ik niet goed in ben is een hengstenvlecht. Ik ben van de heul korte halterlook ;) (wat niet wil zeggen dat ik geen paarden met lange manen zou willen helpen, alleen moet je dan wel iemand anders voor een strakke hengstenvlecht zoeken. Ik kan 't wel maar niet strak genoeg naar m'n zin om het mooi genoeg voor een show te laten zijn... ben daar nogal een zeikerd in zeg maar ;) )