[WN] Welke trainer (reining) ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:23

Seppe schreef:
JayCee heeft idd een heel goed paard onder haar kont! ;)

Ik zou echter nog iets willen zeggen, niet echt on-topic, maar wel bruikbaar in de context van hoe dit topic evolueert.

Ik krijg zo de indruk dat ruiters al snel denken dat wat de toptrainers doen correct is en ze het gedrag goedpraten of zelfs gaan kopiëren. Los van het feit of het al dan niet correct is wat de trainers doen, vind ik het zeer gevaarlijk als mensen thuis gaan "nadoen" wat ze Bernard of Rieky op de wedstrijd hebben zien doen. En dat gebeurt echt wel vaak hoor.
Ze hebben geen idee waarom en hoe Bernard dat doet, maar het heeft effect en dus proberen ze het thuis uit.

Misschien moeten de trainers een jasje aandoen met het opschrift: "Don't try this at home!" :+

Heb ik inderdaad ook al vaak zien gebeuren. Vandaar dus dat ik hem liever op training wil, dan dat ik er zelf zit op te prutsen en hem uiteindelijk misschien helemaal om zeep help... Hij doet het idd erg goed nu (beter dan ik had verwacht toen ik hem onbeleerd kocht ;) ) dus dat zou wel heel erg zonde zijn.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:28

hahahaha,.. geweldig toch
nou moet je het niet zien als dat ik iemand ben die tegen een paard in training zetten is hoor,.. want dat ben ik echt niet, die van mij zijn allemaal getraind door verschillende trainers,.... maar als ik zo kijk naar wat jij allemaal kan met je paardje en hoe je hem zelf al heel ver heb gekregen,.. zou je dan niet liever een trainer uitzoeken en dan samen met je paardje in training gaan,.. dus in plaats van 1 keer in de week lessen, 3 keer in de week les gaan nemen bij iemand zodat je het allemaal zelf kan doen onder begeleiding.. is super kick en je leert er echt mega veel van :)

mijn voorkeur gaat uit naar Bernard Fonck,.. Ik weet dat hij ook les geeft,.. en hij is goud eerlijk als hij denkt dat je paard een niveau niet aan kan dan zal hij het ook gelijk zeggen,.. nooit valse hoop ( nou zal dat volgens mij niet snel gebeuren met jouw paardje want volgens mij heb je echt een toppertje onder je kont )

het is twee vliegen in een klap,.. je hoeft je geen zorgen te maken om alle spookverhalen hier van wat zo'n trainer allemaal met je paardje uit spookt al je er niet bij bent
en je leert echt mega veel,..

nadeel is dat je dan wel elke keer op en neer moet rijden en het is natuurlijk maar de vraag of je daar tijd en gelegenheid voor heb :)

voor de rest zou ik niet te veel luisteren naar al die spookverhalen en op je eigen gezond verstand afgaan,..
volgens mij heb je een goed stel hersens en kan je heel goed inschatten of iemand slecht voor je paardje is of niet
gewoon niet over een dag ijs gaan en gaan kijken bij de trainers die op je verlang lijstje staan

heel veel succes en ik ben heel benieuwd naar je vorderingen

Groetjes
liane

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:36

Altijd persoonlijk een goede trainer vinden. Ieder heeft zo zijn eigen methodes dus kies iemand die het beste bij jouw en vooral bij jouw paard past. Bij een aantal langsgaan en goed bespreken wat zoal de wensen zijn.
Op mijn lijstje stonden toen B&M Schuurman en Mireille Van Soldt. De laatste wisselende de trainig ook af met een buitenritje om de training te doorbreken. Prima begeleiding van alle partijen +:)+. Ons toemalige paard heeft een uitstekende basis gehad.

Ods
Forumcoördinator

Re: Welke trainer (reining) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:37

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd. Discussie kan leuk zijn als we wel respectvol zijn naar elkaar en berichten met enige nuance gebracht worden :)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 21:52

De trainer die mijn voorkeur had, zit helaas vol tot december. Dus voorlopig op zoek naar iemand anders...

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:58

Olivier v.d. Berg en Judith Vetter zijn gevestigd in Valkenswaard (vlak bij de Belgische grens) en in mijn ogen zeker de moeite waard om eens contact op te nemen!! Ook zijn de trainers van de Madepolder (Den Haag) te weten Jurgen Pouls, Walter Bouwmeester en Petra van Ede verhuisd naar Grathem (dat is in de omgeving van Roermond) wellicht ook in je 'zoekgebied'??

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:36

Jaycee_ schreef:
De trainer die mijn voorkeur had, zit helaas vol tot december. Dus voorlopig op zoek naar iemand anders...

dat is jammer,,heb je al iemand anders op het oog?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 07:33

Biieniie schreef:
Jimmy en Roy (kalverhoek) zijn ook wel goed hoor inderdaad, maar ik sta niet helemaal achter hun trainings methoden. Is hier 20 min vandaan dus rij er vaak ff langs om te kijken. Maar paarden komen amper buiten, en al helemaal niet bij elkaar. Dat vind ik ook een min puntje..

wil hier toch ff op reageren. paarden komen geregeld in de paddock en los in de binnenbak. nee ze staan idd niet bij elkaar, maar het lijkt mij ook niet handig om vreemde trainingspaarden met plates bij elkaar te zetten ;) en dan komt er nog bij dat er veel hengsten zijn.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

@ fique fijn dat je het even heb recht gezet,.. want zo komen de praatjes in de wereld ,..

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:22

Mijn Quarterruin heeft een aantal maanden bij Esther de Vries in training gestaan (harskamp). Naar volle tevredenheid! Hij stopte goed en was door iedereen braaf te rijden. Maar wellicht is dit voor jou te ver weg.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:25

fique schreef:
Biieniie schreef:
Jimmy en Roy (kalverhoek) zijn ook wel goed hoor inderdaad, maar ik sta niet helemaal achter hun trainings methoden. Is hier 20 min vandaan dus rij er vaak ff langs om te kijken. Maar paarden komen amper buiten, en al helemaal niet bij elkaar. Dat vind ik ook een min puntje..

wil hier toch ff op reageren. paarden komen geregeld in de paddock en los in de binnenbak. nee ze staan idd niet bij elkaar, maar het lijkt mij ook niet handig om vreemde trainingspaarden met plates bij elkaar te zetten ;) en dan komt er nog bij dat er veel hengsten zijn.

Ik sta zelf ook sinds kort op de kalverhoek, Roy rijdt mijn paard. En eerlijk waar niets dan lof over hem.

Hij checkt alles nauwkeurig voor en na het rijden, benen, ijzers, etc. Ze worden keurig naverzorgd en hij vraagt niet te veel van ze, ik begrijp dus niet helemaal waar die mening over de trainingsmethoden vandaan komt.

Ik zou het zelf overigens ook niet prettig vinden als ze mijn doetje samen zouden zetten met een buffel met plates, dan kan hij daarna met een pin door zijn voorhoofd aan de slachthaak zie je...