[WN] Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:23

"WesternHorseWorld" bestaat al. Toen ik een naam ging bedenken liep ik daar iedere keer tegen aan. Al dat soort namen bestaan al! Dat was het lastige, daarom kwam ik uit bij Paints & Quarters.

By the way, ik heb 1 van de eerste exemplaren van de Quarter en daar staat op de voorkant een grote foto van een appaloosa (foei!).

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:26

astridklomp schreef:
By the way, ik heb 1 van de eerste exemplaren van de Quarter en daar staat op de voorkant een grote foto van een appaloosa (foei!).

En er staan ook gewoon artikelen over Paints, APHA shows & de PH fokkerij enzo in! :oo

:P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:30

astridklomp schreef:
"WesternHorseWorld" bestaat al.

dat weet ik, vandaar de :+ smiley ;)

astridklomp schreef:

Je kan nou wel de kritiek op de gekozen titel bagatelliseren, maar of het daar beter van wordt?

@WB Prima hoor om alle kritiek weg te wuiven en die mensen belachelijk te maken, kweek je echt sympathie mee

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:39

@Romkabouter: blaas je dit niet een beetje te veel op? :(:)

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:51

Zo dan , gisteren besteld , net al in de brievenbus!!!
Supersnel , ik heb hem nog niet doorgelezen , ben op pagina 5 gestopt met lezen en
begonnen te glimlachen , staat mijn paard daar!!! <3
Whahahahaa , dat is nog eens een leuke verrassing!!!!
Dus als straks die smile weer een beetje weg is , ga ik verder met lezen. :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:52

Romkabouter: Ze maakt ze toch niet belachelijk, het is gewoon een feit! Inderdaad ook de Quarter plaatst artikelen over Paints, APHA, palomino enz. Laatst stond er een artikel in over de Farmer Field trail, daar deden ook Tinkers aan mee. Dat is helemaal niet erg, ik vind dat alleen maar positief, maar door dat te zeggen maak je ze toch niet belachelijk?

Ik bagataliseer het niet want ik sta achter mijn keuze voor de titel. Dat jij het een verkeerde keuze vind dat is jouw mening en dat mag. Ik probeer deze keuze alleen te onderbouwen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:55

Moondancer schreef:
Supersnel , ik heb hem nog niet doorgelezen , ben op pagina 5 gestopt met lezen en
begonnen te glimlachen , staat mijn paard daar!!! <3
Whahahahaa , dat is nog eens een leuke verrassing!!!!
Dus als straks die smile weer een beetje weg is , ga ik verder met lezen. :D

Oh de appaloosa waar Sanne op zit? Dus dat wist je niet dat deze foto erin kwam? Leuke verassing voor je! :D
Leuk paard heb je!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:58

Wranglerbutt schreef:
@Romkabouter: blaas je dit niet een beetje te veel op? :(:)

Wat blaas ik op?
Ik vind gewoon dat de titel van het blad niet de lading dekt. Dat mag ik toch gewoon vinden?

Elk blad heeft wel artikelen die aan de hand van de titel misschien niet helemaal in het blad passen. Dat is ook helemaal niet erg.
Er is alleen een verschil tussen hier en daar een artikel hebben en een compleet andere doelgroep hebben dan de titel suggereert.
Vind ik en ik ken gewoon al mensen die om die reden al afgehaakt hebben.

Dat is toch zonde of niet soms?
Als jullie daar totaal niet mee zitten dan is dat prima hoor, maar bij mij zou het gaan knagen ;)

Achterom

Re: Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:46

Alleen naar de titel kijkende zou ik het blad dus links laten liggen. Want ik rijd wel western, maar niet met een QP.
De bedoeling van een titel lijkt me dat je daarmee de doelgroep aanspreekt welke je op het oog hebt voor je blad. MAW, een goede titel zegt iets over de inhoud. Dat geldt niet alleen voor bladen, maar ook voor als ik op mijn werk een beleidsstuk schrijf.
Met een fout gekozen titel verklein je je doelgroep in dit geval. En das zonde, want aan sommige reacties te lezen is het best een leuk blad. Ik voel me alleen niet geroepen om het te kopen, omdat ik dus niet aangesproken word door de titel. En dat vind ik commercieel gezien een enorme misser.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:14

Je zegt: 'Alleen naar de titel kijkende zou ik het blad dus links laten liggen'. Dat kan. Er zijn een heleboel bladen die ik 'alleen naar de titel kijkende' niet zou nemen, maar wel om de inhoud. Wat de één een goede titel vind vind de ander niks en andersom.
Als je dan de reacties leest en het lijkt je een leuk blad maar je neemt het dan niet omdat de titel je niet aanstaat, da's erg jammer.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:19

astridklomp schreef:
Als je dan de reacties leest en het lijkt je een leuk blad maar je neemt het dan niet omdat de titel je niet aanstaat, da's erg jammer.

Helemaal mee eens.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:20

Ik heb ook geen Quarter of Paint , maar een Appaloosa , en ik heb hem ook besteld , puur omdat ik me
even verdiept had in de inhoud.....
Maarja , dat schijnt nogal teveel werk te zijn :D :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:23

Jammer dat je/jullie recht probeert te praten wat krom is.
Blijkbaar hebben veel mensen de reacties uit een topic als dit nodig om uberhaupt te overwegen of het blad iets voor hen is. Juist omdat de titel een groot deel van je eigenlijke doelgroep buitensluit. Dat is pas jammer.
En nee, ik ga me niet verdiepen in de inhoud van alle tijdschriften die wellicht potentieel interessant zouden zijn. En eerlijk gezegd: als je dat verwacht mis je dus een behoorlijk stuk commercieel inzicht. Basis PR beginselen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:32

Wendy als jij de naam BIT hoort denk je dan ook al te weten of je bij de doelgroep hoort? Of de Linda, of de VIVA of de Story, of de Privé. Je moet toch eerst weten waar het blad over gaat voordat je weet of het iets voor jou is? Bv het blad Story, daar weet je waar het over gaat omdat je ondertussen weet wat de naam gekoppeld aan de inhoud betekent.
Maaruh, ik zit pas 20 jaar in het reclamevak dus veel zal ik er wel niet van afweten.....

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:38

Nou, nou, niet zo lichtgeraakt :)

Persoonlijk koop ik nooit iets op alleen titel of naam. Dat zegt mij erg weinig :D
En als we dan even specifiek bij paardenmagazines blijven, neem ik als voorbeeld De Quarter, Ros of Bit.
Wat zegt dat nou over de inhoud? _O-

Ik blader een tijdschrift dat me aanspreekt (door referenties, recensies, of gewoon stom de kaft bijvoorbeeld) even door en bepaal dan wel of ik het koop.
En daar kan dit topic inderdaad ook aan bijdragen. Heel bokt staat vol met besprekingen van producten, boeken en bladen. Handig juist.

En ik vind Paints en Quarters best een goeie titel hoor, het zegt in ieder geval al iets over de richting van de inhoud.
Nee, ik denk niet dat door deze titel alleen een doelgroep wordt verkleind.
Slechte inhoud en slechte pr, dat zorgt pas voor een verkleining.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:43

[/quote]Rumpleteaser: 'Nee, ik denk niet dat door deze titel alleen een doelgroep wordt verkleind.
Slechte inhoud en slechte pr, dat zorgt pas voor een verkleining.'[quote]

Dat denk ik dus ook.....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:36

Moondancer schreef:

Zo, da's snel!
Ik heb 'm gisteravond besteld, dus misschien heb ik 'm dan morgen! :+

En een foto van je paard er in, da's gaaf. Dat lijkt mij ook wel wat!
Astrid, zoek je nog foto's van een hele mooie paint met een bruin en blauw oog?! :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:48

astridklomp schreef:

Dan heb je mij verkeerd begrepen ;)
Als ik wist wat het blad inhield en het was helemaal mijn blad zou ik om de titel niet malen.

Het gaat er meer om dat als jouw blad in de winkel ligt en er komt een doelgroepmens voorbij, deze niet zo snel het blad in zal zien.
Je kan dan beter een titel hebben die geen verwachtingspatroon schept toch?

Maar de toekomst zal het uitwijzen :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:01

Het komt voorlopig niet in de winkels te liggen, doelgroep is nog te klein......

We zullen het idd zien in de toekomst, kan altijd nog de naam aanpassen in P&Q westernriding magazine oid. ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:03

Vind ik 'n beetje 'n non-argument, Rom :\
Ten eerste lijkt het me onwaarschijnlijk dat een blad als P&Q ooit de schappen van de boekwinkel zal halen (te kleine doelgroep) en ten tweede is het gros van de westernliefhebbers volgens mij in eerste instantie paardenliefhebber en een beetje paardenliefhebber zal ieder paardengerelateerd magazine op z'n minst nader willen bekijken :D

*edit* alweer erg eens met Astrid _O-

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:10

*is dan geen echte paardenliefhebber*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:12

Je kan het wel een non-argument vinden, maar IK zou zo'n blad er al om laten liggen.
En ik zou vast niet de enige zijn. Ik vind dat dan zonde van zo'n blad.
Als je iets algemenere titel had verzonnen, had je potentieel al meer kopers.
Dit gaat verder natuurlijk inhoudelijk helemaal niet over het blad en jullie staan vierkant achter de titel, dat is natuurlijk ook prima.

De aanname die jij doet mbt tot paardenliefhebbers die elk paardengerelateerd blad nader willen bekijken is net zo'n non-argument.

Ik kijk ook niet in In De Strengen om dat ik niks met mennen heb bijvoorbeeld.
Ik kijk ook niet in de Vrijruiter omdat ik geen recreatieruiter ben bijvoorbeeld.
En zo kanik nog wel ff doorgaan ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:15

Romkabouter schreef:
Ik kijk ook niet in In De Strengen om dat ik niks met mennen heb bijvoorbeeld.
Ik kijk ook niet in de Vrijruiter omdat ik geen recreatieruiter ben bijvoorbeeld.

Heb je ze echt nooit ingekeken? :P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:18

Correct

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:23

In de Strengen is overigens een verenigings/stamboek-blad en niet vrij te koop. Je bedoelt waarschijnlijk Mensport?