[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:31

Laten we voor Anky's volgende medaille een mustang vangen! :)*

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:31

Ja Wendy je heb helemaal gelijk dat gebeurt bij zo goed als ieder ras wel..

Youknowme

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:40

Ik vind het er eigenlijk heel lekker uitzien, lekker relaxed. Alleen in de galop denk ik wel dat rechtdoor lekkerder is voor het paard.. En niet de heletijd scheef, maar ik heb zelf geen verstand van de westernsport.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:40

Wat een gezeur altijd dat dit type gefokte paarden er niet natuurlijk uit zien en als vluchtdier niet goed weg kan komen.... Ze hebben nogal wat te vluchten op de omheinde weides en in de mooie stalletjes waar ze in staan bij ons en waar ze heerlijk voer tot hun beschikking hebben!!
Géén één paard in ons bezit zou het overleven in het wild! hoog,wijd,krom of wat the f*ck het ook gefokt is.
Er is ook géén één disipline hier die met het natuurlijke van een paard overeen komt (wat voegd een passage in hemelsnaam toe dan??)zelfs het boshobbelen wat de meeste doen die hier zo kortzichtig reageren voegd niks toe voor een paard zijn natuur, hooguit wat afwisseling in zijn dagelijkse bestaan die wij hen opleggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:44

zeker iets van de laatste tijd...als je dit tempo had in de middeleeuwen deed je maanden erover om van A naar B te gaan :D
Zou dit speciaal voor mensen zijn die wat bang zijn dat een paard te snel gaat?
Het zit wel heeel makkelijk een paard wat niet van de grond komt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:46

Hijisleukgeerke!!En helemaal waar!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:48

Met rijden is het doel toch altijd om je paard te verbeteren niet te verslechteren!

Hogere dressuur is juist wel verbeterend voor je paard , rechtgericht en op de achterhand en licht van voren met takt, regelmaat , schwung en verzameling.

De nederlandse plaesure vind ik wel fijn om te zien Toekie!!! daar kunnen die amerikanen wat van leren!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:50

Geerke: Dat jij het niets vindt wil nog niet zeggen dat je zulke respectloze taal hoeft uit te kramen.

Idd Rapido!
Tuurlijk kun je ook doorslaan met fokken maar ik zie niet in wat het probleem is van een paard dat van zichzelf mooi vlak en traag loopt. Je zou dan eerder je twijfels kunnen hebben bij de rijstijl/training als het vervolgens uit de hand loopt.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 10-03-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:50

Als je in deze rijstijl zou verdiepen weet je ook dat deze paarden verzameld lopen.
Een scheef paard kan niet verzameld lopen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:51

rapido schreef:
Wat een gezeur altijd dat dit type gefokte paarden er niet natuurlijk uit zien en als vluchtdier niet goed weg kan komen.... Ze hebben nogal wat te vluchten op de omheinde weides en in de mooie stalletjes waar ze in staan bij ons en waar ze heerlijk voer tot hun beschikking hebben!!
Géén één paard in ons bezit zou het overleven in het wild! hoog,wijd,krom of wat the f*ck het ook gefokt is.
Er is ook géén één disipline hier die met het natuurlijke van een paard overeen komt (wat voegd een passage in hemelsnaam toe dan??)zelfs het boshobbelen wat de meeste doen die hier zo kortzichtig reageren voegd niks toe voor een paard zijn natuur, hooguit wat afwisseling in zijn dagelijkse bestaan die wij hen opleggen.

Heb ik dan zo'n apart paard? Want eerlijk gezegd, denk ik dat mijn paard het eigenlijk juist prima zou redden in de natuur, hoor. Voer heeft hij amper nodig, die zou het in de winter bij ons zelfs prima redden als hij geen hooi zou krijgen. Ben ik heilig van overtuigd (hij leeft ook op een enorm stuk land). :j

Maar goed, ik zie mijn paard ook graag in zijn natuurlijke doen en laten, naast zijn leventje met mij. Kan er ook niets aan doen. :)

Maar dit vind ik gewoon niet 'paards' meer. Een paard hoort niet vlak en traag te lopen, punt. En nee, ik heb geen verstand van western, dat zal ik ook niet beweren. Maar dit trekt me ook niet bepaald erg aan, net zoals veel andere paardensporten trouwens. Heb er gewoon niets mee, het is niet anders. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:52

ik persoonlijk zie dan liever een hete Salinero met zn kop tussen de knietjes :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:52

Toekie schreef:
Geerke: Dat jij het niets vindt wil nog niet zeggen dat je zulke respectloze taal hoeft uit te kramen.

Idd Rapido!
Tuurlijk kun je ook doorslaan met fokken maar ik zie niet in wat het probleem is van een paard dat van zichzelf mooi vlak en traag loopt. Je zou dan eerder de twijfels kunnen hebben bij de rijstijl/training als het vervolgens uit de hand loopt.

respectloos?
Bij respectloos heb ik een ander idee hoor....beetje gevoel voor humor kan geen kwaad.
Ik neem aan dat de pleasure ruiters ook over onze dressuur dit soort dingen zeggen,en van mij mag dat hoor!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:53

rapido schreef:
Als je in deze rijstijl zou verdiepen weet je ook dat deze paarden verzameld lopen.

Wie zegt dat deze paarden recht zijn ???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:54

rapido schreef:

dus hij loopt niet scheef?
Heb ik er dan zo weinig verstand van dat ik niet zie wanneer een paard scheef loopt?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:56

Het is nogal vervelend om te lezen dat ineens allerlei niet western mensen een ordeel hebben over pleasure aan de hand van dit ene filmpje. En ja dan is een grapje als 'speciaal voor mensen die bang zijn...' helemaal niet zo grappig. Er wordt nu namelijk nogal neerbuigend gedaan over iets waar veel mensen hier amper verstand van hebben. Ik rijd zelf ook pleasure, en voel me dan ook aangesproken. Terwijl het er, zoals ik al zei, bij ons niet zo uitziet als op het filmpje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:58

Ach, Toekie, ik lees ook zo vaak grote onzin over NH en/of het natural gebeuren hier op bokt. Over het algemeen door mensen, die er zelf totaal geen persoonlijke ervaring mee hebben. ;)
Ieder zijn ding, denk ik dan maar. Toch?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:59

Dat is net zo belachelijk Twiggy2008. :) Ik rijd zelf bitloos pleasure. Nou dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:00

ik vraag mij af in hoeverre je ergens iets vanaf moet weten om er een gevoel bij te hebben....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:02

Hahaha, Toekie, nou, dan baal jij helemaal hier op bokt met al die meningen van jan en alleman. :D
Maar ik neem aan dat jij geen 2-jarigen berijdt bijvoorbeeld? En waarom vind je pleasure zo leuk? Wat is er zo leuk aan dat langzame rijden? Het lijkt mij echt helemaal niets namelijk...... :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:03

geerke schreef:
ik vraag mij af in hoeverre je ergens iets vanaf moet weten om er een gevoel bij te hebben....

Daar zit ook wat in, hoor........ Maar de ene zijn gevoel is de ander zijn gevoel niet. Voor mij telt voornamelijk wat mijn paard aangeeft en daarnaast kom ik. En bij veel sporten zie ik andersom en daar heb ik wat tegen. Maar ja, dat is dan weer mijn gevoel. Snap je 'm nog? :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:06

Geerke: Je mag best ergens een gevoel over hebben. Dat heb ik ook als ik bijvoorbeeld Anky zie losrijden. :)
Maar neerbuigende grapjes daar houd ik niet van. En eerlijk gezegd, dat doe ik ook niet over dressuurruiters.

Twiggy: Nee ik vind die leeftijd belachelijk, daar heb ik het nog niet eens over gehad. :D Pleasure rijden is wel wat meer dan langzaam rijden hoor. Verder is het gewoon iets waar je van moet houden (en vooral eens geprobeerd/gevoeld moet hebben). Net als met alle andere disciplines. Ik vind dressuur bijvoorbeeld weer helemaal niets om te doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:09

Twiggy2008 schreef:
geerke schreef:

Daar zit ook wat in, hoor........ Maar de ene zijn gevoel is de ander zijn gevoel niet. Voor mij telt voornamelijk wat mijn paard aangeeft en daarnaast kom ik. En bij veel sporten zie ik andersom en daar heb ik wat tegen. Maar ja, dat is dan weer mijn gevoel. Snap je 'm nog? :D

voor wat ik kan zien loopt dit paard in wel 78 delen, daar hoef je geen gevoel voor te hebben of gevoeld te hebben...... dit is gewoonweg niet goed voor een paard die een last moet dragen........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:10

Toekie schreef:
Geerke: Je mag best ergens een gevoel over hebben. Dat heb ik ook als ik bijvoorbeeld Anky zie losrijden. :)
Maar neerbuigende grapjes daar houd ik niet van. En eerlijk gezegd, dat doe ik ook niet over dressuurruiters.

Twiggy: Nee ik vind die leeftijd belachelijk, daar heb ik het nog niet eens over gehad. :D Pleasure rijden is wel wat meer dan langzaam rijden hoor. Verder is het gewoon iets waar je van moet houden (en vooral eens geprobeerd/gevoeld moet hebben). Net als met alle andere disciplines. Ik vind dressuur bijvoorbeeld weer helemaal niets om te doen.

Van Anky word ik ook helemaal niet vrolijk. :n

Ok, dank voor je uitleg en dat is ook logisch, wat je zegt. De enige discipline die mij enigszins aantrekt is endurance. Dressuur doe ik wel, tijdens mijn lessen, om mijn paard soepel te maken/te houden en voor mezelf, maar that's it. Het is geen hobby van me (en ook niet van mijn paard trouwens). :D
Die rent liever rond door de bossen en over de hei of kijkt lekker rond tijdens een ritje door het dorp. ;)

Maar Toekie, loopt het paard van dit filmpje naar jouw idee goed dan? Kan het me werkelijk niet voorstellen namelijk......

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:17

Wij zijn inmiddels ook 'gedegradeerd' tot boscombinatie. :D

Ik vind het paard op het filmpje ook niet prettig lopen, al heb ik ze (helaas) veel erger gezien. Denk overigens dat je niet moet vergeten dat hij pas twee jaar oud is. Ik denk dat dit dier veel soepeler kan bewegen, als hij ouder (sterker) is en misschien ook met een andere vorm van training. Maarja, dan krijg je iets wat de jury daar waarschijnlijk niet wil zien.

Overigens is dit mijn pleasurepaard in beweging, in hunter under saddle outfit (en dus ook een tempo hoger) ;) : http://www.youtube.com/watch?v=5vV08TuiOno

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:31

toekie : heerlijk filmpje om naar te kijken.

hoe langer ik in dit topic lees, hoe meer mijn overstap kriebels weer naar boven komen.
Maar ik heb wel problemen met het vastgeroest zitten in een discipline zowel van dressuur als western ruiters.

Er zijn prachtige en verschrikkelijke pleasure filmpjes te vinden, dito voor dressuur..