Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rapido schreef:Wat een gezeur altijd dat dit type gefokte paarden er niet natuurlijk uit zien en als vluchtdier niet goed weg kan komen.... Ze hebben nogal wat te vluchten op de omheinde weides en in de mooie stalletjes waar ze in staan bij ons en waar ze heerlijk voer tot hun beschikking hebben!!
Géén één paard in ons bezit zou het overleven in het wild! hoog,wijd,krom of wat the f*ck het ook gefokt is.
Er is ook géén één disipline hier die met het natuurlijke van een paard overeen komt (wat voegd een passage in hemelsnaam toe dan??)zelfs het boshobbelen wat de meeste doen die hier zo kortzichtig reageren voegd niks toe voor een paard zijn natuur, hooguit wat afwisseling in zijn dagelijkse bestaan die wij hen opleggen.
Toekie schreef:Geerke: Dat jij het niets vindt wil nog niet zeggen dat je zulke respectloze taal hoeft uit te kramen.
Idd Rapido!
Tuurlijk kun je ook doorslaan met fokken maar ik zie niet in wat het probleem is van een paard dat van zichzelf mooi vlak en traag loopt. Je zou dan eerder de twijfels kunnen hebben bij de rijstijl/training als het vervolgens uit de hand loopt.
geerke schreef:ik vraag mij af in hoeverre je ergens iets vanaf moet weten om er een gevoel bij te hebben....

Pleasure rijden is wel wat meer dan langzaam rijden hoor. Verder is het gewoon iets waar je van moet houden (en vooral eens geprobeerd/gevoeld moet hebben). Net als met alle andere disciplines. Ik vind dressuur bijvoorbeeld weer helemaal niets om te doen. Twiggy2008 schreef:geerke schreef:ik vraag mij af in hoeverre je ergens iets vanaf moet weten om er een gevoel bij te hebben....
Daar zit ook wat in, hoor........ Maar de ene zijn gevoel is de ander zijn gevoel niet. Voor mij telt voornamelijk wat mijn paard aangeeft en daarnaast kom ik. En bij veel sporten zie ik andersom en daar heb ik wat tegen. Maar ja, dat is dan weer mijn gevoel. Snap je 'm nog?
Toekie schreef:Geerke: Je mag best ergens een gevoel over hebben. Dat heb ik ook als ik bijvoorbeeld Anky zie losrijden.
Maar neerbuigende grapjes daar houd ik niet van. En eerlijk gezegd, dat doe ik ook niet over dressuurruiters.
Twiggy: Nee ik vind die leeftijd belachelijk, daar heb ik het nog niet eens over gehad.Pleasure rijden is wel wat meer dan langzaam rijden hoor. Verder is het gewoon iets waar je van moet houden (en vooral eens geprobeerd/gevoeld moet hebben). Net als met alle andere disciplines. Ik vind dressuur bijvoorbeeld weer helemaal niets om te doen.

: http://www.youtube.com/watch?v=5vV08TuiOno