[WN] Vlecht in de staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:09

En mijn antwoord was dus: niets. :)
Omdat mijn paard - als ie al op de vlecht gaat staan - druk op de staartwortel voelt en zn been ff optilt.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:18

sflj schreef:
Nee, het was een oprechte vraag! :)

ja naar mijn zeggen zou je zeggen dat ie er dan heel veel meer uittrekt.... probeer eens bij jezelf

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:23

Todorien schreef:
sflj schreef:

ja naar mijn zeggen zou je zeggen dat ie er dan heel veel meer uittrekt.... probeer eens bij jezelf

vlecht je eigen haar maar eens in....spontaan wordt het korter ivm de slagen die je maakt ;)
omdat de staart gevlochten korter is ,is de kans om erop te staan dus veel minder

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:26

Todorien schreef:
sflj schreef:

vlecht je eigen haar maar eens in....spontaan wordt het korter ivm de slagen die je maakt ;)
omdat de staart gevlochten korter is ,is de kans om erop te staan dus veel minder[/quote]

daar zit ook weer wat in :D dus puntje bij paaltje komen we nooit uit deze discussie want wat is nou beter????? :P

Ojajoh

Re: Vlecht in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:30

ach het is niet slecht voor het paard, dus ik zie het probleem niet zo.......laat mensen lekker zelf weten of ze het wel of niet doen...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:57

Todorien schreef:
sflj schreef:

Hoe kunnen er bij een vlecht nou haren uitgetrokken worden als ze erop gaan staan? Dan is het of alles (vrijwel onmogelijk) of niets.

Trek jij maar eens aan je vlecht (als je die hebt :D ). Die trek je er echt niet af. Trek eens aan een paar haren die los hangen et voila. ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 06:20

Todorien schreef:
sflj schreef:

Da's wat lastig... Ik ben zo goed als kaal! :D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 07:32

Afbeelding

Istie mooi of istie mooi? :Y)

Een volle (én schone) staart, mede mogelijk gemaakt door een staartzak ;). En een beetje CM dan, haha.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:34

ja naar mijn zeggen zou je zeggen dat ie er dan heel veel meer uittrekt.... probeer eens bij jezelf[/quote]
Da's wat lastig... Ik ben zo goed als kaal! :D[/quote]

hahahahaha dan gaat dat niet zo :))

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:35

ikdoemaarwat schreef:
ach het is niet slecht voor het paard, dus ik zie het probleem niet zo.......laat mensen lekker zelf weten of ze het wel of niet doen...
Helemaal mee eens! Dat gemiereneuk altijd.... :roll:

Ja jammer sflj.......pruikje dan maar? :P Tenslotte doen ze paarden ook wel een nepstaart in..... :+

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:41

ik als dressuurmiep heb mijn pony ook altijd een vlecht in. maar dat is omdat mijn andere paard haar staart opeet :+ maar zo nu en dan haal ik de vlecht er is uit om uit te kammen en dan heb ze toch een staart :wow: terwijl die anders onwijs zielig is. dus voor haar lekker altijd een vlecht in haar staart. bij die ander ga ik het ook doen als ie mee op wedstrijd moet een dag van te voren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:33

Net met mn foon toch nog maar even snel een plaatje geschoten. }>

2004 (alleen vlecht bij het rijden):
Afbeelding

2010 (na zo'n vier jaar bijna 24/7 vlecht):
Afbeelding

Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar mij hoef je niet te vertellen dat een vlecht geen zin heeft. :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:37

Maar misschien had ie er ook zo uitgezien als je het niet gedaan had? ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:40

Zie mijn laatste opmerking. :')
[edit]Btw, mijn paard heeft op de eerste foto een typische ''op de staart gestaan'' staart. De haren breken dan halverwege af waardoor hij naar de punt toe steeds smaller wordt. ;)
Maar je hoeft het niet te geloven hoor. :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:13

wow, hij heeft op die tweede foto echt een hele mooie staart!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:21

ik geloof je hoor toekie...

en nee, Rommulus is niet de enige die van dierenmishandeling beticht werd.
dat was iedereen die een vlecht in deed.
Spatter is nu boos, omdat ze denkt dat haar mening niet gewaardeerd wordt, maar dat is niet zo.
ik heb wel respect voor haar mening, alleen vond ik dat ze het wat verkeerd uitte.. maar dat heb je sneller op een forum waar je de intonatie niet kan horen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:22

Toekie dit meen je niet :D Wat een mooie staart zeg :~

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:26

@ toekie; dergelijke foto's zou ik ook kunnen maken. Voorheen had ze al een aardige staart, maar nu heeft hij de 'wow' factor :D:D

HIj is prachtig hoor!

En nee...bij mij had dit gebeurt als ik gewoon had 'gewacht', na 15 jaar gaat dat niet zomaar gebeuren.

Trouwens, ik mishandel mijn paard vandaag even niet, ze mocht eventjes a la naturel buiten spelen. Morgen weer in de vlecht...

Ga ik trouwens ook haar haflingersokjes weer scheren...oehh...bel de dierenbescherming }:0

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:27

ohw ohw kitty :=

ik zal gelijk bellen hoor. :P

grapjas :=

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:33

zou t niet doen hoor, je weet toch dat ze die haren nodig hebben om het vuil uit de kootholte te houden... _-:(

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:35

ow...is dat zo? :+

Is al te laat, ik scheer haar al 1,5 jaar, anders krijgt ze dikke benen van de mok. Komt trouwens die staart helemaaaaaal niet mooi bij uit dan...

Als ik scheer kan ik er tenminste uierzalf op doen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:05

Ik had nooit een vlecht, maar met EN vorst EN dunne mest EN een bevroren slang op de wasplaats heb ik nadat ik een keer een poging heb gedaan in vrieskoud water de staart te wassen er toch mooi een vlecht in gelegd 8-) Er zijn geen vliegen en als ze zwiept, slaat ze zichzelf op de deken: dat kan ze vast wel hebben :D En ik moet zeggen dat haar staart lang niet zo mooi is geweest :j Maar van de zomer mag ze lekker vliegenzwiepen zonder vlecht :j

Overigens wil ik toch even reageren op een opmerking van Spatter over het couperen van staarten: ik heb een kruising Dobermann, met staart, en die slaat ze toch echt met zekere regelmaat kapot in haar enthousiasme! Dus ik heb wat meer begrip gekregen voor het feit dat die eraf gehaald werden bij dit soort honden ....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:35

Omdat ze ze kapot slaan?!
Natuurlijk is het geen mishandelen als je een staart vlecht, dat lijkt me overdreven. Maar couperen is dat natuurlijk wel! Daarvoor kan ik echt geen begrip opbrengen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:42

Nouja, er zijn honden die hun staart (meerdere keren) breken. Ik kan me voorstellen dat - als het echt ''uit de hand loopt'' het dan voor zijn eigen welzijn beter is om te couperen. :)

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:57

Enig idee hoe slecht een staart weer heelt? Een infectie lijkt me geen pretje :n Gelukkig is het nooit zover gekomen hoor ;) En ik kan me ook voorstellen dat ze zichzelf pijn doet, anderzijds zou ze dan misschien wel wat meer oppassen .. We hebben haar er in ieder geval regelmatig mee gedreigd als ze ons weer bont en blauw slaat omdat ze zo blij is ons te zien :))