Ben zó weinig thuis en als we dan eens thuis zijn, na hele dagen té hard achter die k-computer heb ik èct geen zin meer om dat ding aan te slingeren.Anywayz, heb dat nummer gelijk in m'n kantoortas gedaan en zal het morgen naar je scannen.
Ik heb deze vraag overigens zo'n 2.5 jaar geleden aan m'n toenmalige natuurlijk bekapper gesteld, en hij gaf aan dat vanwege het gewicht van de hoefschoen en daarbij dat het ijzer nooit zo vast aan de voet zit als met nagels, dit een té zware belasting zou zijn voor de benen, peesblessures en dergelijke in de hand werkend. Zijn advies: eronder nagelen (en dat voor een natuurlijk bekapper...)
) De laatste berichten daar zijn van na het stuk in de Western Horse Magazine. En ze zijn niet positief. Zelfs 1 bericht waarin wordt geschreven dat een paard het bekken gebroken heeft vanwege het draaien van de hoefschoen tijdens de stop. Een ander bericht over een wedstrijd waarbij het paard tijdens de proef 1 schoen verloor en in de aanvolgende stop dus met 1 been wel gleed en met de ander niet. Ook wordt er gezegt dat 1 ruiter de schoenen net voor de proef dusdanig vastsnoert om ze maar niet te verliezen tijdens de proef, dat ze heel snel daarna de ring in moet omdat anders het paard "dove" voeten heeft. (door het vastsnoeren blokkeer je de doorbloeding van de hoef). Al met al lijkt het erop dat het systeem hoefschoen met plates nog niet je van het is.
, maar ik geloof ook dat het niet echt een optie is. Jammer maar wie weet wat het onderzoek nog voort brengt. Heb tevens nog steeds geen antwoord op m'n vraag naar hoefschoenen en plates bij Easy Care
.