[WN] Anky op reining show in Las Vegas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Anky op reining show in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:07

Ja dat het trekken de ophoudingen zijn zonder nageven? Zal net als bij het engels rijden niet horen, waarom zou dat anders zijn bij western riding?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:11

FS: sorry maar in een ander topic meende je erg veel kennis te hebben van reining.... dus die vraag is dan een beetje raar niet?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:27

Ik zal niet oordelen over hoe het gaat, daarvoor heb ik te weinig kennis van westernrijden (alleen ooit een half jaar gelest bij Peter Simons). Wat wel opvalt is dat ze vooral in de cirkels naar links helemaal scheef zakt naar de buitenkant. Mijn eerste reactie was "oeps, dadelijk kukkelt ze er nog af".

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:53

quarterH schreef:
FS: sorry maar in een ander topic meende je erg veel kennis te hebben van reining.... dus die vraag is dan een beetje raar niet?

Waarom is dat raar, het maakt toch niet uit hoe ik schrijf of mijn schrijfwijze aan pas.
En wat doet het er toe, wat wel of niet mijn weten is?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:08

Mooi paard! Ben 't met vele eens dat dat bit wel érg overdreven gebruikt word! :n Grove hulpen inderdaad, maar ach, hier is ze nu een keertje niet de
beste in dus tsja, commentaar mag geleverd worden! ;) Wel grappig om d'r nu zo te zien rijden!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:07

'k wee nie hoor, western si toch rijden op impulsen en vooral een losse teugel en ontspanning???

Dit alles zie ik hier absoluut niet in terug....vind het maar een rommeltje om eerlijk te zijn...

Schoenmaker hou je bij je leest zeggen ze toch???

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:59

Lady1969 schreef:

Oefening baart kunst.
Een mens is nooit uitgeleerd.
Ieder mens kan zich verbeteren.
Door schade en schande groot worden.
Verandering van 'spijs' doet 'eten'.

Zeggen ze ook wel eens...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:02

Ja, je kan toch wel zien dat ze dressuur heeft gereden.. Het ziet er niet echt western uit!
En tenzij ze het heeft opgegeven, (wat ik wel zou denken als je je zo focust op een andere tak van de sport) zou ik als ik haar was gewoon weer lekker dressuur gaan trainen om weer goud te winnen.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:02

Ja Humble dat zeggen ze idd ook

Maar dan was ik persoonlijk eerst met oefening baart kunst begonnen voordat ik uberhaubt met een wedstrijd mee zou doen......

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:21

Lady1969 schreef:

Maar dan was ik persoonlijk eerst met oefening baart kunst begonnen voordat ik uberhaubt met een wedstrijd mee zou doen......

Tjeh als ze op een enorme wedstrijd vragen of je samen met een springruiter en een echte reining ruiter, tegen een andere dressuur, spring en reining ruiter wilt rijden voor de gein, zeg jij uiteraard nee.. :z

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:07

HumbleTalent schreef:
Lady1969 schreef:

Oefening baart kunst.
Een mens is nooit uitgeleerd.
Ieder mens kan zich verbeteren.
Door schade en schande groot worden.
Verandering van 'spijs' doet 'eten'.

Zeggen ze ook wel eens...

Vergeet "hoge bomen vangen veel wind" niet...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:12

Ben benieuwd of dat plannetje om in London in 2012 ook western te gaan rijden nog gaat doorgaan...
(Wat ik al niet niet snap aangezien western NOG geen olympische sport is? :?)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:02

watdanhe schreef:
Ja, je kan toch wel zien dat ze dressuur heeft gereden.. Het ziet er niet echt western uit!
En tenzij ze het heeft opgegeven, (wat ik wel zou denken als je je zo focust op een andere tak van de sport) zou ik als ik haar was gewoon weer lekker dressuur gaan trainen om weer goud te winnen.

Mja, misschien wel. Ze heeft thuis volgens mij zoveel dressuurpaarden, die hebben ook dagelijks training nodig, dus ik denk niet dat het uit verveling is dat ze westernrijd. En echt goed westernrijden lukt toch niet als je dressuur erbij doet. En Anky is echt geen mens die haar sport als hobby ziet: Anky zal er alles aan doen om te winnen, zo zit ze gewoon in elkaar. Ze moet uiteindelijk toch een keuze maken, want er is best een kans dat ze dalijk heel erg gaat vastlopen. Ze is ook al zover in de dressuur, als ik haar was zal ik mooi de dressuurkoningin uithangen. ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:55

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:38

Tja zie het filmpje voor het eerst en ik vind het een ontzettend slorige proef....slordig afgewerkt.

Zo vind ik haar spin niet netjes, paard wil er eerst uitlopen daarna stopt ze geloof ik op een verkeerd moment,
Voor zover ik weet zijn de grote cirkels snel en de klein verzamelt toch? bij haar is geen verschil te zien.
nouja en zo zijn er meer dingen die ik helemala niet netjes vind...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:05

Nou ik heb het ook even zitten bekijken , idd erg slordig, ze valt naar buiten zie het paard geregeld met de stops met zijn mond open, ze zit op het paard of dat ze in haar broek gepoept heeft, ja sorry maar dat kwam me als eerste op .
Ze kan het beter bij de dressuur houden daar hebben ze sperriemen, ik vind Anky zo ie zo een te grove ruiter in haar hulpen, te veel druk en dat zie je hier ook . had gehoopt dat ze met het western geleerde wat meer in haar dressuur zou terug laten zien, meer los en minder gespannen paarden.
Sorry voor de Anky fans, maar zo zie ik het .

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:41

HumbleTalent schreef:
Lady1969 schreef:

Tjeh als ze op een enorme wedstrijd vragen of je samen met een springruiter en een echte reining ruiter, tegen een andere dressuur, spring en reining ruiter wilt rijden voor de gein, zeg jij uiteraard nee.. :z

Zeker weten dat ik dan nee zeg! Daar ben ik absoluut niet goed genoeg voor!
Dat moet je ook van jezelf durven zeggen, vind ik.....

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:46

echt moeilijk om hier een mening over te vormen.
maar ik denk dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn als ik zeg dat ze beter nog een jaartje door had kunnen trainen ipv met een wedstrijd in las vegas mee te doen als je daar nog niet met het niveau mee kan...
maar ik denk dat het paard haar ook niet goed lag, dat ze die daarom ook niet meer mocht rijden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:11

YouthReiner schreef:
echt moeilijk om hier een mening over te vormen.
maar ik denk dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn als ik zeg dat ze beter nog een jaartje door had kunnen trainen ipv met een wedstrijd in las vegas mee te doen als je daar nog niet met het niveau mee kan...
maar ik denk dat het paard haar ook niet goed lag, dat ze die daarom ook niet meer mocht rijden.

Het wás geen wedstrijd..... even beter lezen ;)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:22

ach zo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:24

YR: wie zegt dat ze dat paard (en dan denk ik dat jij het over die van ricky hebt) niet meer MOCHT rijden? volgens mij is ze er zelf mee gekapt hoor omdat het niet klikte? die had ze toch gewoon geleased?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:38

* Sorry ging iets fout

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:16

quarterH schreef:
YR: wie zegt dat ze dat paard (en dan denk ik dat jij het over die van ricky hebt) niet meer MOCHT rijden? volgens mij is ze er zelf mee gekapt hoor omdat het niet klikte? die had ze toch gewoon geleased?

nee hoor, ik kom best vaak bij riEky en bij cira nog vaker. ;)
maar anky reed rieky's paard alleen op wedstrijden en rieky moest hem de rest van de tijd zelf rijden, en daar had ze niet zoveel zin in en tijd voor... dusja

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:23

YouthReiner schreef:
quarterH schreef:

nee hoor, ik kom best vaak bij riEky en bij cira nog vaker. ;)
maar anky reed rieky's paard alleen op wedstrijden en rieky moest hem de rest van de tijd zelf rijden, en daar had ze niet zoveel zin in en tijd voor... dusja

En toen er ook bijna geen mooie stop meer inzat was het helemaal snel over ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:39

Ben het met jullie eens:
Mond open, vind het paard niet nageeflijk genoeg lopen, bij een van de spins springt het paard an naar de galop.
:n Anky, snap zeer zeker dat je Western leuk vindt, maar alsjeblieft, hou het gewoon bij thuis rijden.