[WN] Pleasure op z'n best....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:58

Sonja schreef:
Hij beweegt z'n pootjes, is dat het?

het is geen kip!!!!!!!!!!!! Dat heet (zeker bij dit paard) benen 8-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:59

JustaLive schreef:
Mooi :j
Heel ontspannend en intensief ziet het er uit! :j

Dan zie je exact dat wat er te zien is

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Pleasure op z'n best....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:00

Hahha, ik zie echt nog steeds niet wat er anders aan is dan bij een normale gallop :+
Ja ik zie het wel, maar ik kan er maar niet op komen bij wat. Ik zie wel een heel andere beweging, maar bij de benen eigenlijk helemaal niet. Eerst dacht ik dat hij met zijn voor/achter benen draafde en de ander gallopeerde, maar dat is het ook niet... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:01

Nope, is een mooie zuivere 3-beat. Is alleen veel dichter bij de grond dan bij een dressuurpaard, die springt meer opwaarts.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:01

Een kangoeroe lope 8-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:03

Uhu... :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 16:11

veel vlakkere gangen. en dat langzaam.
misschien als je het filmpje versneld afspeeld ziet het er herkenbaarder uit :-)

(het is maar wat je gwend bent hoor, ik vind die dressuurpaarden paar raar galopperen)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:46

JustaLive heeft kijk op de zaken 8-) . Ik mag dat wel :+ .

Tsja, ik vind de lope ook moeilijk te omschrijven. Het is zeer zeker een 3-tact (DUS een galop) maar dan bijna in slow-motion, zonder oprichting maar wel gedragen en zo vlak mogelijk qua gangen :P . Knie-actie is dus bijvoorbeeld zeer ongewenst maar ook alle andere dingen die teveel bewegen zoals het hoofd ... en de ruiter :D .

Zoiets :D ?

Ik ga overigens niet beweren dat ik dressuurgangen niet mooi vind. Ik zie bij de pensionstal hier achter van alles buiten lopen en ik vind het prachtig om te zien hoe Friezen, KWPN-ers, Belgen en Spanjaarden allemaal zo hun eigen manier van bewegen hebben. Alleen ... mijn hart ligt bij de Paint Horse (misschien moest ik mijn naam maar veranderen in PaintH) :+: ;-)
Laatst bijgewerkt door Mac op 17-09-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:51

Ik ken niets van pleasure, gewoonlijk kan ik er niet van genieten, maar bij deze 2 hengsten klopte het plaatsje wel.

Toen ik de opmerking van Adrienne las, heb ik de film nog eens bekeken, en ik zie nu ook dat in de draf de diagonalen NIET gelijk bewegen.

Mijn vraag nu: Wordt hier op gelet bij de jurering?

Dan over dat instappen. Mijn reiner stapt mooi over (soms 20cm) in stap, maar in draf 'draaft' ze zelfs niet in. Ik neem aan dat dat door haar bouw en fokrichting komt. Haar galop is dan weer zalig en heel atletisch.

*schrijffout verbeterd*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:11

Seppe, dat zou volgens de regels wel moeten, maar als de hele klasse niet tactzuiver wordt geshowed (of op een andere manier minder presteert) dan zullen ze voor de daarin best bewegende gaan.

Het AQHA heeft een nieuwe DVD uit waarop ze alles heel mooi laten zien. In de loop van de jaren moest het allemaal maar langzamer en langzamer, maar het stamboek zelf wil dus niet dat dat ten koste gaat van de zuiverheid van de gangen.

Het is naar mijn mening wel zo dat het langzaam gaan de echt goede pleasurepaarden scheidt van de mindere; een minder goed/getalenteerd pleasurepaard kan nl. zijn tact niet vasthouden op een dergelijk lage snelheid.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:29

Mac schreef:
Welk filmpje bedoel je precies, Jolande?

Het filmpje van de TS, dus het eerste filmpje.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:37

1e filmpje:

wat een mooi dier.. heerlijk om naar te kijken. en werkelijk een 3 takt galop... euh, lope bedoel ik.
wonderschoon.

* gaat 2e filmpje zoeken *

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:40

2e filmpje... commentaar? ja die buckskin die er achter loopt na ong 40 sec ofzo loopt stukken minder mooi. bijna bokkend :P

maar ook mooi dier.
en ik hou wel van lange manen. "natuurlijke manen"
om maar niet te natural te worden :P

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:57

Eigenlijk had ik me voorgenomen er niet mee te bemoeien, maar ik heb naar aanleiding van de reacties van Adriene toch besloten er wat over te zeggen..

MAGNIFICENT!! Echter, er is 1 ding wat niet klopt in het filmpje..... en dat is de ruiter... overduidelijk dat ik dat had moeten zijn.. :')

Wat betreft het diagonaal in de jog van dit paard.. Ik heb er nauwlettend naar gekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het witte voetje een vertekent beeld geeft, waardoor het lijkt alsof het paard niet tactzuiver loopt.. Als ik me focus op de zwarte hoeven, zou ik willen zeggen dat het paard zeker 90% van de tijd goed loopt..

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:28

Ach ik ben in elk geval blij dat ik gisteren hoorde vertellen dat dit soort, niet in takt lopende paarden, in Kreuth er rigoureus uit werden gestuurd.
Dat men dit "ouderwetse" hakketak beeld dus echt wil uitbannen bij de AQHA en dat dus eindelijk de vernieuwing door begint te dringen in de show ring! Top ! +:)+

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:36

"hoorde", je weet dus niet hoe deze paarden liepen ;)
Niet in takt lopende paarden horen er idd uit gehaald te worden.

Ik neem tenminste aan dat je met "dit soort" het paard van het filmpje bedoelt. Deze zou er zeker niet zijn uitgehaald ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:02

ennuh er worden extreem veel grote shows in kreuth verreden ieder dus over welke show heb je dan eigenlijk?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:41

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ga ik beweren dat ALS er iemand in Kreuth al in de ,bijna onwaarschijnlijke,gelegenheid zou zijn geweest ,of ooit zal komen,om op een paard te mogen starten zoals gezien in het eerste filmpje (OHK) deze elke klasse met verve zou hebben gewonnen.
Hierbij ingecalculeerd het feit dat bij een maximaal aantal jury,s er een volledige overeenstemming bereikt zou worden cq alle jury,s unaniem deze ruiter op de 1e plaats zouden hebben gezet.
Een ieder die hier omtrent met mij van mening verschild moet ik helaas mededelen dat ,zeker gezien de niet zo recente hit van Marco Borsato,dromen nog steeds bedrog zijn. 8-)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:30

Dus?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:53

CherokeeChum schreef:
Dus?

Kort gezegd: Áls One Hot Krymsun al in Kreuth zou starten dan zou hij eender welke pleasure class winnen met twee vingers in de neus.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:54

Daarom lopen ze naturlijk zo weird :)* :P :D

MissMelTT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:04

Ik zag het eerste filmpje en mijn eerste reactie was 'ach gossie arm paard'. Ik ben echt niet anti pleasure maar waarom moeten mensen altijd zo overdrijven ??? Het is zo extreem allemaal. Sorry ik kan er niet blij van worden.
@ CC ben het toch wel heel erg eens met je :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 10:09

nee klopt, reining is niet extreem.
en dressuur ook niet.
alle top-paarden-sport is extreem dus ook de pleasure ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:16

MissMelTT, heb je dat ook als je naar springen zit te kijken? Dat je denkt "agossie, ze kunnen toch ook sprongetjes van 50 cm neerzetten?" ?
Of bij een SGW, dat je denkt "jeetje, ze kunnen er toch ook langsheen sturen? Zijn ze eerder thuis en minder kans om wat te raken?" ?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:02

Je mist het punt Son,die paarden lopen wel normaal...