[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:43

Rob_H schreef:
Jawel hoor.Er is een delegatie van de KNHS op het NK geweest in 2008 en die waren toch wel onder de indruk
(positief).

Ik weet wie dat was en ik denk dat ie onder de indruk was van de organisatie en niet zozeer van de rijkunsten, maar misschien heb ik het mis ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:10

Ben ik gisteren aan het uitrijden in de piste, komt er een andere westernruiter binnen. Na een tijdje gaat hij galopperen en roept hij toch wil yihaa zeker!! Man man, ik ging bijna in een deuk.
Maar ach, de man had door ziekte 2 maanden niet kunnen rijden en zo uitte hij zijn blijheid... dat kunnen we dan wel door de vingers zien :D

Ik ga nu rijden op een stal waar de westernruiters in de meerderheid zijn, dus daar krijg je geen domme vragen (wat een verademing!). Integendeel, er worden tips gegeven en als er een engelse ruiter even in de knoei zit dan helpt mijn lesgever die even graag hoor.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:12

Romkabouter schreef:
Rob_H schreef:
Jawel hoor.Er is een delegatie van de KNHS op het NK geweest in 2008 en die waren toch wel onder de indruk
(positief).

Ik weet wie dat was en ik denk dat ie onder de indruk was van de organisatie en niet zozeer van de rijkunsten, maar misschien heb ik het mis ;)

Nee je hebt het mis.Ze vonden de Plaesure zo mooi en rustig en bij de hunter was het heeeeeeeeeee kijk nou dressuur 8-) En nee dat heb ik niet van horen zeggen.

Romkabouter

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:15

Dan heb ik me vergist :D
(oei, dat doet pijn :P )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:22

Ik vond vorig NK de DSBA pleasure ook interessant om te kijken. Vond het een groot verschil met de andere pleasure klasses normaal gesproken. Maar ik heb weinig kijk op pleasure, dus kan aan mij liggen.

@Bolieke, op een westernstal moet je het ook maar treffen. Bij de ene laten ze elkaar in hun waarde en bij de ander heeft ook iedereen kritiek op elkaar of worden de trainers afgezeken.....Ligt er maar net aan. Een leuke engelse stal kan prima zijn, amar het ligt aan meer dingen.

Soms is een stempel gewoon gezet en alle mensen zijn anders. Ook zijn sommigen echte volgelingen, vooral op bepaalde leeftijden. Als je jezelf blijft, heb je er weinig last van. Eerlijk gezegd boeit het mij ook niet meer wat een ander vind. Mochten ze wat zeggen, kan ik hun net zoveel commentaar terug geven hoeveel zij prikken, vasthouden etc etc.......En dan nog niet te spreken over het gezeur over hun paarden, die gewoon niet opgevoed zijn. Niet mijn probleem, maar begin je, heb ik genoeg antwoord te geven op zulke mensen. De verstandige mensen hoor je niet. Daar kan je zelfs leuke dingen mee uitwisselen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:28

Rob_H schreef:
Romkabouter schreef:

(positief).

Nee je hebt het mis.Ze vonden de Plaesure zo mooi en rustig en bij de hunter was het heeeeeeeeeee kijk nou dressuur 8-) En nee dat heb ik niet van horen zeggen.

ik mag toch wel hopen dat een delegatie van KNHS wel het verschil ziet tussen een dressuur en een hunter.....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:31

@ superpony: horen, zien en zwijgen ;)

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:33

MissFreubel schreef:
Nou kjcm en Coentjuh dan zal het aan ons Zuid Hollandse accent liggen.

Misschien moet ik toch maar inburgeren en Gronings gaan leren nu....

en ik kom toch écht uit Noord-Holland :D
ook nog s van bóven t kanaal

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:51

superpony schreef:
Ik vond vorig NK de DSBA pleasure ook interessant om te kijken. Vond het een groot verschil met de andere pleasure klasses normaal gesproken. Maar ik heb weinig kijk op pleasure, dus kan aan mij liggen.

Als het verschil maar positief is dan hebben we bereikt wat we willen.
Als iemand met weinig kijk erop toch het verschil ziet dat is dat goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:31

@Rob_H, het is de eerste keer dat ik de hele tijd aandachtig ben blijven kijken zeg maar. Heb ook het idee dat er veel andere mensen reden dan die je normaal gesproken ziet.

Neemt niet weg dat ik ook weleens andere pleasure heb bekeken om iemand te zien rijden en het knap vind hoor. Het is gewoon verder alleen niet mijn ding en ik heb weinig geduld om te kijken. Dat is ook zo met tv/films, dus zegt weinig.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:54

ahhh zie net dat ze op horse event ook trick riding hebben laten zien, gelukkig blijft dat beeld ook bestaan :D
als je mensen probeert uit te leggen dat je geen reinig rijdt (nee ik maak niet van die stops :n ) dan hoor ik nog wel eens oh maar ga dan eens onder je paard hangen en er af springen en weer erop enzo *zucht*

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:02

kjcm schreef:
MissFreubel schreef:
Nou kjcm en Coentjuh dan zal het aan ons Zuid Hollandse accent liggen.

Misschien moet ik toch maar inburgeren en Gronings gaan leren nu....

en ik kom toch écht uit Noord-Holland :D
ook nog s van bóven t kanaal

dan geef ik het op.... *zucht*

Luna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:16

Buitenzorg schreef:
Krijg ik serieus als antwoord dat ze geen westernruiters willen omdat die gaten in de omheining schieten met hun pistool! Nou vraag ik je, wil je dan een bedrijf runnen of niet!

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- :')

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:47

quarterH schreef:
ziet er goed uit maar herken haar niet direct. iemand?

die met dat blauwe vest aan heb ik wel eens eerder gezien, is dat niet een bekende western ruiter? :D

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:04

Is dit geen goed *volkslied*voor alle western ruiters 8-)

Volkslied

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:12

Zelf gezongen? ;) :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:03

neu, hij rijdt een quarter >;)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:27

spatter schreef:
neu, hij rijdt een quarter >;)

ja dus? dat is toch het enige cowboy paard wat er is.
De rest zijn indianen paarden of wannebee knollen 8-)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:36

Ik vind het niet eens erg. Heb namelijk geen hoed zelf dus vind het gaaf als ze denken dat ik er echt zo bijloop, altijd in zo'n westernoutfit.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:33

In het topic van Westex in WN ITP ben ik de enige die het gejoel en gegil niet leuk vond ^)
Dus het ligt aan de koibois zelf dat we het imago in stand houden....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:51

Vera schreef:
In het topic van Westex in WN ITP ben ik de enige die het gejoel en gegil niet leuk vond ^)
Dus het ligt aan de koibois zelf dat we het imago in stand houden....

Ach er is maar 12 x een respons gegeven en die wat het joelen goedkeuren kan ik nu niet tot de kern van wedstrijdruiters tellen die ik serieus neem.
Dus tja.Misschien helpt het een klein beetje als ik zeg dat je gelijk hebt ;)
Voor de rest maak ik me niet meer zo druk,zolang zaken als L2 rokje invoeren gezien wordt als een toegevoerde waarde is men er nog niet klaar voor. 8-)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:09

_O- _O- :')

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:55

vera ga je mee , samen met mij in de grote gele pickup, longhorn voorop. shaps en sporen aan ,hoed op, kijken naar de L2 rokje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:58

Vergeet de klapperpistolen dan niet Jos!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:00

Heb je een mooie blouse met de amerikaanse vlag erop?