[WN] Klacht indienen bij de WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:44

Ohhh ok, dus klachten mbt accomodatie of klachten zoals degene waar dit topic mee begonnen is, kosten je niks?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:24

ik vond het ook vreemd betalen om te mogen klagen.
(wel handig zo'n regel als je geen of weinig klachten wilt horen :P hihih )

Maar wat ik tot nu toe heb begrepen is dat: een protest aan de WRAN niks kost na een wedstrijd. Ga je protesteren bij de wedstrijdleiding dan kost dat minstens 25 euro (1daagse) tenzij je protest toegewezen wordt. Dan krijg je dit geld terug.

Maar waarom??? Is dit vanwege de moeite die de wedstrijdleiding dan moet doen om het uit te zoeken??

en er is denk ik ook een verschil tussen een klacht (even je hart luchten/ gal spuwen) of protesteren en actie verwachten. of zie ik dit verkeerd? Deze woorden zie ik namelijk op verschillende manieren gebruikt worden.

ik volg dit omdat ik dit stukje wel interessant vind.
(ook uit een topic dat zó'n andere wending neemt haal je toch weer leerzame interessante dingen haha ;) )
Laatst bijgewerkt door trickywonder op 30-07-09 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:38

Waarschijnlijk hebben ze een bedrag eraan gehangen om te voorkomen dat iedereen met bijvoorbeeld een 0 score gaat lopen mekkeren en een wedstrijd door die mensen uitloopt. Nu komen alleen de mensen die echt denken in hun recht te staan en als dat ook zo is betalen ze uiteindelijk ook niks. Dus ik zie het probleem niet helemaal.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:40

dit zou kunnen natuurlijk. :j

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:07

catalyst1 schreef:
Ondertussen heb ik een brief van de WRAN gehad.De klacht is behandeld en laten we hopen dat er de volgende keer wat meer rekening wordt gehouden met de conditie van de bak.
Wel vroegen ze om meer input.Gaat er op een show wat mis,laat het dan weten aan het WRAN bestuur.Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat er iets veranderd.Als iedereen "stil "zit te klagen,komt het nooit op de goede plek terecht en zal er nooit iets veranderen.
Heb je je klacht schriftelijk ingediend? Ik heb namelijk al enige tijd geleden via de Wransite een klacht/opmerking gestuurd en daar tot nu toe nog niets van vernomen, zelfs geen ontvangstbevestiging oid...... :n

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:11

Komt miSschien omdat je er geen veel bezocht bokt topic van hebt gemaalt..
Dont underestimate the power of public internet :+

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:12

Ik heb mijn klacht via de site ingestuurd.Kreeg keurig de volgende dag bericht dat het ontvangen was en wanneer ik antwoord kon verwachten.Dit is ook gebeurd incl schriftelijke bevestiging.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:13

Pien...haha inderdaad.Na het starten van dit topic had ik 's avonds al het eerste telefoontje binnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:15

Goh, en dat terwijl er niemand op Bokt leest!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:20

Ik heb het nogmaals via de site verstuurd met de vermelding dat ik nog geen ontvangstbevestiging had ontvangen. Ik hoop dat ik nu wel antwoord krijg. Het kan zijn dat mijn vorige mail helemaal niet aangekomen is oid.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:48

stoken............ misschien zou iedereen eens een vrijwilligers functie in een organisatie moeten betrekken. Is absoluut geen excuus waarom je geen reactie hebt gehad want dat had absoluut gemoeten. Maar het zijn ook mensen..

b_line_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:56

Heeft iedereen een plaat voor zijn hoofd, je laat dressuur ruiters toch ook niet op asfalt rijden........ omdat de omstandigheden domweg gelijkwaardig voor iedereen is.

We weten allemaal wat je nodig hebt, organiseer je een spring wedstrijd dan zorg je voor balken enz....... Organiseer je een reining westrijd dan zorg je dus voor een geschikte bak en niet de ruiters!!!!

Als de organisatie niet in staat is een goede locatie/bodem te kunnen vinden moeten ze deze onderdelen niet aanbieden aan ruiters.

Ruiters betalen inschrijf geld dat ten goede moet komen van de vereniging en organisatie, kortom het inschrijf geld is mede bedoeld om de organisatie en locatie van de te rijden wedstrijden kwalitatief genoeg zijn.

Anders moet de Wran ophouden met het toneel stuk en gewoon wedstrijden organiseren waar je voor een paar euro mee kan doen, dan komt de lol ook weer terug dan is de kwaliteits verhouding in balans.

Nu kan Catalyst worden aangevallen, maar het zou verstandig zijn om hier lering uit te trekken en zorgen voor een goede locatie en rij omstandigheden. een vereniging is dit wettelijk verplicht als het gaat om wedstrijd onderdelen.

Het zou zonde zijn als de wran de kop in het zand steekt, het is voor een organisatie die zich pro wilt profileren een zeer kwalijke blunder dat zoiets voorkomt en dat er vervolgens zo on=prefessioneel op een topic wordt gereageerd, we zijn allemaal klanten die goed inschrijfgeld betalen en uiteindelijk zijn de pro ruiters die geld in het laatje brengen. maar op dit moment krijg je het nivo van een ponykamp op een wedstrijd!. wees blij dat iemand de ballen had om iets te zeggen, Dus de steken onder water naar catalyst laat die achterwege mensen en wees nou eens eerlijk en doe wat nuttigs dan dit.

Want datzelfde speenvarken betaald geld !!!!

Jan_Trel schreef:
Dit zal me wel niet in dank worden afgenomen, maar ik moet het toch even kwijt.
Ik lees normaal eigenlijk alleen maar topics die de SWRN aangaan, maar ik werd op dit topic gewezen en zelden heb ik zoveel onzin bij elkaar gezien als er op dit topic is geschreven. (de enkele verstandige opmerking daar gelaten.) Het zal bij sommigen bekend zijn dat ik 6 jaar voorzitter ben geweest van de WRAN en alleen daarom gaat het me aan mijn hart dat de WRAN weer zo ongenuanceerd en volkomen onterecht wordt aangevallen.
Als je iets tegen het bestuur van de WRAN hebt, klim dan in de telefoon en zeg het ze. Maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk, je kan beter hier een beetje onzin uit kramen en stoten onder de gordel geven.
Als ik dit topic zo lees is ongeveer iedereen gestoord behalve de schrijvers!
Wees blij dat er showorganisatoren zijn die zo gek zijn om shows te organiseren. Zij stellen jullie in staat om wedstrijden te rijden, vergeet dat niet!!
Het ongenuanceerd aanvallen en beledigen van showorganisaties moet maar eens stoppen. Je mag best kritiek hebben, maar dan wel gefundeerd en gemotiveerd.
Ik erger me dood aan de argumenten die hier, niet gehinderd door enige kennis van zaken, worden aangedragen om de WRAN, de showorganisatie en de judges onder de zoden te schoffelen.
De feiten: We hebben een regelboek waarin geschreven staat hoe het geregeld is als deelnemers zich terugtrekken of niet op komen dagen. Deze regel is door de WRANLEDEN goedgekeurd!!
We hebben een bodem die niet geschikt is voor de reining. Niemand heeft beweerd dat je je paard kapot moet rijden en niemand hoeft zijn paard kapot te rijden. Pas je rijden aan de omstandigheden aan. Die omstandigheden zijn niet ideaal, maar voor iedereen hetzelfde. Wie zegt dat je een sliding stop moet maken in een bak waarin dat niet kan?
Wil je je niet aanpassen aan de omstandigheden, schrijf je uit en ga je naar huis. Pak je verlies en je weet dat je op deze accomodatie niet meer inschrijft. Dit heet leergeld betalen!
Ga niet als een speenvarken lopen blerren in de hoop dat er een aantal meelopers met je mee gaan blerren. Dat alles toch zo slecht is en dat iedereen gek is en weet ik niet wat voor gezeur.
Als je de WRAN niks vind, dat start je daar toch gewoon niet meer, dan ga je toch naar de DRHA, daar ben je verzekerd van goede reining bodems. }>
Of, informeer eerst eens wat voor bodem er op een accomodatie ligt, voor je de reis aanvangt.
Dat is helemaal niet zo gek hoor. Een jury bereid zich voor op de show, de organisatie bereid zich voor op de show, dus de deelnemer kan dat ook doen. En voorbereiden kan verder gaan dan je paard en je laarzen poetsen. |(
Ik heb in het verleden Lawson thropy's georganiseerd waarbij buitenlandse topruiters eerst iemand stuurden om te kijken of de bodem wel in orde was. Anders schreven ze niet in.
Het is maar net hoe serieus je je sport neemt.
Maar wat op dit topic gebeurd heeft niets te maken met het serieus nemen van je sport. :(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:49

so dat zijn duidelijk worden.
you go girl!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 06:31

Pas op b-line. Op bokt wordt het je niet in dank afgenomen als je de waarheid ventileert:)
Ondertussen heb ik via de mail en per brief reactie gehad van de WRAN. Ik ben wel overtuigd dat het indienen van de klacht uiteindelijk een goede zaak is geweest.
Maar de discussie is nu..wat is een toelaatbare bodem voor de reining.Misschien interessante vraag voor een poll?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:35

Tja het vinden van een goede reining bodem is niet eenvoudig.
De DRHA kan daar vast het juiste antwoord op geven.

hmmm....misschien makkelijker om eerst een opsomming te maken van de bodems die absolute niet geschikt zijn voor reining?

Dan kop ik de makkelijkste in: Alle bodems waarin snippers zijn verwerkt. Zowel tapijt als houtsnippers. :Y) Dat is algemeen bekend, toch?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 17:45

Hihi,ja,dat zou je denken,maar volgnms sommige kun je makkelijk een sliding maken van maar liefst 10 meter in een bak waar tapijtsnippers liggen.