Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vera schreef:Zoals ik al zei; klein wereldje. En vandaar mijn opmerking om dan maar een buitenstaander in te huren voor dit soort zaken.Waarom worden misstanden die gemeld worden bij het secretariaat of de ring steward vaak niet opgepakt?
Omdat de ruiter in kwestie een vriendje is, een bekende ruiter is, de ring steward zelf ook een ragger is, etc etc....
Laten we daar eens naar kijken ipv het om te draaien.....
Vera schreef:Ik heb ook niet alles letterlijk doorgelezen, maar ook ik vind dat het belangrijk is dat er iets gedaan wordt aan de misstanden. De regels zijn er al, nu nog de toepassing!Ik heb niet alles helemaal doorgelezen maar ik denk dat het belangrijker is dat er iets gedaan wordt aan de misstanden.
De ruiters die zo raggen gaan toch niet bitloos rijden.(
Vera schreef:Ik heb niet alles helemaal doorgelezen maar ik denk dat het belangrijker is dat er iets gedaan wordt aan de misstanden.
De ruiters die zo raggen gaan toch niet bitloos rijden.
Ik vind het een mooi iets hoor, daar niet van, en rijd zelf ook vaak op een Parelli halstertje maar het probleem van dit soort ruiters is wat aangepakt moet worden.
Waarom kan er in de voetbal wel een rode kaart worden uitgedeeld en in de paardensport niet?
Waarom wordt er zo vaak om gekeken en net gedaan alsof er niks aan de hand is?
Waarom worden misstanden die gemeld worden bij het secretariaat of de ring steward vaak niet opgepakt?
Omdat de ruiter in kwestie een vriendje is, een bekende ruiter is, de ring steward zelf ook een ragger is, etc etc....
Laten we daar eens naar kijken ipv het om te draaien.....
Mooie discussie hoor Jos!! Je zet tenminste iets neer wat belangrijk is
Ik neem het liefst ook geen niet-westernruiters mee naar een show, zo erg is het al!

Pienb schreef:dat zeg ik ook niet, dat laat ik in het midden.
ik schets alleen even een situatie in de werkelijkheid.....
ik ken ook paarden die met duidelijke sporenwonden gewoon door de judge check komen hoor..... zou inderdaad niet mogen.
maar realiseer je wel dat je bepaalde prestaties niet red met aaien.
SP: helemaal met je eens.
harde aanpak is prima als je precies weet hoe wat waar en wanneer je het moet doen, zoals een goede pro. dan krijg je ook een goed resultaat. de 'wannebee's 'zijn inderdaad het probleem
Pienb schreef:maar hoe lang blijft een buitenstaander een buitenstaander?![]()
en een leek wil je ook niet hebben, kun je niks mee.
Pienb schreef:DD: om dat verschil te kunnen zien moet je in mijn ogen zelf (goed) kunnen rijden anders snap je het niet. en als dat zo is.... (circeltje rond...) zit je waarschijnlijk al in het wereldje (of komt er dan heel snel in)