catalyst1 schreef:Wat mij juist opviel tijdens de futurity's was het diepe respect dat de mensen daar voor hun paard hebben.Misschien een gekleurde bril opgehad,maar ik vond het prachtig om te zien.Ik denk dat er heel wat training en kennis aan te pas komt om op dit nivo te kunnen presteren.Ik kreeg tranen in mijn ogen toen Tim mq Quay gehuldigt werd.Wat was hij trots op zijn paardje!!
Het is inderdaad prachtig te zien hoe trots hij was na die wedstrijd, hij glunderd van oor tot oor. Dit is het filmpje van die proef: http://www.youtube.com/watch?v=G4zS1jw0rFk (vreselijk muziekje overigens
) score is 226 1/2. Ik vind Mc Quay altijd zo geweldig enthousiast om te zien, ook destijds in Aken bij de WEG, afstappen zadel los maken en dan zo'n huppeltje bij de score, prachtig!
Nou kun je zeggen dat dit een jonger paard maar deze komt in elk geval 'open' binnen, niet zo 'down'. Hij draagt zijn staart ook goed tijdens de proef. Draai maar eens de eerste paar seconden bij binnenkomst van dit filmpje en daarna dat van Rudy, dan zie je misschien wat ik bedoel. Het is niet alleen de hoofdhouding het is het totaal plaatje wat treurig op mij overkomt.
@_Vanes_: Ik ben niet echt een hoekjes type
Ik probeer een eigen oordeel te vormen gebaseerd op dat wat ik links en rechts zie en opvang bij wedstrijden ed. Er zijn meer ruiters waarvan het paard met zo'n uitstraling de bak in komt. Ik blijf dat jammer vinden.
@Marei : Je schreef 'De lage hoofd-hals houding wordt gevraagd voor rug-achterhamd gebruik en gehoorzaamheid c.q.onderdanigheid tov de de ruiter/leider.'
Onderdanig is in mijn ogen niet het zelfde als gehoorzaam. Onderdanig wordt je door geweld en angst; gehoorzaamheid krijg je door regelmatig te trainen met beloning. Ik zou niet willen dat mijn paard onderdanig zou zijn richting mij, ik zie mijn paard als een partner waarmee ik samen zo goed mogelijk een doel probeer te bereiken.