[WN] wat is het beste westernras? hier mag het!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:50

denk dat het tijd is voor een hele dikke PUNT achter dit topic te zeggen.... en weer lekker vrolijk verder te gaan

Anoniem

Re: wat is het beste westernras? hier mag het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:57

Ik heb vanavond héérlijk niveauloos maar o zo lekker gereden met m'n fjorden, geen enkele last van dit topic of wie/wat dan ook gehad :P

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:07

Nee, ik weet iets beters; laten we allemaal gaan opscheppen wat we wel niet allemaal bereikt hebben! Lekker tegenelkaar opbieden en -omdat dat volgens sommige bokkers moet kunnen- een ander nog een beetje afkraken die minder heeft gedaan! Da's leuk!!

Ik ben Jan L*l, heb nog nooit wat gewonnen en zal dat ook vast niet doen, klungel maar wat aan, rij vooral endurance met een westernpaard maar daarnaast op een Worldshow Qualifier! :D Wat ik daarmee wil zeggen: Je hoeft niet zoveel te kunnen, om daarvoor te worden uitgenodigd! (als ík dat al kan! _O- )

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:12

sflj jij nog nooit iets gewonnen? komt omdat je een appie hebt :P :+ I AM JOKINGGGGGGGGGGGGG

Nee mijn mening is, plezier, maakt niet uit met wat voor paard!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:18

O oliebol, ik heb zelfs met die appie al een keer iets gewonnen!
De NTR in... pfoe, 2006 geloof ik! :D Nou en dan moet je wel iets kunnen hoor!!
Ik ben de beste ik ben de beste ik ben de beste! 8-)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:22

sorry hoor maar ik zie hier en in het topic over de ''appies'' vooral veel QUApaloos en niet het FAHR fok programma,
en dat te bedenken dat in 1905 99% van de nez perce pony's afgemaakt waren en er bijna alleen een paar trek paarden van het leger waren die gekuisd waren met de paloos pony's

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:25

sflj schreef:
maar daarnaast op een Worldshow Qualifier! :D Wat ik daarmee wil zeggen: Je hoeft niet zoveel te kunnen, om daarvoor te worden uitgenodigd! (als ík dat al kan! _O- )
Oh Ja! Dát was ik ook nog vergeten te melden, zullen we dan lekker samen gaan naar Amerika als de kneuterige Hollanders, gezellie :)) :')

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:28

Dan ga ik ook mee; ik had ook zo'n uitnodiging. :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:30

En waar komen de Quarters volgens jou vandaan dan? ;)
Ook niet echt een op zich staand ras, he?
Overigens is de Aphc eerder opgericht dan de Aqha! ;)
Nou jij weer! :D

O dit was een reactie op die van midnightpeppysan.

en edit nr. 2: die worldshowqualifier is toevallig een Quarter, dus ondanks een stuk minder gezellig ;) ga ik dan helaas naar de show van de 'buren' 8-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:33

En allemaal met een scheutje ARABISCH bloed _O- :+

(over raszuiver gesproken....)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:35

Ik heb een boek over de Nez Perce Indianen en hun pony's: de Paloosa, later Appaloosa. :j
Waarom denk je dat de "cowboy's" deze paarden van de Indianen hebben afgemaakt? Ze konden het niet hebben dat ze beter waren dan hun Quarters! :P _O- (geintje :+ )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:35

Ik ga Wiz toch maar bij de Pinto's inschrijven. Mag ik DSBA starten, tel ik mee :j Lan kan zo mee, die is al gelieerd aan de pinto's, heeft oldenburger papieren.

oh nee, de dsba is gestopt.
Nou ja.... ik zou toch alleen gaan om de prijzenpot te spekken. Dus hmmm... ik denk dat ik gezellig thuis blijf :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:37

CounTree schreef:
En allemaal met een scheutje ARABISCH bloed _O- :+

(over raszuiver gesproken....)

Nou onder andere! Dus als we het over echte rassen gaan hebben...

Eigenlijk is het Aqha niet veel anders dan bijvoorbeeld het Kwpn. ;) Allegaartje van verschillende rassen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:37

eh eh.. kwpn is tenminste nog KONINKLIJK ;)

ach laten we ophouden. Een paard is een paard. En dat is een leuk paard als de eigenaar het een leuk paard vindt. En natuurlijk zijn er verschillen door bouw en training. Nou en.

Dat is pas weer relevant als ik toch ooit met Wiz mag hunteren ;) :D :D
Het is zo relevant als je het zelf maakt

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:43

ha....de vraagstelling van dit topic is verkeerd! Niet het beste westernRAS had het uitgangspunt moeten zijn, maar westernBOUW! euh oh nee..........welke discipline?? Hunter of Reining? :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:46

cowboyberend schreef:
denk dat het tijd is voor een hele dikke PUNT achter dit topic te zeggen.... en weer lekker vrolijk verder te gaan

na het lezen van 6 pagina's vol met zin en onzin vind ik dit de beste stelling ooit!
laat iedereen zijn plezier hebben met wat voor een paard en niveau dan ook!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:47

O, ik heb het alleen over het % QH bloed in de Appaloosa''s, de meeste hebben veel minder dan 7/8 ap bloed in de viede generatie. niet rot bedoeld hoor alleen een opmerking.
ik ben gek op ap's vooral blanket is erg mooi, Midnight heeft vorig jaar een ap nakomeling gekregen, zwart hengstje met twee mooie witte billen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:41

silvester schreef:
Dan ga ik ook mee; ik had ook zo'n uitnodiging. :D

Dan ga ik wel mee om te groomen want met die ponnies van mij wordt het toch nooit wat, die blíjven maar zaniken om een huifkar en een draaiorgel als ze me weer aan zien komen met dat westernzadel met zilver... :+

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:54

Allemaal leuk hoor, ambitie, superQH's e.d. Gek genoeg draait alles om één ding; heb je de middelen (lees; een berg poen)!

Ik heb respect voor een aantal reiningruiters in NL. Lopen al jaren mee in de NL top en komen door hard werken ook internationaal steeds en stapje hoger. Die zitten niet op bokt, die zijn aan het trainen ;)

Ik, ik heb een DRAVER! :D Nooit mee gestart maar m,n malle merrie kent alle reiningmanouvres. Helemaal zelf erop gezet met af en toe wat les van één van die reiningruiters. Ik kick er al op als ze op een doordeweekse woensdag een waanzinnige spin neerzet :D

Daarnaast rij ik af en toe een QH ruin en QH merrie, ook superpaardjes die regelmatig geshowd worden. Gek genoeg voel ik het verschil (behalve de grootte van de paarden) niet.

Beste ras voor western? Het is maar wat je eruit weet te halen, maar wel met kennis van het type paard en door niet verder te willen dan wat het kan.
Ik hoef bijvoorbeeld nooit pleasure te starten met mijn merrie... Die wil na één rondje hard en vóóraan! :D

*edit* Vergeet bijna de superprospect die ik heb; een quaver! Wie weet is dat wel dé supermix! 8-)

*nog een edit* Na dit topic al een poosje gevolgd te hebben lijkt het er vooral om te gaan hoe serieus je jezelf neemt in je ambitie (?) ;)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:05

Dan kan ik met mijn Welsh NWR pony's er ook wel bij, zijn mixjes van Welsh Mountain, Engels Volbloed en Arabisch bloed :D Ik heb zelfs ergens een AQHA geregistreerd paard in hun stamboom ontdekt!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:17

ik ga vanavond stippen op mijn haf ververn , dan wordt hij opeens de beste :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:30

Was net mijn pony's aan het laten rennen in de binnenbak en mijn NF maakt geweldioge stops zonder mij en de shet maakt super roll backs, dus goeie pony's hebben niet eens een ruiter nodig!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:34

superpony schreef:
Was net mijn pony's aan het laten rennen in de binnenbak en mijn NF maakt geweldioge stops zonder mij en de shet maakt super roll backs, dus goeie pony's hebben niet eens een ruiter nodig!

ben mijn paard ook aan het trainen met tomtom ,zodat hij straks alleen zijn proefjes kan lopen en ik in de kantine kan zitten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:47

Jongens nou ophouden. ik lig nu al hevig p*ssend van het lachen onder de computer. _O- :):)
Prachtig al dit commentaar. :=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:15

Oeh die Tomtom. Handig. Zeker voor horsemanship. Ben altijd de weg kwijt na pilon twee. En ik bid dat je niet hoeft af te stappen voor bitcontrole, want ik kom er zonder krukje niet meer op. Dat is met Lan al zo, maar Wiz moet je me met een kraan optakelen dan. En dan wordt het inschrijfgeld zo hoog :) ;)