[WN] Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:06

nou ik durfde dat beest niet eens aan te raken dus ik zou het niet kunnen... misschien ff maar echt broke-broke, liep jaren later nog en was echt een ander paard qua karakter

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:09

Misschien was ie als salamiworst dan beter af geweest.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:21

ik had niet de indruk dat hij niet happy was daarna hoor....

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:47

Doet me een beetje denken aan het verhaal van Suleilitha hier op bokt die een 3-jarige hengst bij een man uit de achtertuin heeft geplukt die dat beest als veulentje cadeau heeft gegeven aan zijn kleindochter. Geen land mee te bezeilen dat beest, maar inmiddels zijn er toch wel veranderingen zichtbaar. Leuk topic om te lezen trouwens dus een tip van 't huis :D .

Ik denk dat ik het zelf allemaal een beetje onwerkelijk vind. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat mensen zulke dingen met hun paarden doen. Ik hou van hem, hij is mijn vriend, mijn allerbeste en als hij op wedstrijden niet zo goed presteerd dan gaan we gewoon wat anders zoeken waar hij wel goed in is (bosritten?). Die mensen die dit soort dingen doen zijn toch ook ooit begonnen met paardrijden omdat ze er hun hobby en ontspanning in vinden? Wanneer gaat het dan mis, is dat ècht op het moment dat er geld in spel komt? Dat je jezelf nog recht kan aankijken.

Ik maak er misschien een beetje een groot drama van nu, maar nogmaals ik kan het me gewoon ècht niet voorstellen. Ze zullen er wel een verklaring voor hebben....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:53

Het is ook een drama dat er zulke mensen bestaan.
Mensen die dieren op een dergelijke manier behandelen louter uit eigenbelang, tekortkomingen en frustratie.
Een dier is weerloos in dit geval. Er zullen er vele zijn die op dit moment hetzelfde moeten ondergaan.
Het is aan ons om dergelijke walgelijke praktijken aan de kaak te stellen.

Hier heb je nog zo'n knap staaltje trainers kwaliteit |(
http://www.freewebs.com/tessasordeal/
en dat ik drie weken tijd...

Het jammere is dat de goede altijd weer onder de kwade moeten leiden, er zijn er veel die gewoon netjes en goed werk doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:13

Djeez Vera, ik heb echt de tranen in mijn ogen staan. Hoe kun je dit doen.

Dit soort mishandeling vind ik zo vreselijk. Schiet ze dan een kogel door de kop. Dat is tenminste kort.

Ik vind het moeilijker om een oordeel te hebben over wat je wanneer doet met een relatief onhandelbaar paard. Paarden worden niet van zichzelf vals. Maar er zitten wel exemplaren tussen die erg geloven in de eigen dominantie. En dat zijn paarden die wel gevaarlijk kunnen worden. Ik zulke situaties kan een duidelijke trainer, die op tijd die gerichte schop geeft (en ik bedoel niet schop het dier an gort) echt het verschil maken tussen slacht en leven. Het is wel de vraag hoever je daarmee wilt gaan. 2 dagen opsluiten en breken is niet mijn ding. Ik vraag me dan of of dat dier niet beter af is als hij niet meer leeft. Maar ik ken de situatie niet.

Het is zo per paard verschillend. De ene moet je juist die schop een keer geven, de andere vliegt bij wijze van spreken naar de andere kant van de bak als je je groot maakt). Het is de kunst van een goede trainer (of dat nu een pro of een hobbymatig paardenhouder is) om de goede inschatting te maken per paard en per situatie. En dan ook nog de inschatting te maken wanneer je te ver gaat. En dat laatste.. daar gaat het vaak mis en dan kom je weer op dat hellend vlak.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:18

tjezus Vera, wat een verhaal.

dit is dus een heel duidelijk geval van mishandeling dit gaat echt veeeel te ver....
als je naar de wonden kijkt vraag je je ook echt af wat ze in godsnaam ermee hebben gedaan..... dat is niet meer een tikje op de neus op schokje in z'n buik....
ik hoop dat ze die kerel goed hebben aangeklaagd...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:22

Exact Anya.
Paarden onder elkaar kunnen ook behoorlijk (voor ons pijnlijk) elkaar terecht wijzen.
Maar dit is als er eerst een aantal keren is gewaarschuwd.

Bedenk wel dat paarden hun eigen taal meer dan perfect spreken maar hun twee benige baas staat toch echt een potje chinees te babbelen ;)
Aan het paard en de ruiter om tot een gezamelijke taal te komen die ze beide begrijpen.
Dit heeft tijd nodig en vooral heel veel begrip en geduld van de ruiter.
En dat is waar het vaak fout gaat. Het paard krijgt de schuld "wil niet, weigert, doet het om mij te pesten, is dom, etc" zijn welbekende kreten helaas.
Men denkt er niet eens bij na dat het misschien ons slechte chinees zou kunnen zijn.... :?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:25

mee eens vera, ik vind dat je je bij een probleem altijd eerst moet afvragen 'geef ik wel het goede signaal, stel ik de juiste vraag' pas als je echt zeker weet (na onderzoek, anderen vragen ed) dat het niet aan jou ligt moet je gaan kijken waarom het dan niet werkt.
heeft hij/zij idd gewoon geen zin erin, kan het lichamelijk niet enz enz.
als je dan echt zeker weet dat het paard'gewoon niet wil kun je wat heftiger worden, en dan nog zijn er grenzen, dit gaat hoe dan ook te ver.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:25

Pienb schreef:
In duitsland had je een hengst, charcool. Super mooie hengst goede pap enz. Maar, totaal geschift. Bij live dekken was ie wastgebonden aan een traktor en 2 man erbij met ketting over en onder de neus zodat hij de merrie (en mensen eromheen) niet verkrachte of vermoorde.
Toen ging hij uiteindelijk toch maar in training... Bij george marschalani.
Het verhaal is dat hij met het paard een hal in is gegaan en daar 2 dagen is geweest zonder iemand erbij.
Een paar weken later was hij zo mak als een lammetje.
Je wilt niet weten wat daar is gebeurd maar die hengst is dus echt gebroken. Liep daarna super mee en niet meer te herkennen, ook met anderen dan de trainer

Zeg Pien deze bedoel je toch http://www.freestyleranch.de/Deckhengst ... RCOOL.html

Heeft toch een knappe staat van dienst!! oa. AQHA Open superior trail
Er zijn dus nog gelukkig trainers die de rotzooi van hun collega's weer heel goed opruimen!
Laatst bijgewerkt door johanna29 op 27-02-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:28

JAAAAA!! dat is m!!

ennuh... die man op zijn rug.... is die trainer waar ik het over had :-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:29

tekst op de site bevestigt ook mijn verhaal:

„Charlie“ hat eine glanzvolle aber auch wechselhafte Karrier hinter sich. Als Sohn von Ima Cool Skip mit großen Hoffnungen importiert war er ein Star der zweijährigen Halter-Pferde.
Mit seinem ausgeprägten Charakter, hatte er jedoch nach einer Odyssee durch verschiedene Trainingsställe 3jährig schon das Prädikat „unreitbar“. Sein Schicksal, der Gang zum Metzger, schien besiegelt.
In George Maschalani fand er jedoch einen Reiter, der ihn zu nehmen wusste. Ihn trug er jahrelang von einem Erfolg zum anderen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:11

Vera schreef:
Hier heb je nog zo'n knap staaltje trainers kwaliteit |(
http://www.freewebs.com/tessasordeal/
en dat ik drie weken tijd...

Vreselijk.... ;( ;(
En dit is dan "gewoon een trainer" heeft niets met "het grote geld" te maken.....
Met andere woorden, het gebeurt dus 'gewoon' overal. Zinloos geweld tegen dieren. Ik zou niet weten hoe je dat moet stoppen....volgens mij hoort dat bij "de mens". Hoe triest ook.