Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
Vende schreef:Ik zit nu enorm te twijfelen aan mezelf of ik niet met twee flessen wijn op, op het paard zat.
Maar de bedoeling was om een volte steeds kleiner te maken tot het moment dat je bijna op de plaats stond..(dus dat je je niet verplaatst door de bak).

cornelie schreef:Hmm, ik heb ooit een westerntrainer gehad waarbij ik dat in het begin van de les moest doen, en dan rondjes van 2-3 meter. Ook in draf, en dat met een paard van 1.58. Na 2 lessen gevraagd waarom dat moest en ik moest hem 'gewoon' breken. In goed overleg zijn we uit elkaar gegaan maar helaas waren er toch een paar fysio behandelingen nodig om mn paard weer goed te krijgen. Voor mij is dat zeker een leermoment geweest, ik vraag mij nu bij alles af waarom ik het doe en wat het doel is.
Het is gewoon de kop om trekken en ondertussen zo hard bumpen dat het dier murw wordt. (althans, zo werd mij dit 'geleerd' ) spatter schreef:ik ken de oefening wel en goed uitgevoerd krijg je een heel soepel paard
je buigt je paard in de lendenen en zorgt dat het binnen achterbeen goed wordt onder gebracht
het mooiste is als je hele paard buigt om het binnenbeen
het is ook wel de vooroefening van de spin, een heel lenig paard gaat ook voor overkruizen
maaaaaar het is hartstikke fout(in mijn ogen) om je hand naar je knie te brengen want dan gaat de oefening juist fout
dan valt het paard naar binnen over de schouder en heb je een paard wat op de voorhand , over de schouder vallend kleine rondjes loopt
dat is natuurlijk nooit het begin van een spin waar je juist het paard op de achterhand wil krijgen
ook ik ben ooit begonnen met handen wijd en binnenhand naar binnen enzo, maar uiteindelijk werkte het tegen mij toen ik op 1 hand moest
ik zou dus mijn binnenhand optillen(even op het verhaal terug komend), zo hou je de binnenschouder op en kun je je paard netjes inbuigen op het been
)
Die dingen moet je een prominent plaatsje geven
crazycactus schreef:@sonja... zolang jij je bekers en linten in de kelder sodemietert lijkt het natuurlijk ook alsof je nooit wat presteerd heDie dingen moet je een prominent plaatsje geven