[WN] western manege in Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:45

Ooh, dan vind je me nóg veel triester als ik zeg dat ik er (bijna) 2 heb.. :')

Dat jíj land vindt, wil niet zeggen dat iedereen het kan vinden.. Ik heb al uitgelegd dat ik geen land kan vinden. Klaar :)
En idd, sta je er net, wordt het weer 'verbouwd'..

Maarja, dit is geen discussie voor dit topic. Heb deze discussie allang gevoerd met een aantal mensen.. ;) En ja, niemand geeft me tips voor locaties ofzo.. ;)
Madepolder is écht niet de enige manege zónder weidegang.. :n

superpony

Re: western manege in Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:07

Ik kon ook niet dichtbij staan in het westen, dus heb altijd min 20km gereden voor een goede stalling. Maar ik heb ook weleens ruim 40 km gereden voor goede stalling. Soms is het niet anders.......Maar zou niet slechter gaan staan, omdat het dichterbij is. Heb ik hier pas gedaan in het noorden en daar werden we niet blij van, dus rijden nu stukje verder.

Je kan ook in de zomer sowieso je paard op vakantieweide zetten. Staat ie helaas in de winter nog wel binnen, maar heeft ie toch een paar maandjes vakantie gehad. Moet je zelf kiezen of je dan wel gaat rijden daar, buitenritjes maken of hem gewoon laat staan. Zijn meer mesnen die dat doen.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:36

niet elk paard vind het fijn om op het land te staan,ik heb er 1 gehad dat als je hem in het land zette dan stond hij al binnen een uur bij het hek om weer naar binnen temogen,het was zelf zo dat als je aan kwam lopen dat hij begon te hinnikken en heen en weer begon te lopen omdat hij liever binnen stond,éénmaal op stal was hij weer rustig.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:08

nattetas schreef:
niet elk paard vind het fijn om op het land te staan,ik heb er 1 gehad dat als je hem in het land zette dan stond hij al binnen een uur bij het hek om weer naar binnen temogen,het was zelf zo dat als je aan kwam lopen dat hij begon te hinnikken en heen en weer begon te lopen omdat hij liever binnen stond,éénmaal op stal was hij weer rustig.

Dus dat wil zeggen dat je alleen je paard eruit haalt om te trainen? En dan weer terug zet?
Zo ja Diep treurig. |( Dat zou dus echt verboden moeten worden. :(

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:46

Dat vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht gezegd hoor!

Ook ik heb zo'n paard gehad dat niet graag naar het land wilde en zeker niet met andere paarden, dat werd een ramp. Dat soort paarden vinden het helemaal niet erg om op stal te staan en gewoon dagelijks getrained te worden. We gingen regelmatig lekker naar buiten, wat op Madeploder ook prima gaat!!, en regelmatig naar shows. Hij was daar gewoon happy mee hoor!! En hij is ook heel oud geworden.

MissMelTT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:55

Volgens mij is er langs de Vliet en in Zoetermeer, Stompwijk, Nootdorp etc. toch best wel een stal te vinden met weidegang ?!!
Een paard hoort buiten te kunnen spelen. Ik moet er niet aan denken dat mijn paarden de hele dag op stal moeten staan. Vreselijk. We hebben ook 2 hengsten en zelfs die komen minimaal 4 uur per dag op de wei. En als er dan geen weidegang beschikbaar is dan zorg je er toch voor als stalhouder dat er op z'n minst paddocks zijn.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:59

Nog even los van het feit dat er gewoon een grote bak is die als paddock wordt gebruikt.....

Het feit dat er niet het hele jaar door weide kan worden geboden (alleen zomerweide) wil niet zeggen dat deze paarden slecht worden verzorgd of er niet meerdere malen per dag uitkomen. Beetje kort door de bocht om vanachter de compu gelijk die conclusie te trekken. Ook kan het zo zijn dat er door omstandigheden niet naar een plek verder bij huis kan worden gekeken....kan je niet over oordelen.
En er is voldoende variatie denkbaar.....Paarden die alleen weide zien en verder bv alleen maar dressuur wat de klok slaat (en die zijn er ook al zijn de uitrijfaciliteiten er wel), die vind ik persoonlijk weer zielig.....

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:22

Zeeuwtje68 schreef:
nattetas schreef:

Dus dat wil zeggen dat je alleen je paard eruit haalt om te trainen? En dan weer terug zet?
Zo ja Diep treurig. |( Dat zou dus echt verboden moeten worden. :(

wie zegt dat hij er alleen uit ging om te trainen was je erbij dan!misschien was ik wel een paar uur perdag met hem bezig,en het was juist zielig om hem op het land te zetten daar was hij HELEMAAL niet happy.
hij is nu inmiddels al een paar jaar overleden |( maar heeft wel 22 gelukkige jaren gehad.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:23

FindingJack schreef:
Dat vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht gezegd hoor!

Ook ik heb zo'n paard gehad dat niet graag naar het land wilde en zeker niet met andere paarden, dat werd een ramp. Dat soort paarden vinden het helemaal niet erg om op stal te staan en gewoon dagelijks getrained te worden. We gingen regelmatig lekker naar buiten, wat op Madeploder ook prima gaat!!, en regelmatig naar shows. Hij was daar gewoon happy mee hoor!! En hij is ook heel oud geworden.

thanks,niet elk paard wil idd het zelfde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:25

Je zou de kost eens moeten nemen om naar paarden te kijken die de hele dag op stal staan. Bij mij op de manege zijn er ook paarden die de hele dag binnen staan maar die er geweldig uitzien. Sommige paarden houden nou eenmaal van de stal en niet van de wei.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:42

OKHannes schreef:
Nog even los van het feit dat er gewoon een grote bak is die als paddock wordt gebruikt.....

Het feit dat er niet het hele jaar door weide kan worden geboden (alleen zomerweide) wil niet zeggen dat deze paarden slecht worden verzorgd of er niet meerdere malen per dag uitkomen. Beetje kort door de bocht om vanachter de compu gelijk die conclusie te trekken. Ook kan het zo zijn dat er door omstandigheden niet naar een plek verder bij huis kan worden gekeken....kan je niet over oordelen.
En er is voldoende variatie denkbaar.....Paarden die alleen weide zien en verder bv alleen maar dressuur wat de klok slaat (en die zijn er ook al zijn de uitrijfaciliteiten er wel), die vind ik persoonlijk weer zielig.....

Idd.. :) Je weet niks over de situatie. Je weet niet wat wij met onze paarden doen, de hele dag door..
Dusja, daar kun je niet over oordelen :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:43

purny schreef:
Je zou de kost eens moeten nemen om naar paarden te kijken die de hele dag op stal staan. Bij mij op de manege zijn er ook paarden die de hele dag binnen staan maar die er geweldig uitzien. Sommige paarden houden nou eenmaal van de stal en niet van de wei.

Sommige paarden zijn gewoon sociaal gestoord geraakt door het ophokken :j

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:44

Wendy schreef:
purny schreef:

En sommige niet.. :) :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:45

All Around Western in Voorschoten is inderdaad een aanrader. Leuke paarden, leuke mensen, goed les en de paarden komen elke dag buiten...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:50

kunnen we weer gewoon on topic svp? het verzand nu in een welles nietes spelletje over wel niet op de wei....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:50

TiaraBungy schreef:
Wendy schreef:

En sommige niet.. :) :j

Hoe noem jij een paard dan dat niet op de wei/paddock wil staan met andere paarden?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:52

Mijn paard(en) wel hoor..
Dat ze liever niet op de wei willen, kan ook een andere reden hebben ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:04

wij hebben voor een opening tussen de stallen gezorgd zodat de paarden met elkaar kunnen kroelen enzo. JHeb ik op weinig stallen zo gezien. En ik sta tocht echt bij TM.....Ook worden er velen samen losgegooid. meer dan voldoende sociaal contact (misschien niet voor alle paarden maar dat is een keuze van de eigenaar zelf...de mogelijkheid is er). Dus nogmaals, niet oordelen oveer situaties die je niet kent.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:12

Ik heb het niet specifiek over jullie manege hoor, laat dat duidelijk zijn.
Maar als mensen roepen dat het niet erg is dat een paard niet buiten kan staan, omdat hun paard het niet leuk vindt buiten... dan is er op zijn minst wel iets gebeurd met het paard. Want dat is geen natuurlijk gedrag voor een paard.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:21

ons paard waar ik het al eerder over had daar is nog nooit wat mee gebeurt op het land,wij hadden hem al van jongs af aan,hij vond het gewoon niet leuk.
verder moet iedereen gewoon doen wat ze doen als het maar goed is voor het paard,wel of geen wei.
ik heb nu een quarter van 3jaar en die staat nu wel lekker in de wei,en ik heb nog een welshcob van 12jaar en die staat nu binnen maar hij komt genoeg buiten en volgendjaar gaat hij ook naar de wei,lekker vakantie houden.