Praktijkvoorbeeld:
Een tijdje geleden schreef sil hier op bokt iets over de laatste wedstrijd in Oosterwolde:
Citaat:
verder was er op het eind nog al wat opschudding of een paard in de reining nou wel of niet kreupel was en sommige mensen vonden het nodig om hun wantrouwen in de jury te laten blijken door tijdens de proef naar de jury te schreeuwn dat het paard kreupel was en dat de jury de proef moest staken. lekker professioneel dus en later ,direct na de proef, ook nog ruzie met zeer veel geluid gaan maken in de inrijbak waar iedereen nog aan het rijden was, rina had er zelfs last van tijdens haar proef in de wedstrijbak zo luid was het, maar goed verder was het gezellig en gemoeddelijk in oosterwolde.
Rina´s uitleg verderop in het topic:
Citaat:
en dat van dat paard waarvan men (tenminste 1 persoon) vond dat zij kreupel was. dat paardje had op de trailer met haar voorbenen in het hooinet gezeten en was gewoon een beetje stijf. het was nl het paard van een kennis van mij. en idd ik baalde een beetje dat die scheldkannonade net op het moment van mijn proef was . het was nl zo luid dat ik er van werd afgeleid
sommige mensen weten nog steeds niet hoe het werkt op een wedstrijd. en dat de jury bepaald of een paard kreupel is en niet het publiek. de ruiter heeft zelfs na zijn proef aan de jury gevraagd of het paardje wel oke was. en dat was ie wel.
Kan allemaal.
Ik was daar ook en als het mijn paardje was geweest was ik niet gestart. Ik had het paard het voordeel van de twijfel gegund. Ik ben tenslotte geen dierenarts en heb geen röntgen-ogen
maar (om met de meisjes van Maaslander kaas te spreken
) dat is natuurlijk heel persoonlijk.....
Voor alle duidelijkheid: paard startte amateur EN open Reining
Groetjes Marion