[WN] Koe overleden bij NK cowclasses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Koe overleden bij NK cowclasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:24

Cowboy_jc schreef:
(bijna vergeten. op de voorpagina staat volgens mij een bericht over een amazone die haar paard mishandeld. Dus afschaffen die tak van sport)
Op dezelfde voorpagina staat ook dat Anky 'western' gaat. Reken maar dat de ogen van de wereld dan nog sterker op het westernwereldje gericht worden.
(wat op zich dus niet zo slecht is).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:27

Wie heeft het hier over afschaffen? Ik niet!
En ik zeg ook niet dat iedereen die aan deze klassen meedoen dierenbeulen zijn (voel je je aangesproken soms?).

Ik ben heus wel wat gewend en ik ben ook niet zo zoetsappig en naïef dat je paarden zonder sporen en bitloos rijdt en alleen maar aait de hele dag, maar wat ik in de cowclasses vaak zie vind ik gewoonweg onterecht. Paarden worden van de een naar de andere kant geschopt, getrapt en getrokken. Ogen op de koe en het paard wordt hierbij vergeten. Dat soort mensen moeten lekker een brommer kopen en de crossbaan op gaan.

Wat ik bijzonder jammer vind, is dat hier genoeg mensen zijn die er gewoon hun ogen voor sluiten en het allemaal maar normaal vinden. Hoe ben je dan in godsnaam opgevoed? Gewoonweg geen respect voor dieren!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:46

wat nog het meest jammere vind aansluitend op het stukje van xono dus is dat een heel groot gedeelte van de koeienmensen gewoon absolu niet kunnen rijden, laat ze een hms proefje rijden enze zijn nergens meer, trainene doe je op de koeien en that's it
misshien moeten er eens eisen gesteld worden wanneer je met koeiene mag gaan werken
bij springen is het tenslotte ook zo dat je eerst winstpunten in de dressuur moet halen Knipoog
en ook eventingruiters moeten laten zien dat ze normaal kunnen sturen en kunne rijden, nog wel een verschil met koeienhatseflatsers Knipoog
zelf ben ik zo'n ruiter die niet tussen d ekoeien moet ivm fanatiek zijn en niet genoeg beheerst kunnen rijden en dus DOE IK HET NIET!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:48

Cowboy_jc schreef:
Ik begrijp dat deze mensen enkel naar dressuur proefjes kijken die perfect uitgevoerd worden.
en niet naar:
men Marathon, want die mensen raggen die arme paarden ook overal maar doorheen.
of naar military/cross-country, want daar worden die paarden ook maar door elke soort hindernis heen gedramd.
of die vervelende springers die hun paarden op hindernissen laten vallen.
of ..... (nou vul zelf maar verder aan.)

Deze vergelijkingen gaan allemaal volkomen mank en is tevens de grootste dooddoener ooit.
"Ja maar zij doen het ook!"
Als iedereen in de sloot springt spring jij er ook achteraan zeker?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:52

Misschien om ze eruit te halen Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:56

de tak van sport doet er niet toe. Wanneer er slachtoffers vallen of ruw gereden wordt, gaat er iets niet goed, lijkt me.
Het valt mij ook op dat in de disciplines die Xono noemt inderdaad minder vaardige ruiters zitten. (ook al zijn ze nederlands kampioen! Knipoog ik schaamde me kapot dat ik Nederlander en westernruiter was op het moment dat een Amerikaanse judge 'onze' kampioen bij zich riep en hem verbaasd vroeg waar ie in godsnaam mee bezig was!
Waar komen trouwens ineens die nieuwe gebruikers vandaan? Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:58

@SFLJ: Bokt en 'dit soort topics' werkt gelijk als vliegen op ...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:59

En als we cowclasses gaan vergelijken met cross-country (waar menig paard niet levens uitkomt), dan gaan we toch de verkeerde kant op denk ik? Knipoog

Als ik cowboy_jc een klap in zijn smoel geef, is het dan niet erg, omdat ik hem ook wel dood had kunnen meppen? Verward

Cowboy_jc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:01

Romkabouter schreef:
Cowboy_jc schreef:
Ik begrijp dat deze mensen enkel naar dressuur proefjes kijken die perfect uitgevoerd worden.
en niet naar:
men Marathon, want die mensen raggen die arme paarden ook overal maar doorheen.
of naar military/cross-country, want daar worden die paarden ook maar door elke soort hindernis heen gedramd.
of die vervelende springers die hun paarden op hindernissen laten vallen.
of ..... (nou vul zelf maar verder aan.)

Deze vergelijkingen gaan allemaal volkomen mank en is tevens de grootste dooddoener ooit.
"Ja maar zij doen het ook!"
Als iedereen in de sloot springt spring jij er ook achteraan zeker?

Wat ik wilde aangeven is dat je een tak van sport niet moet beoordelen enkel op de foute of slechte uitgevoerde proeven. En zeker niet als "Ja maar zij den het ook" Absoluut niet.
Ik snap een aantal takken van de paardensport ook niet, dus wil ik er niet over oordelen.
Als je niet wilt zien hoe het wel behoort te gaan. (En hoe het over het algemeen gaat) zeg er dan gewoon niets over. En zet geen statements neer over het grote geheel die gebaseerd is op een klein gedeelte.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:15

helaas is er in Nederland zelfs geen kleine groep die wèl kan laten zien hoe het hoort in deze disciplines! Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:36

Cowboy_jc schreef:
En zet geen statements neer over het grote geheel die gebaseerd is op een klein gedeelte.

Helaas is dat dus bij cowclasses niet waar imo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:38

Romkabouter schreef:
Cowboy_jc schreef:
En zet geen statements neer over het grote geheel die gebaseerd is op een klein gedeelte.

Helaas is dat dus bij cowclasses niet waar imo

Toevallig! IMO ook niet Haha!

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:05

Kijk de ware en juiste uitleg komt vanzelf op tafel wees blij dat we niet in de usa zitten daar stoppen ze alles in de doofpot (je moest eens weten hoeveel vee daar sterft tijdens een cowhorse show) maaaaaaaaaaaar gelukkig zijn er hier in NL veel minder ongelukken en sterf gevallen dan elders te wereld en eerlijk is eerlijk hier word vele malen beter op het vee gelet dan elders en dat dit wat gebeurd is op het NK triest is afgelopen oke maaaaaaaaaaaar door een aantal onstandigheden is het zo gelopen jammer heel jammer maar zelfs de allerbeste ruiter valt nog wel eens van zijn paard.

Weet wel dat de organisatie en veehouder eigenaar(en) hier weer een hoop van geleerd hebben en ze deze omstandigheden geen tweede keer zal toe laten.
Hier word alles nog keurig netjes verzorgd de DA is er gelijk bij enzenzenzenzenz en dat kun je niet zeggen v/d usa of andere europese landen en om Ankie en al de andere takken van paardensport hier bij te betrekken dat slaat al helemaal nergens op.

Het is gebeurd en niemand kan dat terug draaien kijk vooruit ipv achteruit kijk vooruit en ga bedenken hoe dit soort omstandigheden voorkomen kunnen worden ipv iedereen door het slijk te trekken en door te blijven zagen op was is geweest het heeft geen enkel nut en niemand schiet er wat mee op je krijgt alleen maar meer en meer kwaaie gezichten en wat verdien je daar mee? idd helemaal niks.

1 ding de koe blijft in herrinnering door deze discussie nog wel een tijdje voorbestaan ode aan de koe US MEM.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:15

Carmen... je mag wel wat mededelen Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:32

knuffelkont: het heeft ook totaal geen zin om het te gaan vergelijken met andere landen en hoe het daar geregeld is. We zitten nu eenmaal in Nederland en het moet hier beter. In Mexico vechten ze nog steeds met stieren en gooien ze speren in hun sodemieter, dat praat de praktijken op dit NK niet goed vind ik.

Altijd makkelijk om te zeggen dat het nu eenmaal is gebeurd en we moeten vooruit kijken...maar daarmee is en blijft het schandalig en had dit ook makkelijk voorkomen kunnen worden.

Maargoed, daar zijn we nu wel over uit. Ik ben er klaar mee Lachen
Noem me een doemdenker, maar ik denk dat door dit hele akkefietje geen moer gaat veranderen binnen de sport.

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:44

Ja HO es ff nou moet je het niet op mij afschuiven al die andere badgasten slepen er vanalles bij ankie, dressuur, springen, grosscountry, etcetcetc eerst goed lezen dan pas reageren.
Ik word niet goed hahahahahahahaha

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:54

ik ben bang dat dit ook niks gaan veranderen dit moet eerst een paar keer meer gebeuren want nu gooit iedereen het op domme pech...zonde voor de dieren:(

maar ja, zeg nou eerlijk waarmee ondernemen 'de mensen' wel snel iets? die blauwe rakkers zijn niet voor niks bijna altijd te laat KnipoogHet moet altijd een paar keer fout gaan voordat iedereen het licht ziet.

word leuk trouwens,anky en western.Nou krijg je allemaal dressuurruiters(niets negatief over de dressuurruiters) die het ook een keer willen proberen want...anky doet het ook.Ben benieuwd LOL

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:54

knuffelkont schreef:
Kijk de ware en juiste uitleg komt vanzelf op tafel wees blij dat we niet in de usa zitten daar stoppen ze alles in de doofpot (je moest eens weten hoeveel vee daar sterft tijdens een cowhorse show) maaaaaaaaaaaar gelukkig zijn er hier in NL veel minder ongelukken en sterf gevallen dan elders te wereld en eerlijk is eerlijk hier word vele malen beter op het vee gelet dan elders en dat dit wat gebeurd is op het NK triest is afgelopen oke maaaaaaaaaaaar door een aantal onstandigheden is het zo gelopen jammer heel jammer maar zelfs de allerbeste ruiter valt nog wel eens van zijn paard.

Sorry, maar jij sleept hier toch zelf de vergelijking met USA bij? Ik kan het nog 40 keer lezen, maar ik kom elke keer op hetzelfde uit!

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:05

GOED LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan zie je dat het er op een andere manier staat geschreven ff de link leggen dan snappie het!! en wat dan nog iedereen weet hoe het er daar aan toe gaat en dat mag rustig gezegt worden want hier gaat het er zo niet aan toe als daar snappie em nu??
dus val mij daar nu niet op aan want de laatste 3 pagina's van dit topic gaan alleen nog maar over de andere takken van paardensport die er HELEMAAL NIKS MEE TE MAKEN HEBBEN!!

groet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:34

sni sna snappie

snappie snappie snappie

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:39

Eigenlijk best een leuk topic Knipoog Vroeger zou ik hier best mijn zegje hebben gedaan,zeker gezien het feit dat ik zelf ook ooit een van de koeienjongens ben geweest Duivel
Helaas heb ik mijn leven gebeterd Cool

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:02

Hahahahahahaha tenminste 1 die wijs geworden is en dat ook blijft hahahahahaha.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:05

Volgens mij is de usa ook blij dat jij daar niet bent Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:12

joany_pony schreef:
word leuk trouwens,anky en western.Nou krijg je allemaal dressuurruiters(niets negatief over de dressuurruiters) die het ook een keer willen proberen want...anky doet het ook.Ben benieuwd LOL
Volgens mij lopen er daar al flink wat van rond en is Ankie al van een latere lichting Haha!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:16

DubbelDun schreef:
joany_pony schreef:
Volgens mij lopen er daar al flink wat van rond en is Ankie al van een latere lichting Haha!

vaak blijven degene die overstappen dan ook echt bij western omdat ze er serieus over nagedacht hebben:D

ik heb het meer over de naapers. de 'hee wat anky doet wil ik ook een keertje doen' mensen Haha!