[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:26

Wat een raar systeem met die lessen. Misschien ivm wachttijden of veel no shows ?

Wat fijn als je ze ook zo braaf even kunt uitlenen he ! Joker is nog aan het verharen. Hoop dat die dikke vacht nog ff niet terugkomt.

Vandaag was paint_lover zo lief om foto's van Joker te maken en heb vast een kleine sneakpeak.
Mijnheer was weer heerlijk ouderwets hieperdepiep dus hebben vooral erg veel gelachen tijdens de shoot.
Maar wat ik al gezien heb is zoooo gaaf <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zit er nog niet zo veel op, Joker en ik moeten eerst beide conditie opbouwen/op juiste conditie komen dus lekker op t gemak. Ik merk dat het longeren hem iig al goeddoet en wil weer lekker met m aan de wandel gaan

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:57

Raar systeem idd Marlies, dat zou mij ook eerder afschrikken dan aantrekken. Dan zou ik toch wel eerder geneigd zijn naar dan maar iets duurder uit zijn.

Knappe en vooral grapjas Joker, was superleuk om jullie op de gevoelige plaat te mogen vastleggen...

Begin de fotografie smaak weer terug te krijgen nu ikzelf ook weer wat beter in mn vel zit dus thanks dat ik jullie mocht vastleggen vandaag <3

Frosty is ook aan het ruien, mega irritant maar goed.... het weer is toch ook niet om over naar huis te schrijven dus snap t wel.

Thanks Kim! Ik ben ook nog elke dag verliefd op dr en mega trots dat dr mama me zo'n mooi beestje heeft achtergelaten (Gentle mocht er ook zijn maar Frost is toch wel echt weer mijn hart paardje).

Zadels en prijzen =:)
Ben wat dat betreft echt blij met mn Jim Taylor die ik toch vrij goedkoop op de kop heb weten te tikken (vooral toen ik daarna vernam wat die zadels normaal kosten).

Achterom

Re: [WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:28

Tja, ik snap het eigenlijk wel.... van dat systeem. Je hoeft het niet te doen, je kunt het ook "afkopen" door gewoon meer te betalen voor losse lessen.

@mondy: mooie man die Joker!
@kimvicious: gaaf he, dat paarden dat zo lekker aanvoelen! Ik had laatst ook zo'n momentje toen James super voorzichtig rondliep met mijn kleine nichtje, hartstikke trots op mijn soms wel lompe paardje die toen echt geen stap verkeerd deed :j
James is trouwens ook alweer aan het verharen.

Hier niet zoveel te melden, vrijdag had ik voor les afgesproken, we weten allemaal wat voor weer het toen was :+
Dus komende vrijdag weer afgesproken met Ed, hopelijk dit keer wel.
Verder heb ik me samen met een vriendin opgegeven voor een ranch riding clinic bij Ed, op een lespaard van hem, dat is begin augustus, zin in :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 09:19

Mag je die clinic wel op een lespaard rijden? De trailtuin mag niet en dst vind ik jammer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:10

Ja, bij alle clinics in de bak mag dat wel, de trailtuin inderdaad niet. Ze hebben een appgroep waarin dit soort dingen worden aangekondigd, misschien ook iets voor jou dan?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:20

Hier nog geen (ver)haren, maar dat is bij mijn Arabier sowieso verwaarloosbaar.

@Bellatrix: heel onaantrekkelijk systeem. Ik wil best per maand of strippenkaart betalen, maar contract gaat me te ver. Doet me denken aan de manege waar ik geen geld kon terugkrijgen toen mijn moeder overleden was en ik een paar weken niet kwam lessen. Juridisch zal het zeker kloppen, maar ik vond het niet sjiek. Doe ik dus niet meer.

@mondy: mooie foto's, hij is knap!

@kimvicious: heel fijn en bijzonder dat hij dat voor je vader doet. Is niet vanzelfsprekend. Tenminste, de mijne gaat een beetje flippen doen als er vreemden opgaan. Hij heeft laatst een kind eraf gegooid :o ;( :( , dus ik durf het niet meer aan. Alleen mijn instructrice mag er op, tot hij een beetje normaal gaat doen. Bij mij is hij kuikenmak.

Achterom: wat ontzettend gaaf, die clinic bij Ed.
Ik ga ook eens spieken voor zo'n clinic. Moet ook op lespaard, want de mijne wil nog niet laden. Lijkt me wel enorm tof om in de verdere toekomst ook de trailtuin met eigen paard te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 10:50

Achterom schreef:
Ja, bij alle clinics in de bak mag dat wel, de trailtuin inderdaad niet. Ze hebben een appgroep waarin dit soort dingen worden aangekondigd, misschien ook iets voor jou dan?

Lijkt mij wel leuk ja.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 16:54

Ik heb wel mijn nieuwe sporen binnen. :D
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:51

Mooiiiii!!

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:07

Oh Marcel van de Ven ken ik niet, sorry. Wel ideaal dat ie gewoon op stal kan blijven staan. Ik heb mijn paard nooit weggebracht, maar zou het wel erg lastig vinden haha. Westernzadels voor minder dan 1,5k lijken wel verdwenen. Ik zit er nu op één tijdelijk die is 1100 .. maar dat ding is gewoon echt niet praktisch en geeft gigantisch aan mijn broeken af. Niet ideaal.
Eurohorse heeft van die groeiplannen, is dat niet tzt iets? Voor een groeiend paard zou ik ook echt geen nieuw zadel kopen nee.

Nou Bellatrix, bijzonder systeem. Een abbonement is wel idealer, maar ik vind het maar raar dat je dan een contract van 6maanden moet afnemen. Je weet toch dat als je een rittenkaart van €200; koopt dat je het geld gewoon binnen hebt ondanks dat degene daadwerkelijk die ritten rijd?
Vreemd systeem ... Rare denkwijze vind ik het.
Toffe sporen ook!

Wat super fijn Kim, dat Lilo zo als therapiepaard kan werken haha. Heel schattig! Het is zo leuk dat je al zo fanatiek met Lilo aan de slag kan. Dat voelt nu, met Beeb haar 14 jaar, wel een beetje als verloren tijd. Maar goed. . het leven loopt zoals het leven loopt. Ik ben erg benieuwd naar onze meeting straks!

Ooh Mondy, wat een heerlijke foto's, precies zoals ik jullie ken! Wel lekker wit, halleluja haha!

Wat fijn dat je beter in je vel gaat zitten Paint_Lover! Heel belangrijk! Misschien een interessante tip, sinds 2 weken gebruik ik een magnesium voetenbadje en dat heeft toch echt wel goede invloed op mijn lichaam en geest. Ik ben er nog steeds verbaasd over, daarom roep ik t naar iedereen :')

Leuk Achterom!

Hier is Beeb goed aan het genezen. Ik ben er sinds afgelopen dinsdag weer op gegaan, dat ging met veel tussen fases want ik stapte steeds even af om te zien hoe de plek er uit zag. Maar vaseline doet wonderen! Donderdag hebben we nog even heerlijk gereden, het was wel al aan de wat warme kant; dus we hebben het kort gehouden. En toen gaf ze me toch een mooie sliding. Was helemaal happy met dr. Het is er wel één die wat uitdaging nodig heeft merk ik al .. een simpele stop uit galop is een mwah. Met een klein beetje meer vaart is het, 'oké doen we'. Dus ben erg benieuwd hoe dit straks helemaal uitgewerkt zal worden.
Vandaag zou ze les hebben met mijn verzorgster aan de dubbel longe, maar je raad het al .. veel te warm. Morgen ochtend hebben wij les en dan is het gelukkig een stuk koeler. Was geen ideale planning maar Miene was ons vorige week vergeten (en toen konden we toch niet..). Heb er dus weer veel zin in!

Afbeelding
Blije pretbekkies

Afbeelding
Zo zag het er donderdag uit, mooi oppervlakkig en dicht. Alleen nog niet echt veel haar.

Afbeelding
Even voor de foto

Afbeelding
Toch een mooi spoor!

Ik ben echt heel trots op haar en linksom of rechtsom merk ik dat ze er echt heel veel plezier zelf ook uit haalt. Heel bijzonder blijft dat <3

Ons zadel is in de maak. We gaan van een Round naar een Square, ik vind dat persoonlijk toch veel mooier. Nog wat details qua sterren er in proberen te krijgen. De prijs viel me alles mee. Heb een eerste offerte gekregen en daar gaat mijn inruilzadel nog vanaf, dan is het goed te behappen. Scheelt weer *\o/*

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:07

Ohhh Denies ben benieuwd naar je zadel !!! Spannend. Wel fijn dat je met beeb weer wat hebt kunnen doen <3 Wonden zien er heel mooi rustig uit.

Wij doen lekker even rustig aan. Zo warm, vanmorgen al vroeg erop, twintig minuutjes rond gehobbeld en toen lekker douchen en grasjes eten haha. Woensdag zijn er baby plates onder gegaan. Bij de kleinste "ho" gooide ze zo haar billen erin dat dit vooral voor het behoud van haar lijf is.
Door een uitvaller doen wij 3 augustus mee met de koeien clinic ! Rustig aan, eerst maar eens kijken wat ze ervan vind. En dan inderdaad later dit jaar ook gezellig met Denies en Beeb !!! Wat een heerlijke vooruitzichten <3 Ondanks de warmte blijven lachen want tijd met Lilo is het fijnste ! Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:56

Wat een leuk bekkie heeft Lilo zeg.

@denies ik denk dat je je niet zo druk meer hoeft te maken om die plekjes hoor :(:) ziet er prima uit. Die haartjes komen ook wel weer vanzelf.
Enne Joker was wit ja... 2 sec weer op de wei en hij was weer...

Afbeelding
Ach olifanten gebruiken ook modder tegen de zon en beestjes _O-

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:24

Heerlijk hoor een beetje leven hier in de brouwerij!

Super leuk dat je toch eerder de koeienclinic al kan doen Kim! In november doen we het gewoon nog eens dunnetjes over met fotografen! {:}

Haha Mondy .. geweldig :P En nee ik maak mij inderdaad niet meer zo'n zorgen, ben sinds vorige week dinsdag weer aan het rijden. Afgelopen zondag hadden we les. Fantastisch, ik ben zo trots op mijn merrie.

Vandaag even wat van de les toegepast en iemand die kon filmen.

Afbeelding
En wat is dit gaaaaaaf om nu te hebben. Dat smaakt toch naar meer *\o/*
Work in progress heh, practice makes perfect. Maar dit is ons begin ... <3

Reel staat op insta @QuarterhorseBeeb

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:07

Mooie stop Denise!

En Joker is een viezert maar wel een erg gaaf paard! Is hij een few spot?

Wij zijn gisteren naar de kliniek geweest voor de voorjaars vaccinaties (iets met geen eigen trailer hebben en afhankelijk zijn van anderen). Gelijk laten chippen en de tanden ff na laten kijken. Ze is wolfstandjes aan het ontwikkelen dus in het voorjaar moeten ze er uit en mogen haar tanden gelijk gedaan worden. Voor de gene die op Tiktok zitten: 'There goes mommy's mortage'.
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:55

Afbeelding
Joker is inderdaad een few spot. Iets wat hij soms graag veranderd in more spots _O-

Fijn dat je zo alles tegelijk kan doen ! En wat blijf t toch mooi zo al die stippetjes he <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:17

Kimvicious schreef:
Ohhh Denies ben benieuwd naar je zadel !!! Spannend. Wel fijn dat je met beeb weer wat hebt kunnen doen <3 Wonden zien er heel mooi rustig uit.

Wij doen lekker even rustig aan. Zo warm, vanmorgen al vroeg erop, twintig minuutjes rond gehobbeld en toen lekker douchen en grasjes eten haha. Woensdag zijn er baby plates onder gegaan. Bij de kleinste "ho" gooide ze zo haar billen erin dat dit vooral voor het behoud van haar lijf is.
Door een uitvaller doen wij 3 augustus mee met de koeien clinic ! Rustig aan, eerst maar eens kijken wat ze ervan vind. En dan inderdaad later dit jaar ook gezellig met Denies en Beeb !!! Wat een heerlijke vooruitzichten <3 Ondanks de warmte blijven lachen want tijd met Lilo is het fijnste ! [ [url=m/lffCmb.jpg]Afbeelding[/url] ]

*stille meelezer onder steen*
Dan gaan wij samen de koeienclinic doen ;) uitvaller was een vriendin van mij die toch niet kon dus ik ga alleen.
Ik ben niet specifiek een westernruiter maar vind het leuk om breed rond te kijken in het rijden dus probeer iig 1x per jaar de koeienclinic te doen. Dit is het derde jaar <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 04:30

FF snel vraagje, wanneer gaan jullie allemaal naar Wendy toe?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 06:16

November.

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 06:47

Bellatrix schreef:
November.

En onverwachts is er nog plek in onze groep.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:43

xDenies, toevallig met een paard van Wendy? Want dan wil ik heel graag!

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:24

miereneter schreef:
xDenies, toevallig met een paard van Wendy? Want dan wil ik heel graag!

Onze groep bestond uit allemaal eigen paarden, en Wendy gaf aan 3 lespaarden beschikbaar te hebben. Die optie is dus aanwezig. Afhankeljk of er nog een stalgenoot wilt aansluiten hebben we 2 plekken beschikbaar. Sluit er iemand aan dan nog 1.

Stuur je even een appje als je wilt mee doen?

Edit: oude bekende van mij gaan ook mee & die zijn ook dressuur gerelateerd. Allemaal welkom dus! Haha.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:34

Oh wel leuk! Ik was uit de groep gezet die toen zouden gaan :+ mocht er nog een plek zijn voor lespaard hou ik me graag aanbevolen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:35

Mocht er een plekje vrij komen met een lespaard, dan zou ik ook graag aan willen sluiten :D

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:43

Lagonda schreef:
Oh wel leuk! Ik was uit de groep gezet die toen zouden gaan :+ mocht er nog een plek zijn voor lespaard hou ik me graag aanbevolen!

Dat klopt, ik wilde me focussen op stalgenoten en schoon beginnen. (Veel mensen waren ook weggevallen van de vorige animo.) Dat ging ook, maar er is helaas een paard ingeslapen en een ander paard mag niet meer op die manier ingezet worden. Vandaar is er plek gekomen.
Niet heel gek dat stalgenoten voorrang krijgen toch? :)

Edit: sterker nog, dit heb ik 2-07 ook zo hier in t topic geplaatst :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:08

Ik stuur je een pb, ik kan je niet appen (zat ook in die eerdere groep, maar nu dus niet meer. Begrijpelijk hoor, maar heb je nummer niet).