[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:38

Weet je zeker dat het dragen van jou er geen effect op had? Paarden kunnen iemand niet 'in de zeik nemen' daar zijn ze niet slim genoeg voor :=

Maar ik ga er vanuit dat jij je paard wel kent :)

Minimus

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:43

Mooie foto van Philo! En nee Manny is niet heel lomp gelukkig, maar zij kijkt enorm uit waar ze haar voeten neer zet en ook niet te dicht bij die bolle. Heb nog gevraagd of ze mijn boots wilde maar nee :p

Ik ben bezig met kijken of ik een kinder westernzadel krijgen kan voor op Manny. Kindje is te klein voor op mijn zadel maar te groot voor kinderbeugels -O- Echt fijn om stro touwtjes met engelse beugels om je zadel te moeten hangen haha :p Heb er eentje op het oog die net te smal is voor op een Shire haha, dus dan ga ik kijken of hij op Manny dan wel past. Past hij op Manny dan ff kijken of hij met kindje ook past. De beugels van dat zadel kunnen echt een heel eind omlaag, dus qua lengte weet ik zeker dat het past. Alleen qua zitmaat is lastig. Wat is gangbaar voor een kindje van 9? Ik weet haar kledingmaat maar gaat me dat helpen met de maat van het zadel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:00

Echt een westernzadeltje of is een ander zadeltje ook een optie tot ze in jouw zadel gegroeid is?
Ik heb voor Jim een klein vzh zadeltje 15 inch. Dat is voor de meeste kinderen heel prima :j
Past trouwens niet meer op Jim, dus mocht je interesse hebben :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:31

_Reneee schreef:
Weet je zeker dat het dragen van jou er geen effect op had? Paarden kunnen iemand niet 'in de zeik nemen' daar zijn ze niet slim genoeg voor :=

Hij doet het ook onder het Wintec zadel, maar in het bos doet hij het niet. Hij is ook al volledig nagekeken qua rug, benen en gebit. Hij heeft ook een goed zadel, door een zadelpasser aangemeten.

Hij is gewoon ontzettend uitgekookt, heeft doorgehad dat hij het afgelopen tijd lekker rustig aan mocht doen met dat gedrag. Toen liep hij na een tijdje weer prima, bosritjes gemaakt en in de bak rustig het werk opgepakt. En dat vindt hij moeilijk, dus dan probeer je daar onderuit te komen ;) Wel eerst al het lichamelijke dus uitgesloten en vervolgens is het een kwestie van rustig doorzetten. Keihard zijn werkt bij hem averechts, dus het is soms wel ff tot 10 tellen.

Maar zo heeft hij ook zoiets uitgekookts gehad met wortels. Hij is gek op wortels! Dus toen hij nog Metacam en dergelijke kreeg, gaf ik hem tijdens het injecteren een wortel (was hij heerlijk afgeleid) en als hij medicijn had gehad, kreeg hij daarna als beloning een wortel. Na een paar dagen at hij geen wortels meer. Hij keek er niet naar, hij rook er niet aan, hij negeerde elke wortel volkomen! Want wortel betekende medicatie.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:35

Zo, eerste les achter de rug en wij hebben nog een heel eind te gaan. Voorlopig mag ik ook nog niet rijden, of buiten wandelen.

Hij heeft blijkbaar heel nare ervaringen en een niet te leuk verleden. Dus i.p.v een perfect recreatiepaard heb ik nu een leuk projectje :D
Dus wij zijn echt gestart met: Mijn paard leiden 8)7
Spaanse paarden reageren toch wel heel anders dan wat ik gewend ben...
Maar ik verheug mij al op de volgende les *\o/*

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:34

@Amanda, het is wel de bedoeling om in een westernzadeltje te zitten :) Daar zijn we immers mee bezig en mevrouw gaat haar poezelige billetjes echt niet parkeren in een zadel voor mietjes (haar eigen woorden hahaha :') ) maw, ze weet wat ze wilt. En eerlijk? Ik heb helemaal niks meer van Engels.. Wel lief dat je het me aanbied :)

Ik hoorde net dat ze maatje 140 heeft. Dan gaan haar 'poezelige billetjes' er niet in passen haha! Helaas voor madam :p

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:58

_O-
Wat een portret :D
Is een Barefoot in de kleinste maat geen optie? Die zijn ook nog redelijk betaalbaar.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:08

joyce2 schreef:
_Reneee schreef:

Hij doet het ook onder het Wintec zadel, maar in het bos doet hij het niet. Hij is ook al volledig nagekeken qua rug, benen en gebit. Hij heeft ook een goed zadel, door een zadelpasser aangemeten.

Hij is gewoon ontzettend uitgekookt, heeft doorgehad dat hij het afgelopen tijd lekker rustig aan mocht doen met dat gedrag. Toen liep hij na een tijdje weer prima, bosritjes gemaakt en in de bak rustig het werk opgepakt. En dat vindt hij moeilijk, dus dan probeer je daar onderuit te komen ;) Wel eerst al het lichamelijke dus uitgesloten en vervolgens is het een kwestie van rustig doorzetten. Keihard zijn werkt bij hem averechts, dus het is soms wel ff tot 10 tellen.

Maar zo heeft hij ook zoiets uitgekookts gehad met wortels. Hij is gek op wortels! Dus toen hij nog Metacam en dergelijke kreeg, gaf ik hem tijdens het injecteren een wortel (was hij heerlijk afgeleid) en als hij medicijn had gehad, kreeg hij daarna als beloning een wortel. Na een paar dagen at hij geen wortels meer. Hij keek er niet naar, hij rook er niet aan, hij negeerde elke wortel volkomen! Want wortel betekende medicatie.

Ja qua medicatie hebben ze het inderdaad zo door :+

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:16

Ik moet het nu toch even van mij afschrijven...
Vond de straal van wel raar uitzien, dus toch liever even hoefsmid vandaag erna laten kijken (tijdens keuring zei de dierenarts wel, dat hij bij een been beetje rotstraal heeft (hoeven waren heel erg aan een beurt toe en ook niet goed schoon en week, dacht het komt omdat hij veel op stal stond) nou vandaag toch even hoefsmid erbij en yay...rotstraal op alle 4 benen met een veel te diepe straalgroef die bijna al zo diep gaat dat hij het voelt, dus gelukkig nog net op tijd erbij.
Nu heb ik het de verkoper wel laten weten, want smid zei dat komt niet binnen een week, maar duurt maanden tot het zo erg wordt. nu doen ze heel raar, alsof mijn smid niks weet van paarden en hun smid zei alles ok (is trouwens een kennis van hun, dus kan mij voorstellen, dat hij zegt alles ok, als het om een verkooppaard gaat)
Haar laatste reactie: Vervelend, maar gelukkig komt het goed...

bbeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:38

woepsie90 schreef:
Heeft iemand de roper heritage boots van ariat? Ben benieuwd of de kuit heel wijd is... op sommige foto's lijkt het van niet maar andere foto's op internet weer wel. Ik heb spillenbeentjes, en westernlaarzen hoeven niet aan te sluiten, maar ik wil ook niet dat mijn been er twee x in kan :+

Vast bedankt!

Hoi,

Ik heb deze laarzen en heb ook behoorlijk smalle kuiten maar vindt ze prima zitten. Ik heb wel de medium wide. Over het algemeen vind ik Sendra mooier aansluiten maar dat vind ik geen fijne rijlaars.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 05:37

Gaan er mensen naar Paard & Leven vandaag?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:11

Nope, ik heb n hele dag geplanned staan met extreme mountain trailpark clinics... mag zelf van 12.30u tot 14.00u clinic'en en daarna van 14.30 tot 16.00u hebben n vriendin, leaser en 1 van haar vriendinnen clinic waar ik foto's van ga nemen en daar waar nodig bij moet sturen (mijn leaser gaat met mn palomino voor het eerst meedoen :)))

En voor die tijd mogen we meehelpen hier in het dorp om n koffietafel gereed te krijgen ivm het overlijden van onze overbuurvrouw (die we niet kennen maar ja, we wonen in n dorp en iedereen helpt daar waar ze kunnen, wij dus ook ;) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:11

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:52

Cool!

Ik gister weer n trailpark clinic gehad.... ging niet zo goed dus n timeout ingelast en na 15min weer opnieuw geprobeerd en toen ging t gelukkig n heel stuk beter!

Deze plaatjes zijn gemaakt door de leaser van mijn palomino:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:50

Gaaf om te doen!! Wat ging er in eerste instantie niet goed?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:10

Je kan beter vragen wat er wel goed ging... wat overigens als antwoord zou krijgen: niets!

Teveel mensen, teveel paarden die kwa energie voor zowel Jill als voor mij te hoog was en er zat n hele lading energie in de lucht waardoor we er dus beide heel erg veel last van hadden... conclusie was dat t gewoon niet werkt als er geen contact is, dan kan het gevaarlijk worden (paard let niet op begeleider en gaat op n voet staan oid).

Dus toen zowel Jill als ik semi gefrustreerd raakte hebben we beide n timeout genomen en die heeft iig wel iets gedaan....

Daarna gingen 9 van de 10 obstakels weer zoals ik gewend ben :)

Is erg gaaf om te doen, is meteen ook n hele goede les en je paard is je spiegel... doe jij iets niet dan doet je paard het ook niet! Ben jij er met je gedachte niet bij? Dan is je paard dat ook niet... althans dat is zoals ik het steeds weer ervaar.

Vrijdag n privé les in het trailpark geplanned staan... even 1 op 1 trainen en kijken of we Jill verser van haar waterfobie af kunnen krijgen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:24

Mooi dier hoor Marlies!

Gaaf hoor CL. Wel sneu dat ze zo dichtsloeg. Of zich van je afsloot. Hoe je het ook wil noemen. Feit is dat dat enorm lastig is. Fijn dat het na een time out weer werkte :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:25

Amanda!! :oo

Tijdelijk zwart hoop ik??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:32

Ja, tijdelijk :j
Werd een beetje druk de laatste tijd en de komende weken. Moet eerst afstuderen en laatste loodjes op mijn werk voor de zomervakantie, dan op vakantie en dan word ik weer paars :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:41

Ok gelukkig maar. :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:36

Gaaf paard Marlies,

Even een vraagje, ik zit op facebook in de marktplaats voor paardensport. Maar is hier misschien ook een western variant van? Vind het leuk om koopjes te jagen, maar die marktplaats waar ik nu inzit is niet meer relevant helaas. Heb al een beetje gezocht maar kan niets vinden. Duits kan eventueel ook.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:40

Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-06-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:40

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:42

DubbelFun