[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:24

Weten jullie waar ik aan een goede prijs een weaver of hamilton (indien ze daarin ook maat quarter hebben) halster kan kopen?
Ik wil een mooi en stevig halster voor haar en ben erg tevreden met het hamilton halster van mijn arabier. Maar ik vind er enkel maar die €50 kosten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:53

Je zit er netjes op Bellatrix!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:23

Ziet er goed uit Marlies!

Dat schouder optillen en het (nog) niet voelen is herkenbaar! Heeft bij mij ook even geduurd eer ik het zelf voelde dus ook dat komt wel goed gewoon lekker blijven oefenen en vooral genieten!

Welkom Maureen!

Hier even alles op een wat lager pitje moeten zetten, vorig weekend naar concert geweest (Bruce Springsteen in het Goffert Nijmegen) en daar toch wel een flinke regenbui over mn donder gekregen.... ik dacht: ach, t is 21 graden (en geen jas/vest bij) dus komt wel goed. Niet dus, sinds woensdag verkouden en niet helemaal fit ;(

Zaterdag braaf dagje thuis gebleven en gister moest ik naar stal want heb mn bestelde oortjes binnen gekregen en tja, die moest ik natuurlijk checken op die dame van mij ;)

Hier 2 foto's van de oortjes met 2 verschillende hoofdstellen, persoonlijk ga ik voor de 2e combinatie maar vind ze op beide goed staan dus dilemma :D

Afbeelding

Afbeelding

Van de week maar eens foto's maken met mn volledige showset... nu nog een blouse in elkaar zetten voor mezelf en dan is mn paarse set compleet :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:33

Knuffelpeerd <3

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:25

Oe leuk al die foto's.. Puppy paardje groeit goed hier
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 17:33

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:17

Mag ik mijzelf ook weer een keer melden? Was de laatste tijd niet zo heel actief maar wil het weer een beetje oppakken.

Sinds 3 weken heb ik ook weer een nieuw paard JJ Story is a gun aka Fudge

Afbeelding
Ik ben ongeveer 2 weken geleden voor het eerst op hem gaan zitten en word nu door een trainer opgepakt. Het is de bedoeling dat we dadelijk reining/ranch riding koeien aan de slag gaan. En hopelijk een stukje later dat die samen met zijn zusje kinderen gaat helpen tijdens hun lessen

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:39

Yeaaaah Speedfiets JJ is zo'n schatje ! Tof dat hij bij jou terecht is gekomen !

Wij helaas niet snel genoeg geweest voor de cow clinics dus nog even geduld hebben, komt wel daarna. Hebben geen haast. Maar POEH wat was het warm vandaag, even lekker rustig aan gedaan en daarna de prinses een welverdiende douche gegeven !

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:52

Kimvicious schreef:
Yeaaaah Speedfiets JJ is zo'n schatje ! Tof dat hij bij jou terecht is gekomen !

Wij helaas niet snel genoeg geweest voor de cow clinics dus nog even geduld hebben, komt wel daarna. Hebben geen haast. Maar POEH wat was het warm vandaag, even lekker rustig aan gedaan en daarna de prinses een welverdiende douche gegeven !

Er werd vol lof en flink beschonken over hem gepraat op mijn bruiloft dus toen moest ik wel komen kijken. Na 10 min had ik hem al gekocht :D Ja tis goed benauwd vandaag. Kan je anders niet vragen of je een keer een avond les koeien kan volgen wanneer uitval is?

Mondy

Re: [WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:53

Wat een heerlijk wijs snoetje zit daarop !

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:09

@Persevero: Gaaf paard, hoe oud is hij/zij?
@ Speedfiets: Gefeliciteerd met je nieuwe paard! Ik heb hem ook in een paar andere topics voorbij zien komen. Leuke uitstraling heeft hij!

Het is hier sinds een week richting de 40 graden dus wij hebben al een paar dagen niks gedaan. Sinds de les twee weken geleden gaat het verder al een stuk beter. Blijft toch lastig, zo'n jong paard! Lastiger dan ik had verwacht. Wel heel leuk hoor, maar er komen een boel nieuwe dingen bij kijken!

Volgende week is onze jaarlijkse appaloosa wedstrijd maar Tulip mag lekker thuis blijven. Ik wil de nieuwe dingen/training veel beter bevestigd hebben voordat we weer op wedstrijd gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:49

Leuk paard hoor speedsfiets. Ik vind het altijd wel leuk dat quarters van die lange namen hebben.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:32

Skyla, ik kan je niet helpen daarmee. Ik heb mijn halster laten maken bij Horsebeads (https://www.horsebeads.eu/) en ben daar zeer content mee :)

Ja Paint_Lover, de regen was niet echt allemans vriend tijdens alle festivals en concerten van de afgelopen weken. Nog steeds niet trouwens, zag dat ze in Belgie aan het ronddobberen waren op een luchtbedje haha. Ik zeg ook 2e combinatie, hoewel dat net weer een andere kant van de foto is zegmaar. Heb je al een keus gemaakt?

Jeetje wat is die knap Persevero!

Welkom terug speedfiets :) Bij wie staat ie training?

Jeetje Juniper, 40 graden!? Vreselijk, moet er niet aan denken. Ik ga al dood bij 28 graden ... geef mij maar weer sneeuw.
Het gaat vanzelf allemaal weer wat voorspoediger, geen zorgen. Het wordt je allemaal terugbetaald :)

We gaan hier de goede kant op met genezing. Ik had dit weekend ook even een break nodig. Ben nog steeds vreselijk moe maar heb al weer vernomen dat het een soort corona variantje is die om zich heen sleurt. Ach we gaan het wel zien. De les is dus verplaatst, mede ook omdat ze me vergeten was :Y)
Hopelijk gaat dit goed, twijfel nog erg of er morgen een zadel op kan. Maar wil onze les eigenlijk niet twee maanden verplaatsen ...

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet vies, het is zilver maar de foto is een beetje gek moment. Heb het nog op een filmpje beter kunnen zien. Overal zitten wel korsten en dergelijke op, of is de korst er al vanaf en beginnen er haartjes te groeien.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:51

xDenies: dat ziet er echt al een stuk beter uit!

Uhm, keuze gemaakt ben voor de 2e combinatie gegaan maar daar komen tzt andere conchos en buckles op (besteld, nog onderweg met de boot), die ga ik zelf bezetten met strass dus kan ze dan helemaal op mijn smaak aanpassen.

Ondertussen ook al foto's gemaakt van mn hele set dus die zal ik hieronder even posten maar ben wel echt trots op hoe goed mn dame eruit ziet <3
Afbeelding

Afbeelding
3 weken er niet opgezeten, zo opstappen en wegrijden (naar stal ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk paard Speedfiets!

Oef, 40 graden juniper...
Jonge paarden blijven een uitdaging maar dat maakt t ook wel weer leuk vind ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 18:04

Ze ziet er zeker goed uit! En wat een prachtig hoofdstel zeg! <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:16

Hoofdstel is met dank aan een hele lieve vriendin, die had deze nog op de zolder liggen en deed er niets mee dus mocht ik passen en daarna zei ze: aub! Nu heeft Frost een fancy hoofdstel <3

Vind zelf dat ze behoorlijk in de breedte aan het gaan is (waar ik van hou!), moet dr echt weer eens een keer opmeten maar ja, geen meetlat dus dat word even puzzelen ;)

Enkel als ik er recht op zit denk ik: oef, mn bovenlijf is wel hoog zo
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:20

Je zit op een beer van een paard, halleluja. Waar twijfel je precies over? :')

Ik ben benieuwd hoe Beeb dr wonden er morgen in het echt uit zien. Dan bepaal ik of een zadel raadzaam is. Maar voor zowel haar als ik zelf hoop ik er echt wel weer op te kunnen ..

Edit: Geen zorgen .. Ze is er echt niet alleen om te rijden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:55

Ik twijfel niet hoor, schrok enkel van hoe hoog mn bovenlijf is op haar. Maar dat t n beer van een paard is ben ik met je eens :D

Heb daar bij Jill of Gentle nooit zo'n "last" van gehad.

En joh, ik sta ook meer naast Frosty dan dat ik erop zit momenteel... iets met te natte buitenbaan (al zou ik op t voorste stuk wel wat kunnen) en een zwembad binnenbaan (iets met lager dan het grondwater dus staat helemaal blank maar daar word als het goed is asap iets aan gedaan). Dus Frost heeft een soort van zomervakantie :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:18

Xdenies, Hij staat nu bij Marcel van de Ven in training. Is ook toevallig mijn stalhouder dus kwam mooi uit anders ging die naar Wendy.

Juniper waar is deze wedstrijd?

Gave combi paint_lover! Frosty word echt al een knappe beer. Wel jammer dat je nu niet zo veel kan rijden.

Fudge gaat lekker met zijn trainer en ikzelf was afgelopen weekend in Belgie mee op wedstrijd Cow horse. Met uitstappen alleen op een iets te fijn zadel gezeten. Toen ik het prijskaartje zag vond ik deze niet meer zo leuk(was een teskeys versatility). Dus als iemand toevallig een full quarter cowhorse/ranch/versatility met een seat van 15,5 inch voor minder dan 1,5K hoor ik het graag

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:58

speedfiets_2 schreef:
Xdenies, Hij staat nu bij Marcel van de Ven in training. Is ook toevallig mijn stalhouder dus kwam mooi uit anders ging die naar Wendy.

Juniper waar is deze wedstrijd?

Gave combi paint_lover! Frosty word echt al een knappe beer. Wel jammer dat je nu niet zo veel kan rijden.

Fudge gaat lekker met zijn trainer en ikzelf was afgelopen weekend in Belgie mee op wedstrijd Cow horse. Met uitstappen alleen op een iets te fijn zadel gezeten. Toen ik het prijskaartje zag vond ik deze niet meer zo leuk(was een teskeys versatility). Dus als iemand toevallig een full quarter cowhorse/ranch/versatility met een seat van 15,5 inch voor minder dan 1,5K hoor ik het graag

Klinkt goed, speedfiets. Gevaarlijk hé, zo'n lekker zadel :D . Wie weet loop je het tweedehands tegen het lijf. Moet bekennen dat ik het op zich wel een redelijke prijs vind voor een goed zadel :o .

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:32

Ik vind ik de prijs niet slecht maar ik heb even zo geen 5K liggen en al helemaal niet voor een paard in de groei. Opzich ligt mijn huidige zadel nu nog wel prima. Dus ik gluur lekker rond totdat ik iets passend vind

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:50

O sorry, ik dacht je 1500 zei. 5000 euro vind ik dan wel weer fors!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:30

Ja dat had ik er duidelijker bij moeten zetten :o mijn fout

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 17:34

Ik dacht ook 1500. :+

Er is een locatie waar ik kan rijden/lessen. Ik wil om de week lessen, dan ben ik met 4 lessen in september. Prima overbrugging. Een losse les kost €55. Een abonnement/leskaart is €200 voor 4 lessen. Dus dan betaal je €50 voor een les. Is dus goedkoper. Maar nu komt het, ik zit wel aan een contract voor 6 maanden vast. Dat betekent dat ik verplicht ben om 2 lessen per maand af te nemen. Dat is voor mij niet handig want ik wil half september stoppen. Dus moet ik de losse lessen doen, dan kan ik stoppen wanneer ik wil.

Maar ben ik de enige die nog nooit gehoord heeft van een contract bij een abonnement? :+ Als ze bang zijn dat ik die 4 lessen niet afneem kan ik toch gelijk in 1x voor alle lessen betalen. Als ik er dan geen gebruik van maak is dat mijn probleem. Maar nee zo werkt het niet, ik zit aan een contract van 6 maanden vast.

Ik kan dus niet anders dan de losse lessen doen maar die zijn dus duurder. Ik vind dat ze met een contract de mensen afstoten ipv aantrekken. Wat als je je been breekt? Kan je dan onder je contract uit? Ik vind het een hele rare constructie...

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:55

Ik heb echt nog nooit gehoord van een contract om te lessen maar er zullen ongetwijfeld inderdaad plaatsen zijn die dat doen. Voelt voor mij heel "manege" aan. Ben het met je eens dat het waarschijnlijk meer mensen afschrikt dan aantrekt.

Fijn dat hij zo goed gaat speedfiets ! En tsjah dat zadel, dat is toch altijd lastig als je eenmaal gevoeld hebt en verkocht bent haha.

Frosty is zo knap ! Vind je er heel mooi op staan hoor !

Vandaag hier rustig rondje gedaan, ik was brak(vierdaagse feesten geweest haha) en Lilo vond dat ook wel lekker. Toen kwam pap en die zat niet lekker in zn vel dus even erop gelaten ook. Daar ging mn driejarige pony, als therapiepaard zo lief voor hem. Zijn dag goed gemaakt en Lilo extra knuffels gehad, dikke prima !
Ze zit nu weer in een groei fase, is aanzienlijk breder aan het worden aan de voorkant. Ik geniet van ieder moment maar oh wat ben ik nieuwsgierig naar hoe ze er over een paar jaar uitziet haha. Afbeelding
Edit: ja jullie zien het goed, mevrouw is al in de haren aan het schieten, zoals velen op stal. Bij jullie ook al?