Kan het niet beloven. Heb nog 1 plekje vrij denk ik. En 1 lespaard bezet ovb van datum.
xDenies
Geplaatst: 05-07-24 07:26
Beeb heeft gister een ongelukje gehad. We weten niet hoe en wat, ook niets gevonden in de paddock of dergelijke. Maar uh.. ja.. op naar een goed herstel.
Het hoefde niet gehecht te worden, daar was ik even bang voor. Maar nu is ze zilver.
Lijkt gelukkig oppervlakkig. Honingzalf er op en waarschijnlijk hebben ze er geen last van. Hechten kan niet bij zulke schrammen, te oppervlakkig. Een paar dagen wachten met rijden is wel fijn, als er een korst op zit kan dat wel weer. Als er nog vocht uit komt is dat niet fijn, dan schuurt het. Je moet het zien dat je in een schaafwond blijft wrijven. En een zadel zweet altijd en het schuift toch altijd wat. Gelukkig is het nu ook niet zo warm, want als je nu een paard echt zeiknat onder het zadel rijdt laten korsten sneller los. Dus als je weer gaat rijden even wat korter en minder intensief om te kijken hoe het zich houdt.
Mijn paard heeft ook geregeld schrammen door de ruin in de kudde. Gelukkig meestal niet op de rug, maar wel op de kont e.d.
Mondy
Geplaatst: 05-07-24 12:45
Staat er 1 bij met ijzers ? Lijkt wel zo'n schaaf ervan.
Vandaag sinds tijden weer even op Joker gezeten Ook weer bijna eraf Hij was lekker aan t draken maar ik teken ervoor. Voelt ie zich iig helemaal happy en dat op zn leeftijd.
Dit stuk was uitermate geschikt om te klooien. Aan de hand niks geks, maar erop is het natuurlijk ineens een heeeeeel ander stuk. Ook na aantal rondes er normaal langs gaan weer opnieuw klooien...
Na afloop hing zn lip iig lekker bij te komen
MissYvette4u
Geplaatst: 05-07-24 12:48
Jeetje wat zou daar gebeurd zijn! Inderdaad honingzalf doet wonderen. Beterschap en dikke knuffel!
Fijn Mondy! Hij kijkt ook zo lekker vrolijk
xDenies
Geplaatst: 05-07-24 14:27
Uit eerste reactie heb ik het ontsmet met betadine shampoo en direct afgespoeld want ik kreeg geen dierenarts te pakken. Uiteindelijk toch iemand te pakken gehad en foto's door gestuurd maar het hoefde niet gehecht te worden. Het was echt een twijfelgevalletje, dus zo oppervlakkig is het niet. Ik heb toen een cleanser spray gekregen, een zilversspray voor het afdichten en lekker dure novacam als ontstekingremmers/pijnstillers.
Het gaat goed met d'r. Ze wordt extra in de gaten gehouden en ben blij dat het even niet zo warm is. Vandaag is mijn verzorgster een keer extra langs en zelf ben ik er zondag weer. Ik wordt in ieder geval geupdate.
Hoe het is ontstaan? Dat weten we niet. Er zijn geen andere paarden in de kudde met ijzers, alleen Beeb heeft plates. Er is een hoop verandert in de kudde maar het was eindelijk stabiel. Ze staat vrij hoog in rangorde dus ik weet niet of dit door een ander paard komt. Dan zal het de hoogste merrie zijn maar .. ik zie haar dit eigenlijk niet doen. En de andere zeker niet. Ik heb de paddock doorgelopen samen met de stal eigenaar of er ergens strubbelingen te zien zijn, maar ook niet ... Dus het is onduidelijk. Helaas.
Er kan nu inderdaad geen zadel op, ik ga dat volgende week per dag bekijken, nu nog even niet.
De verhuizing is gelukt! Paardjes zijn tevreden, maar willen elkaar nog niet uit het oog verliezen. De 19de hebben we een W.E les! Iets wat mijn tinkererg leuk vind om te doen. Al een deel van de stalgenoten ontmoet, en al een compliment gehad over hoe netjes mijn ponies zijn met binnenhale.
Sinds een maand heb ik een super leuke reining gefokte Quarter die ik bij mag rijden. Hij is super goed opgeleid en leer ontzettend veel van hem. Ik moest ontzettend wennen aan de hulpen omdat ik de laatste jaren veel dressuur gereden heb. Ik ben van origine wel een westernruiter maar dit is wel echt de real deal Ik heb nu iedere week les zodat we goed aan elkaar kunnen wennen en ik hem leer begrijpen. De eerste les hebben we puur het sturen en verzamelen opgepakt en de tweede les hebben we al veel binnen en buiten schouder oefeningen meegepakt. Hij kent heel veel, dus als ik ook maar iets anders zit of de hulp niet goed doe, kan hij soms totaal wat anders doen
Maar afgelopen les hebben we ook hele mooie verzamelde galop stukken gehad met een losse teugel. Echt heel fijn.
Ikzelf ben Maureen, 28 jaar en woon met met mijn 2 katten in Barneveld en houd ontzettend van fotograferen.
Hij is echt heel erg leuk! Qua personality past hij heel erg bij mij. Koel in het hoofd en een dieseltje. Hij moet even wakker worden maar dan heeft hij meer dan genoeg power om lekker te lopen. Maar dat doet hij niet zomaar voor je.
Zoals je op de foto ziet heb ik de eerste les nog met vaste teugels gereden. Ik liep zo te klooien met de split reins Maar ik heb ze er nu toch weer aan gedaan. Lesgeefster heeft er heerlijk kinderlijk een knoop in de uiteinde gedaan zodat ik nu eerst vooral aan het rijden kan denken
Woensdag hebben we weer les. En dan vrijdag weer zelf rijden.
Ik heb het topic even doorgelezen en wat heb jij ook een leukerd zeg! Joker ziet eruit als een echte Joker.
Ja maar ik vind het allemaal nog lastig hoor. Dingen zoals hem zijn schouder laten optillen. Vaak voel ik het niet en dan baal ik weer dat ik het niet voel.
xDenies
Geplaatst: 07-07-24 16:48
Welkom Maureen, hoe meer zielen, hoe meer vreugde
Heel leuk Bellatrix, en geen zorgen. Ik vind dat soort dingen ook lastig Het vind allemaal zijn weg wel, ook bij jou!