ben bij de Arthur's stand op de horseman days geslaagd voor ariats. Wel goed dat ik ze niet heb besteld, want heb maat 37,5 gekocht in plaats van 39 die ik normaal had. 39 was echt veel te groot.
Ze hadden wat Ariat laarzen afgeprijsd, dus kon daar mooi uit kiezen. Wel wat beperkingen door de maat, maar was prima. Ben erg goed geholpen, dus ga zeker een keer naar de winkel zelf mocht ik nog iets nodig hebben.
Vond horseman days erg leuk, ik was alleen een beetje beperkt aangezien mijn duits niet erg goed is. Dus concentreren op uitleg die je eerst van het Duits naar het Nederlands moet vertalen is net een beetje lastig. Gelukkig wel wat dingen kunnen oppikken. Mochten mensen nog morgen gaan, smeer je goed in, want alles is pal in de zon.
èn ik heb vanmorgen echt heerlijk zelf gereden, Ik zal de eigenaresse een keer vragen of ik een fototopic mag maken. Ik voel echt een klik met mijn nieuwe bijrijdpaard. Zoiets nog nooit meegemaakt, Ik heb bij mijn eerdere bijrijd en verzorgpaarden altijd gezegd:'leuk dat ik erop mag rijden, en ben daar dankbaar voor, maar zou er nooit zo een kopen'. Dat is nu totaal anders, haha, heb echt het gevoel dat dit voor mij is. .
Leuk dat iedereen leuke dagen heeft gehad! En veel plezier iedereen die naar het NK gaat!
Wij hebben vandaag een soort van SuperTrail gedaan [ITP] Dappere Daan op schriktraining En nu maar hopen dat ze nooit een waterbak in een trailproef neerleggen
Ik ben benieuwd naar het NK. Als ik dit eerder had geweten was ik op de motor gestapt en erheen gereden. Ben nu te laat..
Ik had bij Arthur kiddie stirrups gehaald, zijn ze te kort Dan maar zelf knutselen. Ik kan mijn fenders eraf halen dmv een t-stukje (zoiets als in de sluiting van een deken zit), dus als ik een t-stukje aan het einde van de kiddies plaats kan ik ze op de plek hangen van mijn eigen fenders.. Problem solved
T kleine meisje wat eens in de twee weken 'les' heeft bij me heeft vandaag voor het eerst los gegaloppeerd op Manny. Zonder longeerlijn. Ging super! Had er gewoon kippenvel van haha! Ze vond het zo spannend en eigenlijk durfde ze niet want het leek haar heel moeilijk. Ze heeft het toch geprobeerd en aan het einde van de eerste keer riep ze direct 'MAG IK NOG EENS??!!'. Ze vond het zo leuk haha!
Mooi, dat iedereen leuke dagen had. Zaterdag viel bij ons even tegen, maar goed, hij is er ook net. Ik ben er ook achtergekomen, dat hij moeite met halster aan en af en hoofdstel aan en af heeft. Daar gaan wij de volgende dagen aan werken en kleine stukjes wandelen. Ook heb ik instructie voor ons geregelt, dat wij goed begeleid worden (vooral vertrouwen opbouwen en communicatie) en als dat beter gaat dan kijk ik of wij richting western rijden gaan.
Bedankt. Hij heeft toch een erg sterke spanjaarden karakter. Hij heeft moeite mee om mensen te vertrouwen. Hij schrok b.v. ook van een stuk brood dat de staleigenaresse in de hand had. En hij sprong dan echt terug. Later heeft hij het toch gegeten, maar dat duurde eventjes. Grondwerk kent hij helemaal niet en ik ben ook niet zo goed, dat ik het hem alleen zou kunnen leren. Dus lekker samen lessen. En omdat hij toch nog vaak schrikt ga ik nu alleen maar aan de hand naar buiten i.p.v. in de zadel. Maar ik heb geen haast. Lekker samen bezig zijn is voor mij veel belangrijker.
Zo heb ik het in het begin ook gedaan hoor! Nu was die van mij nog niet beleerd, dus kon ik er ook niet direct op naar buiten Maar mijn paard is vrij onzeker, dus ik ben lekker lang aan de hand met hem bezig geweest. Vanuit rust, ontspanning en vertrouwen aan het werk en steeds een stapje verder!
Super goed ook dat je je bewust bent van je eigen zwakke plekken en hulp in de arm neemt. Je zal zien dat jullie straks met sprongen vooruit gaan!
Grondwerk is echt ideaal om elkaar te laten kennen. Ik doe het nu ook met mijn tweejarige. Zodat we elkaar straks goed vertrouwen als ik erop ga. Gewoon de tijd nemen en vooral geen deadline stellen. Het is juist leuk om zo aan de gang te gaan
Veriye
Geplaatst: 12-06-17 15:24
Bedankt voor mij staat hij op de eerste plek. Of ik nu en paar weken eerder of later kan rijden maakt voor mij niet zoveel uit. Paardrijden gaat voor mij niet om het rijden zelf, maar samen met het paard zichzelf verbeteren en het paard op de eerste plekte te stellen.
_Reneee
Geplaatst: 12-06-17 15:44
Precies dat. Ik moet echt minstens een keer per week uitleggen dat deze hele sport mij niet om het rijden draait.
"Heb je een eigen paard?" "Ja, drie" "En rijd je die ook allemaal?" "Nee eigenlijk geen van allen" "Wat doe je er dan mee?" "Alles behalve rijden?"
Ik heb een tweejarige en mijn moeder zei laatst nog dat ik hem te vroeg heb gekocht. Ik vind juist van niet, niets is heerlijker dan elkaar lekker op de grond leren kennen. Zodra iets 'moet' in de vorm van wedstrijden ofzo, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik hoef mijn eigen kunnen niet met anderen te vergelijken. Mijn hoefsmid zei ooit over mij: 'Renée heeft haar paarden echt voor haar eigen plezier en het maakt haar echt niet uit hoe anderen naar haar kijken'. Precies dat. Ik kan oprecht uren in de paardenwei doorbrengen met staren naar ze Hoef er echt niet per se op te zitten, dat is meer een extraatje.
Ik heb precies hetzelfde! Als ik iets "moet" zoals wedstrijden rijden heb ik geen plezier meer in. Ik zat laatst ok gewoon 15 min in de wei van hem te genieten.
Paint_Lover
Geplaatst: 12-06-17 19:21
Hihi, ik krijg die vraag ook vrij vaak te horen Reneee....
Heb jij n eigen paard? Uhm, jups... 3 zelfs! Rij je ze ook? Nope, niet allemaal.... Waarom niet dan? Nou omdat de ene net 1 jaar is, de andere n 6 jarige is die ik 1 tot 2x per week bijtrain (en verder gereden word door leaser en manlief) En tja, mijn pareltje (Jill dus) ben ik pas weer aan het optrainen na blessureleed maar die gaat straks wel weer vol aan de bak. Ow....
Ik had vandaag n privé trailpark les ingepland omdat Jill dus absoluut niets van water moet hebben.... binnen 10min stond ze gewoon met 4 voeten in het water en na 3 kwartier n beetje gespeeld te hebben kwam madam letterlijk bij mij in het midden staan om gelijk met mij mee terug naar de kant te lopen.... dat daarmee het water letterlijk om dr oren spatte gaf helemaal niets!! Echt, ik ben zo ontzettend trots op mijn meisje
Hm.... wat ga ik hier nu mee doen?
Ff nadenken....
En toen stond ze er ineens helemaal in en al best diep!
Ze was n dolfijn na aan het doen, zo schattig! Dr neus in het water steken en dan zeg maar n schep beweging maken zodat t water mijn kant op gespettert kwam
Heeft iemand de roper heritage boots van ariat? Ben benieuwd of de kuit heel wijd is... op sommige foto's lijkt het van niet maar andere foto's op internet weer wel. Ik heb spillenbeentjes, en westernlaarzen hoeven niet aan te sluiten, maar ik wil ook niet dat mijn been er twee x in kan
Ik heb ook geen dikke benen en bij mij zaten ze ruim, maar niet idioot ruim. De broek moet er tenslotte ook overheen kunnen. Straight lukt wel, Skinny niet
Van mij mag het, maar op wedstrijd staat het wat knullig Skinny IN de boots gaat prima.
woepsie90
Geplaatst: 13-06-17 14:01
DubbelDun schreef:
Van mij mag het, maar op wedstrijd staat het wat knullig Skinny IN de boots gaat prima.
Haha snap ik maar western wedstrijden zal ik niet gaan doen maar dit topic leek me de beste plek om een vraag over deze laars te stellen Ik heb geen dressuur ambitie en ook geen western, m'n gevoel zit er beetje tussenin, maar ik houd wel van netjes dus vond deze laars een mooie middenweg dank je wel!!
Ik heb ook Ariats Heritage laarzen. Maar of dat de roper zijn zou ik even na moeten kijken. Ik vind ze breed vallen. Maar goed, misschien is het wel een ander model.