O tof ik zie het nu pas Amanda haha. Wat voor pad heb je er onder tijdens gewone training?
Daihyo
Geplaatst: 06-06-17 11:20
Ik had een Whitestar als 1e zadel. Simpel maar fijn zadel.
Daarna een Sasser. Dat ding was zwaar en keihard
Daarna een Pools Denver. Al een stuk lichter en zat heerlijk!
En nu dan een Freemax Round
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 06-06-17 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Paint_Lover
Geplaatst: 06-06-17 11:21
@Amanda: True! Vrijdag n prive les gepland staan om te kijken of we mijn dametje van haar waterangst af kunnen krijgen Als je met Jim komt moet je het laten weten! Dan doen we "meeten"!
@xLianneZorro: Heb genoeg tuig (show set, 5 volledige headstall's, trainings borsttuig en nog wat losse bitten. genoeg pads, beenbeschermers etc). En toch komt er steeds weer iets bij.... Dan weer een blanket, dan weer n nieuw set beschermers en zo kan ik nog wel even verder gaan Word tijd dat ik al mn dressuurpads, bandages etc eens ga wassen en in de verkoop ga knallen
@amanda: je hebt dus al 4 westernzadels gehad. Over welke tijdsspanne hebben we het dan ??
Westernzadels kun je zo zwaar maken als je wilt. Die met een simpele kunststof boom wegen rond de 12 kilo. Heb je kunststof ipv leer dan wordt het nog lichter. Een echt werkzadel kan rond de 35/30 kilo wegen... en alles daar tussen in. Boomloos is wat dat betreft een stuk aangenamer te hanteren al weegt mijn BM toch ook nog wel 12 kilo, maar dat is deels te wijten aan die loeizware Wall's beugels.
5 jaar. Daarom nu de Freemax. Ik was er wel klaar mee. De Whitestar kocht ik toen Jim topzwaar was. Daarvan wist ik dat het een tijdelijk zadel was Voor de beeldvorming. En toen was hij al afgevallen en werd het zadel te breed.
Daarna de Sasser, maar ook met in het achterhoofd dat het een tijdelijk zadel zou zijn. Ook dat paste op een gegeven moment niet meer.
En toen de Pools. Dat leek goed te liggen, tot hij drukplekken kreeg aan beide kanten. Daarna is de Freemax er gekomen, in de hoop dat dat beter zou gaan.
xLianneZorro
Geplaatst: 06-06-17 11:35
Wow wat is Jim veel afgevallen zeg... Als je deze foto zo ziet...! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Daihyo
Geplaatst: 06-06-17 11:38
Dieet en bewegen Hij staat niet meer op gras. Dat scheelt enorm. Die 1e foto is na een maand weidegang. Daar kon ik niet tegenop trainen, zo snel wordt hij er dik van. Nu staat hij op zand, met onbeperkt hooi en graas ik elke dag even aan de hand voor het lekker. De foto met de turqoise pad is van een maand of 2 geleden. Zonder zadel ziet het er zo uit. Ben erg blij met zijn vorm momenteel
Ondanks dat Manny een moeilijke rug heeft en ik nu eindelijk dé oplossing heb gevonden voor zijn geultjes achter het schouderblad ben ik ook echt enorm blij met mn freemax! Ik gebruik nu (hopelijk tijdelijk) een gel schoftverhoger, maar die heb ik zo liggen dat ie precies in die geultjes valt waardoor m'n zadel nauwelijks meer schuift! Misschien 1cm op zn max. Heerlijk rijden in dat boomloze zadel en zoals je kan zien op mn filmpje die ik eerder gepost had, blijft hij keurig liggen tijdens 'stops' en rollbacks
Super leuke zadels Amanda! Sorry, was net de Epplejeck in Zwolle leeg kopen
Heb voor nu een engelse hoofdstel gekocht, passend bij het zadel en dan over een maand gaan wij richting western tack kijken (bankrekening is dan weer goed gevuld)
Epplejeck Zwolle.. Waar kom je vandaan dan? Wie weet wonen we redelijk bij elkaar in de buurt
Veriye
Geplaatst: 06-06-17 15:32
Deventer, hij gaat in Emst staan. Als het weer het vanavond toelaat...vind ik niet echt leuk de wind. Maar ik vertrouw op de meneer van het paardentaxi, die heeft daar meer ervaring in denk ik.
Lianne, heb hem nu sinds december en sinds februari/maart een beetje aan het klooien. Hij schoof, en was te krap. Groter gezet maar schoof nog steeds, ander pad gekocht (hielp niet), meer schuim in de kifrapad (hielp een beetje, schuiven was al iets minder). Later begon hij weer meer te schuiven en ik legde het probleem voor aan Manny's behandelend arts die ook guasha en cranio sacraal doet. Door haar kwamen we erachter dat hij van die deukjes heeft (en dat dat dus normaal niet zo hoort haha) en dat heeft effect op het schuiven van het zadel. Elk westernzadel wat ik erop ga leggen, gaat dat doen. Dus kwam mijn stalgenoot ineens aanlopen met dat gel-ding. En warempel, zadel bleef zo goed als liggen
BrittS
Geplaatst: 06-06-17 22:23
Hallo allemaal! Ik zal ook weer eens reageren, lees wel braaf mee maar erg weinig tijd gehad om actief te reageren. Ik zit of op werk of in het bos of op het strand
Wat een leuk paard Veriye! Ik ben heel benieuwd naar wat jullie uiteindelijk gaan doen! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Jim ziet er goed uit Amanda! Knap dat je dat zo voor elkaar gekregen hebt, zo lastig om ze goed op gewicht te krijgen en soms kun je er inderdaad gewoon niet tegenop trainen..
Hier gaat alles goed, ik heb in 2,5 maand tijd wel 4x in de bak gereden We vermaken ons nog steeds erg goed op onze nieuwe plek aan het bos en strand en Magic doet het super goed en doet al 4 weken niets anders dan zijn nieuwe vriendin bespringen Deze merrie komt ook van onze oude stal en hij keek nooit naar haar om in de vorige kudde, gekke beesten. Het is zo erg dat ik vandaag maar met 'Puur Hypersex' druppels begonnen ben Hij sprong altijd al wel geregeld op nieuwe vriendinnen, maar dat was na een weekje wel weer over, dit nu na 4 weken nog niet
Sinds de verhuizing merk ik eigenlijk alleen maar positieve veranderingen aan hem (behalve dan dat oversekste gedrag ). Zijn hoeven zijn vele malen beter nu op de zandgrond ipv veengrond, hij is relaxter, veel gezelliger, begroet je bij het hek, komt regelmatig kijken waar je blijft, is veel 'opener'. Daarnaast is hij flink afgevallen en gaat hij eindelijk weer goed in zijn spieren zitten nu met al die kilometers die we maken. Grappig om te zien wat een kudde doet (hij stond altijd al 24/7 buiten), hij staat hier één na hoogste in de rangorde, maar zoiets stond hij in zijn vorige kudde ook al, alleen stonden daar een paar hele debiele paarden in de groep
Dankje BrittS! Na bijna een uur laadtijd (hij was zo ontzettend bang voor de trailer) konden wij richting nieuwe stal gaan. Het lossen ging vele malen makkelijker, alhoewel hij hier ook gelijk weer te trillen stond. Gelijk op de paddock, naast zijn nieuwe vriendin en hij was weer de rust zelf. later ging hij op stal en hij kwam gelijk op mij af gelopen op de paddock Ik heb bijna niks geslapen, combinatie van teveel koffie en hele dag niks eten en ben blij dat ik vandaag vrij ben en naar hem toe kan. Lekker poetsen en tijd met elkaar doorbrengen.
Wat goed, dat Magic het zo goed doet! En bos en strand ter beschikking...een droom! ik ben jalours!