[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 17:13

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:32

Afbeelding
Wij zijn heerlijk het bos in geweest. Paard was hier wat boos.. ze moest stilstaan wachten toen iemand anders even snel een foto van ons maakte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:01

Lange tijd niets gepost, maar het reilt en zeilt hier gewoon door. Sterker nog, we gaan zo goed dat mijn 5 jaar oude zadel helaas te krap is geworden :Y) Hoewel je enerzijds kan denken dat het dit héél erg zonde is en dat het weer een hoop geld gaat kosten .. kan je ook anderzijds denken: We zijn zelfs béter dan vóór mijn auto-ongeluk. En dat vind ik toch wel even een mijlpaal die ik nooit meer dacht te behalen!

Beeb heeft ondertussen ook een maandje Sliding Plates, want gaat ze goed! Afgelopen zondag hadden wij een clinic Boogschieten te paard. Ik kan je zeggen, dit smaak naar meer en wat was het gaaf!
Het is heel technisch en je komt er niet zonder kleerscheuren vanaf (lees: mijn stalgenootje haar verbandtrommel met pleisters was leeg :') ) maar wat hebben we genoten. Samen met nog iemand anders van een groep met 6 deelnemers waren wij de enige twee die uiteindelijk in galop mochten schieten.

Beeb is echt goud waard <3
Een paar fotootjes want als het filmpje klaar is ga ik een topic openen.

Afbeelding
Zeer geconcentreerde blik, één van de eerste keren te paard dus nog stilstaand. Beeb houd het ook goed in de gaten. (pijl is net weg zoals je ziet haha)

Afbeelding
En nog één in stap.

Afbeelding
Beeb van de week na het afzadelen

Kort filmpje van ons heerlijke Hemelvaart rit en op het laatst twee stops tijdens onze eerste les met plates.

En afgelopen 20 mei hadden we weer de weegschaal. Een mooie 455 kilo schoon aan de haak. En dit jaar eindelijk eens normaal en in bespiering *\o/*

Afbeelding

Nog zoveel leuke dingen op de agenda! *\%/*

Jullie kijken allebei een beetje boos Benfan, maar als jullie maar hebben genoten; dat het is het belangrijkste!

Jij ook weer heerlijk genoten Bellatrix, fijn dat dit kan zeg! Geniet ervan!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 17:06

Xdenise. Ik heb helaas een resting bitch face. Een aandoening waardoor ik altijd boos lijk _/-\o_ .

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:55

Benfan schreef:
Xdenise. Ik heb helaas een resting bitch face. Een aandoening waardoor ik altijd boos lijk _/-\o_ .

Ach, daar heb ik ook last van. Maar het was een leuke foto hoor. Bedoelde er verder niets mee.

Jammer dat het hier zo stil is gevallen ...

Het gaat nog wel even duren voor we de 500 pagina's hebben bereikt, ondanks dat we zó dichtbij zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 19:56

Ik heb 7 juli weer les. Vriendin gaat mee foto's maken.

Tot dan heb ik niks te melden. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:58

Bellatrix schreef:
Ik heb 7 juli weer les. Vriendin gaat mee foto's maken.

Tot dan heb ik niks te melden. :')

Wat leuk! :)

Nouja ik dacht een leuke update te plaatsen, maar blijkbaar ben ik de enige die het leuk vindt haha.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 06:53

Nee hoor Denies ik heb de foto's wel gezien en volg jullie ook via Instagram. Ik ben alleen niet in de mood om te reageren via bokt. Ik typ vaak reacties en sluit dan mijn browser weer.
Super gaaf dat boogschieten! Leuk dat jullie zo veelzijdig bezig blijven ondanks dat de training zo goed gaat.

Afbeelding
Hier ook maar een plaatje. Mijn dame staat lekker op haar landje als het niet te nat is. Training gaat super, ze krijgt bijna vakantie. Alleen nog een slag te pittig om voor mij al over te pakken haha. Ze is erg extravert en heeft een hele duidelijke mening :+ daar staat tegenover dat als ze je snapt, ze de oefening doet alsof ze het al jaren doet <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 07:09

Staat ze bij iemand in training?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:23

Ja gewoon bij ons op stal, hebben een vaste trainster.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:42

Boogschieten te paard moet ik ook nog eens proberen. Vindt mijn paard vast ook leuk.
De garrocha bij WE was ook iets waar ze van genoot en in stap was het te traag, dus we deden het maar snel in galop.

Verder hier ook weinig te melden, we rijden gewoon, we trainen gewoon, zaterdag paard weer zelf bekapt, ze is nog steeds eenmaal in de zoveel tijd hengstig. Niets bijzonders eigenlijk, gewoon relaxen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:50

Hier ook weinig te melden... Frosty staat nog een paar dagen op haar ab kuur, daarna over 2 maanden opnieuw bloed prikken en testen om te zien of de waarde gezakt is.

Verder druk geweest met het maken van mijn eigen zadelkast want de kasten op onze nieuwe stal zijn te klein :Y)

In minder dan een week van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

En zo staat hij nu op stal:
Afbeelding

Verder rustigaan Frosty weer op aan het trainen, voorlopig enkel longe werk want onze binnenbaan staat nog onder water, iets met gemeente die z'n sluizen dichtgehouden heeft met die fikse regenval :')

Daarvoor komen ze vandaag nog van de verzekering en we krijgen dus een verhoogde nieuwe bodem maar ja, dat zal mss nog 2 a 3 weken duren. Tot die tijd is het longeren en mss als ze straks weer wat conditie heeft wat werken in de buitenbaan (die ligt er namelijk wel goed bij maar is geen geschikte bodem om op te stoppen/spinnen).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 09:17

Mag jij zo'n grote kast neerzetten op stal? Wat fijn! Dat mag lang niet overal.

En wat balen van je binnenbak!!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:31

Paint_Lover schreef:
Hier ook weinig te melden... Frosty staat nog een paar dagen op haar ab kuur, daarna over 2 maanden opnieuw bloed prikken en testen om te zien of de waarde gezakt is.

Verder druk geweest met het maken van mijn eigen zadelkast want de kasten op onze nieuwe stal zijn te klein :Y)

Verder rustigaan Frosty weer op aan het trainen, voorlopig enkel longe werk want onze binnenbaan staat nog onder water, iets met gemeente die z'n sluizen dichtgehouden heeft met die fikse regenval :')

Daarvoor komen ze vandaag nog van de verzekering en we krijgen dus een verhoogde nieuwe bodem maar ja, dat zal mss nog 2 a 3 weken duren. Tot die tijd is het longeren en mss als ze straks weer wat conditie heeft wat werken in de buitenbaan (die ligt er namelijk wel goed bij maar is geen geschikte bodem om op te stoppen/spinnen).

Die kast :wow: . Ontzettend knap dat je die zelf gemaakt hebt. Daar kun je nog eens wat in kwijt.
Hoop dat paard en bodem heel snel opknappen!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:43

Voor mij even geen ritjes. Zit thuis met een hersenschudding.

Dat paard van het vliegenmasker? Wel... die is over mij heen gerent, ben tegen de grond gevallen en zit nu al een week thuis. Als iemand nog tips heeft voor bezigheden de komende weken!!! Verveel me de pleuris

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:47

miereneter schreef:
Die kast :wow: . Ontzettend knap dat je die zelf gemaakt hebt. Daar kun je nog eens wat in kwijt.
Hoop dat paard en bodem heel snel opknappen!

Thanks! Heb er een weekje over gedaan en kan er alles in kwijt....

Paard doet t weer goed gelukkig, vandaag voor het eerst in 3 maanden weer eens erop gezeten en wat stapwerk gedaan, ze deed t zo goed *\o/*
Bellatrix schreef:
Mag jij zo'n grote kast neerzetten op stal? Wat fijn! Dat mag lang niet overal.

En wat balen van je binnenbak!!

Jups en hij staat tegenover mn box dus ideaal! Kast is kwa afmeting H 185cm x B 130cm x D 65cm

Binnenbaan word morgen al naar gekeken dus hopelijk is die snel weer gereed om in te rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 22:00

Benfan schreef:

Dat paard van het vliegenmasker? Wel... die is over mij heen gerent, ben tegen de grond gevallen en zit nu al een week thuis. Als iemand nog tips heeft voor bezigheden de komende weken!!! Verveel me de pleuris

Oh beterschap! :(:)
Hoe kwam het dat hij over je heen rende?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:00

Benfan schreef:

Beterschap! Bezigheidstherapie... waar hou je van?

Ik ben van de priegelwerkjes dus maak geregeld diamond paintings maar leg ik puzzels en heb n spiroglyphics boek, dat is een spiraal die je in moet kleuren en dan komt er een afbeelding (bij die van mij zijn het dieren) tevoorschijn

Voorbeeld:
Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:48

Veel beterschap, Benfan, wat een pech. Hoe is het gebeurd?

Goed nieuws dat paard het weer doet, Paint_lover *\o/* . Die eerste stapjes kunnen dan zo groot voelen!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:38

Benfan schreef:

Ah wat rot :(:) Beterschap!
Podcasts of audioboeken luisteren?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:00

We staan op een paddock paradise, en zouden een nieuw paard introduceren. Nu vond dat paard het heel spannend, en hebben we haar eerst kennis late maken met die van mij. Die is rustig en vriendelijk. Nu ging dat aardig, en zouden we de rest ook doen. Bh emm... laten we hem Sunny noemen. Die drijft andere paarden in een hoek, is erg pushy. Om dat te voorkomen deden we hem een touwhalster om, om hem wat in bedwang te houden.

Nu is hij niet helemaal opgevoed.

Hij duwde mij al een paar keer aan de kant, draaien en druk. Hij heeft totaal geen benul van wst acceptabel is en wat niet. Stond hij ineens met zijn borst voor mij, en rende gewoon door. Kon even blijven staan, maar achteruit lopen in galop kan ik helaas niet. Ben toen gevallen e hem over mij heen gehad. Wonder boven wonder niet door hem geraakt, maar wel met mijn hoofd tegen de grond.

In de avond toch naar de spoeddienst geweest. Ben al anderhalve week ziek, snel misselijk en moe. Als ik volgende week niet verbeter moet ik weer naar de huisarts. Moet veel rusten..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:33

Heel eerlijk? Je hebt op z'n minst hopelijk toch wel excuses gekregen van de eigenaar van het paard?

Ik zou echt woest zijn namelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:44

Hou je alsjeblieft rustig. Klinkt als een flinke hersenschudding. Wat enorm naar zeg. Wat ik deed met mijn hersenkneuzing was vooral korte periodes iets doen. Tekenen, boek lezen. Soms tv kijken met geluid heel zacht. En zo min mogelijk met een beeldscherm. Saai, maar ik werd daar zo beroerd van.

Beterschap :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:05

Sirius_ schreef:
Nee hoor Denies ik heb de foto's wel gezien en volg jullie ook via Instagram. Ik ben alleen niet in de mood om te reageren via bokt. Ik typ vaak reacties en sluit dan mijn browser weer.
Super gaaf dat boogschieten! Leuk dat jullie zo veelzijdig bezig blijven ondanks dat de training zo goed gaat.

Hier ook maar een plaatje. Mijn dame staat lekker op haar landje als het niet te nat is. Training gaat super, ze krijgt bijna vakantie. Alleen nog een slag te pittig om voor mij al over te pakken haha. Ze is erg extravert en heeft een hele duidelijke mening :+ daar staat tegenover dat als ze je snapt, ze de oefening doet alsof ze het al jaren doet <3

Wat lief dat je reageert op mijn post en leuk dat je onze insta volgt! Ik heb dat ook, vaak lees ik en denk 'ik reageer zo meteen', maar vergeet het haha. Maar dacht .. leuk .. weer even een update :') Helaas.
Heb jij ook een insta? Had even zitten neuzen maar volgens mij nog niet die ik volg?

Wat fijn dat ze zo goed gaat zeg! Ben heel benieuwd hoe jullie straks samen zijn!

Toffe kast Paint-Lover! Heel groot!
Wat fijn ook dat je weer met Frosty het werk wat hebt kunnen oppakken. Jammer van de rijbaan natuurlijk. Wel rot dat er zo'n overlast door is gekomen.

Sterkte Benfan, wat ontzettend kl*te dat dit is gebeurd zeg! Bezigheden ... lastig, ik speel graag spelletjes zoals Sims of dergelijke. Series kijken, maar dat ben je ook op een begeven moment wel zat. En wellicht in combinatie met je klachten niet handig, beeldschermen.
Doe alsjeblieft voorzichtig en denk aan jezelf, zo te lezen heb je een behoorlijke klap gemaakt ...
Ik hoop ook inderdaad net als Achterom dat er in ieder geval een excuses is geweest ...

Ik heb vandaag afscheid moeten nemen van mijn zadel die ik 5 jaar geleden nieuw heb aangeschaft. Helaas was er niet iets wat direct voor zowel haar, als mij, goed was. Dus nu hoop ik op een verlossend telefoontje dat het allemaal snel geregeld kan worden hier óf via Amerika. Dus dat is nog even duimen draaien. Heb nu een tijdelijk leenzadel, maar dat is voor mijn smaak niet de mooiste helaas. Belangrijkste is in ieder geval dat mijn gevoel klopte, wel zonde dat ik niet eerder actie heb (kunnen) nemen, maar we gaan weer op de goede weg verder.

Afbeelding
Hoe niet mijn smaak ook, ben allang blij voor deze tussenoptie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 17:10

Ik snap dat het je smaak niet is maar dat hij past is het belangrijkste. Wat voor zadel zou je willen?