Ik meld me hier ook, hopelijk kan ik wat goede tips en inspiratie oppikken.
Omdat ik erg vaak bij mijn vriend in Cuijk ben door ons bedrijf. Kon ik nog maar heel weinig naar mijn verzorgpaard, dat was al gauw een uur rijden, en dat doe je dan niet 2x per week. Ik heb dus besloten om met mijn oude verzorgpaard te stoppen en naar iets nieuws te kijken. Ik ben toen eerst op een springstal wezen kijken, maar mijn filosofie klikte niet echt met die van de eigenaar. Dus daar ben ik niet gebleven.
Toen maar een advertentie geplaatst op marktplaats, daar ook in vermeld dat ik graag het western zou willen oppakken. Het heeft me al vanaf jongs af aan heel erg aangesproken, maar ik heb nooit de kans gehad om daar lessen in te nemen. Alleen nu heb ik dus een heel gaaf bijrijd-/verzorgpaard. een leuke paint merrie. De eigenaresse die helpt me nog meestal met rijden en met grondwerk. Ik heb ook een aantal dvd's geleend.
Ik ben al een heel eind na een aantal weken. En ben zo blij dat ik dit nu doe. De houding was voor mij ook heel erg wennen in het begin, alleen wat het meeste verschil maakte was toen ik mijn rijbroeken heb gedumpt en gewoon een spijkerbroek aandoe. Dat scheelt echt heel veel.
Ik ga volgende week wel naar dat evenement, alles wat ik op dit moment kan leren is mooi meegenomen. Het inspireert mij ook vaak om andere te zien rijden. En ik heb laarzen nodig, dus hopelijk kan ik daar een mooie aanbieding scoren.