[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:42

DubbelDun schreef:
En Agradi met hun kortingen is een hoop gebakken lucht... vaak is het ergens anders net zo duur.

Een paar ariat probaby's voor nog geen €130 is geen slechte prijs.

DubbelFun

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:17

Maar even rondkijken kan nooit kwaad ;)

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:42

Rondkijken is heel gevaarlijk:p haha
Ik kom altijd met meer thuis dan de bedoeling was.

12-13-14 mei hebben we van de Dawra een trainingsweekend van Peggy de Kraa waarbij je zelf kan kiezen aan welke disciplines je zou willen werken dat weekend.
Dit is ook open voor mensen van buitenaf! Zijn er hier nog combinaties die hier aan deel zouden willen nemen?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:02

Oeh intressant doen ze ook in hand onderdelen wil wel met m'n jaarling een dagje?

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:13

Ja in hand kan ook! Komen waarschijnlijk nog meer jonge paarden.

Hoe het zit met 1 dag dat zou ik even moeten navragen.

Het is een all inclusief weekend waar eten en overnachtingen etc allemaal bij horen.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:51

Oke snap het zou het kunnen vragen ? Anders mischien 1 nachtje?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:39

Er zijn eens een paar rijfoto's gemaakt van Manny en mij door mijn bijrijder, met haar telefoon dus niet scherp maar ik kan wel goed mijn houding bekijken. Daar is nog veel aan te verbeteren hahaa :+ We hebben geoefend met het stoppen vanuit galop. Hij is graag lui en door wat onbalans galoppeerd hij nog wat passen door voordat hij stappend tot stilstand komt :') Dus wat stills vanuit een filmpje voor jullie zodat jullie kunnen zien hoever we nu zijn :p Maandag heb ik les haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:41

Ik vind jullie een gave combinatie. :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:56

Awh dankjewel :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:40

Leuke combi zijn jullie!

Hier het rijden even op n laag pitje.... Jill heeft toch n spierscheur op dr bil zitten en mag dus even geen gekke dingen of rare bewegingen maken.

Geeft mij de kans om onze 6 jarige ruin even wat meer op te pakken zodat die straks weer verkoopklaar is en weg mag....

Vandaag de ruin maar weer eens voorzien van n hair cut, dat beest heeft n wintervacht van hier naar Tokio en loslaten ho maar!
Dus nu staat hij er zo bij:

Afbeelding
Afbeelding

Verschil????
Nee joh :)
Afbeelding

Gister zijn we gaan kijken bij onze Gentle en zeg nu zelf, is dit nu n naarling????
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens as weekend wel weer n clinic in het trailpark voor de boeg en die ga ik wel met Jill doen maar ga niet de moeilijke dingen doen want ben als de dood dat ze straks dr spier nog verder scheurt (is 3/4e door).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:46

Ik vind je ruin zo gaaf!! <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:50

Wat jammer van Jill, CubaLibre, maar wat is Gentle een mooie jaarling! _/-\o_
De ruin is super leuk! Had je altijd geplanned hem te verkopen?

Ik ga zaterdag bij een paardje kijken *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:20

Thanks!

Mn ruin is eigenlijk nooit echt voor de verkoop geweest maar ik ben western gaan rijden en hij is NRPS'er met goed papier en dus zou hij best leuk mee kunnen komen in de dressuur sport. Daarnaast is 3 paarden houden n beetje teveel van het goede en zowel Jill als Gentle zijn niet te koop.

Over 2 jaar maar eens kijken wat er dan uit Jill komt rollen (word volgend jaar weer aangedekt en ik wil graag n merrieveulen aanhouden).
Gentle is ook niet voor de verkoop maar ja, zeg nooit nooit ;)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:41

Mooi, nou, Jill en Gentle zijn echt super mooi, zou ik ook niet verkopen ;)

Was vandaag stal kijken en beviel best goed, behalve dat de paarden wel naast elkaar staan, maar op ieder een eigen wei. Weet niet, of ik dat zo leuk vind. Nog even verder kijken. Alles zo ontzettend spannend :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:23

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:06

Ik zag het inderdaad voorbij komen, ik moet even kijken of het wat voor mij is en of ik uberhaupt wel kan. Gaan er meer van hier?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:07

Nee ik ga niet...de reactie van Elcid in het topic heeft mij genoeg gezegd...en tevens moet ik jureren..

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:48

Ja, ik ook! Na 7 jaar gereden te hebben zoals het mij op de manege is geleerd (enorm afhankelijk van de teugels en met een kapstok houding niet te zuinig), ben ik een maand geleden begonnen met het leren van de basis van de western rijstijl. Mijn bijrijdpaard is western ingereden, en haar eigenaar en een instructrice helpen mij nu samen met het oppikken van de basis. Daarmee bedoel ik dan vooral met losse teugels op het been kunnen sturen, de algemene hulpen en juiste houding. Misschien gaan we uiteindelijk - als ik de basis van het rijden een beetje door heb - aan de echte oefeningen die je bij western zoal rijdt werken. One can dream, right? :P
Eerst maar eens zorgen dat ik kan sturen :')

JMeinema

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:50

Ik zit nog niet zo lang op Bokt en dacht ook dat het forum voornamelijk betrekking had tot Engels rijden / dressuur. Wat leuk om dit Western-topic tegen te komen!

Zelf ben ik ooit met dressuur begonnen maar na een jaar hier van afgezien. Mijn lespaard was nogal druk en eigenwijs; en uiteindelijk een beetje bang geworden van paarden.

Na een tijdje begon het toch weer te kriebelen en kwam ik een westernstal in de buurt tegen. Dit paste veel meer bij mij en de rijstijl is naar mijn idee ook veel relaxter. Ik was er een keer in de week, dus het duurde best een tijdje voordat ik de basis onder de knie kreeg (ik had/heb geen eigen paard), maar de sfeer was zo prettig dat die tijd zo voorbij vloog!

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te zien; vooral omdat sommige dingen heel erg herkenbaar zijn!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:13

Welkom JMeinema rij je nogsteeds bij die stal?

Ik ben weer eens naar flash geweest. Ben nu al bijna 1,5 maand niet fit dus veel ben ik er niet maar ze mag gewoon lekker opgroeien en haar ding doen en dan zo nu en dan met mij aan de wandel. Ze is al heel mooi uit haar wintervacht en haar veulenvacht en man man man wat wordt ze mooi zeg. Ze krijgt wel een karaktertje waardoor ik haar meer moet corrigeren dan ik zou willen maar steigeren en trappen naar de baas als ze het niet met me eens is is natuurlijk niet toe gestaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:14

Ze wordt steeds knapper. <3

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:17

Ja het is al een heel verschil met hoe ze er in de winter uit zag. Lijkt een heel lux modelletje te worden.

JMeinema

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:05

Ha Filly,

Helaas rijd ik niet meer wegens een tijdgebrek door mijn opleiding. Er zijn dagen dat het echter wel weer echt begint te kriebelen en ik het echt mis! Zeker nu ik jullie foto's zie en jullie verhalen lees. Ben wel van plan om binnenkort weer even te buurten op stal. Ik fotografeer ook en kan daar misschien wat actieplaatjes schieten voor wie dat wil. En wie weet als ik mijn opleiding dadelijk heb afgerond dat ik de draad weer op kan pakken :-)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:49

Buitenritje van maandag! Ezels snuffelen. Hij had ogen op stokjes :wow:
Afbeelding

En vandaag wezen zwemmen! Nja soortvan, want meneer gaat niet verder dan zijn buik haha! Daar heb ik ook wel foto's van maar daar staan ook stalgenoten op en ik weet niet of ze dat tof vinden als ze met hun gezicht op internet staan :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:02

JMeinema het zou idd wel heel leuk zijn als je weer kunt beginnen na je opleiding. Bij welke stal heb je gereden?

Minimus wat gaaf zo met die ezels en het zwemmen zeg. Frizzle komt bij allebei niet in de buurt haha