[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:07

Haha, thank you all! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:09

Toch wel jammer dat ik niet geweest ben..Woody heeft een oud trainingshoofdstel met een verroest kinriempje en bit. :') Misschien binnenkort toch maar even langs The Country Mill...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:10

xDenies schreef:
Ooh dat weet ik niet. Volgens mij is dr veulen pas 1,5/2 jaar.
Weet het even niet meer (ondanks dat ik er half bij was die dag XD)

Ja, dan hebben we het zeker over dezelfde! Leuke meid is dat! Verzorgt en rijdt hier een aantal paardjes en werkt idd sinds kort bij Rieky.

Is dat een pad van neopreen of wolvilt?
Je mag met een one/two ear hoofdstel icm snaffle geen wedstrijden starten volgens mij. Een snaffle moet met browband en keelriem gereden worden. Dat zou ik nog wel even goed uitzoeken voor je gaat starten.

Quibje: gaaaaaffff! Bewust naar cuttinggefokte gaan kijken of was dat meer per toeval?
xJitskee: welkom
Suuskipje: Wat een dotje! Ook ik hoop dat ie een fijn plekje krijgt.

Zelf koop ik ook regelmatig tweedehands spullen. Als je alles nieuw koopt wordt het allemaal wel heel erg duur.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:10

Mooi ! Ik heb hetzelfde hoofdstel gekregen van mijn vriend :p arthur's westernstore was op verplaatsing naar een reiningwedstrijd waar ik toevallig naartoe was gaan kijken :) !

Minder leuk nieuws, heb gisteren mijn paardje teruggevonden in de wei met een dik been. Onmiddellijk Da gebeld en staleigenaar erbij geroepen, bleek dat mijn paard lymfangitis heeft..brr eng om je paard zo te vinden in de wei terwijl je denkt aan eens een lekker ritje te maken. Ondanks mijn pech zei de dierenarts dat ik er snel bij was. De staleigenaar kon mij vertellen dat zijn been dik is geworden tussen 11 en 13u45 dus het was echt nog héél recent dat de zwelling is ontstaan. Het wondje die de lymfangitis heeft doen ontstaan is wel net op het gewricht van de kogel, dus een pijnlijke plaats voor hem. Onze plannen voor trail training liggen dus even aan de kant!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:11

Arm paard! :(:)
Maar het komt wel weer goed?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:12

cutting gefokt was niet echt toeval want het was bij een cutting stal
moet zeggen dat ik dat ook echt gaaf vind, maar ben er nog niet helemaal uit, want reinig vind ik ook super
maaaaar....ooh wat was hij mooi <3 en lief :D

balen van je paard smartbh, heb je medicijnen gekregen?
mijn merrie heeft dat ook 2 keer gehad, maar ik was er alletwee de keren meteen bij, dus genas goed

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:15

Bellatrix schreef:
Arm paard! :(:)
Maar het komt wel weer goed?

De dierenarts was er positief over, ik ga bijna dagelijks langs maar was eergisteren niet geweest vanwege mijn bezoek aan de arthur's western store...vandaag zag het been er nog altijd dik uit. Mijn grootvader vond dat hij al iets dunner werd, maar het verschil is klein. Hij gebruikt hem wel actiever, de dierenarts raadde aan om hem zeker niet op stal te houden omdat de bloedcirculatie actief moet gehouden worden. Paard staat altijd 24/7 buiten met schuilhok dus dat zit wel snor :) hopelijk heeft mijn ventje er niet te lang last van.. :(

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:16

quibje schreef:
cutting gefokt was niet echt toeval want het was bij een cutting stal
moet zeggen dat ik dat ook echt gaaf vind, maar ben er nog niet helemaal uit, want reinig vind ik ook super
maaaaar....ooh wat was hij mooi <3 en lief :D

balen van je paard smartbh, heb je medicijnen gekregen?
mijn merrie heeft dat ook 2 keer gehad, maar ik was er alletwee de keren meteen bij, dus genas goed

Ja, DA heeft onmiddellijk een spuit gegeven en ik moet hem nu minimum 8 dagen een poeder geven. Die ik meng met appelmoes, omdat het nogal bitter smaaktte en mijn paard niet echt de makkelijkste eter is. Hoe lang duurde het voordat dat dik been afnam? Ik las op internet dat er binnen de twee dagen verbetering zou moeten zijn in die opzwelling, vind ik nogal snel.

EDIT: wond natuurlijk ook ontsmetten en schoon houden :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:33

Wat jammer -O- Maar wel goed dat je er snel bij was natuurlijk. Ik duim voor een snelle genezing! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:42

Annelot, ben idd het nieuwe baasje van Saph, ben heel erg blij met haar. Zal zodra ik een fatsoenlijk hoofdstel voor haar heb (rij nu voor nood nog even met een oude engelse zonder neusriem) wel wat rijfoto's laten maken.

Denies, wat een mooie pad!

SmartBH, wat sneu voor je paard, hopen op een snel herstel!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:46

zo'n been doet er 3 tot 6 dagen over om dunner te worden
maar dat ligt ook an de dikte van het been en andere factoren, 2 dagen is wel heul snel :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:50

Bedankt Iolanthe en Jitskee !

Oef, het is dus inderdaad niet dat er zo snel verandering in moet komen. Ik vond het al heel erg snel. Ik heb foto's genomen, maar weet niet of het interessant is om dat hier te zetten. Alvast bedankt voor de uitleg :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:06

My_Little_P schreef:
xDenies schreef:
Ooh dat weet ik niet. Volgens mij is dr veulen pas 1,5/2 jaar.
Weet het even niet meer (ondanks dat ik er half bij was die dag XD)

Ja, dan hebben we het zeker over dezelfde! Leuke meid is dat! Verzorgt en rijdt hier een aantal paardjes en werkt idd sinds kort bij Rieky.

Is dat een pad van neopreen of wolvilt?
Je mag met een one/two ear hoofdstel icm snaffle geen wedstrijden starten volgens mij. Een snaffle moet met browband en keelriem gereden worden. Dat zou ik nog wel even goed uitzoeken voor je gaat starten.

Ik rijd nog geen wedstrijden, dus dat is voor mij allemaal nog niet nodig :)
Pad is aan de onderkant van neopreen.

Ze heeft een 1,5/2 jarige van Der Glueckskeke (als ik t goed typ, iig gelukskoekje in t duits)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:08

SmartBH schreef:
Bedankt Iolanthe en Jitskee ! <br abp="437"><br abp="438">Oef, het is dus inderdaad niet dat er zo snel verandering in moet komen. Ik vond het al heel erg snel. Ik heb foto's genomen, maar weet niet of het interessant is om dat hier te zetten. Alvast bedankt voor de uitleg :)

Ik zou een foto wel interessant vinden :) Maar je hoeft hem niet te plaatsen hé ;)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:26

Afbeelding

De DA heeft haar weggeschoren zodat het wondje meer lucht heeft en ik het makkelijker kan verzorgen. Vandaar het beetje bloed dat er uit komt.

Afbeelding

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:34

dit zal waarschijnlijk snel opknappen met de medicijnen, het been is lang niet zo dik als bij mijn merrie toen en dat was ook met een week weer normaal
beterschap ermee

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:36

Oei SmartBH, dat ziet er niet lekker uit! Dat het nu zo lekker drassig is op de wei zal ook niet helpen of valt het nog mee? Beterschap voor je paardje in ieder geval...

XDenies: Het heeft wel een reden dat de combinatie zo niet mag, het hoofdstel kan er kennelijk nogal makkelijk vanaf met zo'n oortje (bij hoofdschudden). Het hele fijne weet ik er verder ook niet van hoor, maar dat is volgens mij de reden dat het niet mag op wedstrijden.
Ik weet niet hoe haar paardje heet verder, wel dat het een jonkie is. Zal je haar naam even per PB sturen, weten we het zeker :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:38

Haha, ja klopt. Ik weet het, maar heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt :) En ik vind one-ears gewoon een stuk mooier! Dus vandaar dat er echt een one-ear moest komen.

Als ik straks over ga op een shanksnaffle, dan is ie er iig al :P

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:40

Haha, dat zou ik ook hebben hoor, eigenwijs is ook wijs!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:44

Hahahaha idd x'D En zolang ik me niet aan de regels hoef te houden .... rijd ik vrolijk verder :P

Mijn one-ear hier voor donderde gewoon op buitenrit uit elkaar :P

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:56

quibje schreef:
dit zal waarschijnlijk snel opknappen met de medicijnen, het been is lang niet zo dik als bij mijn merrie toen en dat was ook met een week weer normaal
beterschap ermee

Bedankt dat geeft mij een hoop en een beetje goede moed dat het wel inorde zal komen :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:57

My_Little_P schreef:
Oei SmartBH, dat ziet er niet lekker uit! Dat het nu zo lekker drassig is op de wei zal ook niet helpen of valt het nog mee? Beterschap voor je paardje in ieder geval...

XDenies: Het heeft wel een reden dat de combinatie zo niet mag, het hoofdstel kan er kennelijk nogal makkelijk vanaf met zo'n oortje (bij hoofdschudden). Het hele fijne weet ik er verder ook niet van hoor, maar dat is volgens mij de reden dat het niet mag op wedstrijden.
Ik weet niet hoe haar paardje heet verder, wel dat het een jonkie is. Zal je haar naam even per PB sturen, weten we het zeker :+

Heb speciaal gewisseld met de buurvrouw :p het is het paard van een goede vriendin van me, de weide waar mijn paard in stond was echt drassig en degene waar haar paard in stond héél wat minder. Dus nu blijft het mooi droog en uit de modder ! :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:27

Ziet er inderdaad niet fijn uit... Maar wel fijn dat je van wei kon wisselen :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:37

Afbeelding
Is toch een beetje western... maar bah wat een klote nieuws :'(

Smartbh wat een naar wondje zeg !!!! Hopen dat je paard weer helemaal opknapt :(:)

Quibje hoorde rieky nog zeggen dat wat cuttingbloed helemaal niet verkeerd is voor de reining ;)

Xdenies opzich staat t hoofdstel knap ! Tis alleen mijn smaak niet zo.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:31

Echt erg van Schumi, las het vanochtend op FB!

Nouuu, een beetje cuttingbloed kan wel, maar met een echt cuttingpaard reining gaan rijden (en dan echt voor de punten, hè), dat gaat m in veel gevallen niet worden hoor haha. Heb het zelf geprobeerd en het is echt lastig!